230 käynnistysongelmat ja tyhjäkäynnin seilaus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2111
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

230 käynnistysongelmat ja tyhjäkäynnin seilaus

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

elikkäs ongelmana on 2,3 8-tappisen kylmäkäynnistyvyys.Aamulla 2-5 käynnistyskertaa joutuu sahaamaan ennekuin alkaa pysyä käynnissä.Tämän jälkeen kun ajat lämpimäksi,lähtee kyllä käymään hyvin,mutta tyhjäkäynti on alle 700rpm..Se mikä on erikoisinta,että kun laittaa käymään vaikkapa parin tunnin jälkeen edellisestä ajosta,kone käy kaikilla ja tasaisesti n.30 sekunttia jonka jälkeen alkaa vatkaamaan ja rykimään..Kuitenkaan ajossa ei ryi ja kiihtyy pätkimättä.Risteyksissä yms missä joutuu pysähtymään,on helpompaa pitää kierroksia kaasulla yllä,meinaa sammua jollei avita..mikäs tuossa nyt sitten olisi?? :roll:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
MakeHa
Viestit: 1
Liittynyt: 03.6.2012 11:08
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja MakeHa »

Tämä autohan siirtyi nyt sitten Miqulta minulle projektiksi/käyttikseksi ja jotain on jo tehtykin. Uusiin osiin vaihdettu tulpat (vanhat olivat suht hyvän väriset), virranjakajan kansi ja pyörijä, lambda. Lisäksi huohotinletkun yksi osa oli murtunut, se ostettu uusi ja vaihdettu. Ei muutosta.

YJ-releen ilmeisesti Miqua edellinen omistaja vaihtanut, on aivan uudenkarhea. Tyhjäkäyntimoottoria ihmetelty, kun vetäisee sähköliittimen irti, kuuluu "sihahdus", käynti paranee noin viideksi sekunniksi ja palaa jälleen tuohon n. 500 rpm. Ei kuitenkaan vielä puhdistettu, se tehtäneen kesäloman aikana.

Kummallisin piirre autossa on kuitenkin se, että hiukan tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että EHA:n johdot oli irrotettu ja teipattu. Kun johdot kytkee takaisin, tyhjäkäynti ja käynnistyvyys kyllä paranee mutta auto ei ota enää juurikaan kierroksia, vedot häviävät täysin ja mustaa savua puskee putken täydeltä. Ilmeisesti käy tällöin todella rikkaalla? Lueskelin että EHA:a voisi säätää mutta itsesäätäen ilman mittareita menee persiilleen helposti? Auttaisiko seossäätö tähän mitään?

Olisin hyvin kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta ja jos Etelä-Suomesta sattuisi joku kiinnostunut mersutietäjä innostumaan tästä niin tokihan apu korvataan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”