Volvo 740

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Eihän tuo ole lainkaan paha, jos kerran on vähän piristettykin :wink: .
Itse olisin tyytyväinen tuollaiseen kulutus/kulkupuoli-yhdistelmään.
Tosin, viime keväänä eräs 740 B200ET joka oli mulla koeajattavana, hörppäs vain noin 11-12 litrasta sataselle. Tehoa oli kuitenkin se noin 200 (vakio 154-156), monet sanoo tuota mopon moottoriksi, mutta piristettynä vaikutti tosi fiksulta peliltä.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

raul kirjoitti: Onhan se aika rososen näkönen... missä hinnoissa kauppa pyörii? Eihän nuo ruosteet menoa haittaa, ellei sitten ihan hitsuuhommiin joudu äkkiseltään. Luulis että tankin vaihto farkkumallissa ois helppo, kun ei se sedanisakaan erityisen vaikea ole. Jarruthan Volvossa on hyvät ja ne saa laatuosilla kuntoon.
Tarjoan saman kuin harrastelijapurkaaja eli kovin monesta 20 euron setelistä ei tartte luopua... Pelleistähän mainitsin jo aiemmin että on kovaa peltiä vaikka pinnassa onkin ruostetta, pieni kevyt hionta, kylmägalvanointi ja uutta maalia hieman niin on melko nätissä kunnossa. Sisusta on myös hieman heikossa iskussa, kuskin penkissä on muutama reikä ja edestä hantinpuolelta ovipahvi on melkolailla rikottu, kuskin ikkuna ei aukea (joskus olen itse hitsannut siihen rattaaseen lisää tavaraa muttei kestänyt kuin 3-4 vuotta). Eli kaikkea pientä puuhaahaan tuossa on mutta hinta/laatu suhde kuulostaa siltä että jos tuosta kaupat syntyy niin passatti lähtee pihasta haipakkaa ja meän äitee saapii sitten ajella volvolla... Renkaitakin on ihan mukavasti, pari kesää ajetut kesärenkaat alla peltivanteilla ja yhden talven ajetut nastarenkaat 5-puolaisilla aluilla sisältynee kauppaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Muffler
Viestit: 94
Liittynyt: 05.11.2005 15:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Muffler »

Tässähän tää ralen vanha volvo on, kuvassa vielä vanhat kilvet, uudet on jo paikoillaan. Katsastin sen huomautuksitta, moottorinkin päästöarvot ovat uin uudesta koneesta, kilometrit 394.000, ja koko komeus makso 600e :)
Sillä rahalla saa pystäriin uuen lokasuojan toiselle puolelle :)



Kuva
Kuva
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Olihan toi asiallinen peli. Hauska kuulla että teit hyvät kaupat... 8)
Avatar
Muffler
Viestit: 94
Liittynyt: 05.11.2005 15:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Muffler »

raul kirjoitti:Olihan toi asiallinen peli. Hauska kuulla että teit hyvät kaupat... 8)


Mitenniin olihan? :) hyvin kulukee vaikkei mersun verosesti :)
Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot :)
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Muffler kirjoitti:
raul kirjoitti:Olihan toi asiallinen peli. Hauska kuulla että teit hyvät kaupat... 8)


Mitenniin olihan? :) hyvin kulukee vaikkei mersun verosesti :)
Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot :)
Niin, epäilemättä :lol: viittasin vain omaan omistusaikaani edellisessä. :P Hienosti olet pitänyt, turbomaski ja uudet valot kirkasti ja nuorensi ilmettä melkoisesti. :wink:
Avatar
Muffler
Viestit: 94
Liittynyt: 05.11.2005 15:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Muffler »

Kuva
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Muffler kirjoitti:Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot :)
Anna tuon vakio huulen olla rauhassa ilman reikiä, osta mielummin valmiiksi reietty huuli tohon ja laita tuo jemma nimiseen paikkaan. nuita on reietty ihan tarpeeksi, rei-ittämättömiä iha liian vähän nykyään olemassa :cry:
Avatar
Muffler
Viestit: 94
Liittynyt: 05.11.2005 15:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Muffler »

Hannu kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot :)
Anna tuon vakio huulen olla rauhassa ilman reikiä, osta mielummin valmiiksi reietty huuli tohon ja laita tuo jemma nimiseen paikkaan. nuita on reietty ihan tarpeeksi, rei-ittämättömiä iha liian vähän nykyään olemassa :cry:
No okei, mulla on valmiiksi puhkottu jossain.. Poliisisedät vei tänään aamulla kilvet kun veroa maksamatta 26 euroa.
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Päivitellääs... :D

Pari iltaa on mennyt nyt tallilla väsätessä... Viikonloppuna sain äänentoiston vihdoin asennettua, eli ajofiilikset nousi heti uusiin sfääreihin 8) . Kokoonpano on pitkälti sama kuin viime talvena... 5,25" etuovissa, Blaukkarin 4x100, Sonyn mp3, uutuutena takaboksin verhoilun sävyyn istuva 2 x 8" setti (joku määsterblääster), oli siinä jotain keskiääniäkin mutta... Pelkän kotelon hinnalla sai toimivan yhdistelmän. Elementit on kieltämättä onnettomat mut kunhan taas alkuun pääsee. Järjestelmä pitää tietenkin vielä viimeistellä, toisinsanoen tiivistää paikat etuovissa, nikkaroida joku nätti alusta / laatikko vahvarille jne...

---

Tänään yritin jäljitellä nk. classic-maalausta. Ostin Deco-väristä purkin 402:ta, Motonetista muoville pohjamaalia ja kirkaslakkaa. Eipä sitä paukkupulloilla taida saada enää oikein omaakaan silmää miellyttävää jälkeä aikaiseksi. Lisäksi yksi purkillinen oli kallista muttei riittoisaa, 20 €uroa ja voi sanoa että loppui kesken. Tulen jossain välissä kuitenkin vaihtamaan puskurit joten menihän tää harjottelusta :roll: . Hyvät ruiskukannut vaan maksaa mielestäni turhan paljon, pitäskö vielä katsoa motonjet / piiltema -osaston halpikset? :roll:

Niin, classic-maalaukseen periaatteessa kuuluu siis puskurin alin osa korinväriin, ynnä peilien kuoret. Lisäksi maalasin takaspoilerin korinväriin, nyt se istuu aika paljon tasaisemmin kokonaiskuvaan. Puskurit saivat myös uudet refleksiteipit, aitoon 80-luvun tyyliin 8) .

---

Näinköhän tässä syksyn talvena aikana vielä jaksais laittaa...:

-jarrut (levyt / palat vähintään)
-iskarit (kiitos biltema :twisted: )
-jouset (kiitos biltema :twisted: )
-taka-akselin tuennan helat (kun sitä pusla-sanaa tulee kuulemma välttää :P )
-uudet ajovaloumpiot
-tosiaan ne puskurit
-tuulilasin tiivistäminen (suhisee)
-toinen vahvistin ja 6x9":t hattuhyllylle (melko turhat)
-bensamittarin korjaus
-putkisto kokonaan uusiksi, jotain 2,5" suoraa tilalle :shock:


Tästäkin vois tehä jonkun vedonlyönnin että mitä todellisuudessa tulee jaksettua näistä suorittaa :roll: .


:wink:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Se Bilteman refleksiteippi ei tyydyttänyt väriltään eikä kuvioltaan, joten tilasin Volvolta uudet alkuperäiset. Ihanan halpaa, 49,27 € sarja... :lol:

Pitää ettiä vaan vähän siistimmät puskurit niihin tarroihin nyt :shock: 8) .
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Sattuisiko joku omistamaan Viking chipin 740seen? Kaveri vaan haluisi lukea ne kartat siitä. Sillä on tällä hetkellä joku viriviri chippi siinä ja se haluaisi vertailla. http://www.vikingchip.com/
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Onko sillä Wike kenties BSR? Sellasen testaus saattais onnistuakin...
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

..tanan...kele...ttu...!!!

Ilmeisesti tälläkin luuskalla on vähän nuhaa, eli kannentiiviste mennyttä.

Jokainen starttaus, lämpimänäkin hetken huilattuaan, köhistelee kolmella pytyllä (en vielä katsonut lyökö kaikki tulpat kipinää, viime viikolla löi), kunnes muutamassa sekunnissa jaksaa taas kaikilla neljällä. Ajossa ei vielä ongelmia - lämmintä riittää kabiiniin, tosin nyt on nestettä jonkin verran paisarista hävinnyt, nyt ajon jälkeen oli alamerkillä, viime viikolla vielä ala- ja ylämerkin välissä. Neste oli kumminkin kirkasta.

Ykköspytyn kohdalta imupuolelta oli vähän kosteana lohko, se tuskin tähän liittyy mut täytyy sisätiloissa katsella tarkemmin... Aijjoo, kun avasin konepellin, tuntui semmonen imelä tuoksu, eli jäähdytysmehu, putkenpäästä en oo haistellu :roll: :lol:

Puristukset mittaan ainakin... ja katon päästöt, vai miten on, näkyykö kansivika pakokaasuarvoissa, millasia lukemia sieltä silloin tulis?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onkos ralen auto ruisku? Tuo cee teki ihan samaa, vika oli jumittavassa ykköspytyn suuttimessa. Nestettä ei tosin hävitellyt. :lol:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

raul kirjoitti: Puristukset mittaan ainakin... ja katon päästöt, vai miten on, näkyykö kansivika pakokaasuarvoissa, millasia lukemia sieltä silloin tulis?
Haista paisarin sisäilmaa ajon jälkeen, haisee selkeä pakokaasu jos vuotaa ja tietty voi olla painetta vähä enemmän. Jotkut mittaa myös pakokaasu-mittarilla paisarista, lähinnä häkä, co2 ja hc nousee jos vuotaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.

Vesa, toki on ruisku joo, aloin tuota epäilemäänkin lähinnä siksi kun eilen oli ensimmäinen kylmä päivä piiiitkään aikaan, että nikottelis juuri näistä syistä. Se ois taas 120e sarja uudet suuttimet... :(

Jarno, en välttämättä usko että paisarissa ois tällä hetkellä muuta merkkiä viasta kuin hienoinen pakokaasunlöyhkä, jos sitäkään. Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee... :roll:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.

Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee... :roll:
Katoppas onko imusarjassa vesikierto, jos edelliseen vastaus on kyllä vilkase 1 tai 4 pytyn tulppaa jos jompi kumpi on erivärinen kun muut myllystä pois otetut tulpat niin imusarjantiiviste vuotaa pakkasnestettä koneeseen...

Vinokoneesta korjasin yhden kannentiiviste vian imusarjantiivisteen vaihdolla...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Mihaline kirjoitti:
raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.

Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee... :roll:
Katoppas onko imusarjassa vesikierto, jos edelliseen vastaus on kyllä vilkase 1 tai 4 pytyn tulppaa jos jompi kumpi on erivärinen kun muut myllystä pois otetut tulpat niin imusarjantiiviste vuotaa pakkasnestettä koneeseen...

Vinokoneesta korjasin yhden kannentiiviste vian imusarjantiivisteen vaihdolla...
Joo näin on, ja todennäköisemmin vielä se ykkönen. Njoo, ei oo tultuu tehtyy nyt mitään kun hiplattua pulloa ja korkkeja :roll: :lol: Ehkä tänään... :idea:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
Onko tämä joku kikka, jolla saadaan paljastettua nestevuotopaikat?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Roisto kirjoitti:Terve,
raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
Onko tämä joku kikka, jolla saadaan paljastettua nestevuotopaikat?

t.
Risto
Ehei muuten, tai en mä tiedä :shock: :lol: , vaan kun en omista trattia varsinaisesti, niin sellainen pitää valmistaa leikatusta limupullosta. Limupullonpuolikas-tratti paisariin ja odotellaan kuplintaa ja kaasuuntumisen aiheuttamaa veden sakeutumista. :wink:

Niin ja vesipullo siksi että ne on keposempia kuin limupullot, leikkaaminenkin sujuu pienemmällä vaivalla 8)

Ja edit: ei vuoda ulospäin. Jos vuotaa niin just niinkuin Mihaline sanoi, ykkös- tai nelospytylle. Tässä kuvaa B200E:stä toissa syksyltä, tosin keskustelusta poiketen vuoto oli vain kansitiivisteessä. No joo, käväsin tallilla, vettä ei ollut hävinnyt, nyt pitäis osaa tutkia mahdolliset imuvuodot ja sen sellaiset. Käyntiinlähtö viimeks kahdella ja sitten kolmella pytyllä... :twisted:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jooh, no, tänään ei ollut pakkasta mutta kosla lähtikin nätisti yhtään kakistelematta. Hyvä näinkin. :lol: Ainoat toimenpiteet eilen oli karstojen tehokas poisto ja 45 litraa bensaa tankkiin. Jatketaan kuitenkin tarkkailua. :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

raul kirjoitti:Jooh, no, tänään ei ollut pakkasta mutta kosla lähtikin nätisti yhtään kakistelematta.
Jaa... sulla on siis kylmäkäynnistyssuutin sipannut.... tai sen ohjaus on kateissa...

:wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei, Ari :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No mikäs sitten :?:

Ei Volvon koneeseen nimittäin muuta vikaa tule.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Nykäse kansi pois siitä, se ei oo kovin kaksinen homma kun viskaa väliin uuden tiivisteen eikä tiivistekkään maksa maltaita. Samalla vaihtaa nokan ja venttiilinvarsien kumit niin tulee asennetta vähän punalohkoonkin.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Mitenköhän onnistuis bensapumppuja testailla, toinen taitaa olla tankissa sisällä... Suodatin pitää ainakin kokeilla vaihtaa. Mitään näitä aiempia vakavia ongelmia ei ole ilmennyt sitten viime kirjoittelun, mutta jotain erikoista on autossa, sillä nyt joka kerta tankatessa bensaa roiskuu jonkinverran yli. Sittenkun ymmärtäisin miten nämä liittyvät toisiinsa :? Polttoaineenkulutus on ollut "normaalia" :lol:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

uutteraa topicia

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Siskon 740 stw koe-ajoin karjala reissun verran. Mukava kiesi, perusvika ryppysuutin rikki, bensa maistu n.8.5 litraa satkulle..
Mitä Raul toi sun syö satasella?
Jos meinaan vaikka hankkis tollasen ens talveks..

[edit] B23 muistelisin (pitää tarkistaa), koematka n. 1000km.

Kuljettajan penkki jää liian eteen. Ajotuntuma on "irtonainen", suora yhteys puuttu, muuten erikiva ajaa, etenkin kun on takaveto :lol:
Viimeksi muokannut SamuliS, 28.12.2006 13:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: uutteraa topicia

Viesti Kirjoittaja Daimler »

SamuliS kirjoitti: bensa maistu n.8.5 litraa satkulle...
Millä koneella? Tuntuupa aika vähälle?? :roll:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

B23:sta noissa oli vaan ekana vuonna muistaakseni, ei oo montaa enää liikenteessä.
Mut on se 8,5 litraa hyvä lukema, oli kone mikä tahansa.
Oma B230E vie nyt talvikumeilla sen 11, joskus alle. Aika vähän se on kaasunkäyttö huomioiden... :roll:

Tankkaus.comissa pidän kirjaa aiheesta: pylväsdiagrammi sekä tietosivu ja kulutuskäppyrä. Joulukuun notkahdus johtuu siitä että yhdestä tankkauksesta on vielä kuitti saamatta... :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”