Oisko rennommalla vaihtoehdolla viisaampia tietäjiä.. Eli potilas w211 320cdi, suorakutonen, sammuu risteykseen tullessa tms tilanne jossa kierrokset ja kuormitus alhainen. Alkuun vikaa muutaman kerran viikossa, josta vikamäärät kasvaneet jokapäiväiseksi/jatkuviksi.
Antaa vikakoodin 0201-008, 0202-008, 0203-008. Eli suuttimien 1,2 tai 3 general error. Star ehdottaa mittailemaan vastuksia suuttimista tai johtosarjasta suuttimen ja ohjainlaitteen välillä. Epäilyttävät suuttimien johdot+pistokkeet korjattu. Epäilykset johtovikaan hävisi kun todettiin ettei auto sammu, vaikka nyppäsee suuttimen johdon pois+antaa selkeän open circuit vikakoodin.
Ensimmäinen kalliimpi korjaus oli vaihtaa kakkossuutin uuteen, kun tuntui että sille tulee eniten näitä vikoja. Ei oikeastaan vaikutusta, antaa edelleen kaikille samoja general error vikakoodeja. Myös syl 2, eli ei ole kelavika.
Seuraavaksi epäillys kohdistui ohjainlaitteeseen, joka kävi sercapissa hoidossa. => ei vaikutusta oireisiin. Piirilevyltä oli korjailtu mahdollisia kylmäjuotoksia.. Ihmetyttää ettei kaikkia suutinpiireja ole uudelleen kolvattu. :problem:
Sen jälkeen vaihdoin määräsäätimen korkeapainepumpun vierelle. => ei vaikutusta. Käytin varmuudelta säätimen vielä kertaalleen irti, kun viisaat pelotteli että asentaessa on helppo rikkoa orenkaat. Ehjät olivat.
Seuraavaksi uusi polttoainesuodatin => ei ollut siinäkään tukosta.
Viimeisin korjausyritys oli lähettää loput suuttimet Kajaaniin Karjalaisen hoitoon. Kahteen oli tarvinnut tehdä korjausta. Ei vaikutusta oireisiin. Korjauskertoimet ovat nyt tyhjäkäynnillä nätit.
Alkaa pikkuhiljaa olla konstit loppu. Yleinen ja myös omakin mielipide on, että sammuu polttoaineen puutteeseen. Starin määräsäädin ja paineensäädin testit menevät pääsääntöisesti läpi. Sanan painolla pääsääntöisesti. Joskus osaa sammua myös etenkin määräsäädin testissä. Ja lähes jokaisessa korkeapainepumpun testin lopussa.
Korkeapainepumpun testi päättyy siis "FAULT" Communication error 8.600.0 , siitä kun pakittaa että pääsee lukemaan päälläolevan vikakoodin => 2017-001 Rail pressure monitoring via volume control valve The rail pressure is too low. Tälle mahdollisia testejä fuel tank level / test pressure in fuel low pressure circuit / test component Y74 & Y94 eli paine- ja määräsäädin.
Tänään sain tehtyä mittaukset polttoaineen linjapaineista, niin mittaria vastaan tulee 7,5bar ja linjasta haaroittamalla 4bar. Paine ei tipu mittaria vastaan mitattaessa ja haarasta mitattaessa paine tippuu kun pumppu sammuu. Uskoisin että siirtopumppu ok noilla arvoilla. :think:
Korkeapainepumpun testissä paine romahtaa 2bar vähän ennen kuin auto sammuu. Ja edelleen sama 2017-001 vikakoodi muistissa. Paine tipahtuu niin kuin siirtopumppu sammuisi tai vastapaine katoaisi kokonaan. Ja edelleen ihmetyttää miksi ajossa tulevat suuttimien vikakoodit on pelkästään suuttimille 1-3, ei siis koskaan 4,5 tai 6. :crazy:
320cdi sammuu matalalla kuormalla (määräsäädin vaihdettu)
320cdi sammuu matalalla kuormalla (määräsäädin vaihdettu)
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
Tänään vaihdettu toisesta autosta määränsäädin, paineeensäädin ja paineanturi, eikä edelleen ongelma poistunut. Painesäätimien vaihdon jälkeen ei pysy enää tyhjäkäynnillä käynnissä vaikka vaihtaa oman säätimen takaisin. :wtf:
Nyt se antaa vikakoodeiksi samoja, kuin mitä tulee ajossa sammuessa. Vika pitäisi olla joko ohjainlaitteessa tai korkeapainepumpussa. Ei ehkä kuitenkaan KP-pumppu, kun railipaineet eivät näytä testerissä putoavan ennen sammumista. Mutta mikä lie viive tuossa reaalidatassa, niin voin toki olla väärässä. Omasta mielestä vika on todennäköisesti ohjainlaitteessa, kun kuitenkin ollaan jo kolmella eri määränsäätimellä testattu ja vikakoodit viittaa enemmän sähköön kuin polttoaineeseen.
Nyt se antaa vikakoodeiksi samoja, kuin mitä tulee ajossa sammuessa. Vika pitäisi olla joko ohjainlaitteessa tai korkeapainepumpussa. Ei ehkä kuitenkaan KP-pumppu, kun railipaineet eivät näytä testerissä putoavan ennen sammumista. Mutta mikä lie viive tuossa reaalidatassa, niin voin toki olla väärässä. Omasta mielestä vika on todennäköisesti ohjainlaitteessa, kun kuitenkin ollaan jo kolmella eri määränsäätimellä testattu ja vikakoodit viittaa enemmän sähköön kuin polttoaineeseen.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Automaatti. Sammuu ajossa D:llä ja ainakin eilen tyhjäkäynnillä P:llä. KP-testissä sammuu myös P:llä. On kerran aikaisemminkin tehnyt, että illan testailujen jälkeen ei tahdo pysyä käynnissä mutta seuraavana päivänä taas pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä/sammuu ajossa. Ajossa sammuminen on yleensä ollut risteykseen tulo, mutta osaa sammua myös kovemmista vauhdeista esim. 80-90.
Tässä yksilössä kuuluu tosi selkeästi kun vaihtaa määränsäätimeltä paineensäätimelle ja takaisin. Äänet eivät ole pahemmin muuttuneet uudella määränsäätimellä, toisesta autosta lainatulla tai toisen auton paineensäätimellä. Myöskin KP-pumpun testissä käyntiääni on todella karkea, eikä paljoa parane osien vaihdolla.
Auto on nyt kuukauden ollut korjauksen alle, niin pitäis pikkuhiljaa keksiä oikea syy. Jos koitetaan laittaa ohjainlaite uudestaan sercapille, niin taas menee viikko pari eikä takuuta löytävätkö mitään uutta.
Tässä yksilössä kuuluu tosi selkeästi kun vaihtaa määränsäätimeltä paineensäätimelle ja takaisin. Äänet eivät ole pahemmin muuttuneet uudella määränsäätimellä, toisesta autosta lainatulla tai toisen auton paineensäätimellä. Myöskin KP-pumpun testissä käyntiääni on todella karkea, eikä paljoa parane osien vaihdolla.
Auto on nyt kuukauden ollut korjauksen alle, niin pitäis pikkuhiljaa keksiä oikea syy. Jos koitetaan laittaa ohjainlaite uudestaan sercapille, niin taas menee viikko pari eikä takuuta löytävätkö mitään uutta.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
Tänään tilanne taas palautunut askeleen takaisin päin, eli ei sammu tyhjäkäynnillä tai parkissa kaasutellessa. Ajamassa en jaksanut käydä, kun tiedän että se sammuu.
Tuossa vielä kuva sercapin korjauksesta tai ainakin yrityksestä. Vahva epäillys on ettei korjaus ole onnistunut tai jäänyt puutteelliseksi. Kolmea pientä ludetta ("toinen alarivi, vasen laita") ei ole uudelleen juotettu, niin oiskohan niissä kuitenkin heikko juotos. Toinen mikä vähän ihmetyttää, niin eikö näihin pitäisi uusia tuota lämmönsiirtotahnaa tms. korjauksessa.
Tuossa vielä kuva sercapin korjauksesta tai ainakin yrityksestä. Vahva epäillys on ettei korjaus ole onnistunut tai jäänyt puutteelliseksi. Kolmea pientä ludetta ("toinen alarivi, vasen laita") ei ole uudelleen juotettu, niin oiskohan niissä kuitenkin heikko juotos. Toinen mikä vähän ihmetyttää, niin eikö näihin pitäisi uusia tuota lämmönsiirtotahnaa tms. korjauksessa.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Johdot ja suuttimet tarkastettu/korjattu, niin kyllähän tuo näillä tiedoilla tuntuisi todennäköiseltä että vika on sitten tuossa ohjauskortissa.
Kyllä lämpötahnat vaihdetaan ainakin silloin kun komponentteja uusitaan. En sitten tiedä miten nuo uudelleen tinaukset, että käytetäänkö komponentteja pois paikoiltaan, jolloin tahnat olisi mahdollista vaihtaa. Joka tapauksessa, eri aikoina on käytetty erilaisia tahnoja, jotku niistä on johtavia ja jotku myrkyllisiä. Tahnaa ei saisi tursuta komponentin takaa näkyville. Silloin sitä on liikaa. Jos tahnaa menee liitospisteiden väliin, niin siitä voi seurata toimintahäiriöitä ja jopa oikosulkuja niin että komponentti hajoaa.
Kyllä lämpötahnat vaihdetaan ainakin silloin kun komponentteja uusitaan. En sitten tiedä miten nuo uudelleen tinaukset, että käytetäänkö komponentteja pois paikoiltaan, jolloin tahnat olisi mahdollista vaihtaa. Joka tapauksessa, eri aikoina on käytetty erilaisia tahnoja, jotku niistä on johtavia ja jotku myrkyllisiä. Tahnaa ei saisi tursuta komponentin takaa näkyville. Silloin sitä on liikaa. Jos tahnaa menee liitospisteiden väliin, niin siitä voi seurata toimintahäiriöitä ja jopa oikosulkuja niin että komponentti hajoaa.