OM603 ilmavaivoja?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

OM603 ilmavaivoja?

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

OM603 Lankkua vaivaa seuraavanlainen ongelma. Jos auto seisoo muutaman päivän, niin starttauksen yhteydessä hörähtää käyntiin mutta sammuu. Sitten starttauttaa samallatavalla kuin suodattimen vaihdon jälkeen. Kun lähtee käyntiin, niin käy normaalisti ja kestää seisoa esim. 8h työpäivän ja lähtee kyllä käyntiin.

Eli vetää hiljalleen ilmaa jostain? Onko näissä jotakin tyyppivikapaikkoja, mistä voisin aloittaa vian etsimisen? :tuumaus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Löpö lämmittimen o-rengas tai takakelkan päällä putket mädät
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Voiko tuota löpölämmitintä ohittaa, tai onko se O-renkaan vaihto miten työläs homma? Onko se siellä pikkuisen polttoainefiltterin luona oleva mötikkä?

Pitääpä tarkistaa nuo putkituksetkin :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Syöttöpumppu oli päältäpäin kuiva, samoin suodatinjalan ympäristö. Löpölämppäri oli päältä kostea.

Ohitin sen väliaikaisesti, nyt saa seisoa pari päivää niin näkee auttoiko vaivaan.

Yön seisonta ei näköjään riitä vaivan ilmestymiseen, ontui pari sekunttia mutta sitten kävi jo normaalisti.

Jos ei korjaantunut, niin pitää uusia polttoainelinjat.


Raportoin maanantai-iltana miten kävi :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Hannu.H kirjoitti:Löpölämppäri oli päältä kostea.

Ohitin sen väliaikaisesti, nyt saa seisoa pari päivää niin näkee auttoiko vaivaan.
Lähti käyntiin normaalisti :D

Minkälainen savotta tuohon on se O-renkaan vaihto? Onko se jotain yleiskokoa, vai meneekö merkkiliikehommiksi?

Pakkaset huitelevat yli 30 asteessa, uskaltaako tuolla ajella lämmitin ohitettuna vai onko pelkoa polttoaineen jäätymisestä?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
RSU
Viestit: 14
Liittynyt: 08.12.2007 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

O-renkaan vaihto on helppo. KL-varaosat myy oikeankokoista. Kokeilin yleismallista niin jäi vuotamaan ei ollut varmaankaan sopiva mutta niitäkin varmasti löytynee.
Pääty on lukkorenkaalla kiinni ja helppo vaihtaa.
Pakkasenkestävyys riippunee polttoaineen pakkasenkestävyydestä. (kesä- talvi- tai arktinen laatu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”