Mäcciksen Passat teedeeii
Mäcciksen Passat teedeeii
Jouluviikolla tuli laitettua VW Passat 1.9tdi farkkuna. Mittarissa 295tkm ja alunperin Suomeen uutena myyty. Pari omistajaa kerenny olla ennen meikäläistä. Mersujaki tuli kateltua farkkuna mutta tuossa ikäluokassa ja hinnassa vaihtoehdot oli aika vähäisiä. Niinpä rohkeana kokeileen pasuuna ja positiivisesti yllätti.
Nyt mittariin pyörähtäny semmonen vajaa 3000km. Pari päivää sitten tuli vaihdettua oljyt, öljysuodatin ja ilmansuodatin. Öljyillä oli kyllä hintaa ku piti ostaa se Mobilin esp 5w-30, purkilla hintaa 47€ onneksi 4l riittää tähän.
Etupäässä alkoi kuuluun pikkusen kolinaa, no auto nosturille ja vänkärin puolen etummainen ylätukivarsihan se siellä kolisee. Kävin hakeen alkuperäisvaraosana molemmille puolille etummaisen ja takimmaisen tukivarren. Yritinpä sitte tallilla niitä vaihtaa, yksikään pultti ei lähteny auki Pitää seuraavalla vapaalla käydä tuossa kaverin korjaamolla vaihtaan ne.
Auton omat pitkät on ihan ok mutta tulee ajettua näin pimeän aikaan noita valaisemattomia teitä niin kaupasta tarttui matkaan Hella 3003 Rallyet. Eilen tuli värkkäiltyä nuo keulille. Piti vähä aikaa ihmetellä että mistä läpivienti sisälle omalle katkaisijalle. Muutaman bonuksen jälkeen sinnehän ne meni.
Tuommonen siitä sitte tuli
Nyt mittariin pyörähtäny semmonen vajaa 3000km. Pari päivää sitten tuli vaihdettua oljyt, öljysuodatin ja ilmansuodatin. Öljyillä oli kyllä hintaa ku piti ostaa se Mobilin esp 5w-30, purkilla hintaa 47€ onneksi 4l riittää tähän.
Etupäässä alkoi kuuluun pikkusen kolinaa, no auto nosturille ja vänkärin puolen etummainen ylätukivarsihan se siellä kolisee. Kävin hakeen alkuperäisvaraosana molemmille puolille etummaisen ja takimmaisen tukivarren. Yritinpä sitte tallilla niitä vaihtaa, yksikään pultti ei lähteny auki Pitää seuraavalla vapaalla käydä tuossa kaverin korjaamolla vaihtaan ne.
Auton omat pitkät on ihan ok mutta tulee ajettua näin pimeän aikaan noita valaisemattomia teitä niin kaupasta tarttui matkaan Hella 3003 Rallyet. Eilen tuli värkkäiltyä nuo keulille. Piti vähä aikaa ihmetellä että mistä läpivienti sisälle omalle katkaisijalle. Muutaman bonuksen jälkeen sinnehän ne meni.
Tuommonen siitä sitte tuli
Vuosimalli on 01. Ois kyllä ollu halvempaakin öljyä mutta huoltokirjan mukaan tuota öljyä on käytetty ennenkin tässä vekottimessa nii nappasinpa sitä sitte. Ja toinen syy oli että tiskillä sanottiin että kyseessä on pumppusuutinkone.dealer kirjoitti:Minkäs ikäinen tuo on ?
Hiukkassuodattimen vuoksi öljyvalinta ? Olisi kyllä halvempaakin öljyä saatavana.
Juurikin sama etupää. Ja on kyllä melkoinen nivelhässäkkä.ola kirjoitti:Noissahan on sama etupään rakenne kun audi a4:ssa niin sanottu nivelhelvet**
Garcia kirjoitti:399 eurolla saa Slamitista vahvistetun tukivarsisarjan, joka sisältää kaikki etupään tukivarret, raidepäät ja koiranluut.
Slamitilta katsoin tuota sarjaa, mutta toimitusaika oli 3viikkoa ja tähän on joulukuussa vaihdettu molemmille puolille molemmat alatukivarret sekä koiranluut ni vaihdan vain nuo ylätukivarret.
http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-e ... 5w-30.aspx
Otappa tuosta sitten selvääHuom. 1: Suositellaan myös sovelluksiin (ks. huom. 2) VW 502 00 / 503 00 / 503 01 / 505 00 / 506 01
(Huom. 2: kaikki VW-moottorit lukuun ottamatta Unit-Injector / Pumpe-Düse TDI ilman Longlife-huoltoa ja hiukkassuodatinta (DPF) vuosina 1999-2003 sekä R5/V10-TDI ennen vuosimallia 2006).
Kyllä siinä ingenjööri laittaa tavallisen kaduntallaajan taas aivan sekasin [/code]dealer kirjoitti:http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-e ... 5w-30.aspxOtappa tuosta sitten selvääHuom. 1: Suositellaan myös sovelluksiin (ks. huom. 2) VW 502 00 / 503 00 / 503 01 / 505 00 / 506 01
(Huom. 2: kaikki VW-moottorit lukuun ottamatta Unit-Injector / Pumpe-Düse TDI ilman Longlife-huoltoa ja hiukkassuodatinta (DPF) vuosina 1999-2003 sekä R5/V10-TDI ennen vuosimallia 2006).
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
504 00/ 507 00 öljy käy hyvin tuohon, samoin kiinteällä välillä ajellessa 505 01 tai sitten 506 01 joka soveltuu myös LL-vaihtoväleihin.
Kone ei kuitenkaan ole AJM, johon ilmeisesti vieläkin täytyy laittaa 505 01 öljyt.
504 00/ 507 00 öljy käy hyvin tuohon, samoin kiinteällä välillä ajellessa 505 01 tai sitten 506 01 joka soveltuu myös LL-vaihtoväleihin.
Kone ei kuitenkaan ole AJM, johon ilmeisesti vieläkin täytyy laittaa 505 01 öljyt.
Tämä on se tehokkain malli 74kwthabandit^ kirjoitti:Onkos tämä nyt 96 kW vai 74 kw ?
Juurikin näinjkvi kirjoitti:http://www.autowiki.fi/index.p.....i%C3%B6ljy
504 00/ 507 00 öljy käy hyvin tuohon, samoin kiinteällä välillä ajellessa 505 01 tai sitten 506 01 joka soveltuu myös LL-vaihtoväleihin.
Kone ei kuitenkaan ole AJM, johon ilmeisesti vieläkin täytyy laittaa 505 01 öljyt.
Eipä nuo hinnat oo kyllä mitään kovin pahoja. Noille tukivarsille tuli hintaa 200€. Vähällähän tämä kyllä menee, tuossa mittasin todellisen kulutuksen vajaalle 1000km ni äkkiä laskettuna oli 6,4l. Ajotietokone näytti 2000km 6,6l. Sisältä nyt ei oo ku yks kuva.Pappi kirjoitti:Etupään niveljumppaahan ei toinna pelätä. Hinnat on tulleet tarvikkeiden myötä sellaiselle tasolle, että pitäisi lompakon kestää.
Vähäruokasia vehkeitähän nuo on... Sisäkuvia?
Kyllä täällä laitettiin 74kw TDI:hin tuota teboil diamont dieseliä, ja se pitäisi olla juurikin sopiva öljy kun vaihtoväli 15000km/vuosi. Ennen tässäkin käytetty Mobil ESP ja vaihtovälinä 30000/2vuotta. Aika paljon halvenpaa tuo tebbanan öljy espiin verrattuna 62,90e 10litraa tb ja mobil 45e 4litraa. Ja kyllä tuohon meijän 74kw koneeseen menee 4,5 litraa öljyä! Autohan on Golf IV 2006!
Tähän menee 4litraa ja ihan huoltokirjassakin lukee näin.shrteam kirjoitti:Kyllä täällä laitettiin 74kw TDI:hin tuota teboil diamont dieseliä, ja se pitäisi olla juurikin sopiva öljy kun vaihtoväli 15000km/vuosi. Ennen tässäkin käytetty Mobil ESP ja vaihtovälinä 30000/2vuotta. Aika paljon halvenpaa tuo tebbanan öljy espiin verrattuna 62,90e 10litraa tb ja mobil 45e 4litraa. Ja kyllä tuohon meijän 74kw koneeseen menee 4,5 litraa öljyä! Autohan on Golf IV 2006!
Mutta Skoodat ovat kovin nuukapihejä vekottimia. Kesällä kun käytiin Octavialla Lapissa niin meni hyvinkin alle 5 litran... Näin talvisinkin menee siinä 5,5 ja 6 litaran maisemissa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Edellinen vaggilainen oli 1.9 sdi polo nii sillä oli ihan sama miten ajeli ni kulutus oli salettiin 4.5-5.5 litran välillä
En kyllä itekkään usko että tällä nykyisellä ajellaan alle vitosen lukemia ellei joku taloudellisen ajotyylin vannoutunut ultimate fanaatikko hyppää puikkoihin. Pitääpä tuossa alkaa mittailla näitä tankillisen kulutuksia, ei taida tuo ajotietokone olla ihan tarkka.
En kyllä itekkään usko että tällä nykyisellä ajellaan alle vitosen lukemia ellei joku taloudellisen ajotyylin vannoutunut ultimate fanaatikko hyppää puikkoihin. Pitääpä tuossa alkaa mittailla näitä tankillisen kulutuksia, ei taida tuo ajotietokone olla ihan tarkka.
www.tankkaus.com
Tuonne kun tekee tilin ja autolle profiilin niin pystyy seuramaan helposti kulutuksia.
Mielenkiinnolla seuraan, miten elämä pasuunan kanssa sujuu.
Veljmiehellä oli 66kw 1.9tdi, eli se nuhasin turbo. Käytiin taannoin Rovaniemellä keikka ja pienin kulutus tuolle matkalle taisi olla 4.6ltr/100km.
Tuonne kun tekee tilin ja autolle profiilin niin pystyy seuramaan helposti kulutuksia.
Mielenkiinnolla seuraan, miten elämä pasuunan kanssa sujuu.
Veljmiehellä oli 66kw 1.9tdi, eli se nuhasin turbo. Käytiin taannoin Rovaniemellä keikka ja pienin kulutus tuolle matkalle taisi olla 4.6ltr/100km.
Joo minä pistin väykyn myyntiin ja laitoin tommosen -02 farkkupassatin 96kw koneella ja tiptronic laatikolla. Vie naftaa 2-3 litraa nuukemmin kuin paavo ja kulkee kovempaa
600tkm on kulkenu tämä meikäläisen yksilö. Pieteetillä huollatettu viimeset 400 tkm omassa työpaikassa nii uskalsi tuohon ryhtyä.
600tkm on kulkenu tämä meikäläisen yksilö. Pieteetillä huollatettu viimeset 400 tkm omassa työpaikassa nii uskalsi tuohon ryhtyä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tänään saatiin vaihdettua ne ylätukivarret molemmin puolin. Kummasti muuttu ajo paljon rauhallisemmaksi, loppu se vetely. Päästöt napattiin siinä samalla ja hyvät oli. Konttorille on varattu aika 13.2, katotaan löytääkö katsuri sanomista.
Tänään tarttui tuommonen kaupasta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3668. Pikkusen on ollut epävarma olo akusta ni kokeillaan tuota. Huomenna ois tarkotus tuoki laitella paikalleen.
Pipo päässä on ajeltu Maantiellä lämmöt nousee ihan hyvin, mutta tämmösessä nurkkapyörityksessä ei lämmöt nouse ku päälle 60*C. Pitää huomenna mennä tallille värkkäileen pahvi keulille.thabandit^ kirjoitti:Onkos Passatissa tarennut näin kovemmilla pakkasilla? -00 SDi Cordoba meinaa olla melkonen jääkaappi, sillä erotuksella tosin, että jääkaappien ovet yleensä aukeavat.
Tänään tarttui tuommonen kaupasta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3668. Pikkusen on ollut epävarma olo akusta ni kokeillaan tuota. Huomenna ois tarkotus tuoki laitella paikalleen.
Tänään käytin konttorilla ja muuta sanomista ei ollu ku vähä liikaa valotehoa keulilla Oli sen verta lepposa katsuri ettei laittanu otteeseen merkintää.
Sitte muuta tapahtunutta. Tuli tuossa pyyhkästyä puupöllin yli ku töistä ajelin Tänään kävin tarkastuttamassa vauriot, puskuri, pohjapanssari ja apurunko menee vaihtoon. Nyt vaan ootellaan että korjaamolta soitetaan millon auton voi viedä laitettavaksi.
Sitte muuta tapahtunutta. Tuli tuossa pyyhkästyä puupöllin yli ku töistä ajelin Tänään kävin tarkastuttamassa vauriot, puskuri, pohjapanssari ja apurunko menee vaihtoon. Nyt vaan ootellaan että korjaamolta soitetaan millon auton voi viedä laitettavaksi.
w212