Pakkaskokemuksia
Niin no, niin volvossa (s60, viis vuotta vanaha matalapaineturpo automaatti-ilmastoinnilla) vielä lämpöä riitti ja ihan tasaisestikin vielä. Siis näillä -30 pakkasilla. Ja ihan tuntuu käyvän ja kukkuvan.
Mutta niin vaan kävi, että ex-emännän w124 (200d vm. -90) kohtalaisen vanaha akku sano sopimuksen irti nyt torstaina ja kävin sitten kipasemassa siihen uuden vartan blue dynamic tms. 100Ah. Sillähän se auto pärähti hyvin käytiin, hyvä että kerkes avainta ees ottaa taskusta
Mutta lämpimäksi ei sitä oikein voi sanoa, enemmänkin haaleeksi, siis jos tuohon ruotsin kapineeseen vertaa (mutta hirmu hyvä auto se mese muuten kyllä on, ettei nyt jäisi vallan väärä käsitys )
Mutta niin vaan kävi, että ex-emännän w124 (200d vm. -90) kohtalaisen vanaha akku sano sopimuksen irti nyt torstaina ja kävin sitten kipasemassa siihen uuden vartan blue dynamic tms. 100Ah. Sillähän se auto pärähti hyvin käytiin, hyvä että kerkes avainta ees ottaa taskusta
Mutta lämpimäksi ei sitä oikein voi sanoa, enemmänkin haaleeksi, siis jos tuohon ruotsin kapineeseen vertaa (mutta hirmu hyvä auto se mese muuten kyllä on, ettei nyt jäisi vallan väärä käsitys )
Tervetuloa forumille, jere !
Mikäli tuntuu ettei 200D:ssä tarkene, syynä voi olla tukkeutunut lämmityslaitteen kenno.
Joskus auttaa jäähdytysjärjestelmän pesu, joskus joutuu vaihtamaan kennon - vaihto vaan on aikamoinen työmaa...
Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
Mikäli tuntuu ettei 200D:ssä tarkene, syynä voi olla tukkeutunut lämmityslaitteen kenno.
Joskus auttaa jäähdytysjärjestelmän pesu, joskus joutuu vaihtamaan kennon - vaihto vaan on aikamoinen työmaa...
Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
Noista hyytyneistä vanhemmista volvoista sen verran, että mullakin oli aikoinaan 240 sillä kakslitraisella vinokoneella. Siinä oli koneen huohotusletku laitettu siten että kaasari vetää suoraan koneesta tulevat kosteudet sisäänsä. Välillä piti kovemmilla pakkasilla käydä sorkkimassa ruuvimeisselillä kaasarin kurkku auki kun meno hyytyi. Aika äkkiä sen jälkeen nappasinkin letkun irti ja annoin hengitellä suoraan ulkoilmaan. Tuo vika alkoi vaivata jo syksyllä pienen nykimisen merkeissä vaikka lämpötila oli vielä plussan puolella. Kaasarin kurkussa se olikin jo varmasti miinuksella.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Kosteudet? Oho, aikamoinen höyrykone sulla Eikö tuossa kaasariversiossa edes ollut imuilman esilämmitystä? Ruiskumalleissa ainakin on (sekä muuten M102.920:ssä eli mersun 200:ssa), varmaankin ihan tarkoituksen vuoksi vaikka ensin asiaa kummastelinkin, nythän toisella forumilla on kovasti M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...Marde2 kirjoitti:Noista hyytyneistä vanhemmista volvoista sen verran, että mullakin oli aikoinaan 240 sillä kakslitraisella vinokoneella. Siinä oli koneen huohotusletku laitettu siten että kaasari vetää suoraan koneesta tulevat kosteudet sisäänsä. Välillä piti kovemmilla pakkasilla käydä sorkkimassa ruuvimeisselillä kaasarin kurkku auki kun meno hyytyi. Aika äkkiä sen jälkeen nappasinkin letkun irti ja annoin hengitellä suoraan ulkoilmaan. Tuo vika alkoi vaivata jo syksyllä pienen nykimisen merkeissä vaikka lämpötila oli vielä plussan puolella. Kaasarin kurkussa se olikin jo varmasti miinuksella.
Täällä ei vielä aivan -30 pakkasia ole ollut, mutta eipä Volvosta silti mitään ylimääräisiä ääniä kuulu, kiva vaan ajaa lumella kun tuntuu vähän hiljasemmalta Kulutus on myös aisoissa, itseasiassa viime tankillinen ALLE 10 litraa satkulle, ekaa kertaa sitten kevään...
EDIT: tännekun näitä hyytyneitä ajoneuvoja on bongailtu niin eilisen saldoa:
-uusi Jaguar XJ(R?)
-Volvo XC90 (niin ja toinen taxissa, ei hyvää päivää....)
-Suzuki Alto
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
LH-jetissä on kuumalanka tyypin mittari, ei jumita..raul kirjoitti: M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...
:
Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
Aivan niin, Hitzdraht... Muistelin että siinä oli mittari imuputkessa mutta ilmeisesti ei... eikä sitten kai seosruuvikaan.Jarno.V kirjoitti:LH-jetissä on kuumalanka tyypin mittari, ei jumita..raul kirjoitti: M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...
:
Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
K:n ja KE:n lautanen toki saattaa jumitella, ainakin likaisella mittarilla oleva, tuollainen ongelma taisi toisella forumilla jollain ollakin. Itse onneks välttyny tommosilta v*ttumaisuuksilta
PS. LH-jettiä MB käytti mm. M119:n ja M120:n kanssa, eli C140 500 SEC, 600 SEC (ennen HFM:ää ja ME:tä), R129 500 SL, 600 SL. W140 eli tankkikopassa ei muistaakseni koskaan...
Sen verran on pakkas kokemuksia muista merkeistä eti mun "ykkös auto" eli escortti vm77 entisellä 1.6 kenttiläisellä ei säikähtänyt pakkasta ei koskaan jäätynyt eikä jättänyt käynnistymättä...vanha kunnonon dgav weberi kyllä antoi soppaa ja nasahti tulille ja kylmäkään ei tullut kun isä oli jo vuosia sitten värkännyt lisälämmitys laitteen vänkärin jalkatilaan koetaulun alle....
näitten mersujen kans on vähän niin ja näin....
Ja escossa on nykysellään OHC ja paljon puristusta ettei se oikein passaa talviautoksi....startti ei jaksa
näitten mersujen kans on vähän niin ja näin....
Ja escossa on nykysellään OHC ja paljon puristusta ettei se oikein passaa talviautoksi....startti ei jaksa
Kuten Peter J osuvasti jo ilmaisi:dealer kirjoitti:Mitä te teitte syksyllä, ennen pakkasia ?
Makoilitte ja syljeskelitte kattoon ?
Pitäähän elämässä extremeä olla, kun muuten on niin tylsääPeter J kirjoitti: Aika exreme harrastus toi tollanen Voisit yrittä latailla yön yli tuota akkua...
Aiemminhan ehti pakkanen puraista pissapojan letkun rikki, poikki ja halki. Ja akun kanssa temppuillaan nyt kovemmilla pakkasilla
Akku oli yön yli eilen latingissa. Menin joskus eilen iltapäivällä tarkistamaan tilannetta. Bilteman laturi väitti akun olevan täynnä Kokeilin startata kylmiltään. Aika kehnosti pyöritti.. Noo, huomisaamu näyttää, onko akku vielä ok, kun lyödään webasto puoleksi tunniksi päälle ja sitten starttaamaan Pitänee viritellä tuo akkulaturi konepellin alle, niin voi aina töissä pistää tolpan nokkaan ja kotona yöksi. Ei pitäisi virta heti loppua
Hittiläinen, tuntuu vaivalloisesti lähtevän merssu tulille. Startti ei meinaa jaksaa pyörittä, sitten akku on luonnollisesti melekein kuiva. Ja kuski autoakin enemmän jäässä, kaapelitkin pittee ottaa mukaan että saa ens vkl lomille tullessa aaton käymään, tai jos saisi käymään vois sopia paremmin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Voi pojaat .
Muistelen kaiholla volkkariaikoja käyntiilähdön suhteen.
- 64 mallin 6V järjestelmällä olevaan kuplaan kun antoi mukana olevalla 12V akulla säähköö niin lähti ennemmin tai myöhemmin käymään,
vaikka -45 viikon seisseenä. Tiukanpaikantullen sitten vaikka ajeli startilla kotio.
Lämpöökin kajuutassa oli samanverran kuin nykyisissä CDI koneissa - ellei enemmänkin .
"Huokaus"
Muistelen kaiholla volkkariaikoja käyntiilähdön suhteen.
- 64 mallin 6V järjestelmällä olevaan kuplaan kun antoi mukana olevalla 12V akulla säähköö niin lähti ennemmin tai myöhemmin käymään,
vaikka -45 viikon seisseenä. Tiukanpaikantullen sitten vaikka ajeli startilla kotio.
Lämpöökin kajuutassa oli samanverran kuin nykyisissä CDI koneissa - ellei enemmänkin .
"Huokaus"
. . .
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Taas oli Volkkari (Passat) tien laidassa umpijäässä
Viime päivien bongailujen perusteella VW:stä ei ole talviautoksi, ainakaan näistä '90 -luvun ja uudemmista kulkineista.
Olipa myös yksi Jeep Cherokee tien laidassa.
Ja Tuusulanväylällä Fiat vaihtoi kaistaa niin, että oli viedä mersusta etulokarin
Ei katsellut kuski kyllä peileihin olleenkaan, vaan kaistanvaihtoajankohta on ilmeisesti horoskoopista katsottu.
Opeleiden vilkut eivät toimi.
Lukuisia ooppeleita liikenteessä ilmeisesti vilkkuviiksi jäätyneenä.
Muuta selitystä moiselle tupeloinnille tuskin on löydettävissä.
Viime päivien bongailujen perusteella VW:stä ei ole talviautoksi, ainakaan näistä '90 -luvun ja uudemmista kulkineista.
Olipa myös yksi Jeep Cherokee tien laidassa.
Ja Tuusulanväylällä Fiat vaihtoi kaistaa niin, että oli viedä mersusta etulokarin
Ei katsellut kuski kyllä peileihin olleenkaan, vaan kaistanvaihtoajankohta on ilmeisesti horoskoopista katsottu.
Opeleiden vilkut eivät toimi.
Lukuisia ooppeleita liikenteessä ilmeisesti vilkkuviiksi jäätyneenä.
Muuta selitystä moiselle tupeloinnille tuskin on löydettävissä.
Eikö mersussakin ole jonkinlainen, siis näissä KE-jeteissä?Jarno.V kirjoitti: Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
Pitää vaan koputella puuta, itsellä ei ole ollut kylmästä johtuvia ongelmia, ainoastaan ilm. kuluneiden suutinten aiheuttama turhan rikas seos aamun ekassa lähdössä. Ilmeisesti suuttimet pissivät pitkin imusarjaa ja kaasun painallus saa liemet lähtemään joukkoina liikkeelle. Taijjottain.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpiSamuli H kirjoitti:. Hyytyminen loppui kun laitoin pahvin maskin taakse.
:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Kai siinä hyvä olisi vähän ilman kiertää syylärin ympärillä.Juhis kirjoitti:Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpi
Tänään alkoi puhaltimen moottori vonkumaan, voiko olla ärsyttävämpää ääntä maailmassa kun joku laakerin vinkuminen?
No stereoista voluumia sen verran ettei vinkuna enää kuulunut. 124:ssakin tarvitsee näillä pakkasilla kääntää puhallin jo kakkosasentoon.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Niinpä tuo alkoi vinkumaan, laakerinrasvaus on tehty liian vaikeaksi...no kuunnellaan ratiota se verran kovempaa. Miinus 30 asteessa muutaman päivän seisominen ja lämppäri alkoi vinkumaan ja oire on näköjään pysyvää laatua kunnes hirttää kiinni lopullisesti.Samuli H kirjoitti:Kai siinä hyvä olisi vähän ilman kiertää syylärin ympärillä.Juhis kirjoitti:Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpi
Tänään alkoi puhaltimen moottori vonkumaan, voiko olla ärsyttävämpää ääntä maailmassa kun joku laakerin vinkuminen?
No stereoista voluumia sen verran ettei vinkuna enää kuulunut. 124:ssakin tarvitsee näillä pakkasilla kääntää puhallin jo kakkosasentoon.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Lauantaina tuli sellainen peli vastaan, että kuskille olisi pitänyt antaa jonkinsortin sankaripalkinto talven uhmaamisesta
Nimittäin pariskunta oli liikkeellä arviolta 70-luvun puolen välin Citroen GS:llä. Ja kuten tiedetään, pirssi on ilmajäähdytteinen, joten liikoja lämpöjä kabiinissa ei 28 asteen pakkasella voi yksinkertaisesti olla.
http://www.citikka.com/kirjat/kuvat/bkgs02_iso.jpg
Tai sitten Sitikka on otettu ajoon juuri sen takia. Voipi olla, että on ainoa käyntiin lähtenyt laite siinä talossa.
Ja kun Sitikka nyt on tapeetilla, niin Stokmannin parkkitalossa oli varsin harvinainen 2500 CX Break. Todella siistissä kunnossa oli se. On siinä aivan poskettomasti tilaa...
http://www.tadzio.com/citroen/CX-rechts.small.jpg
Nimittäin pariskunta oli liikkeellä arviolta 70-luvun puolen välin Citroen GS:llä. Ja kuten tiedetään, pirssi on ilmajäähdytteinen, joten liikoja lämpöjä kabiinissa ei 28 asteen pakkasella voi yksinkertaisesti olla.
http://www.citikka.com/kirjat/kuvat/bkgs02_iso.jpg
Tai sitten Sitikka on otettu ajoon juuri sen takia. Voipi olla, että on ainoa käyntiin lähtenyt laite siinä talossa.
Ja kun Sitikka nyt on tapeetilla, niin Stokmannin parkkitalossa oli varsin harvinainen 2500 CX Break. Todella siistissä kunnossa oli se. On siinä aivan poskettomasti tilaa...
http://www.tadzio.com/citroen/CX-rechts.small.jpg
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Elässano. Jos on yhtään CX:n tai rättärin sukuinen, niin mennee loskassakin kuin juna. Myös Visa on tiemmä koko peto liikkumaan arktisissa oloissa noin alustansa puolesta.Kaapo kirjoitti:Lauantaina tuli sellainen peli vastaan, että kuskille olisi pitänyt antaa jonkinsortin sankaripalkinto talven uhmaamisesta
Nimittäin pariskunta oli liikkeellä arviolta 70-luvun puolen välin Citroen GS:llä. Ja kuten tiedetään, pirssi on ilmajäähdytteinen, joten liikoja lämpöjä kabiinissa ei 28 asteen pakkasella voi yksinkertaisesti olla.
Eri asia on, tohtiiko moisella vanhuksella talvikelissä muuten ajaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juuei, etenemiskykyä en epäilekään, ainoastaan tuota tarkenemispuolta. Rättärihän on itsellä ollut ja kyllä se meni suosista vaikka minne. Tuli sillä kiskottua isompiaan ojastakin. Ja jos jäi kiinni, niin melkein yksin sellaisen nostaa paremmille urilleAku P kirjoitti: Elässano. Jos on yhtään CX:n tai rättärin sukuinen, niin mennee loskassakin kuin juna. Myös Visa on tiemmä koko peto liikkumaan arktisissa oloissa noin alustansa puolesta.
Eri asia on, tohtiiko moisella vanhuksella talvikelissä muuten ajaa.
GS:ää olen jonkun verran ajanut, meitin boheemilla urkuri-solistilla sellainen oli. Kyllähän se vakaasti kulki, ei siinä mitään.
CX:n kyyti taas on omalla tavallaan ylevää vielä tänäkin päivänä, mutta hyvät yksilöt alkavat olla kiven alla. Yksi potentiaaleimmista autovalinnoista Mersun jälkeen... mutta vain harrastepeliksi. Uudet Sitikat on tylsiä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Niinpä. Uusi C6 taasen on jo häpeämätön plagiaatti vanhasta - ja kuten todettua- upeasta CX:sta. Sillä erolla, että CX:n omaperäisyyteen ei liene päästy.Kaapo kirjoitti:Uudet Sitikat on tylsiä
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
CX:llä olen yhden kännikuskausreissun tehnyt, ja pakko sanoa että miellyttävä se oli ajaa. Tehostettuihin jarruihin tottuminen vei aikansa ja ohjauspyörän keskitys oli varsin väkivahva (jos oikein muistan), puhumattakaan mittariston mielenkiintoisista ratkaisuista. Jousitus oli todella mukava.Kaapo kirjoitti: CX:n kyyti taas on omalla tavallaan ylevää vielä tänäkin päivänä, mutta hyvät yksilöt alkavat olla kiven alla. Yksi potentiaaleimmista autovalinnoista Mersun jälkeen... mutta vain harrastepeliksi. Uudet Sitikat on tylsiä
Entäs Citroen XM, vanhaa Maserati-Sitikkaa kopioiva laite? Sellainen mustana, ja sitten valkoinen kauluspaita ylin nappi auki, suorat mustat housut ja pikkusikari suuhun XM:n suorituskyky on kylläkin surkeahko, mutta ehkä turbodieselistä saisi lisääkin...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Omalla rankinglistalla XM ei jaksa nousta CX:n persoonallisuuden tasolle, mutta ei se teknisenä tuotteena edeltäjäänsä huonompi ole.Vilenin Herttua kirjoitti: Entäs Citroen XM, vanhaa Maserati-Sitikkaa kopioiva laite? Sellainen mustana, ja sitten valkoinen kauluspaita ylin nappi auki, suorat mustat housut ja pikkusikari suuhun XM:n suorituskyky on kylläkin surkeahko, mutta ehkä turbodieselistä saisi lisääkin...
Yhden reissun olen moisella laitteella tehnyt - saman päivän aikana Tampereelta Joensuuhun ja takaisin, eikä pahempaa matkaväsymystä ilmennyt. Värkki oli 3-litrainen farkku automaattilootalla ja muutenkin hyvillä mausteilla. Kyllä se aika mukavasti kulki.
Mutta kyllä isonkin Sitikan saa halutessaan alimittaisella koneella ostettua, jos vasiten haluaa
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Joskin ainakin essombaarin-tietojen perusteella XM nimenomaan teknisenä aparaattina on varsin oikukas. Mene, tiedä häntä. EI se yksinkertainen ainakaan ole.Kaapo kirjoitti: Omalla rankinglistalla XM ei jaksa nousta CX:n persoonallisuuden tasolle, mutta ei se teknisenä tuotteena edeltäjäänsä huonompi ole.
AInakin meno on nimenomaan mukavaa ja suuntavakaata, tokko tuommoista kukaan urheiluautoksi ostakaan.Yhden reissun olen moisella laitteella tehnyt - saman päivän aikana Tampereelta Joensuuhun ja takaisin, eikä pahempaa matkaväsymystä ilmennyt. Värkki oli 3-litrainen farkku automaattilootalla ja muutenkin hyvillä mausteilla. Kyllä se aika mukavasti kulki.
Pitänen myös mahdollisena, että citroenilla osui muotoilukynä tässä tapauksessa tuon Breakin kohdalla vielä paremmin maaliinsa kuin tavan viisiovisessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mutta kun kaikki ei ole kunnossa, lämpöä on tarjolla yllin kyllin. Oli mukavaa eilen ajella kolmenkympin pakkasessa, kun sisällä on noin +30 astetta. Siinä sitä paitahihasillaan sai katsella uusilla autoilla ajavia palelemassa.dealer kirjoitti:Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D