Kun tuo pimeännäkö ei enään tästä muutu paremmaksi ja alkuperäiset halogeenit eivät varsinaisesti luo mitään valoshowta.. Niin heräsi ajatus xenoneista ja alkuperäsistä vieläpä. Yhdessä säikeessä jo siitä vähän kyselin..ei siitä oikein irronnut tietoa maahantuojaltakaan.
Toinen umpio löytyi suomesta ja kuskin puoli sakuista. Molemmat taisi olla 270CDI mallista. Lauantaina iski inspis purkamiseen, naapuri tuli vielä jelppimään ja hyvä näin. Puskurin irrotuksessa on hyvä olla kaveri mukana.
Keskiritilä irti ja sisälokareiden alta ruuvi & u-lista irti. Muut löytyykin aika helposti.
Sopivuudesta ei sitten ollut varmaa tietoa, no johtosarjat sopivat heittämällä. Halogeenoumpiossa yksi plugi on polttimon "päässä" xenonissa vierekkäin. Rungoista kuvat - jotain näkee kun tihrustaa.
Pienen jumppailun jälkeen koitti totuuren hetki. Tuikut päälle ja mitä tapahtui! Toinen syttyi, ei mitään herjoja, pitkät toimivat Kokeiltiin ristiin polttimot, sytyttimet ja ballastit. Toisessa umpiossa oli ballasti sökö ja loppukasaaminen siksi kesken. Nyt kun touhunnu noiden kanssa, niin xenon kilkkeet alkaa olla mukavasti hanskassa. (ballasti vrs. poweri)
Tommonen tilattu ja sitten saa kasaan. On monessa merkissä sama ballasti. Pitäis olla laillinen kun takana tasonsäätö. Kun saa kondikseen nii täytyy lähtee het yölenkille
W211 xenonumpiot halogeeniumpioiden tilalle
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
Paketti kasassa ja koeajo suoritettu. Valoteho on hyvä pitkilä & lyhyillä. Puskurin kiinnityksessä piti kääntää pyörät linkkuun ja siinä kun laitettiin moottori tulille niin xenonit alkoivat räpsytellä ihan pirusti. Herätti kysymyksen että mitäs ny
Soitin mersuwelholle ja muutamat vinkit sain. Koodattiin sitten autolle tiedoksi, että suhun on integroitu xenonnit. Tämän jälkeen pelitti, kiitos CDIlle.
Tuossa tulikin mainittua, että antureita tulisi olla akseleissa korkeuden säätöön. Manuaalinen säätö ei sitten toimi säätöpyörästä. Onko kukaan perehtynyt noihin antureihin ja onko esim. takapäässä kaikki valmiina kun siellä jo anturi perän säätöön..? Eli keulilta vain puuttuisi.
Soitin mersuwelholle ja muutamat vinkit sain. Koodattiin sitten autolle tiedoksi, että suhun on integroitu xenonnit. Tämän jälkeen pelitti, kiitos CDIlle.
Tuossa tulikin mainittua, että antureita tulisi olla akseleissa korkeuden säätöön. Manuaalinen säätö ei sitten toimi säätöpyörästä. Onko kukaan perehtynyt noihin antureihin ja onko esim. takapäässä kaikki valmiina kun siellä jo anturi perän säätöön..? Eli keulilta vain puuttuisi.