Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.
Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.
Eli auto on 94vm w202 c280 suoralla kutosella.
Ja riivaavana ongelmana öljyvuoto.
Vuotaa lämpimänä koneen takaosasta startin yläpuolelta. Ja kohtuu paljon, selvän lätäkön tiputtaa aina pihalle, mitä enempi kierroksia sitä enempi öljyä luonnollisesti.
Ei tule kannenvälistä ja venttiilikopan tiivistekki vasta vaihdettu.
Olen tuota vuotoa yrittäny selvittää ja käytin imusarjankin poissa ja sen alta löytyykin öljynsuodattimen jalka, jonka irroitin myös ja uusin jalan ja lohkon välisen tiivisteen kun luulin sen vuotavan, vika ei kuitenkaan ollutkaan siinä. Vittumaisinta on se että kun auton nostaa nosturille ja antaa käydä niin näkee öljyn vuotavan mutta ei sitten millään että mistä tarkalleen, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin tuo öljynsuodattimen kotelo, ohessa kuva kotelon sisältä, osaako joku kertoa mikä on tuo kotelon oikeassa reunassa oleva neliönmuotoinen tappi jonka ympärys pyöreä ja siinä on jousi, painuu öljynsuodatttimen mukana alaspäin?
Suodattimen kotelon sijainti täsmäis vuotoon kun on startin yläpuolella.
Joku jossain foorumilla puhui öljynsuodattimen jalan tiivisteistä kun googletin että olisivat tyyppivika mutta missä tuossa on useampaa tiivistettä kun se jalan ja lohkonvälinen on jo vaihdettu?
Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa, auto pitäis käyttää leimalla ja siinä on katsastus setä kummissaan ku nostaa mersun ylös ja on heti ruokalusikallinen öljyä naamalla..
Ja riivaavana ongelmana öljyvuoto.
Vuotaa lämpimänä koneen takaosasta startin yläpuolelta. Ja kohtuu paljon, selvän lätäkön tiputtaa aina pihalle, mitä enempi kierroksia sitä enempi öljyä luonnollisesti.
Ei tule kannenvälistä ja venttiilikopan tiivistekki vasta vaihdettu.
Olen tuota vuotoa yrittäny selvittää ja käytin imusarjankin poissa ja sen alta löytyykin öljynsuodattimen jalka, jonka irroitin myös ja uusin jalan ja lohkon välisen tiivisteen kun luulin sen vuotavan, vika ei kuitenkaan ollutkaan siinä. Vittumaisinta on se että kun auton nostaa nosturille ja antaa käydä niin näkee öljyn vuotavan mutta ei sitten millään että mistä tarkalleen, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin tuo öljynsuodattimen kotelo, ohessa kuva kotelon sisältä, osaako joku kertoa mikä on tuo kotelon oikeassa reunassa oleva neliönmuotoinen tappi jonka ympärys pyöreä ja siinä on jousi, painuu öljynsuodatttimen mukana alaspäin?
Suodattimen kotelon sijainti täsmäis vuotoon kun on startin yläpuolella.
Joku jossain foorumilla puhui öljynsuodattimen jalan tiivisteistä kun googletin että olisivat tyyppivika mutta missä tuossa on useampaa tiivistettä kun se jalan ja lohkonvälinen on jo vaihdettu?
Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa, auto pitäis käyttää leimalla ja siinä on katsastus setä kummissaan ku nostaa mersun ylös ja on heti ruokalusikallinen öljyä naamalla..
Viimeksi muokannut tp85, 19.3.2013 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c280 Pirullinen öljyvuoto, APUJA!
Juu, tutulta kuulostaa. Kokeileppa vaihtaa se öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas. Mulla vuoti m104 siitä ja o-rengas oli kova kun muovi ja myöskin poikki jo.tp85 kirjoitti:Eli auto on 94vm w202 c280 suoralla kutosella.
Ja riivaavana ongelmana öljyvuoto.
Vuotaa lämpimänä koneen takaosasta startin yläpuolelta. Ja kohtuu paljon, selvän lätäkön tiputtaa aina pihalle, mitä enempi kierroksia sitä enempi öljyä luonnollisesti.
Ei tule kannenvälistä ja venttiilikopan tiivistekki vasta vaihdettu.
Olen tuota vuotoa yrittäny selvittää ja käytin imusarjankin poissa ja sen alta löytyykin öljynsuodattimen jalka, jonka irroitin myös ja uusin jalan ja lohkon välisen tiivisteen kun luulin sen vuotavan, vika ei kuitenkaan ollutkaan siinä. Vittumaisinta on se että kun auton nostaa nosturille ja antaa käydä niin näkee öljyn vuotavan mutta ei sitten millään että mistä tarkalleen, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin tuo öljynsuodattimen kotelo, ohessa kuva kotelon sisältä, osaako joku kertoa mikä on tuo kotelon oikeassa reunassa oleva neliönmuotoinen tappi jonka ympärys pyöreä ja siinä on jousi, painuu öljynsuodatttimen mukana alaspäin?
Suodattimen kotelon sijainti täsmäis vuotoon kun on startin yläpuolella.
Joku jossain foorumilla puhui öljynsuodattimen jalan tiivisteistä kun googletin että olisivat tyyppivika mutta missä tuossa on useampaa tiivistettä kun se jalan ja lohkonvälinen on jo vaihdettu?
Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa, auto pitäis käyttää leimalla ja siinä on katsastus setä kummissaan ku nostaa mersun ylös ja on heti ruokalusikallinen öljyä naamalla..
öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas?
Mistäs se löytyy? ei tekis mieli ruveta enää imusarjaa purkamaan edestä.. O.o
Kun puhutaan öljynsuodattimen jalasta niin tarkoittaako se nyt tuota kuvassa näkyvää putkimaista osaa mihin öljynsuodatin lasketaan paikoilleen vai koko paskaa lohkon kyljessä sisältäen tuon öljynsuodattimen kotelon?
Jonkun o-renkaan epäilen itsekkin korkanneen mutta kun ei löydy..
Mistäs se löytyy? ei tekis mieli ruveta enää imusarjaa purkamaan edestä.. O.o
Kun puhutaan öljynsuodattimen jalasta niin tarkoittaako se nyt tuota kuvassa näkyvää putkimaista osaa mihin öljynsuodatin lasketaan paikoilleen vai koko paskaa lohkon kyljessä sisältäen tuon öljynsuodattimen kotelon?
Jonkun o-renkaan epäilen itsekkin korkanneen mutta kun ei löydy..
Osa 60tp85 kirjoitti:öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas?
Mistäs se löytyy? ei tekis mieli ruveta enää imusarjaa purkamaan edestä.. O.o
Kun puhutaan öljynsuodattimen jalasta niin tarkoittaako se nyt tuota kuvassa näkyvää putkimaista osaa mihin öljynsuodatin lasketaan paikoilleen vai koko paskaa lohkon kyljessä sisältäen tuon öljynsuodattimen kotelon?
Jonkun o-renkaan epäilen itsekkin korkanneen mutta kun ei löydy..
Mulla oli se rengas poikki yläreunasta lohkon puoleisesta nurkasta. Ei meinannu nähä millään mistä vuotaa, joten vaihdettiin sit samalla jalan ja lohkon välinen ja tuo o-rengas. Vuoti muistaakseni niin ettei litra vaihtovälille piisannut alkuunkaan. Starttia ei tarvi ottaa ota vaan se imusarja. Starttia ei saanut altapäin irti ainakaan m104.994 / 722.328 yhdistelmästä 202 korissa. Ja ylhäältäpäin sai lyhentää kuusiokolon että sai sen jalan irti ja takas.tp85 kirjoitti:Juu, päällepäin tuo mötikkä ei näytä vuotavan mistään, pitää purkaa pohjan kautta startti pois että sinne pääsee näkemään..
No voihan p*rkele..
Pari viikkoa sitten käytettiin imusarja pois ja tuo jalka irti ja uusittiin juuri tuo lohkon ja jalan välinen tiiviste, pyörittelin jalkaa näpeissäni mutta en havainnut mitään vuotoa tai muuta tiivistettä siinä joka voisi vuotaa..
Olin lähes varma että se oli tuo lohkon ja jalanvälinen tiiviste korkannut mutta pettymys oli melkoinen kun auton sitten löi käyntiin ja kohta taas alkoi vuotamaan..
Siinä itse jalanvälissä menee kyllä jokin sellainen kova tiiviste että jos siinä olisi joku hiushalkeama mitä ei erota, mutta kun vuoto viittaa vähän isompaan kun jos autolla ajaa niin öljyä saa kulumaan litran parissa päivässä kovassa ajossa, Eli sitä todellakin vuotaa.. O.o
Päältäpäin tutkittuna mitään vuotoa ei ole nähtävissä ja pohjasta kun katsoo niin startti tulee niin vittumaisesti eteen että ei yksinkertaisesti pääse näkemään.. Sillä tuli mieleen tuo itse öljynsuodattimen kotelo että voisko se vuotaa jostain, kun se öljy tulee startin yläpuolelta ja tippuu öljypohjan reunaa pitkin sitten maahan ei siellä oikein vaihtoehtoja enää ole..
Pari viikkoa sitten käytettiin imusarja pois ja tuo jalka irti ja uusittiin juuri tuo lohkon ja jalan välinen tiiviste, pyörittelin jalkaa näpeissäni mutta en havainnut mitään vuotoa tai muuta tiivistettä siinä joka voisi vuotaa..
Olin lähes varma että se oli tuo lohkon ja jalanvälinen tiiviste korkannut mutta pettymys oli melkoinen kun auton sitten löi käyntiin ja kohta taas alkoi vuotamaan..
Siinä itse jalanvälissä menee kyllä jokin sellainen kova tiiviste että jos siinä olisi joku hiushalkeama mitä ei erota, mutta kun vuoto viittaa vähän isompaan kun jos autolla ajaa niin öljyä saa kulumaan litran parissa päivässä kovassa ajossa, Eli sitä todellakin vuotaa.. O.o
Päältäpäin tutkittuna mitään vuotoa ei ole nähtävissä ja pohjasta kun katsoo niin startti tulee niin vittumaisesti eteen että ei yksinkertaisesti pääse näkemään.. Sillä tuli mieleen tuo itse öljynsuodattimen kotelo että voisko se vuotaa jostain, kun se öljy tulee startin yläpuolelta ja tippuu öljypohjan reunaa pitkin sitten maahan ei siellä oikein vaihtoehtoja enää ole..
Jos se venakopan tiiviste on samantyylinen kuin M111 koneessa, eli aika kettumainen saada se tiiviste sieltä tulipellin päästä kohilleen niin sieltä voi vuotaa reilustikkin. Koittele sormella onko kosteutta havaittavissa (siis tiivisteen paikkeilta koneen takapuolelta pervot huom!)
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Helposti meni paikalleen uusi tiiviste ja kuiva on koneen takaa.
Ja täydennykseksi kertomukseen niin yhen ainoan kerran täräytin -10c pakkasesta kylmänä käyntiin niin ilmeisesti sen jälkeen on alkanut vuotamaan, ei kai lohko niin helposti pamahda halki? Tai luulisi ainakin jonkin tiivisteen tai letkun korkkaavan ennemmin..
Ja se vuotokohta tosiaan sijoittuu koneen takaosaan kuskinpuolen sivulle, juuri tuonne öljynsuodattimen jalan seutuville, onko siinä lähistöllä jotain öljynpaine anturia tms josta voisi vuotaa?
Ja täydennykseksi kertomukseen niin yhen ainoan kerran täräytin -10c pakkasesta kylmänä käyntiin niin ilmeisesti sen jälkeen on alkanut vuotamaan, ei kai lohko niin helposti pamahda halki? Tai luulisi ainakin jonkin tiivisteen tai letkun korkkaavan ennemmin..
Ja se vuotokohta tosiaan sijoittuu koneen takaosaan kuskinpuolen sivulle, juuri tuonne öljynsuodattimen jalan seutuville, onko siinä lähistöllä jotain öljynpaine anturia tms josta voisi vuotaa?
vähä hullulta kuulostaa.
ja kannen välistäkö ei tule? ilmeisesti ei ku nuin paljon hulupaa
voisko olla joku stefa onkos sielpäin pyöriviä akselinpäitä mistä se öljy tulee?
otappa mittatikku poijes ja paa käyntii minkälainen pölinä siinä reiällä käypi?
onko sitä öljyä havaittavissa muualla esim jäähdytin nesteissä?
edit: omassa edesmenneessä 202 220d oli myös mystinen öljyvuoto, joka silloin paikannettiin hirveällä työllä öljy korkkiin, ja sen uusittua ei sitte öljyä enää vuotanu. paiko sitä ölkää siitä korkista jotenkin kummassa vähä minne sattuu pikku hiljaa vuotoa oli noin 1l 1000km
ja kannen välistäkö ei tule? ilmeisesti ei ku nuin paljon hulupaa
voisko olla joku stefa onkos sielpäin pyöriviä akselinpäitä mistä se öljy tulee?
otappa mittatikku poijes ja paa käyntii minkälainen pölinä siinä reiällä käypi?
onko sitä öljyä havaittavissa muualla esim jäähdytin nesteissä?
edit: omassa edesmenneessä 202 220d oli myös mystinen öljyvuoto, joka silloin paikannettiin hirveällä työllä öljy korkkiin, ja sen uusittua ei sitte öljyä enää vuotanu. paiko sitä ölkää siitä korkista jotenkin kummassa vähä minne sattuu pikku hiljaa vuotoa oli noin 1l 1000km
Joo kyllä tässä on hermot palanu jo useaan otteeseen, onkin muuten ollut kyllä luja kone kaikinpuolin.. Oli kohtuu työläs homma käyttää tuo öljynsuodattimen jalkaki irti..
Ei tule kannenvälistä.
Pitää tarkistaa tuo mittatikku, mutta mittatikku tulee jo liian eteen vuotoon nähden, startti kun on koneen takareunan kohdilla ja sen yläpuolella on vuoto, vuoto ei näy yläpuolelta tutkittuna ja pohjasta katottuna startti tulee niin pahasti eteen ettei pääse näkemään, näkee vain että öljy tulee ylhäältä ja valuu sitten startin kohdilta öljypohjan reunaa pitkin maahan.
Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynnillä ei vuoda vaan vuoto alkaa kun käytät kierroksia, öljyn paineen noustessa tai esim tuon öljynsuodattimen kotelon täyttyessä? Sillä sitä epäilin ja tässä kyselin että mikä tuo neliönmuotoinen alaspäin painuva jousitappi on tuolla suodattimenkotelon sisällä, voisiko se vuotaa?
Ja nesteet on puhtaat, auto käy hyvin ja tasaisesti, vuoto ei siis aiheuta mitään käynti tms ongelmia.. Aiemmin kun jouduin sillä ajamaan niin tosiaan litran sai kulumaan parissa päivässä..
Siinä öljynsuodattimenjalan lähellä (ennen jalkaa, eli koneen etuosassa päin) oli joku öljykello tai anturi mikä oli julmankokoisella kierteellä kiinni lohkossa, ei ollut niin isoa avainta että olisi saanut sen auki kun oli imusarja poissa ja se ei kyllä näyttänyt vuotaneen.. Tietääkö joku mikä anturi se sitten on? Ei se auta ku repiä tuo startti paikoiltaan ja toivoa että sieltä sitten selviää, harmi vaan ku startti on poissa niin autoa ei saa sitten käyntiin että näkis vuodon..
Ei tule kannenvälistä.
Pitää tarkistaa tuo mittatikku, mutta mittatikku tulee jo liian eteen vuotoon nähden, startti kun on koneen takareunan kohdilla ja sen yläpuolella on vuoto, vuoto ei näy yläpuolelta tutkittuna ja pohjasta katottuna startti tulee niin pahasti eteen ettei pääse näkemään, näkee vain että öljy tulee ylhäältä ja valuu sitten startin kohdilta öljypohjan reunaa pitkin maahan.
Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynnillä ei vuoda vaan vuoto alkaa kun käytät kierroksia, öljyn paineen noustessa tai esim tuon öljynsuodattimen kotelon täyttyessä? Sillä sitä epäilin ja tässä kyselin että mikä tuo neliönmuotoinen alaspäin painuva jousitappi on tuolla suodattimenkotelon sisällä, voisiko se vuotaa?
Ja nesteet on puhtaat, auto käy hyvin ja tasaisesti, vuoto ei siis aiheuta mitään käynti tms ongelmia.. Aiemmin kun jouduin sillä ajamaan niin tosiaan litran sai kulumaan parissa päivässä..
Siinä öljynsuodattimenjalan lähellä (ennen jalkaa, eli koneen etuosassa päin) oli joku öljykello tai anturi mikä oli julmankokoisella kierteellä kiinni lohkossa, ei ollut niin isoa avainta että olisi saanut sen auki kun oli imusarja poissa ja se ei kyllä näyttänyt vuotaneen.. Tietääkö joku mikä anturi se sitten on? Ei se auta ku repiä tuo startti paikoiltaan ja toivoa että sieltä sitten selviää, harmi vaan ku startti on poissa niin autoa ei saa sitten käyntiin että näkis vuodon..
Mulla taitaa olla tuohon ylimääräisenäkin yksi rinkula (se varakappale, jonka AK47:lta lunastin, mutta en sitten tarvinnutkaan).AK47 kirjoitti:Miten sen nyt kauniisti sanos että vaiha se o-rengas?tp85 kirjoitti:Joo, hyviä vinkkejä tullut ja jos jollain on samanlaista ongelmaa ollut niin kuulen mielelläni mistä on vuotanut, alan tutkimaan lisää kun kerkeän ja ilmoittelen tänne mitä löytyy.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Voi olla ihan normitarvikeputkan kautta hankala löytää mutta esim. KL sen varmaan voi toimittaa. Todennäköisesti tulee sieltäkin Mersun pussissa.tp85 kirjoitti:Jos viaksi paljastuu tuo o-rengas niin saako kyseistä rengasta tarvikkeesta vai pitääkö veholta tilata?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Nii ja jos saa arvata nii kohta alkaa jäähynestettä hävitä....tp85 kirjoitti:Edellämainittu öljynsuodattimen jalan o-rengas tosiaan vuosi.
Mulla oli sen verta ronskiotteinen apumekanikko tossa Öljyjalan irroituksessa että väänteli jäähdytysnesteen letkua siitä missä on muovinen läpivienti tulipellissä. Se läpivienti oli menny vissiin siinä halki ja kusi sit siitä nestettä tulipellin ja rintapellin väliseen osioon. Mutta vain kun ajoi reippaasti ja kuumana. Paikallaan ei juuri vuotanu.
Toivotaan nyt että ei tuo saanu kippeetä remontissa.
Terve
Itsellä sama vuodon korjaus meneillään
Tuo o-rengas kylläkin oli ehjä mutta kova kuin kivi jotenka
eiköhän se sieltä itkenyt allensa
Lauhdutin on nyt mulla pöydällä mutta mulla kun ei ollut
missään tuota kuvan nro 74 tiivistettä...
onkos sitä muilla ollut ja jos niin mahtaneekohan se olla päinyhteen
tuota o-rengasta (osa 60) vaiko missä
-kaani
Itsellä sama vuodon korjaus meneillään
Tuo o-rengas kylläkin oli ehjä mutta kova kuin kivi jotenka
eiköhän se sieltä itkenyt allensa
Lauhdutin on nyt mulla pöydällä mutta mulla kun ei ollut
missään tuota kuvan nro 74 tiivistettä...
onkos sitä muilla ollut ja jos niin mahtaneekohan se olla päinyhteen
tuota o-rengasta (osa 60) vaiko missä
-kaani
Oisko tuo 74 ollut kaulus johon ruuvit tuli kiinni eli ei ensinkään tiiviste... Ei muista ihan satavarmaksi...kaani kirjoitti:Terve
Itsellä sama vuodon korjaus meneillään
Tuo o-rengas kylläkin oli ehjä mutta kova kuin kivi jotenka
eiköhän se sieltä itkenyt allensa
Lauhdutin on nyt mulla pöydällä mutta mulla kun ei ollut
missään tuota kuvan nro 74 tiivistettä...
onkos sitä muilla ollut ja jos niin mahtaneekohan se olla päinyhteen
tuota o-rengasta (osa 60) vaiko missä
-kaani
Morjens, itsekkin tapellu öljyvuodon kanssa (m104 3.2l), ja kastelee laatikon kummankin puolen ja startin tienoilla pahin vuoto, ylemmässä kuvassa tiiviste (74) vaihdettu mutta tiputtaa silti allensa ja reilusti.. miten tämä koko paketti lähtee irti? Alapuolelta oon startin irrottanu ja sen kuusiokolopultin joka näkyy mutta mistä muualta vielä kiinni?