C230 Kompressor tihkuu öljyä

Vastaa Viestiin
friday13
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2012 0:54
Paikkakunta: Vantaa

C230 Kompressor tihkuu öljyä

Viesti Kirjoittaja friday13 »

Moro!

Otsikon koneella varustetusta w202:sta tihkuu öljyä ulos pikkuhiljaa kun kone lämpenee. Alapuolelta kun katsoo niin öljyä on valunut jostain lohkon ja sen kiinnikkeen välistä millä kompura on kiinni lohkossa.

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 75_111_975

Eli tuossa kuvassa ton osan 80 ja lohkon välistä..

Vuotoa ei ole mitään mahdotonta määrää, mutta pohjapanssarin päälle kertyy pikkuhiljaa öljyä. Jostain tihkuu myös vielä öljyvuotoakin vähemmän jäähynestettä, mutta en tiiä liittyykö se sit tähän mitenkään. :)

Lueskelin täältä, että näistä kannattaa koittaa kiristää niitä neljää pulttia mitkä pitäis näkyä, kun ottaa venakopan irti. Koitin niitä tuossa yks ilta katella, mutta en onnistunu niistä kyllä kiristää kun kahta ilman, että ois pitäny purkaa muutaki, kun venakoppa. Ja olivat ohjeesta poiketen kyllä torxeja eivätkä kuusiokoloja.

Eli jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä tai linkkejä heittää niin KIITOS! :)
Avatar
A.Asiamies
Viestit: 42
Liittynyt: 30.8.2012 18:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C230 Kompressor tihkuu öljyä

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

friday13 kirjoitti:Moro!

Alapuolelta kun katsoo niin öljyä on valunut jostain lohkon ja sen kiinnikkeen välistä millä kompura on kiinni lohkossa.
Saatko paikannettua vuodon varmasti tuohon kannen ja lohkon rajaan? Omassani on samanmoista tihkumista ja luulin myös öljyn tulevan samasta paikkaa. Itselläni se tulee kuitenkin nokka-akselin ajoitusta muuttavasta solenoidista, ei kannen ja lohkon välistä. Auton nokka oli kohduu levällään vuodenvaihteeseen saakka, jolloin pääsin puhdistamaan koneen otsapinnan hyvin. Olen tarkkaillut kannentiivisteen rajaa sen jälkeen, eikä siitä mitään ole tihkunut.

Eilen kävin kaupasta hakemassa uuden nokka-akselin solenoidin, niin loppuu se töhriminen. Vielä kun joku saisi sen laitettua paikoilleen. Tässä räkätaudissa viitti tänään vaivautua...
friday13 kirjoitti:Lueskelin täältä, että näistä kannattaa koittaa kiristää niitä neljää pulttia mitkä pitäis näkyä, kun ottaa venakopan irti. Koitin niitä tuossa yks ilta katella, mutta en onnistunu niistä kyllä kiristää kun kahta ilman, että ois pitäny purkaa muutaki, kun venakoppa. Ja olivat ohjeesta poiketen kyllä torxeja eivätkä kuusiokoloja.
Tuo kiristysvinkki on tarkoitettu kaiketi M111-moottoreihin ennen 6.8.1997. Näissä on lienee ollut nuo kuusiokolot. Tuolloin rakennetta on modifioitu tehtaalla ja kuusiokolot on korvattu torx-pultteilla ja aluslevyillä.

Menin jo itesekin tarkistamaan samaiset pultit ja koitin kahden ensimmäisen kireyttä, kiinni tuntui olevan. Itselläni oli juuri torxit, joten en olettanutkaan pulttien olevan löysällä.
C 200 Kompressor -98 - S202 (M111.944)
E 320 CDI -04 - S211 (211.226)
Öljynvaihtoa ja renkaiden potkimista omaksi iloksi ja muiden avuksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”