Missä viipyy V-8 superturbo, vai viipyykö?
Missä viipyy V-8 superturbo, vai viipyykö?
Niin, onkos ameriikahuimien mualimanlopun diiselikaseista rakennettu näitä kiukkuisempia versioita? Minun korviini ei ole kantautunut tietoa että olisi.
Vai tukehtuuko homma jakajapumppuun?
Tuli vaan mieleen kun istuksin tässä päivänä eräänä turpotiisseli chevyn kyydissä, lutmakka peli, mutta kärsii pahasti tehonpuutteesta.
Vai tukehtuuko homma jakajapumppuun?
Tuli vaan mieleen kun istuksin tässä päivänä eräänä turpotiisseli chevyn kyydissä, lutmakka peli, mutta kärsii pahasti tehonpuutteesta.
On niitä tehty mutta ei niinkään nuista GM:n vinkkeleistä kun eivät niin pomminvarmoja ole vakionakaan. Mutta tehty on nuistakin http://www.student.oulu.fi/~jpontys/diesel.html
Oulusta löytyy yksi varsin vahva cummins http://samba.student.oulu.fi/~jpontys/cummins.html mutta tuo sivu ei ole enään käytössä. Tuo on kyllä suoranainen opetus-sivusto ja harmi ettei sitä löydy - en itseasiassa löytänyt edes googlettamalla Tekun penkissä muistaakseni jonkin verran toistatuhatta newtonia ja kaakit luokkaa 800
Oulusta löytyy yksi varsin vahva cummins http://samba.student.oulu.fi/~jpontys/cummins.html mutta tuo sivu ei ole enään käytössä. Tuo on kyllä suoranainen opetus-sivusto ja harmi ettei sitä löydy - en itseasiassa löytänyt edes googlettamalla Tekun penkissä muistaakseni jonkin verran toistatuhatta newtonia ja kaakit luokkaa 800
Tuossapa samaisen herran DTurbo-harjoitteluprojekti: http://www.62-65-dieselpage.com/readers/timo.htmXUX63 kirjoitti:On niitä tehty mutta ei niinkään nuista GM:n vinkkeleistä kun eivät niin pomminvarmoja ole vakionakaan. Mutta tehty on nuistakin http://www.student.oulu.fi/~jpontys/diesel.html
Asuu tossa parinkilsanpäässä...Oon koittanut sitä usuttaa appiukkonsa S124:n kimppuun, mut ei oo vielä ottanut tulta.
Pro HVM
Cummins Suburbaniin rojekti löytyy osoitteesta http://www.devilscastle.net/ (ei muuten ole Oulussa tuo rakenteilla vaikka alkuperäiset sivut olivatkin oulun yliopiston palvelimella.)XUX63 kirjoitti:Oulusta löytyy yksi varsin vahva cummins http://samba.student.oulu.fi/~jpontys/cummins.html mutta tuo sivu ei ole enään käytössä. Tuo on kyllä suoranainen opetus-sivusto ja harmi ettei sitä löydy - en itseasiassa löytänyt edes googlettamalla Tekun penkissä muistaakseni jonkin verran toistatuhatta newtonia ja kaakit luokkaa 800
Tekulla kävi tänäsyksynä uudempi RotkeRam joka antoi 500+hv ja ~1500Nm rullille tuplaturpojen säestyksellä ja ~4bar ahdoilla. Oli tuostakin joku kuva jossainpäin nettiä, taisi Kalajoen tienoilta olla.
Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
I drive an Opel. What's your excuse?
On toki tehty, läheskään aina ei tosin ihan vakiohiluilla.Melitos kirjoitti:Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
Muistetaampa sellainenkin juttu, ettei kukaan tyhmäkään, normaalilompakolla henkilö varustettu lähde tekemään OM603 vaparista 500 heppaa eihän? Kaikki ne on turbon vahvistetuilla osilla toteutettu.
Eräskin turbo (vai peräti tupla- en muista) chevy II helsingistä löytyy, 350 peruskoneena, ollut kasassa nelisen vuotta jo. Tehojakin pisaa.
Muitakin on, kyllä niistä yleensä jotain hajoaa sehän on selvä, tai oikeastaan sama juttu kuin mersujen kanssa, ei ne hajoa, niihin vain vaihdetaan kuluvia osia
Edelleen muistutan että Chevyn 350 & co on maailman suosituimpia virityskoneita. Osia saa hyvin laidasta laitaan, myös hintahaitarissa. Teholukemiakin löytyy jos jonkinlaisia.
Täysin samaa mieltä, itelläki tommonen 350 tallin lattialla.raul kirjoitti:On toki tehty, läheskään aina ei tosin ihan vakiohiluilla.Melitos kirjoitti:Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
Muistetaampa sellainenkin juttu, ettei kukaan tyhmäkään, normaalilompakolla henkilö varustettu lähde tekemään OM603 vaparista 500 heppaa eihän? Kaikki ne on turbon vahvistetuilla osilla toteutettu.
Eräskin turbo (vai peräti tupla- en muista) chevy II helsingistä löytyy, 350 peruskoneena, ollut kasassa nelisen vuotta jo. Tehojakin pisaa.
Muitakin on, kyllä niistä yleensä jotain hajoaa sehän on selvä, tai oikeastaan sama juttu kuin mersujen kanssa, ei ne hajoa, niihin vain vaihdetaan kuluvia osia
Edelleen muistutan että Chevyn 350 & co on maailman suosituimpia virityskoneita. Osia saa hyvin laidasta laitaan, myös hintahaitarissa. Teholukemiakin löytyy jos jonkinlaisia.
Sitte sillä yhellä porukalla on parikin kappaletta 454+tuplaturbot
Mutta eikös tässä kyselty nimenommaan diisseleitä?
Niitten kanshan GM:llä oli alussa vähä hakusessa.HVM kirjoitti:ameriikahuimien mualimanlopun diiselikaseista rakennettu näitä kiukkuisempia versioita
Pro HVM