Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!
Vanhana Chevyvan harrastelija kaappikuume nostaa päätänsä... Liekkö nämä kaikki jo happamia, vai vieläkö tällaisesta saisi Tenojoelle asuntoautokalastusmobiilin rakenneltua...?
Mitään uretaanilaatikkoa en ala ajamaan enkä perässäni vetämään. Mites kaappi nielee kilometrejä? Onko tuskaa yli 250km siirtymiset?
Mitään uretaanilaatikkoa en ala ajamaan enkä perässäni vetämään. Mites kaappi nielee kilometrejä? Onko tuskaa yli 250km siirtymiset?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Helposti kaapillakin sen 250km köröttää,tosin alkuperäiset penkit saa mun mielestä silloin kyllä heivata kopista pihalle Itellä oli silloin aikanaan hyvä vertailukohta kun siinä James Cook asuntoautossa oli aivan pirun hyvät penkit ja sitten kun sille sen varaosa raadon hain missä oli se onneton alkuperäinen penkki hirvitys niin selkä oli jumissa sen 300kilsan pituisen reissun jälkeen
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Samaa mieltä penkeistä, ihtellä on Saab 9000:n jakkarat ja matkaa taittaa ilokseen.
Jos olisin tänä pänä kaappia hakemassa niin kahtelisin OM602 koneisen, paketissa tulee ylivaiheviitonen. Toki OM617 ei varsin sen huonompi kone ole kulettamaan, mutta 4.4 välitteisen perän ja moottorin välissä on sitten suoralla viitosella ja ryöminätykkösellä varustettu vaihteisto. Vaikka saahan senkin toki vaihettua, sole mikhän
Sitä sitten en osaa sanoa että löytyykö miten kovakorisia myynnistä, mutta vielä näitä tasasin väliajoin nettiautossa näkyy. Toisaalta suht heleppoja pellitettäviä nämät, rakenteet on yksinkertaiset. Toki aika korroosioalttiita laitoksia kaikistellen
Jos olisin tänä pänä kaappia hakemassa niin kahtelisin OM602 koneisen, paketissa tulee ylivaiheviitonen. Toki OM617 ei varsin sen huonompi kone ole kulettamaan, mutta 4.4 välitteisen perän ja moottorin välissä on sitten suoralla viitosella ja ryöminätykkösellä varustettu vaihteisto. Vaikka saahan senkin toki vaihettua, sole mikhän
Sitä sitten en osaa sanoa että löytyykö miten kovakorisia myynnistä, mutta vielä näitä tasasin väliajoin nettiautossa näkyy. Toisaalta suht heleppoja pellitettäviä nämät, rakenteet on yksinkertaiset. Toki aika korroosioalttiita laitoksia kaikistellen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pistetäänpä arvon kaapisteille pikkuinen arvoitus pystyyn Mitäpä arvaatte jos esitän kysymyksen että montako osaa mahtaa löytyä kyseisen auton ulkopeilistä? Lasketaan tähän sitten kaikki pultit ja mutteritkin millä se on kiinni ovessa (Itsellä on tällä hetkellä pöydällä kaappimersun ulkopeilit purettuna kun ovat menossa harrastevekottimeen niin ajattelin ne siistiä ennen paikoilleen laittoa)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Saa siirtää jos on olemassa parempi paikka.
Olisi kiikarissa L319 (muistaakseniin -64) Pienellä lavalla ja lyhyellä akselivälillä. Bensa koneella... Peltihommia etulokarin kaaret ja astinlaudat + muuta pientä.
Kuorma-autoksi rekisteröity jonka takia se minun mielenkiintoni herättikin. Eikös kuorma-autoon saa lisätä jollakin kaavalla lisää löylyä? Kysymys kuuluukin että mikä olisi sopiva moottori tuon kaltaiseen koppaan? Jos pysyisi bensana ei olisi niin paljoa vuotuista maksettavaa. Vaikkakaan tuohon ei olisi paha dieselverokaan kun on niin kevyt.
Vaihteet on ratilla ja sekään ei haittaa vaikka joutuisi puhkomaan reijän kepille lattiaan. Auto olisi vain kesäkäyttöön,nurkka-ajoa ja jotakin pientä rautakaupasta kotiin.
Twincam bensa? 3,8D vai olisiko jopa mahdollista saada lupa om606?
Olisi kiikarissa L319 (muistaakseniin -64) Pienellä lavalla ja lyhyellä akselivälillä. Bensa koneella... Peltihommia etulokarin kaaret ja astinlaudat + muuta pientä.
Kuorma-autoksi rekisteröity jonka takia se minun mielenkiintoni herättikin. Eikös kuorma-autoon saa lisätä jollakin kaavalla lisää löylyä? Kysymys kuuluukin että mikä olisi sopiva moottori tuon kaltaiseen koppaan? Jos pysyisi bensana ei olisi niin paljoa vuotuista maksettavaa. Vaikkakaan tuohon ei olisi paha dieselverokaan kun on niin kevyt.
Vaihteet on ratilla ja sekään ei haittaa vaikka joutuisi puhkomaan reijän kepille lattiaan. Auto olisi vain kesäkäyttöön,nurkka-ajoa ja jotakin pientä rautakaupasta kotiin.
Twincam bensa? 3,8D vai olisiko jopa mahdollista saada lupa om606?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_L_319
Tuosta nyt puhun. 3 on kaiketi omapaino eli 3t ja 19 on moottorin tilavuus eli 1,9l Ei suinkaan 190hevosta. Jokatapauksessa rekisteriotteessa on merkattu kuorma-autoksi.
Olen näissä nähnyt 5 pyttystä (diesel) mutta en suomessa. Mikä se mahtaa olla se laskukaava jota käytetään kun haluaa lisätä hevosia kuorma-autoon? Konetilassa on aika hyvin tilaa ja samalla kun ottaa ruosteet kiinni olisi mahdollista tuoda konekoppaa helpostikkin 5-10cm taakseppäin.. Koneen tulisi olla sellainen perusluotettava että ei tarvitse joka käänteessä olla miettimässä lähteekö vai ei.
Haavelistalla myös ilmapussit
Tuosta nyt puhun. 3 on kaiketi omapaino eli 3t ja 19 on moottorin tilavuus eli 1,9l Ei suinkaan 190hevosta. Jokatapauksessa rekisteriotteessa on merkattu kuorma-autoksi.
Olen näissä nähnyt 5 pyttystä (diesel) mutta en suomessa. Mikä se mahtaa olla se laskukaava jota käytetään kun haluaa lisätä hevosia kuorma-autoon? Konetilassa on aika hyvin tilaa ja samalla kun ottaa ruosteet kiinni olisi mahdollista tuoda konekoppaa helpostikkin 5-10cm taakseppäin.. Koneen tulisi olla sellainen perusluotettava että ei tarvitse joka käänteessä olla miettimässä lähteekö vai ei.
Haavelistalla myös ilmapussit
Ei oikein nuo cdi vehkeet innosta. Ennemmin sitten tuo OM617 ? Tai tuo 606 ilman turboa? Myös 608 kone olisi ainakin luotettava,joskin iso ja painava.
Tässähän vekottimessa on etupäässä apurunko jossa on kone ja laatikko kiinni. Tulee vetämällä ulos etuakselin saattelemana.
[http://www.youtube.com/watch?v=SPv1guPE8t4]
Iso ja tehokas moottorihan olisi kiva siinä mielessä että olisi kerrankin kiva polttaa palloa ja piirtää viivaa paripyörillä.. Jos runko kestää.
Tässähän vekottimessa on etupäässä apurunko jossa on kone ja laatikko kiinni. Tulee vetämällä ulos etuakselin saattelemana.
[http://www.youtube.com/watch?v=SPv1guPE8t4]
Iso ja tehokas moottorihan olisi kiva siinä mielessä että olisi kerrankin kiva polttaa palloa ja piirtää viivaa paripyörillä.. Jos runko kestää.
Itse en lähtisi modenisoimaan OM616/7 tekniikalla vaan sitten käytettävän tilan pituudesta riippuen OM60x jos esikammiota halajaa. Isommista koneista ei sitten ihtellä ole mitään tatsia
Mites 2.9 versio OM602:sta? Ottaa jostain paavosta turboineen paketin? Mahtuukohan tuonne mitä tai mitenkään? Kaappikoriin ainkin ahtimen mahduttaminen on jonkin sortin haaste.
Tuommosessa tylyppänokassa olisi kyllä asennetta
Mites 2.9 versio OM602:sta? Ottaa jostain paavosta turboineen paketin? Mahtuukohan tuonne mitä tai mitenkään? Kaappikoriin ainkin ahtimen mahduttaminen on jonkin sortin haaste.
Tuommosessa tylyppänokassa olisi kyllä asennetta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Asennetta totta tosiaan.
Tarkoitus olisi jättää maalaamatta vain ruosteet kuriin ja alusta kuntoon.
Mahdollisuuksien rajoissa levyjarrut eteen En usko että kaapin etuakseli olisi kauhian kaukana leveydeltään. Kiinnitys yms on sitten eri asia.
Päällimmäinen kysymys tässä projektissa on se että miten tämä koneen vaihto selitetään konttorilla? Olisiko parhain ratkaisu mennä konttorille rekisteriotteen kanssa vai miten
Eikös noissa 290E ssä ole OM602?
Kojelaudan alla on niin paljon tilaa että voisi samaan konkurssiin laittaa ilmastoinninkin..
Tarkoitus olisi jättää maalaamatta vain ruosteet kuriin ja alusta kuntoon.
Mahdollisuuksien rajoissa levyjarrut eteen En usko että kaapin etuakseli olisi kauhian kaukana leveydeltään. Kiinnitys yms on sitten eri asia.
Päällimmäinen kysymys tässä projektissa on se että miten tämä koneen vaihto selitetään konttorilla? Olisiko parhain ratkaisu mennä konttorille rekisteriotteen kanssa vai miten
Eikös noissa 290E ssä ole OM602?
Kojelaudan alla on niin paljon tilaa että voisi samaan konkurssiin laittaa ilmastoinninkin..
Kyllä, joko menet konttorille papereiden kanssa, tai ehkä helpommalla pääset kun soitat jonnekin asemalle, mieluiten muualle kuin AKE:n sellaiselle. Ainakin oma kokemus on että siellä on vieläkin palveluhenki suoraan 80-luvulta.
Niiden pitäisi osata kertoa auton tietojen perusteella mikä ko laitteeseen on suurin sallittu teho mallisarjan mukaan ja varmaan jotain tietoa akselipainostakin.
Ja joo, 90-luvun 290 on OM602, mutta taitaa olla sähköpumpulla ja onko vielä suoraruuta? En ole perehtynyt, mutta jos Mika.T tai Tiileri tämän äkkää niin mahtaa tieto löytyä kuin farmaseutin selän takaa
Niiden pitäisi osata kertoa auton tietojen perusteella mikä ko laitteeseen on suurin sallittu teho mallisarjan mukaan ja varmaan jotain tietoa akselipainostakin.
Ja joo, 90-luvun 290 on OM602, mutta taitaa olla sähköpumpulla ja onko vielä suoraruuta? En ole perehtynyt, mutta jos Mika.T tai Tiileri tämän äkkää niin mahtaa tieto löytyä kuin farmaseutin selän takaa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jos laittaa rivipumppun(isoilla elementeillä of course) suoraruutta kanteen
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kävin viikolla kirjastossa kahlaamassa. Siellä käsiini löytyi kirja jossa oli sodanjälkeisestä bussiliikenteestä kertova kirja. Siinä sanottiin että suomeen tuotiin kyseistä kulkinetta 110hv koneella. Laitoksessa oli vain pohjalevy ja "naama" loput tehtiin koritehtailla suomessa.
Eli voikohan tuota tietoa käyttää vertailualustana? siltikään 20% oletuksella ei 170hv ole mahdollista.. Paljonkos tuossa 3l kutosessa on hevosia ilman turboa?
Eli voikohan tuota tietoa käyttää vertailualustana? siltikään 20% oletuksella ei 170hv ole mahdollista.. Paljonkos tuossa 3l kutosessa on hevosia ilman turboa?
Jo vain Sedu on jututtanut tätejäjovi kirjoitti:Joko on Sedu jututtanut konttorisetiä?
Toisaalta, konttorilta löytää myös konttoritätejä
Oikeampi tapa olisi käyttää sukupuolineutraalia ilmaisua:
jovi kysyy uudemman kerran ja nyt neuvosta vaarin ottaneena kirjoitti:Joko Sedu on jututtanut konttorihenkilökuntaa
En ole vielä uskaltanut tehdä ratkaisevaa liikettä. Ihan näillä näppäimillä saadaan tietoon onko jatkossa töitä vai ei. (yt neuvottelut käynnissä)
Olen tällävälin innolla seurannut BlackSmokeRacing kaverien viideosarjaa jossa tekevät havainnollista viideosarjaa käyttömercedeksen virittämisestä. Samassa oli juttua että on aika rouhea kones tulossa Teemun drifteriin. OM606 joka porataan 3,5l...
Mitä tulee L319 autoon niin olen huomannut että kauhian nihkeästi on osaa tarjolla moiseen peliin.
Olen tällävälin innolla seurannut BlackSmokeRacing kaverien viideosarjaa jossa tekevät havainnollista viideosarjaa käyttömercedeksen virittämisestä. Samassa oli juttua että on aika rouhea kones tulossa Teemun drifteriin. OM606 joka porataan 3,5l...
Mitä tulee L319 autoon niin olen huomannut että kauhian nihkeästi on osaa tarjolla moiseen peliin.
On vennäinmaalla joku kanssa jaksanut elvyttää 310:n huolella
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYdGjIPtR30[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYdGjIPtR30[/youtube]
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje