s211 esp herja
s211 esp herja
Auto on s211 220cdi -07 facelift. Akun kanssa oli ongelmia pakkasella, jonka johdosta jouduttiin kertaalleen käynnistämään apuvirralla ja akku meni vaihtoon.
Ongelmana on että pari kertaa on virrat päälle laittaessa tullut herjaa, että ESP inoperative ja runflat indicator inoperative, myös speedtronic on inoperative. Herja ei ilmestynyt heti apuvirralla käynnistyksen jälkeen vaan vasta myöhemmin uudelleen käynnistettäessä. Sama on nyt tapahtunut uudellakin akulla pari kertaa, mutta ei joka käynnistyksessä.
Eli kun virrat kääntää päälle,tulevat nuo herjat näyttöön, eikä hehkujen valo pala. Kun virrat kääntää pois ja uudestaan päälle, ei herjoja enää tule ja toimii normaalisti.
Mikä voisi tuon aiheuttaa? Vanha akku oli orkkis varta viikolta 36/06 (lisävarusteena isompi laturi ja akku, ei ollutkaan agm vaan normi happoakku) ja oli jo vaihtokunnossa. Kumma kyllä auto ei herjannut mukavuustoiminnoista mitään, vaikka akku ei enää jaksanut kunnolla starttia pyörittää.
Ongelmana on että pari kertaa on virrat päälle laittaessa tullut herjaa, että ESP inoperative ja runflat indicator inoperative, myös speedtronic on inoperative. Herja ei ilmestynyt heti apuvirralla käynnistyksen jälkeen vaan vasta myöhemmin uudelleen käynnistettäessä. Sama on nyt tapahtunut uudellakin akulla pari kertaa, mutta ei joka käynnistyksessä.
Eli kun virrat kääntää päälle,tulevat nuo herjat näyttöön, eikä hehkujen valo pala. Kun virrat kääntää pois ja uudestaan päälle, ei herjoja enää tule ja toimii normaalisti.
Mikä voisi tuon aiheuttaa? Vanha akku oli orkkis varta viikolta 36/06 (lisävarusteena isompi laturi ja akku, ei ollutkaan agm vaan normi happoakku) ja oli jo vaihtokunnossa. Kumma kyllä auto ei herjannut mukavuustoiminnoista mitään, vaikka akku ei enää jaksanut kunnolla starttia pyörittää.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Faceliftissä Ei oo enää pikkuakkua. Abs-anturi, vaihdelaatikon ohjainboksissa hämminkiä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Käyty Hotarin luona piuhanpäässä. Ei anna vikakoodeja, mutta tapahtumamuistista löytyy, että vaihteiston ja jarrujen ohjausyksiköillä ja mittaristolla ollut can-väyläkatkoksia moottorinohjaukseen.
Nyt auto tekee välillä myös niin,että käy käynnistyksen jälkeen pikkuhetken ja sammahtaa, jolloin vikaherjat ilmestyvät (esp ja runflatindicator). Lisäksi pari kertaa tuli sammuessa punainen akun kuva mittaristoon.
Sen jälkeen uudelleen käynnistyksessä ei ongelmaa, mutta muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen pätkäisi, eli sekunniksi tuli valot mittaristoon kuin kone olisi sammunut, mutta pysyi kuitenkin käynnissä.
Sulakkeita hieman ihmettelin,mutta ei näkynyt vammoja siellä suunnalla. Täytyy yrittää viikonloppuna tutkailemaan maadotuspisteitä, nyt ei kerkeä eikä kotipihalla viitsii ryömiä kun ei kuitenkaan mahdu mitään tekemään.
Toivottavasti moottorinohjausboksi ei ole hajalla, liian kalliita kippoja sellaiset...
Nyt auto tekee välillä myös niin,että käy käynnistyksen jälkeen pikkuhetken ja sammahtaa, jolloin vikaherjat ilmestyvät (esp ja runflatindicator). Lisäksi pari kertaa tuli sammuessa punainen akun kuva mittaristoon.
Sen jälkeen uudelleen käynnistyksessä ei ongelmaa, mutta muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen pätkäisi, eli sekunniksi tuli valot mittaristoon kuin kone olisi sammunut, mutta pysyi kuitenkin käynnissä.
Sulakkeita hieman ihmettelin,mutta ei näkynyt vammoja siellä suunnalla. Täytyy yrittää viikonloppuna tutkailemaan maadotuspisteitä, nyt ei kerkeä eikä kotipihalla viitsii ryömiä kun ei kuitenkaan mahdu mitään tekemään.
Toivottavasti moottorinohjausboksi ei ole hajalla, liian kalliita kippoja sellaiset...
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Eipä oo kerenny vieläkää auton alle, ehkä pääsiäisenä onnistuis.
Sama vamma vaan jatkuu. Välillä toimii normaalisti ja välillä heittää herjat kun laittaa virrat päälle. Nykyään myös saattaa pyöräyttää starttia muutaman kerran ja sitten sammahtaa je herjat näytöllä. muutamia kertoja joutunut monta kertaa veivailemaan virtoja päälle ja pois ennenkuin on päässyt liikenteeseen.
Silloin kun pääsee liikkeelle niin auto toimii normaalisti.
Missäs tässä faceliftfarkussa sijaitsee moottorinohjausyksikkö, vänkärin jalkatilassako? Uskaltaako sen liitoksia ronkkia ollenkaan esim kosteusongelman paikallistamiseksi? entä can-väylä, pystyykö sitä testailemaan jotenkin?
Jostain kaaviosta olin ymmärtävinäni, että kaikki kommunikaatiovammaa koskevat laitteet olisivat samassa A can-väyläpiirissä?
Mulla loppuu konstit ja taidot kesken... ja pelottaa että toi etu-SAM ois tosiaan hajalla jotenkin. Ja hirvee ressi ku saa arpoa et pääseekö töihin aamuisin vai ei.
Sama vamma vaan jatkuu. Välillä toimii normaalisti ja välillä heittää herjat kun laittaa virrat päälle. Nykyään myös saattaa pyöräyttää starttia muutaman kerran ja sitten sammahtaa je herjat näytöllä. muutamia kertoja joutunut monta kertaa veivailemaan virtoja päälle ja pois ennenkuin on päässyt liikenteeseen.
Silloin kun pääsee liikkeelle niin auto toimii normaalisti.
Missäs tässä faceliftfarkussa sijaitsee moottorinohjausyksikkö, vänkärin jalkatilassako? Uskaltaako sen liitoksia ronkkia ollenkaan esim kosteusongelman paikallistamiseksi? entä can-väylä, pystyykö sitä testailemaan jotenkin?
Jostain kaaviosta olin ymmärtävinäni, että kaikki kommunikaatiovammaa koskevat laitteet olisivat samassa A can-väyläpiirissä?
Mulla loppuu konstit ja taidot kesken... ja pelottaa että toi etu-SAM ois tosiaan hajalla jotenkin. Ja hirvee ressi ku saa arpoa et pääseekö töihin aamuisin vai ei.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Onko tarkastettu moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli?J_A kirjoitti:Tuo tuli tänään katsottua, akunkegät oli tiukalla ja jämptisti paikallaan...ei päässyt niin helpolla tällä kertaa.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Missäs kohtaa motin maadoitus sijaitsee?muutamia etunurkista löytyviä kävin läpi,minne pääsee yläkautta. Ainoastaan kuskinpuolen maadoituspiste etuvalon takana näytti aavistuksen hapettuneelta.
Suihkin niihin crc 5-56 (vai mikä numerosotku olikaan). Vika ilmaantuu vieläkin välillä.
Katsotaan jos onnistuisi tulevana viikonloppuna pääsemään nosturille APP:lle, niin saisi tarkistettua alapuolelta löytyvää tavaraa.
Varmaan kai kannattaa yrittää saada päivitettyä akunohjainlaite myös starilla.
Suihkin niihin crc 5-56 (vai mikä numerosotku olikaan). Vika ilmaantuu vieläkin välillä.
Katsotaan jos onnistuisi tulevana viikonloppuna pääsemään nosturille APP:lle, niin saisi tarkistettua alapuolelta löytyvää tavaraa.
Varmaan kai kannattaa yrittää saada päivitettyä akunohjainlaite myös starilla.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Suurkiitokset Hotarille perjantain sessioista, CDI203:lle puhelintuesta ja ltm:lle (muistinkohan oikein?) hyvästä seurasta.
Jatketaan harjoituksia rassausmiitissä ja suoritetaan koeajoa viikko taas tässä välissä.
Eli ainakin vaihteiston maadoituskaapeli menee vaihtoon, mutta ei takeita että se olisi vian aiheuttaja.
Jatketaan harjoituksia rassausmiitissä ja suoritetaan koeajoa viikko taas tässä välissä.
Eli ainakin vaihteiston maadoituskaapeli menee vaihtoon, mutta ei takeita että se olisi vian aiheuttaja.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Nyt taas tutkittu hiemantuota sitkeää vikaa. Ecun virtoja ohjaava rele ja vieressä ollut joku toinen rele aika hapettuneessa kunnossa, ilmeisesti saaneet kosteutta jostain. Releet on nyt vaihdettu ja päivän verran jo ajeltu ilman herjoja.
Mikäli vikaa vielä ilmenee, täytyy etusam avata ja tutkia onko kosteus päässyt hapettamaan senkin sisältä.
Seurataan tilannetta ja toivotaan että vika pysyy nyt poissa.
Mikäli vikaa vielä ilmenee, täytyy etusam avata ja tutkia onko kosteus päässyt hapettamaan senkin sisältä.
Seurataan tilannetta ja toivotaan että vika pysyy nyt poissa.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07