Eteneekö vesipumpun vaihto seuraavasti:
1. Tuuletin kotelon irroitus
2. Moniurahihnan löysäys ja poisto
3. tuuletin siiven ja viskon irroitus 8 mm kuusiokolo (lyhyt avain)
4. Hihnapyörän irroitus
5. Jäähdytysnesteen poislaskeminen (jäähdytin jää paikalleen, näyttäisi olevan riittävästi työtilaa)
6. Pumpun ruuvien irroitus
7. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...
Onko jotain vinkkejä työhön?
Kiitos
w124 dooD vm 1991 vesipumpun vaihto
w124 dooD vm 1991 vesipumpun vaihto
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
No, jos jotain huomauttaa niin järjestystä muuttaa sen verran että irrottaa siiven ja myös löysää hihnapyörän pultit ennen hihnan löysäämistä, helpompi niin.
Tuon ikäisessä on alunperin sähköllä kytkeytyvä tuuletin, joka muuttaa remonttia vain sen verran että siiven kiinnitysruuvin kanta on 13mm.
Kampiakselin ajoitusmerkin joutuu irrottamaan, 5mm kuusiokolo, katsoo sen että tulee samaan kohtaan takaisin kun reikähän on soikea merkkilätkässä.
Tuon ikäisessä on alunperin sähköllä kytkeytyvä tuuletin, joka muuttaa remonttia vain sen verran että siiven kiinnitysruuvin kanta on 13mm.
Kampiakselin ajoitusmerkin joutuu irrottamaan, 5mm kuusiokolo, katsoo sen että tulee samaan kohtaan takaisin kun reikähän on soikea merkkilätkässä.
wiimax.fi