Fiat Scudo
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Fiat Scudo
Joo pitäs pakettiauto hommata, perusvarma kulkine ilman hienouksia olis hakusessa. Onko mielipiteitä tai kokemuksia Fiat Scudon kestävyydestä, erityisesti 2000-luvun alkupuolen 2.0JTD malleista? Käyttö tulis olemaan työmatka / työajoa kevyillä kuormilla, lähinnä työkalujen raivaussahan ja moottorisahan kuskausta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Faijalla oli 2000 alkupään 2.0D Ducato muutaman vuoden eikä isompia valitellut, oli kyllä aika tuore laite silloin joku <150 tkm ehkä lasissa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Päikseen olisi saanut vaihtaa tuon pihalla tällä hetkellä seisovan -97 viton nykyisen vuosituhannen puoleiseen skudoon, enkä höynähtänyt
Kilometreilleen taisi olla samaa luokkaa, reilu 300 tkm, skudoon oli vaihdeltu vaihdelaatikko, kun kuului olevan tyyppivika
Eli summattuna, käsitin vaihteiston vaihtoväliksi noin 300 tkm plus sitten sen karvalakin ja turkishaalareiden osto, kun tuo italianihme ei talvella pidä lämmintä pirtinpuolella muuten, kuin webaston tahi eeberin voimin, eikä tällainen pers' aukinen juoppo raski sellaisia käyttää
Kilometreilleen taisi olla samaa luokkaa, reilu 300 tkm, skudoon oli vaihdeltu vaihdelaatikko, kun kuului olevan tyyppivika
Eli summattuna, käsitin vaihteiston vaihtoväliksi noin 300 tkm plus sitten sen karvalakin ja turkishaalareiden osto, kun tuo italianihme ei talvella pidä lämmintä pirtinpuolella muuten, kuin webaston tahi eeberin voimin, eikä tällainen pers' aukinen juoppo raski sellaisia käyttää
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Onko tietoo mikä sieltä lootasta antautuu, tietäs vähän tunnustella ja kuulostella jos koeajolle erehtyy?
Sellanen on kiinnittäny huomiota, kun noita ilmoituksia on selannu, että ihmeen siistejä ovat pelleiltään noi Fiiut, ainakin kuvissa.
Sellanen on kiinnittäny huomiota, kun noita ilmoituksia on selannu, että ihmeen siistejä ovat pelleiltään noi Fiiut, ainakin kuvissa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Tos koiraseuran porukoilla on noita fiiattina ja pösönä monia ja kovimmat murheet on ollu liukuovien kahvat ja justaan tossa 2.0 jtd koneessa se vulkanoitu hihnapyörä kampuralla muuten ei noissa ole tuntunut olevan mitään ihmeempää ja ajettukin noilla on pahimmillaan jo yli 500tkm.
Mitään hienoja noi ei varmaan ole mutt jos verrataan takaveto vitoon ni taatun huolettomia
Mitään hienoja noi ei varmaan ole mutt jos verrataan takaveto vitoon ni taatun huolettomia
Töikseni olen noita jonkin verran roplannut ja tässä vikapaikkoja:
-vaihteiston päätylaakerit joka akselilla
-vaihteensiirto vaijerit
-oven lukot ovat jollain italian omalla suunnittelulla toteutettu jote n monet lukkosarjat olen vaihtanu
-liukuovien saranat/laakerit
-kampuran limppu
-sähköviat ympäri autoa
-kytkimiä tuntuu kaikki fiatin pakut syövän järkiään tiuhaan
-etujouset monesti poikki/kääntölaakerit rikki
-tuoreemmissa malleissa on rajallinen määrä nollauksia huoltovalolle mittaristossa joten ei kannata joka öljynvaihdossa nollailla muuten joutuu mittariston vaihtaan
Tässä joitain mitä äkkiä tuli mieleen. Kaikkihan haukkuu sitä merkkiä mitä joutuu korjaamaan mutta tätä en suosittele pahimmalle vihamiehellekään
-vaihteiston päätylaakerit joka akselilla
-vaihteensiirto vaijerit
-oven lukot ovat jollain italian omalla suunnittelulla toteutettu jote n monet lukkosarjat olen vaihtanu
-liukuovien saranat/laakerit
-kampuran limppu
-sähköviat ympäri autoa
-kytkimiä tuntuu kaikki fiatin pakut syövän järkiään tiuhaan
-etujouset monesti poikki/kääntölaakerit rikki
-tuoreemmissa malleissa on rajallinen määrä nollauksia huoltovalolle mittaristossa joten ei kannata joka öljynvaihdossa nollailla muuten joutuu mittariston vaihtaan
Tässä joitain mitä äkkiä tuli mieleen. Kaikkihan haukkuu sitä merkkiä mitä joutuu korjaamaan mutta tätä en suosittele pahimmalle vihamiehellekään
C250TDT -98