Kytkimen säätö W124

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Kytkimen säätö W124

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pystyykö tuossa säätämään ja miten kytkintä, kun ottaa nyt noin puolivälissä ja saisi ottaa ylempää?
Vai meneekö kytkinrempan puolelle?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Puolessa välin :shock: niihä se tekee minullaki eikä mitään ihmeellisiä kolinoita kuulu tai nykäyksiä..ku minä ajan, mutta vaimolla mersu tuntuu nytkyttelevän :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

jos ei se kytkin luista missään tilanteessa niin normaalilta kuulostaapi.

Lauantai illan ajatuksia
onhan siinä sen sortin mahdollisuus että vaihtaa sen pitempi tappisen kytkimen työsylinterin benarista jos haluaa sen irrottamaan aikaisemmin, voi vain olla mahdollista että silloin rupiaa jo luistamaan kytkinkin..
vai oliko siinä mersun lootassa sisäpuolella sen liukutapin "syvyys säätö" ? eipä tuota muista ennää.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

pupetti kirjoitti:Puolessa välin :shock: niihä se tekee minullaki eikä mitään ihmeellisiä kolinoita kuulu tai nykäyksiä..ku minä ajan, mutta vaimolla mersu tuntuu nytkyttelevän :lol:
Juu kun pitäs saaha ottamaan ylempää, kun vaimo on niin lyhytjalkainen, ettei saa kunnolla polkastua kytkintä tarpeeksi, kun penkki on säädetty oikein :)

Pitää sanoa, että ettii mahdollisimman paksupohjaiset kengät :D
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Onhan minunki vaimo lyhyt, lyhyempi ku minä, ja hyvinpä tuo on saanu kytkinpolkimen pohjaan asti ku säätäny sen penkin korkeuden kohilleen eli joko ylemmäs tai alemmas siitä etureunasta.

Jos se istuin on "kuollu" eli littana ni tyynyä sitte pakaroitten alle ja iltaisin sitte tunnustelet hellästi joko ne vaimos pakarat on kiinteytyny :lol:

Sillee minä oon tehny ja jos pakarat tuntuu parin kuukaudenkin kuluttua siltä etteivät ole sopivia ni lisätään pakaroitten alla olevan tyynyn korkeutta ja taas säädetään etureunaa penkissä :D

Kuitenkin jos vielä tuntuu että ratti on liika likellä ja polkimet yhtä kaukana ku epykti ni siellä jalkotilassa on epäkeskomutteri sille työsylinterin tapille, siellä se on katteiden alla missä se sylinterikin, siitä voi koittaa sitä pikkasen säätää ku muuta vaikutusta sen säädöllä ei tunnu olevan kun sen polkimen liikerataan....näin ainaki mulla olleissa mersuissa on ollu...mutta kun kurkkii sinne alle ni sinne tarvii valoa joka on tuotettu verkkovirralla koska varastoitu valovirta on hankalaa saada oieaan paikkaan osumaan näyttääkseen jotakin muuta kuin turhia johtoja ja pölyä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
rphx
Viestit: 43
Liittynyt: 27.8.2006 12:20
Paikkakunta: PaulAnka

Viesti Kirjoittaja rphx »

:roll: eli tarkotit varmaan et kytkimen pitäs irrottaa aikasemmin.... jos se ottaa puolvälissä ja haaluu ottamaan ylempää niin työsylkyn tappiin siihe päähän n. 2 mm lisää tavaraa, sillon myös irrottaa aikasemmin( siis kytkin "ottaa sillon kun poljin nousee[nostat jalkaa] ja irrottaa sillon kun poljin laskee[poljet poljinta])

Ja työ sylinteri on se joka tekee työn eli siellä vaihteiston ja koneen välissä olevassa "kaavelissa", polkimen kanssa oleva sylinteri on "kytkin sylinteri".

se varsinainen "työllistävä" sylinteri on sitte sillä vaimolla ja sehä maksaa ihan saa****sti ;DD
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”