Volvo 740
Eihän tuo ole lainkaan paha, jos kerran on vähän piristettykin .
Itse olisin tyytyväinen tuollaiseen kulutus/kulkupuoli-yhdistelmään.
Tosin, viime keväänä eräs 740 B200ET joka oli mulla koeajattavana, hörppäs vain noin 11-12 litrasta sataselle. Tehoa oli kuitenkin se noin 200 (vakio 154-156), monet sanoo tuota mopon moottoriksi, mutta piristettynä vaikutti tosi fiksulta peliltä.
Itse olisin tyytyväinen tuollaiseen kulutus/kulkupuoli-yhdistelmään.
Tosin, viime keväänä eräs 740 B200ET joka oli mulla koeajattavana, hörppäs vain noin 11-12 litrasta sataselle. Tehoa oli kuitenkin se noin 200 (vakio 154-156), monet sanoo tuota mopon moottoriksi, mutta piristettynä vaikutti tosi fiksulta peliltä.
Tarjoan saman kuin harrastelijapurkaaja eli kovin monesta 20 euron setelistä ei tartte luopua... Pelleistähän mainitsin jo aiemmin että on kovaa peltiä vaikka pinnassa onkin ruostetta, pieni kevyt hionta, kylmägalvanointi ja uutta maalia hieman niin on melko nätissä kunnossa. Sisusta on myös hieman heikossa iskussa, kuskin penkissä on muutama reikä ja edestä hantinpuolelta ovipahvi on melkolailla rikottu, kuskin ikkuna ei aukea (joskus olen itse hitsannut siihen rattaaseen lisää tavaraa muttei kestänyt kuin 3-4 vuotta). Eli kaikkea pientä puuhaahaan tuossa on mutta hinta/laatu suhde kuulostaa siltä että jos tuosta kaupat syntyy niin passatti lähtee pihasta haipakkaa ja meän äitee saapii sitten ajella volvolla... Renkaitakin on ihan mukavasti, pari kesää ajetut kesärenkaat alla peltivanteilla ja yhden talven ajetut nastarenkaat 5-puolaisilla aluilla sisältynee kauppaan...raul kirjoitti: Onhan se aika rososen näkönen... missä hinnoissa kauppa pyörii? Eihän nuo ruosteet menoa haittaa, ellei sitten ihan hitsuuhommiin joudu äkkiseltään. Luulis että tankin vaihto farkkumallissa ois helppo, kun ei se sedanisakaan erityisen vaikea ole. Jarruthan Volvossa on hyvät ja ne saa laatuosilla kuntoon.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tässähän tää ralen vanha volvo on, kuvassa vielä vanhat kilvet, uudet on jo paikoillaan. Katsastin sen huomautuksitta, moottorinkin päästöarvot ovat uin uudesta koneesta, kilometrit 394.000, ja koko komeus makso 600e
Sillä rahalla saa pystäriin uuen lokasuojan toiselle puolelle
Sillä rahalla saa pystäriin uuen lokasuojan toiselle puolelle
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Niin, epäilemättä viittasin vain omaan omistusaikaani edellisessä. Hienosti olet pitänyt, turbomaski ja uudet valot kirkasti ja nuorensi ilmettä melkoisesti.Muffler kirjoitti:raul kirjoitti:Olihan toi asiallinen peli. Hauska kuulla että teit hyvät kaupat...
Mitenniin olihan? hyvin kulukee vaikkei mersun verosesti
Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot
No okei, mulla on valmiiksi puhkottu jossain.. Poliisisedät vei tänään aamulla kilvet kun veroa maksamatta 26 euroa.Hannu kirjoitti:Anna tuon vakio huulen olla rauhassa ilman reikiä, osta mielummin valmiiksi reietty huuli tohon ja laita tuo jemma nimiseen paikkaan. nuita on reietty ihan tarpeeksi, rei-ittämättömiä iha liian vähän nykyään olemassaMuffler kirjoitti:Pitää madaltaa ja laittaa orkkis sumuvalot
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Päivitellääs...
Pari iltaa on mennyt nyt tallilla väsätessä... Viikonloppuna sain äänentoiston vihdoin asennettua, eli ajofiilikset nousi heti uusiin sfääreihin . Kokoonpano on pitkälti sama kuin viime talvena... 5,25" etuovissa, Blaukkarin 4x100, Sonyn mp3, uutuutena takaboksin verhoilun sävyyn istuva 2 x 8" setti (joku määsterblääster), oli siinä jotain keskiääniäkin mutta... Pelkän kotelon hinnalla sai toimivan yhdistelmän. Elementit on kieltämättä onnettomat mut kunhan taas alkuun pääsee. Järjestelmä pitää tietenkin vielä viimeistellä, toisinsanoen tiivistää paikat etuovissa, nikkaroida joku nätti alusta / laatikko vahvarille jne...
---
Tänään yritin jäljitellä nk. classic-maalausta. Ostin Deco-väristä purkin 402:ta, Motonetista muoville pohjamaalia ja kirkaslakkaa. Eipä sitä paukkupulloilla taida saada enää oikein omaakaan silmää miellyttävää jälkeä aikaiseksi. Lisäksi yksi purkillinen oli kallista muttei riittoisaa, 20 €uroa ja voi sanoa että loppui kesken. Tulen jossain välissä kuitenkin vaihtamaan puskurit joten menihän tää harjottelusta . Hyvät ruiskukannut vaan maksaa mielestäni turhan paljon, pitäskö vielä katsoa motonjet / piiltema -osaston halpikset?
Niin, classic-maalaukseen periaatteessa kuuluu siis puskurin alin osa korinväriin, ynnä peilien kuoret. Lisäksi maalasin takaspoilerin korinväriin, nyt se istuu aika paljon tasaisemmin kokonaiskuvaan. Puskurit saivat myös uudet refleksiteipit, aitoon 80-luvun tyyliin .
---
Näinköhän tässä syksyn talvena aikana vielä jaksais laittaa...:
-jarrut (levyt / palat vähintään)
-iskarit (kiitos biltema )
-jouset (kiitos biltema )
-taka-akselin tuennan helat (kun sitä pusla-sanaa tulee kuulemma välttää )
-uudet ajovaloumpiot
-tosiaan ne puskurit
-tuulilasin tiivistäminen (suhisee)
-toinen vahvistin ja 6x9":t hattuhyllylle (melko turhat)
-bensamittarin korjaus
-putkisto kokonaan uusiksi, jotain 2,5" suoraa tilalle
Tästäkin vois tehä jonkun vedonlyönnin että mitä todellisuudessa tulee jaksettua näistä suorittaa .
Pari iltaa on mennyt nyt tallilla väsätessä... Viikonloppuna sain äänentoiston vihdoin asennettua, eli ajofiilikset nousi heti uusiin sfääreihin . Kokoonpano on pitkälti sama kuin viime talvena... 5,25" etuovissa, Blaukkarin 4x100, Sonyn mp3, uutuutena takaboksin verhoilun sävyyn istuva 2 x 8" setti (joku määsterblääster), oli siinä jotain keskiääniäkin mutta... Pelkän kotelon hinnalla sai toimivan yhdistelmän. Elementit on kieltämättä onnettomat mut kunhan taas alkuun pääsee. Järjestelmä pitää tietenkin vielä viimeistellä, toisinsanoen tiivistää paikat etuovissa, nikkaroida joku nätti alusta / laatikko vahvarille jne...
---
Tänään yritin jäljitellä nk. classic-maalausta. Ostin Deco-väristä purkin 402:ta, Motonetista muoville pohjamaalia ja kirkaslakkaa. Eipä sitä paukkupulloilla taida saada enää oikein omaakaan silmää miellyttävää jälkeä aikaiseksi. Lisäksi yksi purkillinen oli kallista muttei riittoisaa, 20 €uroa ja voi sanoa että loppui kesken. Tulen jossain välissä kuitenkin vaihtamaan puskurit joten menihän tää harjottelusta . Hyvät ruiskukannut vaan maksaa mielestäni turhan paljon, pitäskö vielä katsoa motonjet / piiltema -osaston halpikset?
Niin, classic-maalaukseen periaatteessa kuuluu siis puskurin alin osa korinväriin, ynnä peilien kuoret. Lisäksi maalasin takaspoilerin korinväriin, nyt se istuu aika paljon tasaisemmin kokonaiskuvaan. Puskurit saivat myös uudet refleksiteipit, aitoon 80-luvun tyyliin .
---
Näinköhän tässä syksyn talvena aikana vielä jaksais laittaa...:
-jarrut (levyt / palat vähintään)
-iskarit (kiitos biltema )
-jouset (kiitos biltema )
-taka-akselin tuennan helat (kun sitä pusla-sanaa tulee kuulemma välttää )
-uudet ajovaloumpiot
-tosiaan ne puskurit
-tuulilasin tiivistäminen (suhisee)
-toinen vahvistin ja 6x9":t hattuhyllylle (melko turhat)
-bensamittarin korjaus
-putkisto kokonaan uusiksi, jotain 2,5" suoraa tilalle
Tästäkin vois tehä jonkun vedonlyönnin että mitä todellisuudessa tulee jaksettua näistä suorittaa .
Sattuisiko joku omistamaan Viking chipin 740seen? Kaveri vaan haluisi lukea ne kartat siitä. Sillä on tällä hetkellä joku viriviri chippi siinä ja se haluaisi vertailla. http://www.vikingchip.com/
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
..tanan...kele...ttu...!!!
Ilmeisesti tälläkin luuskalla on vähän nuhaa, eli kannentiiviste mennyttä.
Jokainen starttaus, lämpimänäkin hetken huilattuaan, köhistelee kolmella pytyllä (en vielä katsonut lyökö kaikki tulpat kipinää, viime viikolla löi), kunnes muutamassa sekunnissa jaksaa taas kaikilla neljällä. Ajossa ei vielä ongelmia - lämmintä riittää kabiiniin, tosin nyt on nestettä jonkin verran paisarista hävinnyt, nyt ajon jälkeen oli alamerkillä, viime viikolla vielä ala- ja ylämerkin välissä. Neste oli kumminkin kirkasta.
Ykköspytyn kohdalta imupuolelta oli vähän kosteana lohko, se tuskin tähän liittyy mut täytyy sisätiloissa katsella tarkemmin... Aijjoo, kun avasin konepellin, tuntui semmonen imelä tuoksu, eli jäähdytysmehu, putkenpäästä en oo haistellu
Puristukset mittaan ainakin... ja katon päästöt, vai miten on, näkyykö kansivika pakokaasuarvoissa, millasia lukemia sieltä silloin tulis?
Ilmeisesti tälläkin luuskalla on vähän nuhaa, eli kannentiiviste mennyttä.
Jokainen starttaus, lämpimänäkin hetken huilattuaan, köhistelee kolmella pytyllä (en vielä katsonut lyökö kaikki tulpat kipinää, viime viikolla löi), kunnes muutamassa sekunnissa jaksaa taas kaikilla neljällä. Ajossa ei vielä ongelmia - lämmintä riittää kabiiniin, tosin nyt on nestettä jonkin verran paisarista hävinnyt, nyt ajon jälkeen oli alamerkillä, viime viikolla vielä ala- ja ylämerkin välissä. Neste oli kumminkin kirkasta.
Ykköspytyn kohdalta imupuolelta oli vähän kosteana lohko, se tuskin tähän liittyy mut täytyy sisätiloissa katsella tarkemmin... Aijjoo, kun avasin konepellin, tuntui semmonen imelä tuoksu, eli jäähdytysmehu, putkenpäästä en oo haistellu
Puristukset mittaan ainakin... ja katon päästöt, vai miten on, näkyykö kansivika pakokaasuarvoissa, millasia lukemia sieltä silloin tulis?
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Haista paisarin sisäilmaa ajon jälkeen, haisee selkeä pakokaasu jos vuotaa ja tietty voi olla painetta vähä enemmän. Jotkut mittaa myös pakokaasu-mittarilla paisarista, lähinnä häkä, co2 ja hc nousee jos vuotaa.raul kirjoitti: Puristukset mittaan ainakin... ja katon päästöt, vai miten on, näkyykö kansivika pakokaasuarvoissa, millasia lukemia sieltä silloin tulis?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
Vesa, toki on ruisku joo, aloin tuota epäilemäänkin lähinnä siksi kun eilen oli ensimmäinen kylmä päivä piiiitkään aikaan, että nikottelis juuri näistä syistä. Se ois taas 120e sarja uudet suuttimet...
Jarno, en välttämättä usko että paisarissa ois tällä hetkellä muuta merkkiä viasta kuin hienoinen pakokaasunlöyhkä, jos sitäkään. Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee...
Vesa, toki on ruisku joo, aloin tuota epäilemäänkin lähinnä siksi kun eilen oli ensimmäinen kylmä päivä piiiitkään aikaan, että nikottelis juuri näistä syistä. Se ois taas 120e sarja uudet suuttimet...
Jarno, en välttämättä usko että paisarissa ois tällä hetkellä muuta merkkiä viasta kuin hienoinen pakokaasunlöyhkä, jos sitäkään. Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee...
Katoppas onko imusarjassa vesikierto, jos edelliseen vastaus on kyllä vilkase 1 tai 4 pytyn tulppaa jos jompi kumpi on erivärinen kun muut myllystä pois otetut tulpat niin imusarjantiiviste vuotaa pakkasnestettä koneeseen...raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee...
Vinokoneesta korjasin yhden kannentiiviste vian imusarjantiivisteen vaihdolla...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Joo näin on, ja todennäköisemmin vielä se ykkönen. Njoo, ei oo tultuu tehtyy nyt mitään kun hiplattua pulloa ja korkkeja Ehkä tänään...Mihaline kirjoitti:Katoppas onko imusarjassa vesikierto, jos edelliseen vastaus on kyllä vilkase 1 tai 4 pytyn tulppaa jos jompi kumpi on erivärinen kun muut myllystä pois otetut tulpat niin imusarjantiiviste vuotaa pakkasnestettä koneeseen...raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
Tuskin vellit nimittäin ovat niinpäin sekoittuneet, vaikka sitähän ei tiedä miten taudinkuva etenee...
Vinokoneesta korjasin yhden kannentiiviste vian imusarjantiivisteen vaihdolla...
Ehei muuten, tai en mä tiedä , vaan kun en omista trattia varsinaisesti, niin sellainen pitää valmistaa leikatusta limupullosta. Limupullonpuolikas-tratti paisariin ja odotellaan kuplintaa ja kaasuuntumisen aiheuttamaa veden sakeutumista.Roisto kirjoitti:Terve,Onko tämä joku kikka, jolla saadaan paljastettua nestevuotopaikat?raul kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, pitää mennä taas vesipullon kanssa haistelemaan.
t.
Risto
Niin ja vesipullo siksi että ne on keposempia kuin limupullot, leikkaaminenkin sujuu pienemmällä vaivalla
Ja edit: ei vuoda ulospäin. Jos vuotaa niin just niinkuin Mihaline sanoi, ykkös- tai nelospytylle. Tässä kuvaa B200E:stä toissa syksyltä, tosin keskustelusta poiketen vuoto oli vain kansitiivisteessä. No joo, käväsin tallilla, vettä ei ollut hävinnyt, nyt pitäis osaa tutkia mahdolliset imuvuodot ja sen sellaiset. Käyntiinlähtö viimeks kahdella ja sitten kolmella pytyllä...
Mitenköhän onnistuis bensapumppuja testailla, toinen taitaa olla tankissa sisällä... Suodatin pitää ainakin kokeilla vaihtaa. Mitään näitä aiempia vakavia ongelmia ei ole ilmennyt sitten viime kirjoittelun, mutta jotain erikoista on autossa, sillä nyt joka kerta tankatessa bensaa roiskuu jonkinverran yli. Sittenkun ymmärtäisin miten nämä liittyvät toisiinsa Polttoaineenkulutus on ollut "normaalia"
uutteraa topicia
Siskon 740 stw koe-ajoin karjala reissun verran. Mukava kiesi, perusvika ryppysuutin rikki, bensa maistu n.8.5 litraa satkulle..
Mitä Raul toi sun syö satasella?
Jos meinaan vaikka hankkis tollasen ens talveks..
[edit] B23 muistelisin (pitää tarkistaa), koematka n. 1000km.
Kuljettajan penkki jää liian eteen. Ajotuntuma on "irtonainen", suora yhteys puuttu, muuten erikiva ajaa, etenkin kun on takaveto
Mitä Raul toi sun syö satasella?
Jos meinaan vaikka hankkis tollasen ens talveks..
[edit] B23 muistelisin (pitää tarkistaa), koematka n. 1000km.
Kuljettajan penkki jää liian eteen. Ajotuntuma on "irtonainen", suora yhteys puuttu, muuten erikiva ajaa, etenkin kun on takaveto
Viimeksi muokannut SamuliS, 28.12.2006 13:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: uutteraa topicia
Millä koneella? Tuntuupa aika vähälle??SamuliS kirjoitti: bensa maistu n.8.5 litraa satkulle...
B23:sta noissa oli vaan ekana vuonna muistaakseni, ei oo montaa enää liikenteessä.
Mut on se 8,5 litraa hyvä lukema, oli kone mikä tahansa.
Oma B230E vie nyt talvikumeilla sen 11, joskus alle. Aika vähän se on kaasunkäyttö huomioiden...
Tankkaus.comissa pidän kirjaa aiheesta: pylväsdiagrammi sekä tietosivu ja kulutuskäppyrä. Joulukuun notkahdus johtuu siitä että yhdestä tankkauksesta on vielä kuitti saamatta...
Mut on se 8,5 litraa hyvä lukema, oli kone mikä tahansa.
Oma B230E vie nyt talvikumeilla sen 11, joskus alle. Aika vähän se on kaasunkäyttö huomioiden...
Tankkaus.comissa pidän kirjaa aiheesta: pylväsdiagrammi sekä tietosivu ja kulutuskäppyrä. Joulukuun notkahdus johtuu siitä että yhdestä tankkauksesta on vielä kuitti saamatta...