Pakkaskokemuksia
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Volokkari hörähti napakasti koulun pihalta startin toisella "vöy" pyoräytyksellä, tuntuu näillä keleillä lähtevän herkemmin kuin esim -8 asteen pakkasella, nostimien räkätys kyllä meinas aiheuttaa slaagin. Vaihelaatikko mukavan kankea mutta äkkiähän sieltäkin öljyt notkistu.
Viime vuonna nakssatanen (124) jätti pari kertaa käynnistymättä aamulla mutta kun lämpöpaikka saatin sitten niin ei ollut ongelmia.
Varaosa-auton 60 000tkm rempan jälkeen ajettu 200D (W123) lähtee ikivanhoilla naftoilla aina kuin palmun alta.
Hmprh, jos huomenna tulee se luvattu -27 tänne ouluun niin saatan jäädä kyllä peiton alla
-risto
Viime vuonna nakssatanen (124) jätti pari kertaa käynnistymättä aamulla mutta kun lämpöpaikka saatin sitten niin ei ollut ongelmia.
Varaosa-auton 60 000tkm rempan jälkeen ajettu 200D (W123) lähtee ikivanhoilla naftoilla aina kuin palmun alta.
Hmprh, jos huomenna tulee se luvattu -27 tänne ouluun niin saatan jäädä kyllä peiton alla
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Hyvin lähtee mersu käyntiin 7mm tapeilla, sydämestä vaan riipasee laittaa käyntiin ilman tolpassa oloa. Käyntiääni on kun pyörittäisi soraa koneen läpi ja muutenkin kaikki paikat niin jähmeessä, ettei 5 ekaa kilometriä mielikseen aja.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tuommoisia vulva-juttuja kun kirjoittaa, niin pitäis vissiin harkita K-18 merkintää tähänkin aiheeseen.Sjtv kirjoitti:Tänään oli vasta -18 kun vulvaa koitti käynnistellä ilman roikassa oloa.
Lisäksi esitän vakavalla naamalla Bannia Sjtv:lle. EI SAA mainostaa "kilpailevaa" voorumia piste .
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Töistä lähtiessä jottain 18 raatia pakkasta.
Pitkään piti sahhuuttaa tartilla ja vielä saatella jonniin matkaa,
että jäi OM603 tulille.
Taijan mennä mittaamaan ne hehkut, veikkaan että ainaki yks o pimiänä.
Miepä kerron illemmalla, mitä sieltä löyty.
KL:ästäkö mie hajen uuet, etten Motonetistä?
EDIT: Mitä ihmettä, kaikki näytti 1,5ohmia vastusta?
Mitäs nyt? On muuten turbossa kivasti kaikkee kamaa edessä.
Pitkään piti sahhuuttaa tartilla ja vielä saatella jonniin matkaa,
että jäi OM603 tulille.
Taijan mennä mittaamaan ne hehkut, veikkaan että ainaki yks o pimiänä.
Miepä kerron illemmalla, mitä sieltä löyty.
KL:ästäkö mie hajen uuet, etten Motonetistä?
EDIT: Mitä ihmettä, kaikki näytti 1,5ohmia vastusta?
Mitäs nyt? On muuten turbossa kivasti kaikkee kamaa edessä.
Viimeksi muokannut Rässi66, 18.1.2006 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Töistä tullessa piti oikein pysähtyä kuvan ottoon, mutta eipä silti saanut kunnon kuvaa. Taitaa huomenaamulla olla alavilla mailla hallan vaara ja tulla uudet kymmenluvut Touranin näyttöön.
Vois jo harkita välihousuja jalkaanjkvi kirjoitti:Töistä tullessa piti oikein pysähtyä kuvan ottoon, mutta eipä silti saanut kunnon kuvaa. Taitaa huomenaamulla olla alavilla mailla hallan vaara ja tulla uudet kymmenluvut Touranin näyttöön.
® Mesen Porkkana-klubi
Alkaa näin parinkympin pakkasilla, olla tuo väkisin vaihettavan loota melko
jämäkässä kunnossa, kun aamulla lähtee liikenteeseen
jämäkässä kunnossa, kun aamulla lähtee liikenteeseen
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
..
Aamulla oli tarkoitus lähteä -02 citroen jumperilla liikenteeseen, joten en laittanut aamuksi 123:a lämmitykseen. Aamulla kaveri soittaa ettei sitikan webasto ollut toiminut (kello 12h pielessä ) ja ei edes meinaakkaan lähteä käyntiin. Kokeili lämmittää webastolla parikymmentä minuuttia ja uusinta yritys, ei käyntiin ja virta alkoi loppua.. Pakkasta ei ollut kuin reilu 20 astetta... Eihän siinä auttanut kuin hiippailla 123:n luo, hehkuttaa tällä kertaa niin kauan kuin valo palaa ja sahata ainakin 2 sekuntia ennenkuin ties kuinka paljon ajettu Om603 lähti tulille
Kyllä se sitikkakin siitä sitten heräsi kun antoi 123:sta lisävirtaa ja lämmitti webastolla.
Kyllä se sitikkakin siitä sitten heräsi kun antoi 123:sta lisävirtaa ja lämmitti webastolla.
Tänään sai hieman jurruttaa, mutta lähti käymään ihan kivasti kuitenkin.
Mineraaliöljyt on aikas kiisseliä -15 pakkasella.
Nyt mittari näytti jo -18,6 astetta...
Huomenna roikkaan, kyllä lähtee. Perjantaina kun pitää duunista lähteä, mielenkiintoista voi tulla...
Mineraaliöljyt on aikas kiisseliä -15 pakkasella.
Nyt mittari näytti jo -18,6 astetta...
Huomenna roikkaan, kyllä lähtee. Perjantaina kun pitää duunista lähteä, mielenkiintoista voi tulla...
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Melkein sekunti piti startata kun töistä joutui lähtemään ilman lämmitystä.
Oli kyllä aika kuorma-automainen tunnelma kytkimessä ja vaihdekepissä kotimatkan ajan.
Oli kyllä aika kuorma-automainen tunnelma kytkimessä ja vaihdekepissä kotimatkan ajan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Aamulla no any problem. Laatikkokin toimii jo kevyemmin kuin viime talven pakkasilla, kun vaihdettiin syksyllä uudet ATF:t sisään. Vähän vain tuntui ekat vaihdot siltä, kuin kakkosen ja kolmosen synkroissa ois hiukan häikkää
Iltapäivällä töistä lähtiessä oli webasto ehtinyt touhuta täyden tunnin ja hiukan nyökähtäen pyöräytti, mutta kuitenkin laakista käyntiin. Tietysti. Saas nähdä, kestääkö toi 100 Ah akku enää tätä talvea loppuun reilut 1,5 vuotta nyt ollut tuo akku...
Noo, aamulla hörähtää taas webasto käyntiin klo 07:50. Jospa se vielä jaksaisi
Iltapäivällä töistä lähtiessä oli webasto ehtinyt touhuta täyden tunnin ja hiukan nyökähtäen pyöräytti, mutta kuitenkin laakista käyntiin. Tietysti. Saas nähdä, kestääkö toi 100 Ah akku enää tätä talvea loppuun reilut 1,5 vuotta nyt ollut tuo akku...
Noo, aamulla hörähtää taas webasto käyntiin klo 07:50. Jospa se vielä jaksaisi
Nääh, Oulussa ei ole vielä etes kolomiakymmentä raatia pakkasta...
Tuli mieleen muutama muisto kun asuin vielä Lapissa.
Lukioaikoina mentiin VW Pololla vapaatunnilla kaffelle keskustaan. Auto täyteen porukkaa, kukaan ei saa hengittää ulos että tuulilasista näkee läpi... Hyvin tärskähti käyntiin -30 ja rapiat pakkasesta parin tunnin seisonnan jälkeen. Lähettiin sitte ajelemaan kunhan sai terva-astian hämmennyskepistä pykälän silmään... Hetken ajon jälkeen tuli vastaan ranskankilpinen sitikka joka hinasi myöskin ranskankilpistä 306 pösöä käyntiin... Talvitestaajat sai makua kunnon talvesta.
Keväällä -99 oli melkein viikon 50 pakkasta. Silti posti tuli joka aamu. Jakajalla oli 80-lukunen Daihatsu maasturi. Koko yö roikassa ja saattoipa olla että oli käynnissäkin jopa yön. Ongelmana oli se että nuissa pakkasissa renkaat pomppaa pois vanteilta kun kumi painuu seisoessa kasaan alapuolelta eikä sitten halua oieta heti. Eräskin aamu oli kaksi kumia irronnut Kustilta.
Valmettikin lähti käyntiin kun oli ollut yön roikassa. Hydrauliöljyt tosin oli jäässä ettei etukuormaaja ja siinä kiinni ollut AIV-leikkuri toiminut mitenkään. Piti nestekaasulla lämmitellä öljysäiliötä. Ongelmana tosin oli se että -50 -asteinen nestekaasu oli tosiaankin nestettä eikä halunnut palaa... Noh piti sitten pulloa lämmittää hetki pannuhuoneessa niin pääsi sulattelemaan Valmetin öljyjä.
Sillon oli jo melekhein kylymä.
Tuli mieleen muutama muisto kun asuin vielä Lapissa.
Lukioaikoina mentiin VW Pololla vapaatunnilla kaffelle keskustaan. Auto täyteen porukkaa, kukaan ei saa hengittää ulos että tuulilasista näkee läpi... Hyvin tärskähti käyntiin -30 ja rapiat pakkasesta parin tunnin seisonnan jälkeen. Lähettiin sitte ajelemaan kunhan sai terva-astian hämmennyskepistä pykälän silmään... Hetken ajon jälkeen tuli vastaan ranskankilpinen sitikka joka hinasi myöskin ranskankilpistä 306 pösöä käyntiin... Talvitestaajat sai makua kunnon talvesta.
Keväällä -99 oli melkein viikon 50 pakkasta. Silti posti tuli joka aamu. Jakajalla oli 80-lukunen Daihatsu maasturi. Koko yö roikassa ja saattoipa olla että oli käynnissäkin jopa yön. Ongelmana oli se että nuissa pakkasissa renkaat pomppaa pois vanteilta kun kumi painuu seisoessa kasaan alapuolelta eikä sitten halua oieta heti. Eräskin aamu oli kaksi kumia irronnut Kustilta.
Valmettikin lähti käyntiin kun oli ollut yön roikassa. Hydrauliöljyt tosin oli jäässä ettei etukuormaaja ja siinä kiinni ollut AIV-leikkuri toiminut mitenkään. Piti nestekaasulla lämmitellä öljysäiliötä. Ongelmana tosin oli se että -50 -asteinen nestekaasu oli tosiaankin nestettä eikä halunnut palaa... Noh piti sitten pulloa lämmittää hetki pannuhuoneessa niin pääsi sulattelemaan Valmetin öljyjä.
Sillon oli jo melekhein kylymä.
I drive an Opel. What's your excuse?
22 pakkasta tällähetkellä...
Ässä ollut käyttämättä kohta kolme päivää ja tuloksena....
Akku jäässä
Lukot jäässä
Nesteet jäässä
Varmaan öljytkin on jäässä jos minun tuuriin on luottaminen. Eikä tuossa jäteöljyvatkaimessa ole edes veiviä että sais veivata käyntiin niinku zilin
Jatkamme harjootuksia lämmittimien ja muiden avulla.... jos sitä nyt kesällä sais asennettua lohkolämppärin
Ässä ollut käyttämättä kohta kolme päivää ja tuloksena....
Akku jäässä
Lukot jäässä
Nesteet jäässä
Varmaan öljytkin on jäässä jos minun tuuriin on luottaminen. Eikä tuossa jäteöljyvatkaimessa ole edes veiviä että sais veivata käyntiin niinku zilin
Jatkamme harjootuksia lämmittimien ja muiden avulla.... jos sitä nyt kesällä sais asennettua lohkolämppärin
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Mersu ei halunnut käyntiin roikan nokasta. Joten toyotalla piti taas lähteä. No puoliltäpäivin tulin syömään. Pikainen katselmus mersuun. Kone on perusteellisestä lämmittämisestä huolimatta viileä. Ei oikein pyöritä kunnolla, eikä jaksa syttyä. Voihan Hankook sanon minä.
Mersusähkö loppui lopulta. Pistin sitten toyotasähköä tilalle ja käynnistyihän se lopulta. Ilmeiesesti toyotasähköä oli vielä jäljellä, sillä loppupäivän käynnistelyt sujuivat hyvin.
Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella. Lohkolämmittimen käyttö alle 12h kerrallaan on ihan turhaa. Yksi vastus kuutoskoneen kyljessä ei juuri lämmitä.
Mersusähkö loppui lopulta. Pistin sitten toyotasähköä tilalle ja käynnistyihän se lopulta. Ilmeiesesti toyotasähköä oli vielä jäljellä, sillä loppupäivän käynnistelyt sujuivat hyvin.
Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella. Lohkolämmittimen käyttö alle 12h kerrallaan on ihan turhaa. Yksi vastus kuutoskoneen kyljessä ei juuri lämmitä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Laitoin samaa jo aamulla tonne kelitopksiin mutta siirretäänpä tänne parempaa talteen vaikka onkin muita merkkejä -osastolla.
Tuo kahdenkybän alittaminen alkaa olla se raja kun auto alkaa häröillä. Tämän aamun kokemuksia: käynistyksen jälkeen vinkui niinkuin kidutettu elukka (alijännite?) mutta uudelleenkäynistys stoppasi sen. Toinen xenon ei syttynyt kuin ahkeran naksuttamisen kautta, laatikko luistaa ensimmäiset 5 kilsaa, ohjaus on jäykkä, mittaristo on "hidas" ja pahinta kaikista; autossa oli jostain syystä kylmä. Jos on 18 astetta niin tälläisiä ei vielä ilmene. Sama -20 on huomioitu rajaksi ennemminkin.
Tuo kahdenkybän alittaminen alkaa olla se raja kun auto alkaa häröillä. Tämän aamun kokemuksia: käynistyksen jälkeen vinkui niinkuin kidutettu elukka (alijännite?) mutta uudelleenkäynistys stoppasi sen. Toinen xenon ei syttynyt kuin ahkeran naksuttamisen kautta, laatikko luistaa ensimmäiset 5 kilsaa, ohjaus on jäykkä, mittaristo on "hidas" ja pahinta kaikista; autossa oli jostain syystä kylmä. Jos on 18 astetta niin tälläisiä ei vielä ilmene. Sama -20 on huomioitu rajaksi ennemminkin.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Tänään laskin Joensuun talousalueen tienposkeen jääneet autot 7.00-17.00 välillä,saldo seuraavanlainen;
vw golf mk3
toyota corolla (joku uudempi)
peugeot 307 (hinausauton lavalla)
ford transit (tosi vanha;mallia Sivonen..)
Oma työpeugeot lähti hyvin käyntiin;pyörät tosin ei meinanneet kääntyä..eikä kabiinissa hiottanut.
vw golf mk3
toyota corolla (joku uudempi)
peugeot 307 (hinausauton lavalla)
ford transit (tosi vanha;mallia Sivonen..)
Oma työpeugeot lähti hyvin käyntiin;pyörät tosin ei meinanneet kääntyä..eikä kabiinissa hiottanut.
Alkaa jänskättää, milloin akku tekee lopulliset tenät. Taas ehti melkein tunnin olla työmaan pihalla webasto päällä, vaikka oli tarkoitus vain puoli tuntia olla piällä. Kun ei ehdi pois työpöydän äärestä aina silloin kun pitäisi Astuin autoon puhallin hiukan heikkeni, koska kattovalo syttyi. Huolestuttava merkki, lähteeköhän enää käyntiin. Hehkutusta kaksi kertaa hehkuvalon palamisen verran ja jaksoi pyöräyttää starttia vain vaivoin. Mutta vielä lähti
Onkohan huomenna sitten se päivä, kun mersun akku ei jaksa enää pyöräyttää
Onkohan huomenna sitten se päivä, kun mersun akku ei jaksa enää pyöräyttää
Hankook mersussa ei ole minun tekosia, vaikka sen seurauksista joudunkin kärsimään.
Nyt iski mersuun uuden huolestuttavan vaivan. Mittarin näyttäessä 27.5 astetta pakkasta, alkoi kytkin luistamaan. Polkimen hitaasta ylösnousemisesta en huolestunut, mutta että nyt kytkin sitten yhtäkkiä alkoi luistamaan. Jos moottorina olisi 200D asiaa ei ehkä vielä huomaisi. Pistin auton talliin lämpimään. Jospa vika olisi vain pakkasta väärässä paikassa.
Nyt huolestuttaa onko kytkin loppu. Meneekö kytkin mersussa laakista, vai pikkuhiljaa. Elätän toiveita, että vika olisi vain pakkasta hydrauliikkapuolella.
Nyt iski mersuun uuden huolestuttavan vaivan. Mittarin näyttäessä 27.5 astetta pakkasta, alkoi kytkin luistamaan. Polkimen hitaasta ylösnousemisesta en huolestunut, mutta että nyt kytkin sitten yhtäkkiä alkoi luistamaan. Jos moottorina olisi 200D asiaa ei ehkä vielä huomaisi. Pistin auton talliin lämpimään. Jospa vika olisi vain pakkasta väärässä paikassa.
Nyt huolestuttaa onko kytkin loppu. Meneekö kytkin mersussa laakista, vai pikkuhiljaa. Elätän toiveita, että vika olisi vain pakkasta hydrauliikkapuolella.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Olikos niitä nesteitä vaihdettu sekä työsylinteriä ilmattu? Samaa vaivaa oli omassa W124:ssä jotka loppuivat em. toimenpiteitten jälkeen.Perttu K kirjoitti:
Nyt huolestuttaa onko kytkin loppu. Meneekö kytkin mersussa laakista, vai pikkuhiljaa. Elätän toiveita, että vika olisi vain pakkasta hydrauliikkapuolella.