Autoni mersu c220d vm 11/94
Pitkien valojen tarve tuli taas syksyllä ja huomasin, että nepä eivät menekään enää normaalisti päälle. Tuttu juttu, nimittäin vilkku/ valokatkaisin tuli vaihdatettua mersun huollossa pari vuotta sitten ja maksoi muistaakseni 250 egee. Seurasin silloin kuinka vaihtotyö tehdään ja nyt sitten ostin varaosan ja vaihdoin itse. Ongelmia ei oikeastaan ollut, kunhan sain ratin pultin irti, joka oli melko tiukassa. Alfamerin oppasta luin kuinka homma toimii, tosin ehdin irroittaa jo airbagin ennen kuin manuaaliin tartuin. Akun navat olisi pitänyt irroittaa annen kuin koskee airbagiin.
Vilkkukytkin oli helppo vaihtaa, mutta ongelmat tulivat vastaan, kun kytkin jossain vaiheessa irroittamani akun miinus navan paikalleen. Eli kun kaikki muuten näytti hyvältä, niin sitten startattuani auton ekan kerran, jäi srs- valo palamaan. Kiusallinen juttu, koska muuten homma sujui helposti.
Käytin kerran asennusvaiheessa virrat päällä testatakseni toimiiko uusi vilkku/ valo kytkin ja silloin srs- valo luonnollisesti syttyi palamaan, kun bagi oli irti.
Onko mahdollista, että kasauksen jälkeen varoitusvalo jää palamaan, vaikka kaikki kytkennät olisivatkin oikein, kun srs-valo kerran aktivoitui käytettyäni virrat päällä ilman että bägi oli kiinni. Eli pitääko käydä resetoimassa merkkihuollossa. Vai onko jokin johto jäännyt kuitenkin irti, tai tullut muu vika systeemiin? En viitsisi alkaa purkamaan uudestaan, jos on turha homma..
nimim. tuliko omatoimisuus kalliiksi?
Vilkku-valonvaihtokatkaisimen vaihto ja Airbag varoitusvalo
Tervetuloa Meselle Lommo.
Akun napa kannattaa tosiaan irrottaa kun bägiä peukaloi. Virta-avaimet eivät saa olla virtalukossa kun akun napa tai turvatyyny on irti, näin olen ymmärtänyt, muuten bägin valo alkaa palamaan. Testerireissu, hinta varmaan juurikin tuo jonka Pappi kertoi.
Varmistakoot, ja etenkin oikokoot viisaammat.
Akun napa kannattaa tosiaan irrottaa kun bägiä peukaloi. Virta-avaimet eivät saa olla virtalukossa kun akun napa tai turvatyyny on irti, näin olen ymmärtänyt, muuten bägin valo alkaa palamaan. Testerireissu, hinta varmaan juurikin tuo jonka Pappi kertoi.
Varmistakoot, ja etenkin oikokoot viisaammat.
Sillä hetkellä, kun kytkit virrat päälle ilman bägiä, kirjoitti tietokone vikamuistiin sen. Se airbagin puuttuminen jää vikalistaan, ja nyt se valo palaa niin pitkään kunnes muisti tyhjennetään. Eli testeriin vaan, tuskin siellä mitään rikki on.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Testerillä kuntoon
Käytin autoa Kokkolan Käyttöautossa. SRS-valon resetointi testerillä kesti noin 10 minuuttia. Maksoi kohtuulliset 17 egee.