Pakkaskokemuksia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
jere
Viestit: 212
Liittynyt: 18.1.2006 22:08
Paikkakunta: oulusa

Viesti Kirjoittaja jere »

Niin no, niin volvossa (s60, viis vuotta vanaha matalapaineturpo automaatti-ilmastoinnilla) vielä lämpöä riitti ja ihan tasaisestikin vielä. Siis näillä -30 pakkasilla. Ja ihan tuntuu käyvän ja kukkuvan.

Mutta niin vaan kävi, että ex-emännän w124 (200d vm. -90) kohtalaisen vanaha akku sano sopimuksen irti nyt torstaina ja kävin sitten kipasemassa siihen uuden vartan blue dynamic tms. 100Ah. Sillähän se auto pärähti hyvin käytiin, hyvä että kerkes avainta ees ottaa taskusta :wink:

Mutta lämpimäksi ei sitä oikein voi sanoa, enemmänkin haaleeksi, siis jos tuohon ruotsin kapineeseen vertaa (mutta hirmu hyvä auto se mese muuten kyllä on, ettei nyt jäisi vallan väärä käsitys :P )
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa forumille, jere ! :D

Mikäli tuntuu ettei 200D:ssä tarkene, syynä voi olla tukkeutunut lämmityslaitteen kenno.
Joskus auttaa jäähdytysjärjestelmän pesu, joskus joutuu vaihtamaan kennon - vaihto vaan on aikamoinen työmaa...

Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Noista hyytyneistä vanhemmista volvoista sen verran, että mullakin oli aikoinaan 240 sillä kakslitraisella vinokoneella. Siinä oli koneen huohotusletku laitettu siten että kaasari vetää suoraan koneesta tulevat kosteudet sisäänsä. Välillä piti kovemmilla pakkasilla käydä sorkkimassa ruuvimeisselillä kaasarin kurkku auki kun meno hyytyi. Aika äkkiä sen jälkeen nappasinkin letkun irti ja annoin hengitellä suoraan ulkoilmaan. Tuo vika alkoi vaivata jo syksyllä pienen nykimisen merkeissä vaikka lämpötila oli vielä plussan puolella. Kaasarin kurkussa se olikin jo varmasti miinuksella.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
jere
Viestit: 212
Liittynyt: 18.1.2006 22:08
Paikkakunta: oulusa

Viesti Kirjoittaja jere »

dealer kirjoitti:Tervetuloa forumille, jere ! :D

Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
kiitosta vuan, tiileri :lol:

silti se 124 on hyvä peli, vaikkei ylimääräistä lämpöjä nyt riittäiskään ;)
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Marde2 kirjoitti:Noista hyytyneistä vanhemmista volvoista sen verran, että mullakin oli aikoinaan 240 sillä kakslitraisella vinokoneella. Siinä oli koneen huohotusletku laitettu siten että kaasari vetää suoraan koneesta tulevat kosteudet sisäänsä. Välillä piti kovemmilla pakkasilla käydä sorkkimassa ruuvimeisselillä kaasarin kurkku auki kun meno hyytyi. Aika äkkiä sen jälkeen nappasinkin letkun irti ja annoin hengitellä suoraan ulkoilmaan. Tuo vika alkoi vaivata jo syksyllä pienen nykimisen merkeissä vaikka lämpötila oli vielä plussan puolella. Kaasarin kurkussa se olikin jo varmasti miinuksella.
Kosteudet? Oho, aikamoinen höyrykone sulla :wink: Eikö tuossa kaasariversiossa edes ollut imuilman esilämmitystä? Ruiskumalleissa ainakin on (sekä muuten M102.920:ssä eli mersun 200:ssa), varmaankin ihan tarkoituksen vuoksi vaikka ensin asiaa kummastelinkin, nythän toisella forumilla on kovasti M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...

Täällä ei vielä aivan -30 pakkasia ole ollut, mutta eipä Volvosta silti mitään ylimääräisiä ääniä kuulu, kiva vaan ajaa lumella kun tuntuu vähän hiljasemmalta :) Kulutus on myös aisoissa, itseasiassa viime tankillinen ALLE 10 litraa satkulle, ekaa kertaa sitten kevään... :roll:

EDIT: tännekun näitä hyytyneitä ajoneuvoja on bongailtu niin eilisen saldoa:

-uusi Jaguar XJ(R?)
-Volvo XC90 (niin ja toinen taxissa, ei hyvää päivää....)
-Suzuki Alto
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

raul kirjoitti: M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...
:
LH-jetissä on kuumalanka tyypin mittari, ei jumita..
Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jarno.V kirjoitti:
raul kirjoitti: M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...
:
LH-jetissä on kuumalanka tyypin mittari, ei jumita..
Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
Aivan niin, Hitzdraht... Muistelin että siinä oli mittari imuputkessa mutta ilmeisesti ei... eikä sitten kai seosruuvikaan.

K:n ja KE:n lautanen toki saattaa jumitella, ainakin likaisella mittarilla oleva, tuollainen ongelma taisi toisella forumilla jollain ollakin. Itse onneks välttyny tommosilta v*ttumaisuuksilta :wink:

PS. LH-jettiä MB käytti mm. M119:n ja M120:n kanssa, eli C140 500 SEC, 600 SEC (ennen HFM:ää ja ME:tä), R129 500 SL, 600 SL. W140 eli tankkikopassa ei muistaakseni koskaan...
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Sen verran on pakkas kokemuksia muista merkeistä eti mun "ykkös auto" eli escortti vm77 entisellä 1.6 kenttiläisellä ei säikähtänyt pakkasta ei koskaan jäätynyt eikä jättänyt käynnistymättä...vanha kunnonon dgav weberi kyllä antoi soppaa ja nasahti tulille ja kylmäkään ei tullut kun isä oli jo vuosia sitten värkännyt lisälämmitys laitteen vänkärin jalkatilaan koetaulun alle....

näitten mersujen kans on vähän niin ja näin.... :lol: :lol: :lol:

Ja escossa on nykysellään OHC ja paljon puristusta ettei se oikein passaa talviautoksi....startti ei jaksa :lol: :lol: :lol:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tiiselin tartti tiisselin tartti :idea: Onhan sulla Petska kumminkin sytytys tulpat siinä :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:Mitä te teitte syksyllä, ennen pakkasia ? :shock:
Makoilitte ja syljeskelitte kattoon ? :shock:
Kuten Peter J osuvasti jo ilmaisi:
Peter J kirjoitti: Aika exreme harrastus toi tollanen :lol: Voisit yrittä latailla yön yli tuota akkua...
Pitäähän elämässä extremeä olla, kun muuten on niin tylsää 8)

Aiemminhan ehti pakkanen puraista pissapojan letkun rikki, poikki ja halki. Ja akun kanssa temppuillaan nyt kovemmilla pakkasilla :lol:

Akku oli yön yli eilen latingissa. Menin joskus eilen iltapäivällä tarkistamaan tilannetta. Bilteman laturi väitti akun olevan täynnä :? Kokeilin startata kylmiltään. Aika kehnosti pyöritti.. Noo, huomisaamu näyttää, onko akku vielä ok, kun lyödään webasto puoleksi tunniksi päälle ja sitten starttaamaan :D Pitänee viritellä tuo akkulaturi konepellin alle, niin voi aina töissä pistää tolpan nokkaan ja kotona yöksi. Ei pitäisi virta heti loppua :P
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hittiläinen, tuntuu vaivalloisesti lähtevän merssu tulille. Startti ei meinaa jaksaa pyörittä, sitten akku on luonnollisesti melekein kuiva. Ja kuski autoakin enemmän jäässä, kaapelitkin pittee ottaa mukaan että saa ens vkl lomille tullessa aaton käymään, tai jos saisi käymään vois sopia paremmin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Voi pojaat :lol: .

Muistelen :pappa: kaiholla volkkariaikoja käyntiilähdön suhteen.
- 64 mallin 6V järjestelmällä olevaan kuplaan kun antoi mukana olevalla 12V akulla säähköö niin lähti ennemmin tai myöhemmin käymään,
vaikka -45 viikon seisseenä. Tiukanpaikantullen sitten vaikka ajeli startilla kotio.
Lämpöökin kajuutassa oli samanverran kuin nykyisissä CDI koneissa - ellei enemmänkin :fu: .
"Huokaus"
. . .
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taas oli Volkkari (Passat) tien laidassa umpijäässä :shock:
Viime päivien bongailujen perusteella VW:stä ei ole talviautoksi, ainakaan näistä '90 -luvun ja uudemmista kulkineista.

Olipa myös yksi Jeep Cherokee tien laidassa.

Ja Tuusulanväylällä Fiat vaihtoi kaistaa niin, että oli viedä mersusta etulokarin :evil:
Ei katsellut kuski kyllä peileihin olleenkaan, vaan kaistanvaihtoajankohta on ilmeisesti horoskoopista katsottu.

Opeleiden vilkut eivät toimi.
Lukuisia ooppeleita liikenteessä ilmeisesti vilkkuviiksi jäätyneenä.
Muuta selitystä moiselle tupeloinnille tuskin on löydettävissä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Taitaapi olla mun pikku dx rollan iskarit sen verran jäässä,että kun kuoppaan ajaa loikkii se sinne tänne niin terhakkaasti,että aropupukin häpeäisi silmät päästään :D .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jarno.V kirjoitti: Mersuissa tuota LH:ta tuskin on missään, K(e)- jeteissä taas kaiketi jäätyy määräsäätimen lautanen liikkumattomaksi josta johtuu nuo mersujen onkelmat..
Nykyään tuota imuilman lämmitystä tuskin on juuri missään vehkeessä?
Eikö mersussakin ole jonkinlainen, siis näissä KE-jeteissä?

Pitää vaan koputella puuta, itsellä ei ole ollut kylmästä johtuvia ongelmia, ainoastaan ilm. kuluneiden suutinten aiheuttama turhan rikas seos aamun ekassa lähdössä. Ilmeisesti suuttimet pissivät pitkin imusarjaa ja kaasun painallus saa liemet lähtemään joukkoina liikkeelle. Taijjottain.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Samuli H kirjoitti:. Hyytyminen loppui kun laitoin pahvin maskin taakse.
:
Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri :shock: mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpi :?:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Juhis kirjoitti:Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri :shock: mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpi :?:
Kai siinä hyvä olisi vähän ilman kiertää syylärin ympärillä.

Tänään alkoi puhaltimen moottori vonkumaan, voiko olla ärsyttävämpää ääntä maailmassa kun joku laakerin vinkuminen? :evil:

No stereoista voluumia sen verran ettei vinkuna enää kuulunut. 124:ssakin tarvitsee näillä pakkasilla kääntää puhallin jo kakkosasentoon.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Samuli H kirjoitti:
Juhis kirjoitti:Maskin taakse joo, onko se ihan vain legendaa että jos paffin laittaa suoraan syylärin eteen nii voipi sulaa koko syyläri :shock: mulla on raktoris filttillä tukittu syyläri, eikä siihen ainakaan oo mitään reikää ilmestyny, mutta päästääkö filtti kumminki sen verran ilmaa läpi :?:
Kai siinä hyvä olisi vähän ilman kiertää syylärin ympärillä.

Tänään alkoi puhaltimen moottori vonkumaan, voiko olla ärsyttävämpää ääntä maailmassa kun joku laakerin vinkuminen? :evil:

No stereoista voluumia sen verran ettei vinkuna enää kuulunut. 124:ssakin tarvitsee näillä pakkasilla kääntää puhallin jo kakkosasentoon.
Niinpä tuo alkoi vinkumaan, laakerinrasvaus on tehty liian vaikeaksi...no kuunnellaan ratiota se verran kovempaa. Miinus 30 asteessa muutaman päivän seisominen ja lämppäri alkoi vinkumaan ja oire on näköjään pysyvää laatua kunnes hirttää kiinni lopullisesti.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lauantaina tuli sellainen peli vastaan, että kuskille olisi pitänyt antaa jonkinsortin sankaripalkinto talven uhmaamisesta :shock:
Nimittäin pariskunta oli liikkeellä arviolta 70-luvun puolen välin Citroen GS:llä. Ja kuten tiedetään, pirssi on ilmajäähdytteinen, joten liikoja lämpöjä kabiinissa ei 28 asteen pakkasella voi yksinkertaisesti olla.

http://www.citikka.com/kirjat/kuvat/bkgs02_iso.jpg

Tai sitten Sitikka on otettu ajoon juuri sen takia. Voipi olla, että on ainoa käyntiin lähtenyt laite siinä talossa.

Ja kun Sitikka nyt on tapeetilla, niin Stokmannin parkkitalossa oli varsin harvinainen 2500 CX Break. Todella siistissä kunnossa oli se. On siinä aivan poskettomasti tilaa...

http://www.tadzio.com/citroen/CX-rechts.small.jpg
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Vanhassa vara parempi siksi en myy escorttia kun ei näistä mersun paskoista tiedä milloin hajoaa :lol: :lol: :lol:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Lauantaina tuli sellainen peli vastaan, että kuskille olisi pitänyt antaa jonkinsortin sankaripalkinto talven uhmaamisesta :shock:
Nimittäin pariskunta oli liikkeellä arviolta 70-luvun puolen välin Citroen GS:llä. Ja kuten tiedetään, pirssi on ilmajäähdytteinen, joten liikoja lämpöjä kabiinissa ei 28 asteen pakkasella voi yksinkertaisesti olla.
Elässano. Jos on yhtään CX:n tai rättärin sukuinen, niin mennee loskassakin kuin juna. Myös Visa on tiemmä koko peto liikkumaan arktisissa oloissa noin alustansa puolesta.
Eri asia on, tohtiiko moisella vanhuksella talvikelissä muuten ajaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: Elässano. Jos on yhtään CX:n tai rättärin sukuinen, niin mennee loskassakin kuin juna. Myös Visa on tiemmä koko peto liikkumaan arktisissa oloissa noin alustansa puolesta.
Eri asia on, tohtiiko moisella vanhuksella talvikelissä muuten ajaa.
Juuei, etenemiskykyä en epäilekään, ainoastaan tuota tarkenemispuolta. Rättärihän on itsellä ollut ja kyllä se meni suosista vaikka minne. Tuli sillä kiskottua isompiaan ojastakin. Ja jos jäi kiinni, niin melkein yksin sellaisen nostaa paremmille urille :lol:

GS:ää olen jonkun verran ajanut, meitin boheemilla urkuri-solistilla sellainen oli. Kyllähän se vakaasti kulki, ei siinä mitään.

CX:n kyyti taas on omalla tavallaan ylevää vielä tänäkin päivänä, mutta hyvät yksilöt alkavat olla kiven alla. Yksi potentiaaleimmista autovalinnoista Mersun jälkeen... mutta vain harrastepeliksi. Uudet Sitikat on tylsiä :evil:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Uudet Sitikat on tylsiä :evil:
Niinpä. Uusi C6 taasen on jo häpeämätön plagiaatti vanhasta - ja kuten todettua- upeasta CX:sta. Sillä erolla, että CX:n omaperäisyyteen ei liene päästy.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Kaapo kirjoitti: CX:n kyyti taas on omalla tavallaan ylevää vielä tänäkin päivänä, mutta hyvät yksilöt alkavat olla kiven alla. Yksi potentiaaleimmista autovalinnoista Mersun jälkeen... mutta vain harrastepeliksi. Uudet Sitikat on tylsiä :evil:
CX:llä olen yhden kännikuskausreissun tehnyt, ja pakko sanoa että miellyttävä se oli ajaa. Tehostettuihin jarruihin tottuminen vei aikansa ja ohjauspyörän keskitys oli varsin väkivahva (jos oikein muistan), puhumattakaan mittariston mielenkiintoisista ratkaisuista. Jousitus oli todella mukava.

Entäs Citroen XM, vanhaa Maserati-Sitikkaa kopioiva laite? Sellainen mustana, ja sitten valkoinen kauluspaita ylin nappi auki, suorat mustat housut ja pikkusikari suuhun :) XM:n suorituskyky on kylläkin surkeahko, mutta ehkä turbodieselistä saisi lisääkin...
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vilenin Herttua kirjoitti: Entäs Citroen XM, vanhaa Maserati-Sitikkaa kopioiva laite? Sellainen mustana, ja sitten valkoinen kauluspaita ylin nappi auki, suorat mustat housut ja pikkusikari suuhun :) XM:n suorituskyky on kylläkin surkeahko, mutta ehkä turbodieselistä saisi lisääkin...
Omalla rankinglistalla XM ei jaksa nousta CX:n persoonallisuuden tasolle, mutta ei se teknisenä tuotteena edeltäjäänsä huonompi ole.
Yhden reissun olen moisella laitteella tehnyt - saman päivän aikana Tampereelta Joensuuhun ja takaisin, eikä pahempaa matkaväsymystä ilmennyt. Värkki oli 3-litrainen farkku automaattilootalla ja muutenkin hyvillä mausteilla. Kyllä se aika mukavasti kulki.
Mutta kyllä isonkin Sitikan saa halutessaan alimittaisella koneella ostettua, jos vasiten haluaa :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti: Omalla rankinglistalla XM ei jaksa nousta CX:n persoonallisuuden tasolle, mutta ei se teknisenä tuotteena edeltäjäänsä huonompi ole.
Joskin ainakin essombaarin-tietojen perusteella XM nimenomaan teknisenä aparaattina on varsin oikukas. Mene, tiedä häntä. EI se yksinkertainen ainakaan ole.
Yhden reissun olen moisella laitteella tehnyt - saman päivän aikana Tampereelta Joensuuhun ja takaisin, eikä pahempaa matkaväsymystä ilmennyt. Värkki oli 3-litrainen farkku automaattilootalla ja muutenkin hyvillä mausteilla. Kyllä se aika mukavasti kulki.
AInakin meno on nimenomaan mukavaa ja suuntavakaata, tokko tuommoista kukaan urheiluautoksi ostakaan.

Pitänen myös mahdollisena, että citroenilla osui muotoilukynä tässä tapauksessa tuon Breakin kohdalla vielä paremmin maaliinsa kuin tavan viisiovisessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

dealer kirjoitti:Toisaalta, ei 124:ssä ylimääräistä lämpöä ole tarjolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa vaikka kaikki olisi kunnossakin.
Mutta kun kaikki ei ole kunnossa, lämpöä on tarjolla yllin kyllin. Oli mukavaa eilen ajella kolmenkympin pakkasessa, kun sisällä on noin +30 astetta. Siinä sitä paitahihasillaan sai katsella uusilla autoilla ajavia palelemassa. 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Päivän hyytyneet:

MB W201
MB S202

:lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Päivän hyytyneet: Opel Ascona, Nissan Bluebird ja Subaru jostain 80-luvun loppupuolelta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vesimittarit sanoo POKS! :evil: Ja minkä takia? No sen takia kun ihmiset eivät raaski lämmittää teknisiä tilojaan, on järkevämpää tehdä remonttia sitten kun paikat räjähtää. :kele: Kyllä sitä ollaan tyhmiä me ihmiset, voi hyvä ihme. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”