Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)
Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)
Hei,
Tuollainen pirssi tuli sitten muutama kuukausi sitten sedälleni, jonka vanhan 405 dieseliin ehti tulla 920 tkm. Auto siis jäi edelleen hänelle yksityistiekäyttöön postireissuille
Eli nykyinen peli siis 350 tkm. ajettu 2.0 Hdi 110 Hevosen ja olikohan se 250 Nm väännöillä. No joka tapauksessa ok kamppeelle vaikuttaa vaikkei siinäkään oli sitä tyhjä käyntivääntöä, tai taitaa siinä olla pitkähköt välitykset. No suoraan menee ja 5,5 litralla tuntuu menevän eli oikein hyvä ja kaikki varusteet, mitä noissa nyt ilmiesesti edes on: aut.ilmastoinnit, alkup. cd, sadetunnistin, vakkari, yms. Ja kori lähes uudenveroinen-ihan eri tasoa kuin saman aikakauden meset useimmiten. Ja oikeasti pirun hyvät jakkarat.
Setä oli tänään kuullut, että tuossa konetyypissäkin voisi olla myös huohotinongelmia eli tukkeutumisia pakkasella. Mitenkäs tuota asiaa pitäisi lähteä ennakoimaan ja estämään-pohjamuovia koneen alla ei ollut ostettaessa ainakaan-siinä ilmiesesti sellainen kuuluisi olla? Ja mitenkäs syylärin etuosan tukkiminen-auttaako ongelmaan? Neuvoja kiitos.
Ja se on jo tiedossa, että nuissa on se hihnapyörä -ongelma, joka saattaa edesauttaa nokkahihnan katkeamista-joka taas edesauttaa keinuvipujen katkeamista Mutta nyt siis kyse huohottimesta!
Tuollainen pirssi tuli sitten muutama kuukausi sitten sedälleni, jonka vanhan 405 dieseliin ehti tulla 920 tkm. Auto siis jäi edelleen hänelle yksityistiekäyttöön postireissuille
Eli nykyinen peli siis 350 tkm. ajettu 2.0 Hdi 110 Hevosen ja olikohan se 250 Nm väännöillä. No joka tapauksessa ok kamppeelle vaikuttaa vaikkei siinäkään oli sitä tyhjä käyntivääntöä, tai taitaa siinä olla pitkähköt välitykset. No suoraan menee ja 5,5 litralla tuntuu menevän eli oikein hyvä ja kaikki varusteet, mitä noissa nyt ilmiesesti edes on: aut.ilmastoinnit, alkup. cd, sadetunnistin, vakkari, yms. Ja kori lähes uudenveroinen-ihan eri tasoa kuin saman aikakauden meset useimmiten. Ja oikeasti pirun hyvät jakkarat.
Setä oli tänään kuullut, että tuossa konetyypissäkin voisi olla myös huohotinongelmia eli tukkeutumisia pakkasella. Mitenkäs tuota asiaa pitäisi lähteä ennakoimaan ja estämään-pohjamuovia koneen alla ei ollut ostettaessa ainakaan-siinä ilmiesesti sellainen kuuluisi olla? Ja mitenkäs syylärin etuosan tukkiminen-auttaako ongelmaan? Neuvoja kiitos.
Ja se on jo tiedossa, että nuissa on se hihnapyörä -ongelma, joka saattaa edesauttaa nokkahihnan katkeamista-joka taas edesauttaa keinuvipujen katkeamista Mutta nyt siis kyse huohottimesta!
Viimeksi muokannut kardaani, 19.4.2012 22:40. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Tukkii niitä ilma reikiä puskurisa jotenkin. Noissahan on ollut myös vikaa siirto pumpuissa, kun se on säkönen niin parhaimmat on kestänyt vaan 60tkm.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Keula kunnolla maskiin ja sitten se metalli suutin vekeen sieltä huohottimesta ja lisäksi jos vielä sellainen lämmitin sinne huohotinputkeen jos saa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Pösön ensimmäinen temppu
Peugeot teki ensimmäisen tempun. ELi setä oli ajanut 300 metriä pihalta ja pysähtynyt ja oli mennyt ulos vielä raapimaan tuulilasia. Sitten oli ulos menneessään vielä paiskannnut automaatti-ilmastointiin lukemat 30 astetta. No lasin raapimisen jälkeen sisälle tullessa koneen lämpö oli kuulemma noussut siinä heti silmissä 100 asteeseen, ja oli tullut teksti STOP ja kuulunut merkkiääniä. No setä ajoi takasin kotiin 300 metriä ja sammutti auton. Flekti oli hyrissyt sammutuksen jälkeenkin.
Tämän jälkeen setä antoi auton olla, ja mittasi nesteen kestävyyden-kesti 27 astetta. Tämän jälkeen hän lähti ajamaan ja auto toimi moitteitta niinkuin ennenkin. Mikäs temppu tuollainen oli? Itse epäilin, että moottorin lämmöt ei oikeesti nousseet, vaan lämpötila-anturi antoi väärää tietoa-ei kai HDi kone voi 300 metrin ajon jälkeen ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin aikana lämpöjä millään nostaa liian kuumaksi varsinkaan 15 asteen pakkasessa? Nyt siis auto toimii moitteetta, kuin ei oisi mitään vikaa ollutkaan
Tämän jälkeen setä antoi auton olla, ja mittasi nesteen kestävyyden-kesti 27 astetta. Tämän jälkeen hän lähti ajamaan ja auto toimi moitteitta niinkuin ennenkin. Mikäs temppu tuollainen oli? Itse epäilin, että moottorin lämmöt ei oikeesti nousseet, vaan lämpötila-anturi antoi väärää tietoa-ei kai HDi kone voi 300 metrin ajon jälkeen ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin aikana lämpöjä millään nostaa liian kuumaksi varsinkaan 15 asteen pakkasessa? Nyt siis auto toimii moitteetta, kuin ei oisi mitään vikaa ollutkaan
Sitä vähän aattelinkin, voit olla oikeassa, mutta kyllä kait C5 on vielä ihan omaa luokkaansa sähkövioissa kuin Pösö, vaikka suht samasta tuoteperheestä kyse
Mut laittakaa toki muitakin veikkauksia mahdollisesta viasta-nythän sen pitäisi uusiutua, kun pakkasta kerrran piisaa, siis mikäli se oli oikea vika.
Mut laittakaa toki muitakin veikkauksia mahdollisesta viasta-nythän sen pitäisi uusiutua, kun pakkasta kerrran piisaa, siis mikäli se oli oikea vika.
V70TDI:n sai herjaamaan vikavalolla just tuolla tavalla. Pari tuntia roikassa ja liikenteeseen. Kohta syttyi vikatilan merkkivalo ja flekti humisi täysillä. Kun malttoi ajaa koneen lämpimäksi, valo sammui ja flektikin hiljeni. Lämpötila-anturi taisi saada vähän ristiriitaista tietoa moottorin lämpötilasta tuossa vaiheessa...kardaani kirjoitti:Oli ollut lämmityksessä parisen tuntia.Ville S. kirjoitti:Oliko se lämmityksessä ennen lähtöä?
Firmassa oli työ-autona ennen hiacea pösön expertti. Kerrankin kun siitä syttyi vikavalo---> soitto huoltoon--> ajakaa vaan vitut siellä mitään oo---> käytiin näyttämässä hullossa--->100km ajoa---> öljypumppu porsinusonikki kirjoitti:Itellä on työautona C5 HDI ja appiukolla parikin HDI pököttiä ja noiden kokemuksen perusteella ihan raskalaiselta käytökseltähän tuo lämpöhomma kuullostaa, eli niihi kaiken maailman joulukuusenvaloihi mittaristos/ajotietokonees ja muihi sähköoikkuihi pitää vaan tottua vaikka mitää vikaa ei oliskaa
No sitten vaihettiin konetta autoon... niin ja se unohettiin laitttaa kunnolla kiinni huolssa ja sattu tipahtamaan motarille....
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Normi ranskis meiniki_Niko kirjoitti:Firmassa oli työ-autona ennen hiacea pösön expertti. Kerrankin kun siitä syttyi vikavalo---> soitto huoltoon--> ajakaa vaan vitut siellä mitään oo---> käytiin näyttämässä hullossa--->100km ajoa---> öljypumppu porsinusonikki kirjoitti:Itellä on työautona C5 HDI ja appiukolla parikin HDI pököttiä ja noiden kokemuksen perusteella ihan raskalaiselta käytökseltähän tuo lämpöhomma kuullostaa, eli niihi kaiken maailman joulukuusenvaloihi mittaristos/ajotietokonees ja muihi sähköoikkuihi pitää vaan tottua vaikka mitää vikaa ei oliskaa
No sitten vaihettiin konetta autoon... niin ja se unohettiin laitttaa kunnolla kiinni huolssa ja sattu tipahtamaan motarille....
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nyt tuli akun kuva kojetauluun ja siinähän se oli koko tunnin matkan. Lopulta himmeni valot ja puhallin, mutta perille oli mennyt, mutta pihalla koitettaessa ei enää startannut-ulkoisella laturilla saa toki toimimaan joksikin aikaa. Eli nyt ei sitten laturi lataa. Yleismittari oli näyttänyt auton käydessä jotain 12 päälle.
Tää on ilamstoitu 80 Kw Hdi, jotenka en löytänyt motonetista oikeaa laturia tai osia tähän malliin-kai tähänkin nyt sentään hiilisarjoja ym. laturin korjausosaa saa, ettei tarvi 200 euroa uudesta laturista maksaa?
Jos jollain on tietoa laturin osista/voiko osia vaihtaa irroittamatta laturia, niin krtokaahan tietoja. Itse en ole juuri nyt auton lähettyvillä, jotenka en muista mitenkäs se laturi siellä makaili.
Tää on ilamstoitu 80 Kw Hdi, jotenka en löytänyt motonetista oikeaa laturia tai osia tähän malliin-kai tähänkin nyt sentään hiilisarjoja ym. laturin korjausosaa saa, ettei tarvi 200 euroa uudesta laturista maksaa?
Jos jollain on tietoa laturin osista/voiko osia vaihtaa irroittamatta laturia, niin krtokaahan tietoja. Itse en ole juuri nyt auton lähettyvillä, jotenka en muista mitenkäs se laturi siellä makaili.
siinä se etupuolella konetta aika mukavalla paikalla muistaakseni oli. Joku Valeon romu se laturi kuiteski on, voi kai sen korjatakki jos on poppamiehen vikkaa. Vaihtolaturi taitas vähiten rassata hermoja. Tuommonen 350 ajettu laturi on loppu joka kohasta (lakerit, liukurenkaat, hiilet)
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Joo, noinhan se varmaan voi olla, mutta koitetaan nyt ensihätään sitten vaihtaa se hiilipakka, jos se kerran ilman laturin irroitusta onnistuu. Pihalla kun joutuu taas värkkäämäänVille S. kirjoitti:siinä se etupuolella konetta aika mukavalla paikalla muistaakseni oli. Joku Valeon romu se laturi kuiteski on, voi kai sen korjatakki jos on poppamiehen vikkaa. Vaihtolaturi taitas vähiten rassata hermoja. Tuommonen 350 ajettu laturi on loppu joka kohasta (lakerit, liukurenkaat, hiilet)
Ei mee tämä laturi hiilien vaihdolla, vaan hankittuna on tehdaskunnostettu Valeon 150 Ampeerin laturi. Ja latureitakin tietysti kahta eri 150 A:n mallia, mutta onneksi se meidän malli oli hyllyssä valmiina. Ei ole ollut oikein vaihtokelit pihalla, mutta loppuviikosta voi asiaan ryhtyä. Nyt on ostettu lisäksi hihnankiristinsysteemi ja uusi minurahihna varmuudeksi. Ei pitäisi olla mahdoton homma korjausoppaan mukaan, mutta kylläpä oli melkoinen souvi oikeiden osien hankinnassa. 406:seen on ollut saatavilla tosiaan kahta eri ilmastointia, ja niissä ilmeisesti erilaiset hihnapyörät kompurassa, jotenka hihnat hieman eri pituiset (2,5 sentin ero). Ostin molemmat hihnat, ja palautan toisen, kun automaassakin oli niin vaikeaa selvittää oikea hihna, kun osia ei sieltä ostettu.
Kaikki osat ostettiin Motonetista, kun edullisimmin sai-mersuun tietty ostetaan laadukkaammat osat usein muualta. Kustannukset:
Laturi: 188 euroa
Hihna: 16,90 euroa
Kiristinsysteemi: 43,50 Euroa, oli muuten Febin paketissa, mutta osassa luki DAYCO tai jotain muuta "laadukasta"
Kiristin olisi maksanut AD-autovaraosa liikkeessä yksistään 115 euroa, jotenka nyt otettiin tosiaan Motonetin kamat, kun ovat tähän tarkoitukseen riittävät, sillä 406 hdi:n vesipumppukin pyörii turvallisesti jakopäässä.
No kaikki osat latureineen päivineen ovat sen 250 euroa, jotenka katsotaan mitä seuraavaksi 406 tarjoilee korjattavaksi. Varmaan kampiakselin hihnapyörä on ihan selvä kun sitä pääsee katsomaan hihna irroitettuna Se onkin taas 150 euron paukku. Saa nähdä miten auton kanssa sedälläni menee. Nämä ovat vielä pikkujuttuja, mutta edelleen olen sitä mieltä, että sedän olisi pitänyt ostaa se W124 200D! Ois ollut korjausten kanssa niin selkeät sävelet. Tässä on kaikki niin uutta, et joutuu opettelemaan kaikki alusta.
Kaikki osat ostettiin Motonetista, kun edullisimmin sai-mersuun tietty ostetaan laadukkaammat osat usein muualta. Kustannukset:
Laturi: 188 euroa
Hihna: 16,90 euroa
Kiristinsysteemi: 43,50 Euroa, oli muuten Febin paketissa, mutta osassa luki DAYCO tai jotain muuta "laadukasta"
Kiristin olisi maksanut AD-autovaraosa liikkeessä yksistään 115 euroa, jotenka nyt otettiin tosiaan Motonetin kamat, kun ovat tähän tarkoitukseen riittävät, sillä 406 hdi:n vesipumppukin pyörii turvallisesti jakopäässä.
No kaikki osat latureineen päivineen ovat sen 250 euroa, jotenka katsotaan mitä seuraavaksi 406 tarjoilee korjattavaksi. Varmaan kampiakselin hihnapyörä on ihan selvä kun sitä pääsee katsomaan hihna irroitettuna Se onkin taas 150 euron paukku. Saa nähdä miten auton kanssa sedälläni menee. Nämä ovat vielä pikkujuttuja, mutta edelleen olen sitä mieltä, että sedän olisi pitänyt ostaa se W124 200D! Ois ollut korjausten kanssa niin selkeät sävelet. Tässä on kaikki niin uutta, et joutuu opettelemaan kaikki alusta.
Hei, Peugeotissa ilmeni vika eilen, kun ajoimme maatalousnäyttelyyn. Kesken matkan huomasin, ettäb auto ei kulje eli voima oli kadoksissa. Ihan pintakaasulla kiihtyi jotenkin, mutta jos kaasua painoi reilusti ei tapahtunut juuri mitään. Nopeutta oli vaikea nostaa yli 110 km/h ja ohittamisessa piti oikeasti katsoa hyvä paikka. Odotin, että voimat olisi palanneet sammutuksen jälkeen, mutta näin ei käynyt, joten missä vika piilee. Sanoin sedälle, että kai se on noita nykydieselien anturijuttuja, eikä mitään vakavampaa?
Muuten auto kulki kauniisti ja äärimmäisen pienellä 300 km lenkin. Auto on yllättävän hiljainen vaikka nelosella yli sadassa-ei kone huuda sisälle mitenkään. Oli näet käytettävä nelosta kovissa mäissä, kun ikäänkuin turbo ei ollut käytössä.
No, mutta ilmamassamittari, ahtopainetunnistin vai jotain muuta sellaista-itsellä ei ole näistä kokemusta?
Muuten auto kulki kauniisti ja äärimmäisen pienellä 300 km lenkin. Auto on yllättävän hiljainen vaikka nelosella yli sadassa-ei kone huuda sisälle mitenkään. Oli näet käytettävä nelosta kovissa mäissä, kun ikäänkuin turbo ei ollut käytössä.
No, mutta ilmamassamittari, ahtopainetunnistin vai jotain muuta sellaista-itsellä ei ole näistä kokemusta?