EDUARDS lavettikärry Tuusulasta 3.8. - 4.8.2012 yönä
EDUARDS lavettikärry Tuusulasta 3.8. - 4.8.2012 yönä
Kaverin puolesta ilmoitus:
Eduards-merkkinen, 400 x 220 vanerilava ja ajosillat lavan alla. 3500 kokonaismassa. Katosi Tuusulan Ristikivestä viime yönä klo 24 ja tänään klo 16 välillä. Kilven numero WUJ-596.
Kuvaa ja juttua aiheesta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99937
Havainnot Poliisi tai 050-545 7475 Jouni
Eduards-merkkinen, 400 x 220 vanerilava ja ajosillat lavan alla. 3500 kokonaismassa. Katosi Tuusulan Ristikivestä viime yönä klo 24 ja tänään klo 16 välillä. Kilven numero WUJ-596.
Kuvaa ja juttua aiheesta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99937
Havainnot Poliisi tai 050-545 7475 Jouni
Viimeksi muokannut pekkovee, 04.8.2012 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.Aisalukon palanen löytyi maasta, katkaistu pulttisaksilla tms pihdeillä.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Lipan teon jälkeen 4-6sek.Jiitek kirjoitti:Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.Aisalukon palanen löytyi maasta, katkaistu pulttisaksilla tms pihdeillä.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkosahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 09.8.2012 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No haloo.. ihan pikkuisen korkeampi kynnys on alkaa rälläköimään yön kähmässä paksua rautaa lukon edestä kuin napsauttaa joka varkaan vakiovarusteena olevilla voimapihdeillä sanka poikki.todellauupunut kirjoitti:Lipan teon jälkeen 4-6sek.Jiitek kirjoitti:Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.Aisalukon palanen löytyi maasta, katkaistu pulttisaksilla tms pihdeillä.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkisahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Varsinkin vähänkään näkyvämmällä paikalla.
Mut jokainen taaplaa tyylillään, mulle yks ja sama.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Jiitek kirjoitti:No haloo.. ihan pikkuisen korkeampi kynnys on alkaa rälläköimään yön kähmässä paksua rautaa lukon edestä kuin napsauttaa joka varkaan vakiovarusteena olevilla voimapihdeillä sanka poikki.todellauupunut kirjoitti:Lipan teon jälkeen 4-6sek.Jiitek kirjoitti: Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkisahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Varsinkin vähänkään näkyvämmällä paikalla.
Mut jokainen taaplaa tyylillään, mulle yks ja sama.
Näinhän sitä luulisi, vievät nykyisin auringonpaisteella niin autot, kärryt kuinvenehetkin.
Maailma on muuttunut ja itsellekin on varkaiden röyhkeys tullut puun takaa...mutta näin ne on alkaneet toimia. Kumpainen sinua ihmetyttäisi, yöllä rälläköivä vai päivällä rälläköivä....
.
Tottahan toki.Näinhän sitä luulisi, vievät nykyisin auringonpaisteella niin autot, kärryt kuinvenehetkin.
Maailma on muuttunut ja itsellekin on varkaiden röyhkeys tullut puun takaa...mutta näin ne on alkaneet toimia. Kumpainen sinua ihmetyttäisi, yöllä rälläköivä vai päivällä rälläköivä....
Aika paljolti tälläkin kylällä eletään lintukodossa jos toki muutama pakettiautoporukka on käynyt kesän mittaan valituissa kohteissa vierailuilla ja niistä on ollut ihmisten kanssa aika paljon puhetta.
Onneksi on etäisyyttä Tallinnaa-satamaan, rosvot löytävät kohteensa lähempääkin.
Ai niin..ja tässä muuten saa sähköt ihan muutaman metrin päästä seinästäkin.
Jos siihen suojaukseen alkaa niin tekee sellaisen missä on rosteria ja, alumiinia tai kuparia (kaksi levyä päälekkäin) niin ei pysty laikka kun menee pehmeestä tukkoon ja rosteria ei saa pillillä poltettua... Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssatodellauupunut kirjoitti:Lipan teon jälkeen 4-6sek.Jiitek kirjoitti:Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.Aisalukon palanen löytyi maasta, katkaistu pulttisaksilla tms pihdeillä.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkosahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Kai se jo tuosta sen verta hidastuu että ei samana yönä lähe. Mutta seuraavana varmaan jo räjäyttävät Tai voihan ne rälläköidä aisan poikki... Ja vetää isommalla varastetulla vaunulla tai jos ne on varastanu aisanpäitä jonka hitsaa paikanpäällä paikalleen
Ehkä kaikista paras ois semmoinen mekanismi että lukittuu pysyvästi koukkuun kiinni jos kytkee ja puhkaisee renkaat jos ei osaa suojamekanismia kääntää pois päältä... Ovat sitten renkaattoman kärryn kanssa naimisissa
Tai semmoinen että antaa kärryn valojen pistokkeesta 100000V pamauksen eka jarrutuksessa, niin hinuri pimenee varmaan siihen:D
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
AK47 kirjoitti:Jos siihen suojaukseen alkaa niin tekee sellaisen missä on rosteria ja, alumiinia tai kuparia (kaksi levyä päälekkäin) niin ei pysty laikka kun menee pehmeestä tukkoon ja rosteria ei saa pillillä poltettua... Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssatodellauupunut kirjoitti:Lipan teon jälkeen 4-6sek.Jiitek kirjoitti: Itsekin oman kärryn lukon murtaneena voin kertoa, että aikaa hommaan menee noin 2s.
Niihin Aisalukon riippulukkoihin kannattaakin tehdä sellainen kotelo tai suojarauta, että lukon pääsee vielä avaimella aukaisemaan mutta voimapihtien nokat ei yllä sankaan, tämä tosin itselläkin vielä tekemättä.
Tekee muuten homman jo todella paljon työläämmäksi.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkosahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Kai se jo tuosta sen verta hidastuu että ei samana yönä lähe. Mutta seuraavana varmaan jo räjäyttävät Tai voihan ne rälläköidä aisan poikki... Ja vetää isommalla varastetulla vaunulla tai jos ne on varastanu aisanpäitä
jonka hitsaa paikanpäällä paikalleen
Ehkä kaikista paras ois semmoinen mekanismi että lukittuu pysyvästi koukkuun kiinni jos kytkee ja puhkaisee renkaat jos ei osaa suojamekanismia kääntää pois päältä... Ovat sitten renkaattoman kärryn kanssa naimisissa
Tai semmoinen että antaa kärryn valojen pistokkeesta 100000V pamauksen eka jarrutuksessa, niin hinuri pimenee varmaan siihen:D
Ei auta alumiinit ja rosterit.....käsi vannesahalla menee kuin voita leikkelis....
Milwaukeen vannesaha puree toodella hienosti kaikkiin matskuihin.
Kyllä se on niin että varkailla on konstit, enempi pitäis panostaa rajoilla tarkastuksiin ja tavaroiden merkkaamiseen jo ostovaiheessa.
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Aivan.Jiitek kirjoitti:Jeps. Kyllä tuossa mulla raja menee siinä, että kunhan näiltä paikallisilta puoliammattilaisilta (joilla varusteena voimasakset ja sorkkaraudat) suojautuu ja siihen riittää vähempikin varustautuminen.
Noita lukituksia kun joutuu päivittäin käyttämään ja monesti asiakkaat ihan omatoimisestikin.
Itsellä ei ole autoissa jne hälyttimiä turhanpäiten, vakuutukset on sitä varten.
Laskeskelin tuossa kun hämeen asuntomurroista oli uutisissa että mökillä on oikeasti rahan arvoista tavaraa vain muutamien tonnien edestä joten ovet kannattaa pitää lukitsemattomina jotta eivät hajota tonnin lasia satasen telkkarin takia.....
.
Ei mene vannesahalla. Joku jo oli asian miettinyt... "Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssa "todellauupunut kirjoitti:AK47 kirjoitti:Jos siihen suojaukseen alkaa niin tekee sellaisen missä on rosteria ja, alumiinia tai kuparia (kaksi levyä päälekkäin) niin ei pysty laikka kun menee pehmeestä tukkoon ja rosteria ei saa pillillä poltettua... Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssatodellauupunut kirjoitti: Lipan teon jälkeen 4-6sek.
Olet kait jo kuullut akkukäyttöisista laikkakoneista ja puukkosahoista ?
Paras on sellainen lappuliisojen rengaslukko tai liikkeestä hälyttävä lukko....jonka ripustaa akselille
.
Kai se jo tuosta sen verta hidastuu että ei samana yönä lähe. Mutta seuraavana varmaan jo räjäyttävät Tai voihan ne rälläköidä aisan poikki... Ja vetää isommalla varastetulla vaunulla tai jos ne on varastanu aisanpäitä
jonka hitsaa paikanpäällä paikalleen
Ehkä kaikista paras ois semmoinen mekanismi että lukittuu pysyvästi koukkuun kiinni jos kytkee ja puhkaisee renkaat jos ei osaa suojamekanismia kääntää pois päältä... Ovat sitten renkaattoman kärryn kanssa naimisissa
Tai semmoinen että antaa kärryn valojen pistokkeesta 100000V pamauksen eka jarrutuksessa, niin hinuri pimenee varmaan siihen:D
Ei auta alumiinit ja rosterit.....käsi vannesahalla menee kuin voita leikkelis....
Milwaukeen vannesaha puree toodella hienosti kaikkiin matskuihin.
Kyllä se on niin että varkailla on konstit, enempi pitäis panostaa rajoilla tarkastuksiin ja tavaroiden merkkaamiseen jo ostovaiheessa.
.
Pehmeä metalli (Al/Cu) hiomalaikan turmaksi, rosteri/happonen polttoleikkausta vastaan, kovametallisattumat lastuaville terille.... Ja jos silti huvittaa tuhota laikkoja ja teriä niin voi pistää väliin muovia joka haisee laikatessa kivalle
On mahdollista tehdä suoja joka lannistaa lukon murtamisen. Koko kärryähän ei käytännössä voi suojata ja ansoittaa... Mutta kuinka paljon joku kärryn takia näkee vaivaa suojata tai murtaa...
Mietin kerran että miten tehdä asekaappi joka lannistaa innokkaankin yrittäjän. Voi sen tehdä kärryynkin, mutta kyllähän jo pienikin parannus saa aikaan sen että otetaan se pykälää helpompi siitä naapurista.
Toisaalta, ei mulla ole autoa jossa ois koukku niin en tarvi kärrynkään suhteen näitä ratkoa.
Trailerista on kerran lähtenyt tuo kuulapesä, eli viralliselta nimeltään kuulakytkin, omille teilleen. Aisan pää vaan törrötti.Ari66 kirjoitti:Oisko semmonen kuulapesään tuleva lukko tehokas?
Sen jälkeen tuli tuollainen lukko eikä moisia harmeja ole ollut toiste. Vaan ei sekään estänyt vinssin irroittamista.
Ehkä eniten harmittaa käyttötavaroissa juuri tuollaisten parinkympin osien pölliminen; ainoa lohtu on, että ilmeisesti tarpeeseen menee. Vaivaa puolestaan aiheutuu suhteettomasti.
Toivottavasti lavetti löytyy.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
AK47 kirjoitti:Ei mene vannesahalla. Joku jo oli asian miettinyt... "Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssa "todellauupunut kirjoitti:AK47 kirjoitti: Jos siihen suojaukseen alkaa niin tekee sellaisen missä on rosteria ja, alumiinia tai kuparia (kaksi levyä päälekkäin) niin ei pysty laikka kun menee pehmeestä tukkoon ja rosteria ei saa pillillä poltettua... Puukkosahaa varten kovametallipaloja ihan kiusan takia suojaukseen kanssa
Kai se jo tuosta sen verta hidastuu että ei samana yönä lähe. Mutta seuraavana varmaan jo räjäyttävät Tai voihan ne rälläköidä aisan poikki... Ja vetää isommalla varastetulla vaunulla tai jos ne on varastanu aisanpäitä
jonka hitsaa paikanpäällä paikalleen
Ehkä kaikista paras ois semmoinen mekanismi että lukittuu pysyvästi koukkuun kiinni jos kytkee ja puhkaisee renkaat jos ei osaa suojamekanismia kääntää pois päältä... Ovat sitten renkaattoman kärryn kanssa naimisissa
Tai semmoinen että antaa kärryn valojen pistokkeesta 100000V pamauksen eka jarrutuksessa, niin hinuri pimenee varmaan siihen:D
Ei auta alumiinit ja rosterit.....käsi vannesahalla menee kuin voita leikkelis....
Milwaukeen vannesaha puree toodella hienosti kaikkiin matskuihin.
Kyllä se on niin että varkailla on konstit, enempi pitäis panostaa rajoilla tarkastuksiin ja tavaroiden merkkaamiseen jo ostovaiheessa.
.
Pehmeä metalli (Al/Cu) hiomalaikan turmaksi, rosteri/happonen polttoleikkausta vastaan, kovametallisattumat lastuaville terille.... Ja jos silti huvittaa tuhota laikkoja ja teriä niin voi pistää väliin muovia joka haisee
laikatessa kivalle
On mahdollista tehdä suoja joka lannistaa lukon murtamisen. Koko kärryähän ei käytännössä voi suojata ja ansoittaa... Mutta kuinka paljon joku kärryn takia näkee vaivaa suojata tai murtaa...
Mietin kerran että miten tehdä asekaappi joka lannistaa innokkaankin yrittäjän. Voi sen tehdä kärryynkin, mutta kyllähän jo pienikin parannus saa aikaan sen että otetaan se pykälää helpompi siitä naapurista.
Toisaalta, ei mulla ole autoa jossa ois koukku niin en tarvi kärrynkään suhteen näitä ratkoa.
No ei kyllä munkaan tartte, mutta vänkääminen on kivaa
Tollaselle ei ole vielä koskaan tullut metallista vastusta.
http://webshop.industriacenter.fi/produ ... -milwaukee
Katkaisi kovametalliporanterän kuin voimasakset 3mm harjateräksen....
Pel putki sahautuu nätisti ilman kummempia hajuja....valurauta on margariinia auringonpaisteessa.
Saha meillä on, mistä alumiinimuovihapponenkovametallipalainen aisalukko ?
.
Jos on ihan pakko saada terät paskaksi niin tehdään testipalikka jota saat sahata, porata, rälläköidä, polttoleikata, lankasahata, timanttilaikata jne kunnes uskottodellauupunut kirjoitti:Saha meillä on, mistä alumiinimuovihapponenkovametallipalainen aisalukko ?
.
Linkin sahalla lienee leikkuunopeus noin 180m/min jos käyttöpyörä on noin 120mm (480rpm*0.12m*3.14) joka kielii että terässä on kovametallipalat... Ne ei mene kovispalalla höystettyyn palikkaan. Muutenhan nämä akkusahat on hyviä.
Eipä vielä oo kyllä tuommoista kärryä uudellamaalla näkyny minkäänlaisissa kilvissä tai ilman kilpiäkään....