W126 420 SE ei käynnisty pitkän seisonnan jälkeen, ei kipinä

Vastaa Viestiin
ässäv8
Viestit: 10
Liittynyt: 08.7.2013 15:46

W126 420 SE ei käynnisty pitkän seisonnan jälkeen, ei kipinä

Viesti Kirjoittaja ässäv8 »

Starttaa N sekä P (vaihde oli seisonnan ajan N asennossa), virtaa vähän akussa ja apuvirralla jatkettiin, luuli et olis bensat varastettu, vaikka mittarin mukaan 1/4 tankillista, hain lisää, ei auttanut, sit annoin "löröt" suoraan putsarin kautta, ei luvannutkaan, sit tulppa irti ja ei kipinää, kokeilin myös puolasta suoraan, ei kipinää.
Virtakynällä puolalle tulee molempiin napoihin virta!
Kysymys:
1. MIKÄ VOI SEISTESSÄ MENNÄ RIKKI?
2. MIKÄ STARTATESSA?
3. ONKO SYTTYBOKSI KUNNOSSA KUN VIRTA TULEE PUOLALLE?
4. ONKO PUOLA RIKKI KUN EI VAHVISTA KIPINÄKSI ASTI?

Kokeilin myös Syttypoksista virtoja, no en muista monestako (oliko 3-4 mistä löytyi virtaa).

Pistokkeita on neljä, ilm. asentotunnistin, sit kolmi napainen oik.. Niin ja kuten arvelinkin tästä syttyboksin oikeasta yläkulmasta kolminapaisesta liittimestä lähtevät kaikki johdot ovat toisesta päästä irti kiepillä siinä syttyboksin vieressä. Eivät ilm. vaikuta ainakaan kipinään kun on pelannut ilman niitä, kiinnostaa mitä ne voisi olla?
, sit alarivissä 8 napaisia vasempaan johdot tulee jostain tulipellin suunnasta, samoin oikeankin johtonippu tulee kabiinin suunnalta.

Kysymys: 1. VOIKO SYTTYBOKSI OLLA RIKKI, KUN PUOLALLE TULEE VIRRAT NAPOIHIN VAKKEI TULE KUITENKAAN KIPINÄÄ VAI OLISIKO SILLOIN PUOLA RIKKI?
2. MONEENKO SYTTYBOKSIN NAPAAN PITÄISI VIRRAN TULLA?

Ylijännitereleen sulakkeet ainakin näyttäisi ehjiltä, samoin Virranjakajan kansi, saarnaaja.

Kysymys: Mikäs se ihme mutikka edessa vasemmalla on joka säätää kaasuvipua, siihen tulee aikaspaksu musta johto?
Tuntuu surisevan, kun virta on päällä ja jänkää kaasua, niin ettei käsin tahdo jaksaa kääntää. Kaasua kun painelee pohjaan niin surina loppuu ja kaasuvivusta pystyy käsin liikuttelemaan?

Autossa on cruice, abs, luistonesto tms. katkaisija jossa näillä keleillä näyttää palavan punainen valo (taitaa olla lumiketjupyörän kuva)

KAIKKI NEUVOT TARPEEN JA MAHDOLLISESTI TARVITTAVIEN OSIEN EDULLINEN OSTOPAIKKA, KIITOKSIA JO ETUKÄTEEN!

Lisäsin syttyboksin toisen kuvan, taisi olla, et tuo kolminapainen yläoikea johtonippu onkin se irrallinen, no käyn vielä kahvin jälkeen tarkistamassa ;)
Niin ja kuten arvelinkin sen syttyboksin oikeasta yläkulmasta kolminapaisesta liittimestä lähtevät kaikki johdot ovat toisesta päästä irti kiepillä siinä syttyboksin vieressä. Eivät ilm. vaikuta ainakaan kipinään kun on pelannut ilman niitä, kiinnostaa mitä ne voisi olla?

Niin ja neuvojen ohessa olis kiva saada tarjouksia osista tai mahdollisista hankintapaikoista ;) Kiitos!
Otin akun irti ja lataukseen.
Tässä sytytysboksista kuva numeroineen :)

BOCH 0 227 400 710

007 545 22 32 EZ0038


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva[/img]
Kuva

Tässä sytytysboksista kuva numeroineen :)

BOCH 0 227 400 710

007 545 22 32 EZ0038


Kuva
ässäv8
Viestit: 10
Liittynyt: 08.7.2013 15:46

W126 420 SE ei käynnisty, ei kipinää. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja ässäv8 »

420 SE ei käynnisty, ei kipinää. Missä vika?
"löröt" suoraan putsarin kautta, ei luvannutkaan, sit tulppa irti ja ei kipinää, kokeilin myös puolasta suoraan, ei kipinää.
Virtakynällä puolalle tulee molempiin napoihin virta!
Onko tietoa?
Kysymys:
1. MIKÄ VOI SEISTESSÄ MENNÄ RIKKI?
2. MIKÄ STARTATESSA?
3. ONKO SYTTYBOKSI KUNNOSSA KUN VIRTA TULEE PUOLALLE?
4. ONKO PUOLA RIKKI KUN EI VAHVISTA KIPINÄKSI ASTI?
5. MONEENKO SYTTYBOKSIN NAPAAN PITÄISI VIRRAN TULLA?

KAIKKI NEUVOT TARPEEN JA MAHDOLLISESTI TARVITTAVIEN OSIEN EDULLINEN OSTOPAIKKA, KIITOKSIA JO ETUKÄTEEN!

NONIIN, AKKU LATAUKSESSA (koetin startata ja parikierrosta jaksoi) mutta, mutta joku surisi tai melkein kuin lämmityslaitteen moottori hurisi kojelaudan hanskalokeron suunnalla, eipä siinä kuule bensapumppujen surauksia !


Lisäsin alkuperäiseen viestiin kuvan

BOCH 0 227 400 710

007 545 22 32 EZ0038

*****

Mercedes-Benz 4D SEDAN 420 SE-AUTOMATIC-126034/294
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19890000
Alustan nro: WDB1260341A453***
Sylinteritilavuus: 4196
Moottorin koodi: M116.965

Joo arvelin ite, et oisko tuo sytkä jostain toisesta mallista, kun tuolla ebayssa on myös erilaisia V8 420 boxeja??!.
Sopisko siihen joku halvempi 99€ hintaluokan boksi, englanti tai jenkki etc.???

Noniin, kunhan kisojen seurannalta ehditte , laittakaa jotain neuvoa, et sais mesen tulille, kiitos :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”