OM651

nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

OM651

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

tietääkö kukaan minkälainen rimpula tollanen takaketjukone on kestämään
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: OM651

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nalle05 kirjoitti:tietääkö kukaan minkälainen rimpula tollanen takaketjukone on kestämään
Jep
huono
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Hyvin on kuitenkin takuut pelanneet ts. ketjunkiristin vaihdettu Veholla mukisematta (lisäksi oli jokin takaisinkutsu ketjunkiristimen tiivisteestä). Suuttimista en tiedä, koska mun omistusaikana (65-112tkm) noita ei ole vaihdettu. Joko on vaihdettu ennen mua tai sitten on vielä edessä tai voihan noi kestääkin.

Tässä -10 vuosimallissa ei liene enää rikkoontuvaa rattilukkoa? Itseäni huolettaa enemmän se, sillä se päättää matkan takuuvarmasti ja tonnin remontti menee omasta pussista...
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

onko kukaan ajellut suuremmilla kilometreillä.mikä räjähtää ensin
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/ ... vifNav=Y#1

Ei huonosti jos yhdellä koneella menty.
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

siellähän rupeaa olemaan kohtuu kilometrit.jos tuon on kestänyt ilman suurempia remontteja ei se aivan huono voi olla. :?: :!: :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

bercedes menz kirjoitti:Hyvin on kuitenkin takuut pelanneet ts. ketjunkiristin vaihdettu Veholla mukisematta (lisäksi oli jokin takaisinkutsu ketjunkiristimen tiivisteestä). Suuttimista en tiedä, koska mun omistusaikana (65-112tkm) noita ei ole vaihdettu. Joko on vaihdettu ennen mua tai sitten on vielä edessä tai voihan noi kestääkin.

Tässä -10 vuosimallissa ei liene enää rikkoontuvaa rattilukkoa? Itseäni huolettaa enemmän se, sillä se päättää matkan takuuvarmasti ja tonnin remontti menee omasta pussista...
Rattilukko/virtalukko vaivaa on kaiken ikäisissä 204 malleissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

CDI203 kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Hyvin on kuitenkin takuut pelanneet ts. ketjunkiristin vaihdettu Veholla mukisematta (lisäksi oli jokin takaisinkutsu ketjunkiristimen tiivisteestä). Suuttimista en tiedä, koska mun omistusaikana (65-112tkm) noita ei ole vaihdettu. Joko on vaihdettu ennen mua tai sitten on vielä edessä tai voihan noi kestääkin.

Tässä -10 vuosimallissa ei liene enää rikkoontuvaa rattilukkoa? Itseäni huolettaa enemmän se, sillä se päättää matkan takuuvarmasti ja tonnin remontti menee omasta pussista...
Rattilukko/virtalukko vaivaa on kaiken ikäisissä 204 malleissa
No, voi v*ttu! :cry:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

bercedes menz kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Hyvin on kuitenkin takuut pelanneet ts. ketjunkiristin vaihdettu Veholla mukisematta (lisäksi oli jokin takaisinkutsu ketjunkiristimen tiivisteestä). Suuttimista en tiedä, koska mun omistusaikana (65-112tkm) noita ei ole vaihdettu. Joko on vaihdettu ennen mua tai sitten on vielä edessä tai voihan noi kestääkin.

Tässä -10 vuosimallissa ei liene enää rikkoontuvaa rattilukkoa? Itseäni huolettaa enemmän se, sillä se päättää matkan takuuvarmasti ja tonnin remontti menee omasta pussista...
Rattilukko/virtalukko vaivaa on kaiken ikäisissä 204 malleissa
No, voi v*ttu! :cry:
Ei me kuitenkaan masennuta tästä ja vaihdeta hyviä autoja pois :-) Persut ku poistaa autoveron niin sitte vaan pykälää isommalla koneella seuraavat :lol:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Rattilukko/virtalukko vaivaa on kaiken ikäisissä 204 malleissa
No, voi v*ttu! :cry:
Ei me kuitenkaan masennuta tästä ja vaihdeta hyviä autoja pois :-) Persut ku poistaa autoveron niin sitte vaan pykälää isommalla koneella seuraavat :lol:
:lol: :halm: :kuski: :kuningasajatus:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Rattilukko/virtalukko vaivaa on kaiken ikäisissä 204 malleissa
No, voi v*ttu! :cry:
Ei me kuitenkaan masennuta tästä ja vaihdeta hyviä autoja pois :-) Persut ku poistaa autoveron niin sitte vaan pykälää isommalla koneella seuraavat :lol:
juu masentua ei kannata ainahan autoista jotain hajoaa
tuo veron poisto tosin hyvyys arvelutta valtio kun on tähän asti ainan ottanut "poistetun" jotain muuta kautta moninkertaisesti...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllähän se valtion saman verran ottaa vaikka autovero poistuisikin. Erona tietenkin on että sitten ajettaisiin uudemmilla autoilla ja maksetaan käytöstä.

Surkein tilanne on niillä joilla jää mustapekka käteen, eli kun vero poistuu, niin on uudehko, kallistii verotettu auto maksettavana ja samaan aikaan pitää vielä alkaa maksamaan julmettua käyttömaksua esimerkiksi polttoaineen hinnassa.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Re: OM651

Viesti Kirjoittaja 204 »

CDI203 kirjoitti:
nalle05 kirjoitti:tietääkö kukaan minkälainen rimpula tollanen takaketjukone on kestämään
Jep
huono
Oletko kuinka uusia koneita joutunut korjaamaan ja mistä?
Moottorista on kyse! :shock:
Klarion
Viestit: 20
Liittynyt: 26.4.2015 13:14

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Itselläni myös mietinnässä yksi W204 2010 200CDI 160tkm ajettuna.

Auto olisi kriteereiltään juurikin sitä mitä haen, mutta tuo moottori mietityttää mahdollisten jakoketju ja suutinongelmien vuoksi. Ja onhan se vähän tehotonkin. Niin ja tuo rattilukko. Mikä siinä rattilukossa muuten hajoaa ja vaihdetaanko sinne tilalle samaa hajoavaa mallia?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Luulisi jo kaikki mahdolliset viat jo korjattu ,jos niitä enää on ollutkaan.
Se on paha tauti tuo oletus ,että kaikissa autoissa olisi sama vika jos on ollut yhdessä alkupään autossa ja sattuu olemaan vielä omistaja hyvin kriittinen ja huutaa joka foorumille jotta kaikki olisi päin prinkkalaa.
Kyllä 200 on jo nykyaikana aika hyvä tehoinen ,jollekkin ei riitä mikään .

Koeajo ja huoltohistoria kertoo paljon autosta.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Klarion kirjoitti:Itselläni myös mietinnässä yksi W204 2010 200CDI 160tkm ajettuna.

Auto olisi kriteereiltään juurikin sitä mitä haen, mutta tuo moottori mietityttää mahdollisten jakoketju ja suutinongelmien vuoksi. Ja onhan se vähän tehotonkin. Niin ja tuo rattilukko. Mikä siinä rattilukossa muuten hajoaa ja vaihdetaanko sinne tilalle samaa hajoavaa mallia?
Kysy Veholta huoltohistoria niin selviää onko ketjunkiristin ja suuttimet vaihdettu, jos ei, niin ne molemmat menee kuitenkin goodwillin piikkiin jos porsivat. Jos ketjunkiristin arveluttaa, niin sanot huollossa sen rallattavan kylmänä ja tällöin mittaavat ketjun venymän ja vaihtavat kiristimen ja tarvittaessa ketjun.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Miksi suuttimet pitää vaihtaà?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kaverilla -12 mallin 490tkm ajettu 212 ja ihan täys peli.
Vasta vaihettiin kone sprinteriin alle 200tkm ja ketju poikki.
Muutamia alkupään koneita leikannu runkolaakereista kiinni ja on sitten työläitä ruuvattavia X:

Tiiä näistä sitte :nocando:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Meissenkeri kirjoitti:Miksi suuttimet pitää vaihtaà?
Jos / kun ne ei toimi eli menee rikki :roll: :lol:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

bercedes menz kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Miksi suuttimet pitää vaihtaà?
Jos / kun ne ei toimi eli menee rikki :roll: :lol:
Kai ne josku menee rikki, mutta minä olen jauhanut kolmella eri cdi-mesellä 300-500 tkm mittariväliä ja niihin on yhteen pitänyt yksi suutin vaihtaa, sekin sen takia kun meni pohjaprikan vaihdossa rikki irrottaessa.

Tällä nyt omistamallani W212 OM651 cdillä on ajettu 350 tkm samoilla suuttimilla.

Kysymys oli lähinnä että onko OM651:ssa joku erityisominaisuus suuttimissa, miksi ne pitäisi olla vaihdettuna.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

Se on riskien hallintaa.....jos aikomus on mersulla ajaa ja itse se kustantaa pitää ottaa huomioon mahdolliset riskit ja varata rahaa mahdollisiin korjauksiin, aivan kuten muillakin autoilla ajettaessa....mersulla ajo saattaa tosin tulla kalliimmaksi kuin joillain muulla....

Jos vaan lukee netistä kokemuksia ja vikoja, niin eihän sitä uskaltaisi ostaa minkään merkkistä autoa, täytyy vaan toivoa, ettei kaikkia vikoja ole osunut samaan yksilöön.

Tehoa saa nyky moottoreista ulos helpostii ja kohtuu hintaan, raja taitaa tulla vastaan ensimmäisenä vaihteistossa(man vs. autom.)
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Meissenkeri kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Miksi suuttimet pitää vaihtaà?
Jos / kun ne ei toimi eli menee rikki :roll: :lol:
Kai ne josku menee rikki, mutta minä olen jauhanut kolmella eri cdi-mesellä 300-500 tkm mittariväliä ja niihin on yhteen pitänyt yksi suutin vaihtaa, sekin sen takia kun meni pohjaprikan vaihdossa rikki irrottaessa.

Tällä nyt omistamallani W212 OM651 cdillä on ajettu 350 tkm samoilla suuttimilla.

Kysymys oli lähinnä että onko OM651:ssa joku erityisominaisuus suuttimissa, miksi ne pitäisi olla vaihdettuna.
Eihän toi tarkoita, että kaikki OM651-koneiden suuttimet ovat rikki, mutta selkeästi normaalia suurempi osa. Eikös tosiasia kuitenkin ole, että 2009 tienoilla tulleissa 220 ja 250 cdi -koneissa (blue efficiency) on Delphin suuttimet ja niitä on porsinut isolla prosentilla? Ja eikös MB ole vaihtanut niitä rikkoontuessaan "takuuseen" ts. goodwillinä eli ovat myöntäneet että moinen vika on olemassa? Tää ongelma ei koskenut 200cdi:tä.
Onko sulla 220cdi ja mikä vm. toi sun auto on?

Tässä juttu asiasta, jossa puhutaan magneettiventtiileistä, mutta tarkoitetaan kai suuttimia. http://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersu ... i/7baybJMF Samaa ongelmaa on kai ollut muillakin Delphin suuttimia käyttäneillä automerkeillä.

Joku tietävämpi korjaa ja/tai tarkentaa.
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

googlen hakuun vaan:
Mercedes BlueEfficiency (OM651) – Injector Problems

sieltä löytyy juttuja.
Itselläni oli GLK-malli jonka tilasin uutena 2009 keväällä jolloin 2.2 motti oli saatavilla yhtää ei linjalta ollu tullut. 3kk oli auto ja ensimmäiset suuttimet hajos. Odoteltiin uusia suuttimia 4kk, vuokra-auton veho kustanti. Samalla autoon annettiin 1v lisää takuuta kun auto oli yksityiskäytössä. Siitä noin vuosi niin huollossa ilmoittivat et taas pitäs vaihtaa tehtaan piikkin uudet suuttimet ja ohjausyksikkö tehas maksaa.
Mentiin vuosi eteenpäin niin huollossa ilmotettiin et tilattu uudet suuttimet joissa on nyt sitten ohivirtauslinjat joiden puute aiheuttannu suuttimien rikkoontumisen taas tehas maksaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juissi.2 kirjoitti:googlen hakuun vaan:
Mercedes BlueEfficiency (OM651) – Injector Problems

sieltä löytyy juttuja.
Itselläni oli GLK-malli jonka tilasin uutena 2009 keväällä jolloin 2.2 motti oli saatavilla yhtää ei linjalta ollu tullut. 3kk oli auto ja ensimmäiset suuttimet hajos. Odoteltiin uusia suuttimia 4kk, vuokra-auton veho kustanti. Samalla autoon annettiin 1v lisää takuuta kun auto oli yksityiskäytössä. Siitä noin vuosi niin huollossa ilmoittivat et taas pitäs vaihtaa tehtaan piikkin uudet suuttimet ja ohjausyksikkö tehas maksaa.
Mentiin vuosi eteenpäin niin huollossa ilmotettiin et tilattu uudet suuttimet joissa on nyt sitten ohivirtauslinjat joiden puute aiheuttannu suuttimien rikkoontumisen taas tehas maksaa.
Samaan tyllin noita on mennyt mitä on vastaan tullut
ja eroakin on ollut yhden pakun kohdaal missä mitä ilmeisemmin jo ne ekat hajoneet suutimet oli laittanut mäntä vauroin aluillen...
halpaa oli muutaman vuoden päästä 3suutimien vaihtaminen ei ennän riitänyt
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mun auto on 200cdi ja suuttimet alkuperäiset delphi solenoidit kuten kaikissa 200cdi malleissa ainakin 2009-2011?. (uusista en tiedä). Vielä toimii 140tkm ajettuna. XXksihuollossa kuultuna nämäkään ei ole kestäneet kuten boschit näissä lamppukatolla autoissa. Silloin oli n. 300tkm ajetut irti kun Boschit kesti n. 400-500tkm samanlaista käyttöä. Eli nuo kilometrit 2-3 v aikana.
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Onko suutinvaivaa myös 250CDI:ssä vm2011 (tullut linjalta syyskuussa)?
Klarion
Viestit: 20
Liittynyt: 26.4.2015 13:14

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Klarion kirjoitti:Itselläni myös mietinnässä yksi W204 2010 200CDI 160tkm ajettuna.

Auto olisi kriteereiltään juurikin sitä mitä haen, mutta tuo moottori mietityttää mahdollisten jakoketju ja suutinongelmien vuoksi. Ja onhan se vähän tehotonkin. Niin ja tuo rattilukko. Mikä siinä rattilukossa muuten hajoaa ja vaihdetaanko sinne tilalle samaa hajoavaa mallia?
Tulipas koeajettua ensimmäinen W204 ja juurikin tuo yksilö mistä tuossa aikaisemmin mainitsin eli 200CDI 6-vaihteisella manuaalilla.

Tykkäsin autosta kovasti. Sisusta oli hieno, puolinahkaiset sporttipenkit loistavat ja muutenkin erittäin positiivinen fiilis jäi autosta. Myös moottori yllätti, vaikka paperilla vähän mopo onkin. Manuaalilaatikon kanssa tuli hyvin toimeen, kun niiden kanssa olen koko ikäni ajanut.

320CDI kuitenkin polttelee sen verran enemmän, että en vielä tuosta kauppoja tehnyt.
Klarion
Viestit: 20
Liittynyt: 26.4.2015 13:14

Viesti Kirjoittaja Klarion »

carrie kirjoitti:Onko suutinvaivaa myös 250CDI:ssä vm2011 (tullut linjalta syyskuussa)?
Onko tuolla suutinvaivalla periaatteessa merkitystä jos ne kaikki vaihdetaan takuuseen?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

markoala kirjoitti:Mun auto on 200cdi ja suuttimet alkuperäiset delphi solenoidit kuten kaikissa 200cdi malleissa ainakin 2009-2011?. (uusista en tiedä). Vielä toimii 140tkm ajettuna. XXksihuollossa kuultuna nämäkään ei ole kestäneet kuten boschit näissä lamppukatolla autoissa. Silloin oli n. 300tkm ajetut irti kun Boschit kesti n. 400-500tkm samanlaista käyttöä. Eli nuo kilometrit 2-3 v aikana.
Minulla on OM651 200cdi vm. 2010 Delphin suuttimilla ja ohjainlaitteella. Vaihdosta ei ole ainakaan huoltohistoriassa merkintöjä. Ajettu nyt n. 350 tkm ja pelaa niinkuin Sveitsiläinen käkikello.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä tarkemmin OM651 suutinmurheiden osalta oliko joku tietty vuosimalli, aikaväli, jotain, joissa suuttimet ei kestäneet. Ei ole tarvinnut siltä osin perehtyä aiheeseen.

Useita noita kuitenkin kävi meilläkin korjaamolla, käynti nilkutti ja testerillä selvisi että suuttimessa tai useammassa vikaa.
Veholle ne tietysti sitten lähtivät takuukorjauksiin.
Omat muistikuvat on pelkästään W212:sta.
Varmaan pari vuotta nyt mennyt ettei ole suutinvaivaisia käynyt, tai muuten kyllä mutta ei näitä vähän ajettuja joissa käynti sekaisin.
Kilometrejä noissa oli vähimmillään kai jotain 20000 ? Luulisi että kaikki p*skat on korjattu ajat sitten. Tuskin löytyy sähköisestä huoltohistoriasta mainintoja.
Ei kai joku juuri samanlainen satojatuhansia kestä, joka toisessa autossa hajoaa jo muutamalla kymppitonnilla.
Vesipumppujahan meni myös hyvin hyvin vähillä kilometreillä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”