Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Onpas halpa korjaamo,yleensä maksaa päälle euron minuutilta .Mullakin alkoi vanhuksessa pitämään puhallin ääntä viime talvena,otin sen sitten irti ja rasvasin hyvä tuli.Voi olla että moottorin joutuu tänä talvena vaihtamaan mutta entinen onkin marraskuulta 1980 joten pitkään on pyörinyt eikä vaihtokaan paljoa 20min kauempaa vie.Pappi kirjoitti:Eipä paljoa napannut ruveta itse kokeilemaan tuota lämmityslaitteen moottorin vaihtoa. Korjaamolla 45min ja 30€. Siinä samalla sai ihmetellä sivusta
Entinen moottori tallessa. Toimii muuten mutta hiilet ovat hiukan liian "isot". Pitänee tutkia, jos vaikka saisi toimimaan kunnolla. Purkaamot vonkaavat tuommosesta moottorista 50 - 100€. No, jos tuo uusi moottori menisi auton loppuiän
Nyt tarkenee
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tänään tuli ajettua pitkästä aikaa huonolla tiellä, jota ei oltu aurattu. Lunta oli 10cm ja pari ajouraa oli ennen minua. Ihmeen hyvin tuo meni lumisella tiellä. Se ero tuohon ex etuvetoon on, että tuo ei vetele. Koskeppa kaasuun 80km/h nopeudessa Ei kissaa ehdi sanomaan kun tarjoaa perää sivulle
Tuo farmarin perä on vaan mukava... Kerää lunta kiitettävästi, mutta ei tuo nyt ole suuri ongelma.
Nuo nykyiset renkaat pitävät lumella hyvin, mutta jäätiköltä ei vielä ole kokemusta.
Tuo farmarin perä on vaan mukava... Kerää lunta kiitettävästi, mutta ei tuo nyt ole suuri ongelma.
Nuo nykyiset renkaat pitävät lumella hyvin, mutta jäätiköltä ei vielä ole kokemusta.
Tänään käytin autoa tuolla Puijon autoverhoomossa. Pistettiin kuskin penkki parempaan ryhtiin.
Kelpaa nyt ajella...
Penkkiin vaihdettiin tuo vasen sivupala, lämmitin istuinosaan ja samalla tarkastettiin penkin rakenteet. Homma maksoi kaikkinensa 230€. Sävyeroa ei huomaa kuin tarkasti katsomalla. Työn jälki kestää kriittisenkin tarkastelun.
Verhoomon omistajan mukaan mersun alkuperäiskankaiden saanti alkaa olla näihin vanhempiin jo vähän niin ja näin. Eli jos mielit omaan autoosi penkin korjausta, tee se mahdollisimman pian.
Otin puheeksi nahkapenkit. Verhoilija tuumasi, että kulunut ja naarmuinen penkki saadaan uuden veroiseksi kun nahka maalataan. Tarvikkeet yms löytyy esim tuolta verhoomosta.
Audiosavosta kävin hakemassa johtoja jos vaikka ehtisi tuon soittimen vaihtamaan blaukkariin, joka jäi volvosta.
Kelpaa nyt ajella...
Penkkiin vaihdettiin tuo vasen sivupala, lämmitin istuinosaan ja samalla tarkastettiin penkin rakenteet. Homma maksoi kaikkinensa 230€. Sävyeroa ei huomaa kuin tarkasti katsomalla. Työn jälki kestää kriittisenkin tarkastelun.
Verhoomon omistajan mukaan mersun alkuperäiskankaiden saanti alkaa olla näihin vanhempiin jo vähän niin ja näin. Eli jos mielit omaan autoosi penkin korjausta, tee se mahdollisimman pian.
Otin puheeksi nahkapenkit. Verhoilija tuumasi, että kulunut ja naarmuinen penkki saadaan uuden veroiseksi kun nahka maalataan. Tarvikkeet yms löytyy esim tuolta verhoomosta.
Audiosavosta kävin hakemassa johtoja jos vaikka ehtisi tuon soittimen vaihtamaan blaukkariin, joka jäi volvosta.
Eikös tämä pitänyt olla vasta vaihdettu Vai ymmärsinkö TAAS jotakin väärin Vai oliko sitten vaihdettu uuteen käytettyynPappi kirjoitti:Entinen lämmityslaitteen moottori on kirjaimellisesti entinen. Ei kannata nähdä vaivaa sen korjaamiseen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Yhdyn tähänPappi kirjoitti:Vaihtoivat vanhaan moottoriin hiilet. Toimi minkä toimi... Viikon
Aina kun autoa vaihtaa, pitää varata vähintään toimintatonni varusteluun ja huoltoon. Niin myös minun tapauksessa. Vaikka eihän tuota uutta autoa oltu ostamassa.
Vollessa vilkkuu ilmastoinnin valot käynistettäessä 10-20sekunttia
Voi olla että pitää ostaa ilmastoinnin kompura, mut kahtoo jos sais ensin puhdistuksella toimimaan.
Mut sellaista se on, elämässä on ylä ja alamäkiä
Tuli myös paranneltua 124:n penkkejä. Vaihdoin eteen 9000 Saabin samansävyiset plyyshijakkarat, enkä koskaan aiemmin ole parantanut minkään auton mukavuutta kerralla näin paljoaPappi kirjoitti:Tänään käytin autoa tuolla Puijon autoverhoomossa. Pistettiin kuskin penkki parempaan ryhtiin.
Kelpaa nyt ajella...
Penkkiin vaihdettiin tuo vasen sivupala, lämmitin istuinosaan ja samalla tarkastettiin penkin rakenteet. Homma maksoi kaikkinensa 230€
Kustannus 25 euroa/penkki ja asennus lähes plug and play eli tunnissa! Säädettävä lämmitinkin löytyy.
Mersun penkki saa uuden elämän kesällä takapihalla; Pienoistrampoliini
Haa!!
Tervetuloa palstalle, olenkin jo odotellut.
Olen sanaton.. Trampoliiniksi..
Ei vaiskaan, 1-sarjan 124:n penkit olivat istuinmukavuudessa pahasti jäjessä aikalaisiaan jo markkinoille tullessaan. Mm. Saabeista ja opeleista löytyi samaan aikaan aivan eri luokan palleja.
Pakko orkkismiehenä myöntää kuitenkin, että itse en pystyisi vaihtamaan vieraan merkin penkkejä.
Tervetuloa palstalle, olenkin jo odotellut.
Olen sanaton.. Trampoliiniksi..
Ei vaiskaan, 1-sarjan 124:n penkit olivat istuinmukavuudessa pahasti jäjessä aikalaisiaan jo markkinoille tullessaan. Mm. Saabeista ja opeleista löytyi samaan aikaan aivan eri luokan palleja.
Pakko orkkismiehenä myöntää kuitenkin, että itse en pystyisi vaihtamaan vieraan merkin penkkejä.
Viimeksi muokannut romu, 01.2.2008 0:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunnostan molemmat mersun jakkarat ja laitan varaston vintille odottamaan, tai myyn jollekin tarvitsevalle.
Värin puolesta Saabin istuin sopii sisustaan hyvin. Muutenkaan ei näytä lainkaan pahalta. Istuinmukavuus ja ajettavuus on kuitenkin uskomattoman paljon parempi. Saa ja kannattaa ehdottomasti koeajaa
Kuva tulee, kunhan ehdin ottamaan. Saiko tänne pukattua kuvan suoraan, vai pitikö laittaa jollekin serverille ja linkki sinne?
Värin puolesta Saabin istuin sopii sisustaan hyvin. Muutenkaan ei näytä lainkaan pahalta. Istuinmukavuus ja ajettavuus on kuitenkin uskomattoman paljon parempi. Saa ja kannattaa ehdottomasti koeajaa
Kuva tulee, kunhan ehdin ottamaan. Saiko tänne pukattua kuvan suoraan, vai pitikö laittaa jollekin serverille ja linkki sinne?
Tänään kävin iisalmessa rengasliikkeissä aikani kuluksi ja satuin sitten paikalliselle mersuperkaamolle. Siellä oli purkuvuorossa w124 (valkea), jota jäin ihmettelemään. Hallin lattialla oli öljyinen ja ryysteinen pohjapanssari. Siinä ohimennen kysyin, olisiko myydä yhtään ylimääräistä pohjapanssaria. Öljyinen ukko vaan tuumasi, että tuossa on... Totesin, että paljonko tuo maksaa pestynä, jotta näkee missä kunnossa se on. 40€, pestynä.
Tehtiin kaupat... Pitäisi vaan nyt päästä montun päälle asentamaan. Melko painava tuntui olevan, mutta jämäkkä. Onni oli myötä tällä kertaa. Josko tuo vähän suojaisi tuota öljypohjaa. Aikalailla alkuperäiseltä lisävarusteelta näytti.
Tehtiin kaupat... Pitäisi vaan nyt päästä montun päälle asentamaan. Melko painava tuntui olevan, mutta jämäkkä. Onni oli myötä tällä kertaa. Josko tuo vähän suojaisi tuota öljypohjaa. Aikalailla alkuperäiseltä lisävarusteelta näytti.
Ehdottoman hyvä ostos. Omaani tuon varusteen hommasin muistaakseni ennenkuin koko autoa olin edes nähnyt..
Asennukseen voisin suoraan suositella apumiestä. Se panssari tosissaankin painaa. Ja jos on kotoisin vähänkin kolaroidusta autosta saattaa olla "pientä vääntelyä" vailla. Siinäkin on hyvä olla tarpeeksi tanakka asennuskaveri.
Asennukseen voisin suoraan suositella apumiestä. Se panssari tosissaankin painaa. Ja jos on kotoisin vähänkin kolaroidusta autosta saattaa olla "pientä vääntelyä" vailla. Siinäkin on hyvä olla tarpeeksi tanakka asennuskaveri.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tiilerille olisi nyt käyttöäJuMu S kirjoitti:Asennukseen voisin suoraan suositella apumiestä. Se panssari tosissaankin painaa. Ja jos on kotoisin vähänkin kolaroidusta autosta saattaa olla "pientä vääntelyä" vailla. Siinäkin on hyvä olla tarpeeksi tanakka asennuskaveri.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tänään oli vuorossa soittimen vaihto... Ajattelin, että eipä tuossa iso homma ole... Toisin kävi.
Ensin otin vanhan soittimen pois ja tarkastin johdot, että mikä on minnekin. Sitten vaan ISO liitintä asentamaan. Koska tuossa on erillinen vahvistin kajareille, ei kaiutin liitäntöihin tarvinnut koskea. Siinä sitten kytkin johdot ja kokeilemaan, ei eloa... Virtakynäkin oli hukasssa. Aikani siitä mietin ja sitten piti käyttää autoa ulkona hallista. Ei lähde käyntiin... Mitä ihmettä. Auto työntämällä hallista pihalle ja toinen auto pesun alle. Siinä aikani pähkäilin ja kokeilin sitten antaa lisävirtaa, vähän ajan päästä lähti hyvin käyntiin. Mikä lie, olisko jäänyt valot päälle kun halliin ajoin En tunnusta Auto takaisin halliin ja jatkamaan asentamista. Nyt tuli jo eloa soittimeen Tässä välissä kävin kahvilla ja jatkoin soittimen asennuksen loppuun. Usb piuhan toin keskikonsolin vierestä penkin viereen.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Eihän tuossa mennyt kokonaisuudessaan kuin 4 tuntia. Lopuksi sulattelin lumet pois ja pesin alustasta muutaman kymmenen kiloa suolahiekkaa
Huomenna sitten ihmetellään, josko saisi ovet auki
Soittimeksi laitoin Volvosta jääneen Blaukkarin.
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=491
Ensin otin vanhan soittimen pois ja tarkastin johdot, että mikä on minnekin. Sitten vaan ISO liitintä asentamaan. Koska tuossa on erillinen vahvistin kajareille, ei kaiutin liitäntöihin tarvinnut koskea. Siinä sitten kytkin johdot ja kokeilemaan, ei eloa... Virtakynäkin oli hukasssa. Aikani siitä mietin ja sitten piti käyttää autoa ulkona hallista. Ei lähde käyntiin... Mitä ihmettä. Auto työntämällä hallista pihalle ja toinen auto pesun alle. Siinä aikani pähkäilin ja kokeilin sitten antaa lisävirtaa, vähän ajan päästä lähti hyvin käyntiin. Mikä lie, olisko jäänyt valot päälle kun halliin ajoin En tunnusta Auto takaisin halliin ja jatkamaan asentamista. Nyt tuli jo eloa soittimeen Tässä välissä kävin kahvilla ja jatkoin soittimen asennuksen loppuun. Usb piuhan toin keskikonsolin vierestä penkin viereen.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Eihän tuossa mennyt kokonaisuudessaan kuin 4 tuntia. Lopuksi sulattelin lumet pois ja pesin alustasta muutaman kymmenen kiloa suolahiekkaa
Huomenna sitten ihmetellään, josko saisi ovet auki
Soittimeksi laitoin Volvosta jääneen Blaukkarin.
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=491
Hmm. Joo, entinen soitin oli kötöstelty miljoonalla abikolla johtonippuun. Nyt kun näin tuon vaivan, että siivosin sitä sekamelskaa ja laitoin tuon ISO liittimen, niin soittimen vaihto yms on lasten leikkiä.
Tuo iso liitin kun on se sopiva. Blaukkarin takalevyssä kun ei ole yhtään ylimääräistä johtoa roikkumassa, vaan siellä on paikka tälle liittimelle.
Kävin tuossa ajelemassa pikku lenkin ja samalla vähän latasin akkua. Kotiin tullessa ihmettelin, että mites tässä palaa nyt toisen puolen parkit. Näköjään tuossa on käytössä tuo puoliparkki toiminto. Ex suomi 200D:ssä tuo toiminto oli poistettu käytöstä.
Tuo iso liitin kun on se sopiva. Blaukkarin takalevyssä kun ei ole yhtään ylimääräistä johtoa roikkumassa, vaan siellä on paikka tälle liittimelle.
Kävin tuossa ajelemassa pikku lenkin ja samalla vähän latasin akkua. Kotiin tullessa ihmettelin, että mites tässä palaa nyt toisen puolen parkit. Näköjään tuossa on käytössä tuo puoliparkki toiminto. Ex suomi 200D:ssä tuo toiminto oli poistettu käytöstä.
Tuolla lämpimässä tallissa ois monttuPappi kirjoitti:Pitäisi vaan nyt päästä montun päälle asentamaan. Melko painava tuntui olevan, mutta jämäkkä. Josko tuo vähän suojaisi tuota öljypohjaa. Aikalailla alkuperäiseltä lisävarusteelta näytti.
Ilimottele niin piäset vaihtaa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-