Seat Cordoba 1.9 Tdi-00
Seat Cordoba 1.9 Tdi-00
Mitäs mieltä tuommosesta, kun ittellä ei oo noista Seateista kokemusta. Tekeekö niillä mitään. Eiks noissa oo Volkkarin tekniikka koneessa. Olis vaan yks kiinnostava yksilö myynnissä
Ex E39 525tds touring paku - 99
Se on käytännössä ihan sama auto kun VW Polo Classic. Tekniikka on luotettava, ihan asiallinen peli. Menee pienellä polttoaineella ja kulkee herkästi. Ehkä hieman pärisevä/äänekäs pikku diesel.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Kyllähän noilla jotain tekee, tai mulla on toi vw polo, mutta sama vehje se on aika pitkälti.
Kulutus on pientä ja meno suht mukavaa, tosin toi SDI ei kulje mihinkään mut hyvin on pärjätty kuitenkin. Ja toi oma on pakettiautoksi rekisteröity joten vero on pieni.
Huonoja puolia on lukkojen jäätyminen, mut niihinkin on omat poppakonstit, mut rasvaus on aina hyväksi, sillä pääsee pitkälle.
Tdi koneissa MAF-anturi vaivaa, ainakin mitä on juttuja kuunnellu.
Ja jotkut hävittää tyyppivikaisesti vettä, mut siihenkin on joku volsun/seatin oma aine mikä lopettaa kulutuksen. Ainakin näin naapurin cordoballe kävi kun hävitti nestettä.
Omassa ei neste häviä eikä ole muutenkaan vikoja ollu, ajettu on nyt 217tkm, itellä ollu kohta 2 vuotta ja 50tkm.
Oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ei ole, ainakaan vielä
Kulutus on pientä ja meno suht mukavaa, tosin toi SDI ei kulje mihinkään mut hyvin on pärjätty kuitenkin. Ja toi oma on pakettiautoksi rekisteröity joten vero on pieni.
Huonoja puolia on lukkojen jäätyminen, mut niihinkin on omat poppakonstit, mut rasvaus on aina hyväksi, sillä pääsee pitkälle.
Tdi koneissa MAF-anturi vaivaa, ainakin mitä on juttuja kuunnellu.
Ja jotkut hävittää tyyppivikaisesti vettä, mut siihenkin on joku volsun/seatin oma aine mikä lopettaa kulutuksen. Ainakin näin naapurin cordoballe kävi kun hävitti nestettä.
Omassa ei neste häviä eikä ole muutenkaan vikoja ollu, ajettu on nyt 217tkm, itellä ollu kohta 2 vuotta ja 50tkm.
Oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ei ole, ainakaan vielä
Mulla on tollanen -99 Cordoba Vario TDI, ajettu 217tkm. Hain viime viikolla, joten pitkältä ajalta ei kokemusta ole. Hyvältä vaikuttaa. Ratin taa mahtuu isompikin, kuskin taakse ei sitten ketään. Kontti on isompi kuin BMWn 300 sarjan "farkuissa".
[edit]TDI on kylmä näillä keleillä, eli reilusti keulalle pahvia peitoks.
Itseasiassa Polo on vamistettu Seatin linjalla, lätkitty vaan eri merkit ja mopompi kone.Pjörklundi kirjoitti:Kyllähän noilla jotain tekee, tai mulla on toi vw polo, mutta sama vehje se on aika pitkälti.
TDI on mukava ajaa (se vääntö ), toi 90 heppanenkin vie autoa mukavasti, kulutus oli 5 hlö+kamat 5.2 litraa, marssivauhtina 80-110km/hPjörklundi kirjoitti:Kulutus on pientä ja meno suht mukavaa, tosin toi SDI ei kulje mihinkään mut hyvin on pärjätty kuitenkin.
Tossa on ratkasu ovien jäätymiseen. SEAT forumilla on autoista enempi tarinaa.Pjörklundi kirjoitti:Huonoja puolia on lukkojen jäätyminen, mut niihinkin on omat poppakonstit, mut rasvaus on aina hyväksi, sillä pääsee pitkälle.
Bensa ja SDI koneita vaivaa heikot laatikot, tossa on ilmamäärämittari ongelmana. Kuulema heikompi -00 eteenpäin. Joka vehkeessä on omat vaivansa. Helpottaa kun tietää etukäteen mitä odottaa. Tarkista jotta pissapojat suihkuttaa oikeeseen kohtaan, niitä ei saa säädettyä ja maksaa 28€/kpl. Pyörälaakerit on heikko kohta joten niitä menee, 100tkm kesto.Pjörklundi kirjoitti:Tdi koneissa MAF-anturi vaivaa, ainakin mitä on juttuja kuunnellu.
Ja jotkut hävittää tyyppivikaisesti vettä, mut siihenkin on joku volsun/seatin oma aine mikä lopettaa kulutuksen. Ainakin näin naapurin cordoballe kävi kun hävitti nestettä.
Komppaan, mukava on ajella kun ottaa huomioon auton koon, menee kuin juna surkeemmassakin säässä.Pjörklundi kirjoitti:Oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ei ole, ainakaan vielä
[edit]TDI on kylmä näillä keleillä, eli reilusti keulalle pahvia peitoks.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
En olisi omaa naftapihiä -00 Tdi Variota pois halunnut vaihtaa, mutta kun tilanpuute iski. Siksi nyt on tilava ja paljon kuluttava mersuAleksi kirjoitti:Kaverilta löytyy tuollainen Tdi Cordoba. Liikkuu kaupunkipyörittelyssä ihan mukavasti ja kulutus on todellakin minimaalista. Mutta sitten ne tilat? Ei tuommoiseen vehkeeseen oikein miehen kokoinen henkilö mahdu.. Takatilat on ihan uskomattoman ahtaat!
Tehokas, tai siis ei erityisen tehokas, mutta kun on kevyt, niin hyvin kulkee.. Peräkontti on todella tilava kokoisekseen autoksi. Alusta vähän liian löysä. Ja ovet tosiaan jäätää nollakeleillä jumiin. Siskon Cordobasta olen jo kahtena talvena lukkoja rassaillut ja voidellut. Täytynee seuraavalla kertaa jo tuo lisäjousi asentaa
MAF vaihdettiin mullakin, ja sen jälkeen vasta ekaa kertaa ajoin sillä autolla kaikki tehot tallella Melkoinen ero oli.. Helpoiten toteat MAFin kunnon tekemällä 0-100 kiihdytyksen ja jos on luvatuissa arvoissa (n. 10 sekuntia), tuo on kunnossa. Mulla oli ennen MAFin vaihtoa 25 sekuntia loivaan alamäkeen kiihdytettynä
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Itte olen katellut myös tdi seatteja, ongelma on vain että nettiauton haulla löytyy muutama kappale ilmastoituja tomaattilaatikolla. Oikeastaan kiinnostus sitten lopahtikin siihen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tere,
Emäntä tosta joutaa töihin tuonne hiukan päälle 120km päähän oulusta, meikäläinenhän sitten sai ahaa elämyksen että nytten kuule 1,9 TDI polo alle ja äkkiä(kuluttaa vähän ja kulukee). Tässä oon päivän ihmetellyt että mitähän h*levettiä nuo konetyypit on (AHU, AAZ, AVB, ATD, ACV) tarkoittavat, ei niinku tämmönen yksinkertainen mersumies tajua.
Kiikarissa ois ehkä -02 TDI polo jossa DI kirjaimet ovat punaisia, mahtaa olla äkänen kun on punasia kirjaimiakin ?
Lyököhän sitä kädet ihan paskaan jos tollasen eukolle laittas ?
-Risto
Emäntä tosta joutaa töihin tuonne hiukan päälle 120km päähän oulusta, meikäläinenhän sitten sai ahaa elämyksen että nytten kuule 1,9 TDI polo alle ja äkkiä(kuluttaa vähän ja kulukee). Tässä oon päivän ihmetellyt että mitähän h*levettiä nuo konetyypit on (AHU, AAZ, AVB, ATD, ACV) tarkoittavat, ei niinku tämmönen yksinkertainen mersumies tajua.
Kiikarissa ois ehkä -02 TDI polo jossa DI kirjaimet ovat punaisia, mahtaa olla äkänen kun on punasia kirjaimiakin ?
Lyököhän sitä kädet ihan paskaan jos tollasen eukolle laittas ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti