Öljypohja
Öljypohja
Edellinen omistaja on kolhinut kiveen öljypohjan ja koittanut paikata syntynyttä halkeamaa jollakin paikkaus aineella.Paikka on alkanut vuotamaan ja kysyisinkin nyt viisailta,että pitääkö biltemasta saatava nestemäinen metalli alumiinisessa öljypohjassa,vai onko ostettava uusi ja kallis öljypohja?
Re: Öljypohja
trimmi2 kirjoitti:Edellinen omistaja on kolhinut kiveen öljypohjan ja koittanut paikata syntynyttä halkeamaa jollakin paikkaus aineella.Paikka on alkanut vuotamaan ja kysyisinkin nyt viisailta,että pitääkö biltemasta saatava nestemäinen metalli alumiinisessa öljypohjassa,vai onko ostettava uusi ja kallis öljypohja?
Uusi öjypohja titenkin, turha tekohengittää milläin paikkausaineella. Taitaa nyttenkin olla Mersuforumilla öljypohja myynnissä 20 kympillä.
Jännä, että hitsaus maksaa käytännössä enemmän, kuin käytetynpohjan vaihtaminen hajonneen tilalle.
Omassani olen korjannut menestyksekkäästi öljypohjan liimalla
Homma meni näin: Irtoöljypohja mahd. puhtaaksi painepesurilla ja sen jälkeen kaikki öljy poltettiin pois halkeamasta kaasupillillä. Sitten kevyt hionta rälläkällä ja eikun superepoksia kehiin.
On kestänyt yli vuoden ja välillä ollut kuumanakin. Tiedän pieniä halkeamia korjatun paikallaankin samalla menetelmällä muuten, mutta koneeseen on laitettava imu, jotta öljy ei valu halkeamaan. Tietysti öljyt lasketaan ensin pois moottorista, mutta pohjallehan jää aina hiukan.
Omassani olen korjannut menestyksekkäästi öljypohjan liimalla

On kestänyt yli vuoden ja välillä ollut kuumanakin. Tiedän pieniä halkeamia korjatun paikallaankin samalla menetelmällä muuten, mutta koneeseen on laitettava imu, jotta öljy ei valu halkeamaan. Tietysti öljyt lasketaan ensin pois moottorista, mutta pohjallehan jää aina hiukan.
Työ on Suomessa kallista. (Olikohan EU:n 2. tai 3. kalleinta) Jos työntekijän laskutushinta on vaikkapa 40-60€, niin laskee siitä. Jos sen meinaa teettää jossain, niin äkkiä tulee mieleen koko osan vaihto. Ja varmasti on varmempi. Sauma on AINA vierestä heikompi kuin alkuperäinen, hitsaamaton. Ja lisäksi vetelyvaara (tiivistepinta)JP74 kirjoitti:Jännä, että hitsaus maksaa käytännössä enemmän, kuin käytetynpohjan vaihtaminen hajonneen tilalle.
Omassani olen korjannut menestyksekkäästi öljypohjan liimallaHomma meni näin: Irtoöljypohja mahd. puhtaaksi painepesurilla ja sen jälkeen kaikki öljy poltettiin pois halkeamasta kaasupillillä. Sitten kevyt hionta rälläkällä ja eikun superepoksia kehiin.
On kestänyt yli vuoden ja välillä ollut kuumanakin. Tiedän pieniä halkeamia korjatun paikallaankin samalla menetelmällä muuten, mutta koneeseen on laitettava imu, jotta öljy ei valu halkeamaan. Tietysti öljyt lasketaan ensin pois moottorista, mutta pohjallehan jää aina hiukan.
Korjattu ei ole koskaan parempi kuin korjaamaton. Eikä yleensä yhtä hyvä!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
öljypohja
Hitsasin tossa viimeviikolla oman .300d öljypohjan kuntoon,ihan varalle
uusi laitettiin kesällä alle.Ja uuden hinta jotain 480€,että kyllä kannattaa korjatakin jos on mahdollista.
Mitä hitsaukseen tulee alumiini PITÄÄ PUHDISTAA aivan älyttömän hyvin.
Silti kuumennettaessa tuppaa sitä öljy pa..kaa.
Aikaa meni puhdistus +hitsaus varmaan päivä.
Terveisin Jamppa
uusi laitettiin kesällä alle.Ja uuden hinta jotain 480€,että kyllä kannattaa korjatakin jos on mahdollista.
Mitä hitsaukseen tulee alumiini PITÄÄ PUHDISTAA aivan älyttömän hyvin.
Silti kuumennettaessa tuppaa sitä öljy pa..kaa.
Aikaa meni puhdistus +hitsaus varmaan päivä.
Terveisin Jamppa