W210 200CDI sammuu kiihdyttäessä
W210 200CDI sammuu kiihdyttäessä
Potilas on '99 200CDI ja oireet on seuraavat:
- Auto lähtee hyvin käyntiin, paikallaan ollessa saa kierrättää niin paljon kuin kiertää, ei ongelmia, paitsi kun ottaa jalan kaasulta, kierrosten laskiessa noin 1900 kierroksen kohdalla moottori tärähtää pari kertaa.
- Ajossa kun ajelee pintakaasulla, ei mitään ongelmia, mutta jos kierrosten ollessa alle 2000 tulee moottorille kuormaa, esim. ylämäessä, auto sammuu. Jos kierrokset polkaisee nopeasti yli 2000, kulkee auto kuin ennenkin. Eli vika on ainoastaan tuossa 1000-2000 välissä.
- EPC -valo palaa
Tähän asti vaihdettu:
- Naftansuodatin
- Suodattimen ja pumpun välinen putki, edellisen remontoijan nippusideviritykset pois.
Starin perässä en ole autoa vielä kerennyt käyttämään, pitäisi selvittää mistä lähin löytyy.
- Auto lähtee hyvin käyntiin, paikallaan ollessa saa kierrättää niin paljon kuin kiertää, ei ongelmia, paitsi kun ottaa jalan kaasulta, kierrosten laskiessa noin 1900 kierroksen kohdalla moottori tärähtää pari kertaa.
- Ajossa kun ajelee pintakaasulla, ei mitään ongelmia, mutta jos kierrosten ollessa alle 2000 tulee moottorille kuormaa, esim. ylämäessä, auto sammuu. Jos kierrokset polkaisee nopeasti yli 2000, kulkee auto kuin ennenkin. Eli vika on ainoastaan tuossa 1000-2000 välissä.
- EPC -valo palaa
Tähän asti vaihdettu:
- Naftansuodatin
- Suodattimen ja pumpun välinen putki, edellisen remontoijan nippusideviritykset pois.
Starin perässä en ole autoa vielä kerennyt käyttämään, pitäisi selvittää mistä lähin löytyy.
No aloita nyt niistä kirkkaiden polttoaine putkien o-renkaista, varsinkin jos paikallaan kierrätäessä siellä näkyy kuplia.
Sitten suuttimille ohivuotomittaus niillä letkuilla, jos starilla ei löydy merkittävää syytä railpaineen romahtamiselle.
Toki ensimmäisen vaiheen jälkeen tarkistaa myös, vuotaako korkeapainepumppu minkään kannen alta.
Sitten suuttimille ohivuotomittaus niillä letkuilla, jos starilla ei löydy merkittävää syytä railpaineen romahtamiselle.
Toki ensimmäisen vaiheen jälkeen tarkistaa myös, vuotaako korkeapainepumppu minkään kannen alta.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
E30 316i -89
Korkeapainepumppu on täysin kuiva, putsasin sen ulkoisesti heti kun viat alkoivat.
Putkissa ei näy kuplia, täytyy koittaa vielä viikonloppuna katsella jos saa jonkun kaverin pumppailemaan kaasua.
Sitten tuo on jännä, että kun auto sammuu esim ajosta, niin lähtee käyntiin vasta kun käyttää avainta irti virtalukosta ja painaa napista ovet auki.
Ohivuotomittauksen voisi myös koittaa tehdä.
Putkissa ei näy kuplia, täytyy koittaa vielä viikonloppuna katsella jos saa jonkun kaverin pumppailemaan kaasua.
Sitten tuo on jännä, että kun auto sammuu esim ajosta, niin lähtee käyntiin vasta kun käyttää avainta irti virtalukosta ja painaa napista ovet auki.
Ohivuotomittauksen voisi myös koittaa tehdä.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
ohivuoto mittauksen jälkeen jos vuodot vähäisiä niin railpaineen säädin vaihtoon, jakotukin rintapellin puolelta.jrasi kirjoitti:Korkeapainepumppu on täysin kuiva, putsasin sen ulkoisesti heti kun viat alkoivat.
Putkissa ei näy kuplia, täytyy koittaa vielä viikonloppuna katsella jos saa jonkun kaverin pumppailemaan kaasua.
Sitten tuo on jännä, että kun auto sammuu esim ajosta, niin lähtee käyntiin vasta kun käyttää avainta irti virtalukosta ja painaa napista ovet auki.
Ohivuotomittauksen voisi myös koittaa tehdä.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
hyvä jos vika siinä huomattavasti halvempi, meillä tekee tuossa perheen helmessä taas älyttömän paineen tankkiin, monesti kastuu kädet naftasta kun korkin avaa ajon jälkeen, korkkikin vaihdettiin muttei vaikutusta, kun se huohotin on tankin pohjassa ja täynnä kaikkea kivestä hiekkaan varmaankin, näin näppäremmäksi porata korkkiin reiän 2mm terällä, siihen loppu paineen tuotto, mutta korvaus ilman ottaa vissiin korkin kautta??? sinun tilanteessa uusi korkki voisi auttaa.jrasi kirjoitti:Nyt epäilen vikaa tankin korvausilmansaannissa. Auto hyytyi ja tsekkasin suodattimen, purkki oli vain puolillaan. Sain käymään, alkoi nykimään, otin tankinkorkin pois, kauhea alipaine ja sen jälkeen on tuntunut toimivan *kopkop*
siirtopumppukin kannattaa tarkistaa,jaksaako pumpata enään
Eipä sitten vika taida ollakaan tuossa huohottimessa. Taas tuli viat takaisin.
Kokeiltu tähän asti:
- Siirtopumppu
- Korkeapainepumppu
- Sammutin
- Tankki ja tankin sihti putsattu
- Polttoainelinja testattu, menee ilma läpi
STARissa kävi, tuloksina alhainen railipaine, ei muuta.
Toimi melkein viikon STAR-keikan jälkeen, sitten alkoi pätkiminen. Tyhjäkäynnillä pitää ajaa, muuten sammuu heti.
Läpinäkyvissä putkissa ei mene kuplia.
Sammuessa tuntuu välillä, kuin meinaisi nafta loppua. Täydellä tankilla sama homma.
Kokeiltu tähän asti:
- Siirtopumppu
- Korkeapainepumppu
- Sammutin
- Tankki ja tankin sihti putsattu
- Polttoainelinja testattu, menee ilma läpi
STARissa kävi, tuloksina alhainen railipaine, ei muuta.
Toimi melkein viikon STAR-keikan jälkeen, sitten alkoi pätkiminen. Tyhjäkäynnillä pitää ajaa, muuten sammuu heti.
Läpinäkyvissä putkissa ei mene kuplia.
Sammuessa tuntuu välillä, kuin meinaisi nafta loppua. Täydellä tankilla sama homma.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46