W124 300TE 24 -93
W124 300TE 24 -93
kokemuksia kyseisestä mallista? tyyppivikoja tms? onko erityisen kalliita varaosia verrattuna pienempikoneisiin?
Jos talviaikana 400km tankillisella ei tee tiukkaa on hyvä auto. Joka kerta huotiksella käynti on sitten 100€.
Tälläisellä autolla ei kyllä kehtaa huoltiksella pistää tankkiin sitä 5€:n lurausta.
Viimekesänä kysyn paikallisella huoltiksella S klasse kuskilta huumorimielessäi w126 300 se:n kulutuksesta, kuskin tankatessa tuon 5€ lurauksen, että kuinka pitkälle tuolla pääsee. Jouduin poistumaan pikaisesti paikalta etten saanut turpiini.
Tälläisellä autolla ei kyllä kehtaa huoltiksella pistää tankkiin sitä 5€:n lurausta.
Viimekesänä kysyn paikallisella huoltiksella S klasse kuskilta huumorimielessäi w126 300 se:n kulutuksesta, kuskin tankatessa tuon 5€ lurauksen, että kuinka pitkälle tuolla pääsee. Jouduin poistumaan pikaisesti paikalta etten saanut turpiini.
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Ainakin -93-95 vuosien 2,8 ja 3,2 litran 24V kuutoskoneissa on tyyppivikana hapertuvat moottorin sähköjohdot. Mersu (alihankkija) teki kuulemma ympäristösyistä sellaiset johdot, joiden eriste hajoaa itsestään luonnossa ajan myötä. Homma epäonnistui, sillä johdot hapertuvat paljon suunniteltua nopeammin.
Johtosarja on mahdollista uusia itsekin, siitä on kuvallinen ohje ollut verkossa, ks. http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... rness.html
Lisää tietoa löytyy Googlella hakusanoilla "mercedes wiring harness" englanninkielisiltä sivuilta. Teetettynä homma on kallis korjata, puhutaan luultavasti jopa tuhannesta eurosta.
Vika ilmenee harmillisina käyntihäiriöinä ja vikamuistin täyttymisenä erilaisista virheilmoituksista, jotka viittaavat milloin mihinkin osiin. Ilmeisesti vikaa on myös eurooppalaisissa autoissa.
Todennäköisesti tämä vika ei lainkaan esiinny vanhassa 300-24V moottorissa, jota tehtiin vuoteen 1992, kunnes AMG:n mallin mukaan tehty 3,2 litrainen korvasi sen -93 vuosimalleissa. Molemmat ovat kuitenkin samaa M104-sarjaa. Kyseessä on ilmeisesti tämä vanhempi moottori eli auto on vuosimallia 1992, vuosimalli vaihtuu kesällä. Siitä ei ole omia kokemuksia muuta kuin lyhyellä koeajolla, mutta Saksan autolehdet pitävät ko. moottoria hieman epäonnistuneena, mitä tulee käyntiääneen ja kestävyyteen. Vanha vähäventtiilinen 300 on parempi.
Johtosarja on mahdollista uusia itsekin, siitä on kuvallinen ohje ollut verkossa, ks. http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... rness.html
Lisää tietoa löytyy Googlella hakusanoilla "mercedes wiring harness" englanninkielisiltä sivuilta. Teetettynä homma on kallis korjata, puhutaan luultavasti jopa tuhannesta eurosta.
Vika ilmenee harmillisina käyntihäiriöinä ja vikamuistin täyttymisenä erilaisista virheilmoituksista, jotka viittaavat milloin mihinkin osiin. Ilmeisesti vikaa on myös eurooppalaisissa autoissa.
Todennäköisesti tämä vika ei lainkaan esiinny vanhassa 300-24V moottorissa, jota tehtiin vuoteen 1992, kunnes AMG:n mallin mukaan tehty 3,2 litrainen korvasi sen -93 vuosimalleissa. Molemmat ovat kuitenkin samaa M104-sarjaa. Kyseessä on ilmeisesti tämä vanhempi moottori eli auto on vuosimallia 1992, vuosimalli vaihtuu kesällä. Siitä ei ole omia kokemuksia muuta kuin lyhyellä koeajolla, mutta Saksan autolehdet pitävät ko. moottoria hieman epäonnistuneena, mitä tulee käyntiääneen ja kestävyyteen. Vanha vähäventtiilinen 300 on parempi.