Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!

Vastaa Viestiin
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Luonnottoman siistit takaovet. :shock:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Selvästi sillä ajellaan vaan pyhäpäivinä ja kokoontumisissa..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

jovihava kirjoitti:Lauantaina oli Oulussa valkoisten kaappimersujen kruisinki:
Kuva

Olin letkassa toisena :idea:
On tuo kieltämättä sen näköinen, että moottoroidussa vaatekaapissa istuskelisi. :?
Kein siknatuur
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Meinaattako pitää ratakisakki? Meinaan kun on jätetty tarkoitushakuisesti Transiitti ja Morris Commercial j4 listalata ulos.??
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Vanhana Chevyvan harrastelija kaappikuume nostaa päätänsä... Liekkö nämä kaikki jo happamia, vai vieläkö tällaisesta saisi Tenojoelle asuntoautokalastusmobiilin rakenneltua...?

Mitään uretaanilaatikkoa en ala ajamaan enkä perässäni vetämään. Mites kaappi nielee kilometrejä? Onko tuskaa yli 250km siirtymiset?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Helposti kaapillakin sen 250km köröttää,tosin alkuperäiset penkit saa mun mielestä silloin kyllä heivata kopista pihalle :lol: Itellä oli silloin aikanaan hyvä vertailukohta kun siinä James Cook asuntoautossa oli aivan pirun hyvät penkit ja sitten kun sille sen varaosa raadon hain missä oli se onneton alkuperäinen penkki hirvitys niin selkä oli jumissa sen 300kilsan pituisen reissun jälkeen :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Samaa mieltä penkeistä, ihtellä on Saab 9000:n jakkarat ja matkaa taittaa ilokseen.

Jos olisin tänä pänä kaappia hakemassa niin kahtelisin OM602 koneisen, paketissa tulee ylivaiheviitonen. Toki OM617 ei varsin sen huonompi kone ole kulettamaan, mutta 4.4 välitteisen perän ja moottorin välissä on sitten suoralla viitosella ja ryöminätykkösellä varustettu vaihteisto. Vaikka saahan senkin toki vaihettua, sole mikhän :idea:

Sitä sitten en osaa sanoa että löytyykö miten kovakorisia myynnistä, mutta vielä näitä tasasin väliajoin nettiautossa näkyy. Toisaalta suht heleppoja pellitettäviä nämät, rakenteet on yksinkertaiset. Toki aika korroosioalttiita laitoksia kaikistellen :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Pistetäänpä arvon kaapisteille pikkuinen arvoitus pystyyn :lol: Mitäpä arvaatte jos esitän kysymyksen että montako osaa mahtaa löytyä kyseisen auton ulkopeilistä? :roll: Lasketaan tähän sitten kaikki pultit ja mutteritkin millä se on kiinni ovessa :lol: (Itsellä on tällä hetkellä pöydällä kaappimersun ulkopeilit purettuna kun ovat menossa harrastevekottimeen niin ajattelin ne siistiä ennen paikoilleen laittoa)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Saa siirtää jos on olemassa parempi paikka.

Olisi kiikarissa L319 (muistaakseniin -64) Pienellä lavalla ja lyhyellä akselivälillä. Bensa koneella... Peltihommia etulokarin kaaret ja astinlaudat + muuta pientä.

Kuorma-autoksi rekisteröity jonka takia se minun mielenkiintoni herättikin. Eikös kuorma-autoon saa lisätä jollakin kaavalla lisää löylyä? Kysymys kuuluukin että mikä olisi sopiva moottori tuon kaltaiseen koppaan? Jos pysyisi bensana ei olisi niin paljoa vuotuista maksettavaa. Vaikkakaan tuohon ei olisi paha dieselverokaan kun on niin kevyt.

Vaihteet on ratilla ja sekään ei haittaa vaikka joutuisi puhkomaan reijän kepille lattiaan. Auto olisi vain kesäkäyttöön,nurkka-ajoa ja jotakin pientä rautakaupasta kotiin.

Twincam bensa? 3,8D vai olisiko jopa mahdollista saada lupa om606? :eec:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

319, ja sinä haluat siihen lisää löylyä? :shock: Vai olisiko kyseessä sittenkin 309?

Olenkohan minä nyt ihan kuutamolla että mistä laitteesta puhutaan? Saako kolmen tonnin alustalla olevan kuorkiksi?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_L_319

Tuosta nyt puhun. 3 on kaiketi omapaino eli 3t ja 19 on moottorin tilavuus eli 1,9l Ei suinkaan 190hevosta. Jokatapauksessa rekisteriotteessa on merkattu kuorma-autoksi.

Olen näissä nähnyt 5 pyttystä (diesel) mutta en suomessa. Mikä se mahtaa olla se laskukaava jota käytetään kun haluaa lisätä hevosia kuorma-autoon? Konetilassa on aika hyvin tilaa ja samalla kun ottaa ruosteet kiinni olisi mahdollista tuoda konekoppaa helpostikkin 5-10cm taakseppäin.. Koneen tulisi olla sellainen perusluotettava että ei tarvitse joka käänteessä olla miettimässä lähteekö vai ei.

Haavelistalla myös ilmapussit :roll:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt aletaan olla asian ytimessä 8)

Eikös tuommoiseen olisi 200cdi pata semmoinen kompakti ja kohtuu hyvävetoinen :idea: OM606 saattaa mennä kenkälusikkahommiksi :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Ei oikein nuo cdi vehkeet innosta. Ennemmin sitten tuo OM617 ? Tai tuo 606 ilman turboa? Myös 608 kone olisi ainakin luotettava,joskin iso ja painava.

Tässähän vekottimessa on etupäässä apurunko jossa on kone ja laatikko kiinni. Tulee vetämällä ulos etuakselin saattelemana.

[http://www.youtube.com/watch?v=SPv1guPE8t4]

Iso ja tehokas moottorihan olisi kiva siinä mielessä että olisi kerrankin kiva polttaa palloa ja piirtää viivaa paripyörillä.. Jos runko kestää.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Itse en lähtisi modenisoimaan OM616/7 tekniikalla vaan sitten käytettävän tilan pituudesta riippuen OM60x jos esikammiota halajaa. Isommista koneista ei sitten ihtellä ole mitään tatsia :nocando:

Mites 2.9 versio OM602:sta? Ottaa jostain paavosta turboineen paketin? Mahtuukohan tuonne mitä tai mitenkään? Kaappikoriin ainkin ahtimen mahduttaminen on jonkin sortin haaste.

Tuommosessa tylyppänokassa olisi kyllä asennetta 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Asennetta totta tosiaan.

Tarkoitus olisi jättää maalaamatta vain ruosteet kuriin ja alusta kuntoon.
Mahdollisuuksien rajoissa levyjarrut eteen En usko että kaapin etuakseli olisi kauhian kaukana leveydeltään. Kiinnitys yms on sitten eri asia.

Päällimmäinen kysymys tässä projektissa on se että miten tämä koneen vaihto selitetään konttorilla? Olisiko parhain ratkaisu mennä konttorille rekisteriotteen kanssa vai miten :nocando:

Eikös noissa 290E ssä ole OM602?

Kojelaudan alla on niin paljon tilaa että voisi samaan konkurssiin laittaa ilmastoinninkin..
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kyllä, joko menet konttorille papereiden kanssa, tai ehkä helpommalla pääset kun soitat jonnekin asemalle, mieluiten muualle kuin AKE:n sellaiselle. Ainakin oma kokemus on että siellä on vieläkin palveluhenki suoraan 80-luvulta.

Niiden pitäisi osata kertoa auton tietojen perusteella mikä ko laitteeseen on suurin sallittu teho mallisarjan mukaan ja varmaan jotain tietoa akselipainostakin.

Ja joo, 90-luvun 290 on OM602, mutta taitaa olla sähköpumpulla ja onko vielä suoraruuta? En ole perehtynyt, mutta jos Mika.T tai Tiileri tämän äkkää niin mahtaa tieto löytyä kuin farmaseutin selän takaa :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Jos laittaa rivipumppun(isoilla elementeillä of course) suoraruutta kanteen :?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Jos etuakseli / jarrut on 508/407 luokkaa niin ovat kyllä ihmeen tehokkaat. 609 olis isot jäähdytetyt levyt, mahtaiskohan semmoset (tai mahdollisesti koko etuakseli) mennä "heittämällä" tohon, pulttijako on ainakin sama. :lol:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En toki tiedä, mutta luulen että pahin rajoite tulee siitä että koko mallisarjassa tehokkin on ollut ehkä kuuskytkaakkinen ja luultavasti myös noissa sallitaan vain joku poikkeama (20%?) siitä ylöspäin maksimissaan :(
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Kävin viikolla kirjastossa kahlaamassa. Siellä käsiini löytyi kirja jossa oli sodanjälkeisestä bussiliikenteestä kertova kirja. Siinä sanottiin että suomeen tuotiin kyseistä kulkinetta 110hv koneella. Laitoksessa oli vain pohjalevy ja "naama" loput tehtiin koritehtailla suomessa.

Eli voikohan tuota tietoa käyttää vertailualustana? siltikään 20% oletuksella ei 170hv ole mahdollista.. Paljonkos tuossa 3l kutosessa on hevosia ilman turboa?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Joko on Sedu jututtanut konttorisetiä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:Joko on Sedu jututtanut konttorisetiä?
Jo vain Sedu on jututtanut tätejä 8)
Kuva

Toisaalta, konttorilta löytää myös konttoritätejä
Kuva



Oikeampi tapa olisi käyttää sukupuolineutraalia ilmaisua:
jovi kysyy uudemman kerran ja nyt neuvosta vaarin ottaneena kirjoitti:Joko Sedu on jututtanut konttorihenkilökuntaa
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tosiaan korjaus tulee tarpeeseen:

Joko on Sebu jututtanut konttorisetiä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Tätikin olis setä jos sil olis munat :shock:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

En ole vielä uskaltanut tehdä ratkaisevaa liikettä. Ihan näillä näppäimillä saadaan tietoon onko jatkossa töitä vai ei. (yt neuvottelut käynnissä)

Olen tällävälin innolla seurannut BlackSmokeRacing kaverien viideosarjaa jossa tekevät havainnollista viideosarjaa käyttömercedeksen virittämisestä. Samassa oli juttua että on aika rouhea kones tulossa Teemun drifteriin. OM606 joka porataan 3,5l... :beerhug:

Mitä tulee L319 autoon niin olen huomannut että kauhian nihkeästi on osaa tarjolla moiseen peliin.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Joo, ei maha ihan Motonetin vakiolistoilta paljoa tuommoseen tosiaan löytyä, vaatii harrastuneisuutta :kake:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Missä tuollainen L319 on myynnissä? Kiinnostava peli...
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Paikassa jonka nimi on "jemma"

En tietenkään vielä puhu siitä mitään. Lupaan olla kuivana yhden kokonaisen viikonlopun jos tämä kaikki onnistuu..
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

On vennäinmaalla joku kanssa jaksanut elvyttää 310:n huolella :shock:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYdGjIPtR30[/youtube]
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”