propelli pyörii laiskasti, miksi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

propelli pyörii laiskasti, miksi

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Tuossa kun vetelin pikku pätkän 200deellä vaunua katsastukseen, niin lämmöt nousee 80- 120 väliviivaan ajossa ja joutokäynnillä pihalle kipuaa siitäkin ja flekti pyörii tosi laiskasti, mitäs ensiapua sille kuuluu antaa, moottori kun sammuksissa flekti pyörii kepeästi, onko se tullut tiensä päähän, kyse vm 86 200d manuaali, syylärissä on ollut pikku vuotoja mutta juuri tänään ei vuotanut mutta eilen sitten tiputti, ei ymmärrä, kait se syyläri olisi hyvä uusia mutta mitähän muuta :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jospa magneettikytkin ei toimi, useimmiten lämpöanturissa vika.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

dealer kirjoitti:Jospa magneettikytkin ei toimi, useimmiten lämpöanturissa vika.
Jaa :oops: eli siis missä se on ja , ja mitäs tekohengitystä sille voi tehdä , normi ajossa maantiellä ainakin lämmöt hieman päälle 80
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ylävesiletkun liepeillä, kaksinapainen anturi, autossa virta päälle ja anturista johto irti ja johdot jollain rautalangalla yhteen niin pitäisi flektin naksahtaa ja mennä jäykäksi kunnes irrotat rautalangan.
Jos näin käy on järjestelmä muuten OK mutta ilmeisesti se anturi ei kytke, uutta tilalle.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

dealer kirjoitti:Ylävesiletkun liepeillä, kaksinapainen anturi, autossa virta päälle ja anturista johto irti ja johdot jollain rautalangalla yhteen niin pitäisi flektin naksahtaa ja mennä jäykäksi kunnes irrotat rautalangan.
Jos näin käy on järjestelmä muuten OK mutta ilmeisesti se anturi ei kytke, uutta tilalle.
Käynpä heti testaamassa
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

kyllä se lämmön haistelija ylövesiletkun tuntumassa oli mykkä eli kun itse liittimen päät yhdisti, niin alkoi pyöriö nopeasti ja jätin silleen ,että saa pyöriä koko ajan, kiitos vinkistä
650000tuttavuus
Viestit: 2148
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ei sen tartte välttämättä pyöriäkään vielä 100 asteessa. Ei minullakaan ole lähteny milloinkaan siivet mukaan ennen 120:tä ja hienosti on kestänyt milj.km. Lisäksi lämpömittarikin saattaa näyttää liikaa.
En tiedä kauanko puhallin kestää, jos laitetaan pyörimään jatkuvaan johdot yhdistämällä, joku viisaampi kertokoon, minulla vain kokemusperäistä tuntemusta. :wink:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

650000tuttavuus kirjoitti:Ei sen tartte välttämättä pyöriäkään vielä 100 asteessa. Ei minullakaan ole lähteny milloinkaan siivet mukaan ennen 120:tä ja hienosti on kestänyt milj.km. Lisäksi lämpömittarikin saattaa näyttää liikaa.
En tiedä kauanko puhallin kestää, jos laitetaan pyörimään jatkuvaan johdot yhdistämällä, joku viisaampi kertokoon, minulla vain kokemusperäistä tuntemusta. :wink:
jaa, se pitäisi sitten jollain lämmittää ja kokeilla jotenkin pöydällä miten lähtee pyörimään, tuohan toimii muuten ok mutta kun laitoin vaunun perrän ja silloinkin ok mutta sitten vain pihalla tyhjäkäynnillä nousi kovasti ja se huolestutti,
JUHHisi
Viestit: 46
Liittynyt: 02.2.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Onko W202 220D samanlainen magneettikytkin/lämpöanturi systeemi ?

Nimim. samanlaisia oireita...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole vaan viskokytkin.
JUHHisi
Viestit: 46
Liittynyt: 02.2.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Noniin vähän arvelinki.

Onko tohon viskoon mitään poppakonstia, kuun uushan taitaa olla aika arvokas?

Nimim. tänäänkin pulputti paisuntasäiliössä.. :x
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

JUHHisi kirjoitti:Noniin vähän arvelinki.

Onko tohon viskoon mitään poppakonstia, kuun uushan taitaa olla aika arvokas?

Nimim. tänäänkin pulputti paisuntasäiliössä.. :x
pari 6mm pulttia viskon läpi nii että visko pyörii kokoajan moottorin tahdissa... ei nouse lämmöt ei :lol:
- MB w124 300TD ST
- MB w124 300D

Ne tekköö jokka ossoo, jokka ee ossoo ne arvostelloo!
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Mika.T oli saanut noin viskon toimimaan:
"Tuulettimen viskokytkimen käytin pois ja rassasin sitä messinki tappia joka siitä viskosta pilkistää ulos.
Jossain näin aikoja sitten linkin jossa tuollaista elvytettiin ottamalla tuo tappi irti ja painamalla viskon sisään jotain silikoniöljyä tms.
Vähän eestaas liikuttelua vasaralla ja pihdeillä... voitelumölököttiä ja ohops. Tappi irtosi kokonaan.
No takasin paikalleen ja näessie. Sehän liikkuu eikä jumi pohjaan.
Nooo... visko takasin paikalleen ja kappas. Ei pompi lämmöt kyläkruisailussa. Cool
EDIT:
No löyty se linkkikin missä tuota viskoa oli viritelty.
http://www.k6jrf.com/MB_vfc.html"

viewtopic.php?t=24987&start=450
Avatar
325E
Viestit: 76
Liittynyt: 24.2.2007 22:28
Paikkakunta: Nastola 040-5054994

Onko se sähköisenviskon käynnistin kytkin tämä osa NO

Viesti Kirjoittaja 325E »

650000tuttavuus kirjoitti:Ei sen tartte välttämättä pyöriäkään vielä 100 asteessa. Ei minullakaan ole lähteny milloinkaan siivet mukaan ennen 120:tä ja hienosti on kestänyt milj.km. Lisäksi lämpömittarikin saattaa näyttää liikaa.
En tiedä kauanko puhallin kestää, jos laitetaan pyörimään jatkuvaan johdot yhdistämällä, joku viisaampi kertokoon, minulla vain kokemusperäistä tuntemusta. :wink:
En ole vielä katsonut W124 200D vm-87 pellin alle mutta puhuitte että yhdistä yhdistämällä johdot eli useampi kuin yksijohto? ..tänään saamani uusi anturi on Mesen Orgginal osa numeroltaan No: A 006 545 51 24 ja siinä on vaan yksi johto piikki eli olenko saanut oikean osan joka kytkee viskon sähköflektille virrat ?
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”