Spöken AA-kerholainen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Spöken AA-kerholainen

Viesti Kirjoittaja spöke »

Hyvin palvellut Vivaro täyttää kohta 400tkm. Sapettaa kymppitonnin vuotuisella ajomäärällä maksella yli kuuensadan käyttömaksuja eikä pätkäajo 2,5 diiselillä ole viisasta. Hetken tuskailtuani annok kuumeelle periksi ja kiikarissa lli parikin 211- korista nelimatikkia pensamoottorilla. Mölliäkin kävin testaamassa, vaan ei oikein sytyttänyt. Viime perjantaina hyppäsin sitten junaan ja kävin ostamassa LUVin. Autoliike oli käynnistänyt sen starttibuusterilla ja korinohjausmodulista tuli sitämyöden savu ulos. Kaupat syntyi silti ja liike kaittaa keksinnön kuntoon, siihen saakka ajelen liikkeen Auriksella. Pari viikkoa kai kestää modulin tulo ja koodaus.

RE85:lle tuo on tarkoitus muuttaa, ei sillä ajo silti halpaa ole. 3,6 V6 ja jatkuva neliveto 2,1 tonnin elopainon kanssa pitävät siitä huolen. Mut onhan se kummiskin Cadillac. 2006SRX Sport Luxury.


Kuva
Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hieno auto vaikkakin kovin muovinen. Tota olis kyllä saanut V8:llakin...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Muovia on juu. Yhden STS:n V8:lla omistaneena jätän ne murheet muille. Ja hinnat karkasivat pinkan ulottumattomille. Tää on oitkälti alle kympin kärry, Northstar-koneiset alkavat 13:sta k€:sta. Lisää tarinaa flexfuelin kans leikkimisestä, jahka rottelo joskus kotiutuu.
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Onko se sama kone kuin ne STS:n kansivammaiset? Mä oon kuvitellut että ne Northstarit on 90-luvun juttuja.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Sama kone. Tehdas muutti kannenpultin kierteen 2000- luvun alussa harvemmaksi laihoin tuloksin. Samalla tavalla niistä nousee pultit lohkosta. STS:ssä pitää pudottaa kiuas alakautta pois, SRX:ssä uskoisin onnistuvan kone paikallaan, se kun on oikeinpäin, pitkittäin.
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Täähän meni ihan munilleen. 14 viikon omistusajasta 8 viikkoa liikkeessä sähköisen 3. penkkirivin ja takapään tason korjauksessa. Eikä vieläkään kunnossa. Kaupanpurku ja uusi kuljetin, nyt veekasilla, vuosimallia -05. 185tkm mittarissa, sporttipaketti, lasikatto. Ja kaikkee pientä.
Kuva

Tehdään tästä käyttöauto, jos vaan onnistuu. Viinanhimokin olisi vielä olemassa.

[/img]
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

SRX oli joskus northstarilla vuoden päivät. Kulutuksen kanssa olisi vielä voinut elää mutta ne korjauskulut oli ihan päättömiä. Aina kun oli korjaamolle varattu aika, niin ennen sitä tuli jo uusi vika esille jonka vuoksi sai varata jo seuraavan ajan. Pähee vehje mutta.... :cry:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Ostoreissu Lpr:ään oli mielenkiintoinen. Autoa möi Georgialaissyntyinen mies Pietarilaisen, vajaan 70- vuotiaan naisen puolesta. Käteisellä. Koko ostohomman aikana en omistajatarta nähnyt. Paperityöt tehtiin läheisellä konttorilla. Bemari on tullut muuttoautona Kanadasta vuonna 2010 ja myyty edellään tälle naishenkilölle vuonna 2013. Koneremppa on tehty Laakkosella 2015, kun Pietarin pojat jättivät öljyropun löysälle huollossa. Se maksoi 8900€. Talvisin tähän on tullut kilometrejä 5000-6000, kesät on menty Cabrioletillä. Kesärenkaita ei ollut, alla oli uudet Nokian R2 kitkat 19” vanteilla. Onneks löysin kolmellasattaa Sodankylästä samanmoiset vanteet kesäkumeilla, näissähän on eriparivanteet eessä ja takana. Eessä 255 ja takana 285 rengastus. Maksaa muuten matkahuollossa 59€ sijasta90,- tuommosen rengassarjan kuljetus. Painavat 36kg kipale. Muuton on hyvät vermeet, paitti navi uupuu. Tilasin Eononin merkkikohtaisen android-soittimen, sen asennuksesta sen saavuttua.

Kuva

Kuva

Kuva

Ihan pikkusen enteriä kuvien väliin T: Pappi.
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Eononin soitin tuli männäviikolla. Ja roipetta sen mukana on niin, että hirvittää. Pittäis löytää motivaatiota ja aikaa asennella se paikoilleen. Isoin homma lienee peruutuskameran ja radion kaapelin (radio on tässä peräkontissa) kytkeminen, kojelaudalle tulee vielä kamera ja jonnekin kattoon mikrofooni. Ja oma hommansa on siinäki, että saa ne juttelemaan väylän kanssa, jotta ajotietokoneen toiminnot säilyy. Pientä murhettakin oli. Auto nyhti vedätettäessä, ihan persauksissa tunsi pientä nykimistä.
Hain KL:stä Ravenolin öljyä, joka on tarkoitettu näihin xdrive- jakoaskeihin. Pudottelin eilen vanhat ölpät pois, oli muuten pikimustaa. Vetkuttelin sen seittemän desiä uutta lientä tilalle ja jukolauta! Nykiminen hävisi kuin taikaiskusta. Yleensä tuommoset nykimiset saavat mulla aikaan kone- ja lootaremiontin sekä auton maalauksen. Nyt meni helposti kuin leijonilla lätty maaliin.
-Spöke
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3404
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiinnostavaa tarinaa, mutta laittaisitko välilyönnin (tai voisiko joku mode laittaa?) noiden kahden kuvan väliin ettei topicci levene suhteettoman leväksi, hankaloittaa lukemista.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Vanja-eno kirjoitti:Kiinnostavaa tarinaa, mutta laittaisitko välilyönnin (tai voisiko joku mode laittaa?) noiden kahden kuvan väliin ettei topicci levene suhteettoman leväksi, hankaloittaa lukemista.
Väni väni, yhellä jäsenellä pelkkä "allekirjoitus" vie puolet palstatilaa..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Kas kiitos tuosta kuvien järjestelystä. Voisiko joku avata, miksi jakoaskin öljynvaihto aivan selvästi muutti myös vaihteistonkin toimintaa? Selvästi parempaan suuntaan. Muutenkin auto tuntui tukkoiselta, vaan on piristynyt päivä päivältä. Ajotietokoneen mukainen keskikulutus näkyy olevan 12,8l, ajosuoritteen ollessa noin 50/50 taajamapätkää/ maantietä. Tuon kanssa pystyy elämään. Cadillaciin verrattuna kyyti on sporttisempaa ja jotenkin tanakampaa. Ohjaus on turhan raskas, kaipais servotronicin. Sen kait sais retrofitattua, vaan ei ole työlistan ykkösiä. Mulla on ollut -90 -alun Cherokee matkalaukkukutosella sekä -99 S10 Blazer vortech v6:lla. Kumpikin oli isoruokaisempia ja laiskempia. Kehitys kehittyy. Näemmä.
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Vanhempi likka pääsi ripille 15.6. 16. päivä ajeltiin Vaasaan, josta purkilla yli Ruåttiin. Uumajassa yö. Aamulla perhe ( muija, kaks tytärtä ja leonberginkoira Martta äksään ja nokka kohti Mo i Ranaa. Pelkäsin ruottin läpiajon olevan tylsä, mutta ei, reitti oli mielenkiintoinen ja mukava.

Kuva



Mo i Ranassa pieneen Babettes- hotelliin ja kaupunkia tiirailemaan. Perheelle ruokaa ja itelle olut. Hotellissa reittisuunnitelma kohti Bodø:n kaupunkia. Norjassa muuten neljän hengen ruokailuun kuluu hunää ihan mukavasti. Olut maksoi noin 90 kruunua, pizza 180kr. Bensa tais olka 17,5kr/litra.

Tiistaiaamu aukeni pilvisenä ja auton nokka kohti Bodø:a. Tiet muuttuivat kapeiksi ja kiharaisiksi, tuommonen X5:n kaltainen malmikasa on uskomattoman hauska moisilla teillä.

Kuva

Ajettiin Saltsraumenin sillan kautta. Siellä on euroopan kovin vuorovesi, virran nopeus saattaa olla jopa 40km/h. Kuohut kävivät ja kalamiehiä oli paikalla pilvin pimein. Bodøssä pikkuhotelliin, jossa huoneet olivat sisustettu teemoittain norjalaisten julkkisten mukaan. Mulla ja rouvalla oli Liv Ullman-huone. Keskiviikkona aamuvarhain lauttajonoon odottelemaan pääsyä Lofoottilautalle. Tunti-puolitoista odotusta, auto lauttaan ja kannelle ihmettelemään maisemia. Huikeeta oli. Kolme ja puolituntisen matkan jälkeen saavuimme Lofooteille, josta ajoimme aivan kärkeen, pieneen kalastajakylä Å:hon. Tiet ovat pirun kapeita, mutta nopeusrajoitukset usein 80, jota paikalliset kyllä ajavatkin. Oli säädettävä vänkärin peili näyttämään renkaan paikka, jotta pysyi asfaltilla...

Kuva

Majapaikkamme oli pari päivää kalastajamökissä Kapelvågissa ”Kalle i Lofotenilla. Mainio paikka kuvankauniilla mestoilla

Kuva


Juhannukseksi ajeltiin vesisateessa Narvikiin josta juhannuspäiväksi vielä Rovaniemelle ja sunnuntaina takaisin Laukaaseen. Ennen reissua tarkistin öljyt ja rengaspaineet, en muuta. Kilometrejä tuli kolmetuhatta ja keskikulutuskin oli kohtuullinen. Matkavauhtia pidin navin mukaan siinä 110kmh tietämillä, vuoristossa sitten tilanteen mukaan. Oli muuten eka kerta, kun tarvitsin ikinä lootan manuaalipuolta: alamäissä oli jarruteltava koneella, joten tökin aina kepistä pienempää. Mitään vikaa ei kotterossa ollut, paitti mittariston yks taustavalo paloi ja rengasrikkoilmaisin syttyi kerran syytä en tiedä

Kuva

Kuva

[/img]Kuva

Kuva
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Himpskatti, tää on vallan unohtunut päivittää! Kilsoja on kertynyt tasaiseen tahtiin, nyt jo yli 200tkm. Eononin soitin ja kojelauta- sekä peruutuskamerat sujautin paikoilleen heinäkuussa. Joutui kojelaudan runkoa veistelemään, on sitten peruuttamaton temppu. Väylään asensin ibus- appin, jotta soitin osaa ohjata vahvistimia sekä muita auton toimintoja. Ei oo paluuta. Jumalattomasti kaikkea kivaa pystyy koodailemaan, päivävaloja, peilien kääntymisiä, kaistanvaihtovilkkuja, kääntymisvaloja jne. Samalla hokasin, että tässähän on kurvivalot bixenoneina. Tuntuu jopa toimivan, valaisevat mainiosti. Koiranluut jouduin vaihtamaan, sekä öljyt tietenkin + kaikki suodattimet. No, polttoainesuodatin on vaihtamatta, se oottelee, että saisin alkoholisarjan tuohon paikoilleen. Kuvei.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ainiin, Norjan reissulla rengaspainevaroitin ei piippaillu turhaan. Vasen takarengas vuotaa.
-Spöke
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”