Pakkaskokemuksia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Volokkari hörähti napakasti koulun pihalta startin toisella "vöy" pyoräytyksellä, tuntuu näillä keleillä lähtevän herkemmin kuin esim -8 asteen pakkasella, nostimien räkätys kyllä meinas aiheuttaa slaagin. Vaihelaatikko mukavan kankea mutta äkkiähän sieltäkin öljyt notkistu.

Viime vuonna nakssatanen (124) jätti pari kertaa käynnistymättä aamulla mutta kun lämpöpaikka saatin sitten niin ei ollut ongelmia.

Varaosa-auton 60 000tkm rempan jälkeen ajettu 200D (W123) lähtee ikivanhoilla naftoilla aina kuin palmun alta.

Hmprh, jos huomenna tulee se luvattu -27 tänne ouluun niin saatan jäädä kyllä peiton alla :(

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Hyvin lähtee mersu käyntiin 7mm tapeilla, sydämestä vaan riipasee laittaa käyntiin ilman tolpassa oloa. Käyntiääni on kun pyörittäisi soraa koneen läpi ja muutenkin kaikki paikat niin jähmeessä, ettei 5 ekaa kilometriä mielikseen aja.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Sjtv kirjoitti:Tänään oli vasta -18 kun vulvaa koitti käynnistellä ilman roikassa oloa.
Tuommoisia vulva-juttuja kun kirjoittaa, niin pitäis vissiin harkita K-18 merkintää tähänkin aiheeseen.
Lisäksi esitän vakavalla naamalla Bannia Sjtv:lle. EI SAA mainostaa "kilpailevaa" voorumia piste :banni:.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Eipä tuo tähtiklubi.net mikään foorumi kyllä ole

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Töistä lähtiessä jottain 18 raatia pakkasta.
Pitkään piti sahhuuttaa tartilla ja vielä saatella jonniin matkaa,
että jäi OM603 tulille.
Taijan mennä mittaamaan ne hehkut, veikkaan että ainaki yks o pimiänä.
Miepä kerron illemmalla, mitä sieltä löyty.
KL:ästäkö mie hajen uuet, etten Motonetistä?

EDIT: Mitä ihmettä, kaikki näytti 1,5ohmia vastusta?
Mitäs nyt? On muuten turbossa kivasti kaikkee kamaa edessä. :twisted:
Viimeksi muokannut Rässi66, 18.1.2006 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eiku tilaat Autokorjaamo Koskiselta. :idea: :D
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Töistä tullessa piti oikein pysähtyä kuvan ottoon, mutta eipä silti saanut kunnon kuvaa. Taitaa huomenaamulla olla alavilla mailla hallan vaara ja tulla uudet kymmenluvut Touranin näyttöön.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

jkvi kirjoitti:Töistä tullessa piti oikein pysähtyä kuvan ottoon, mutta eipä silti saanut kunnon kuvaa. Taitaa huomenaamulla olla alavilla mailla hallan vaara ja tulla uudet kymmenluvut Touranin näyttöön.
Vois jo harkita välihousuja jalkaan :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Alkaa näin parinkympin pakkasilla, olla tuo väkisin vaihettavan loota melko
jämäkässä kunnossa, kun aamulla lähtee liikenteeseen
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ahonen v kirjoitti:Alkaa näin parinkympin pakkasilla, olla tuo väkisin vaihettavan loota melko
jämäkässä kunnossa, kun aamulla lähtee liikenteeseen
Pankin mittarissa -32, ceen kytkin nousee pohjasta n. 20 sek. ja karahkaa saa tempoa kolmella kädellä. :shock:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Aamulla oli tarkoitus lähteä -02 citroen jumperilla liikenteeseen, joten en laittanut aamuksi 123:a lämmitykseen. Aamulla kaveri soittaa ettei sitikan webasto ollut toiminut (kello 12h pielessä :lol: ) ja ei edes meinaakkaan lähteä käyntiin. Kokeili lämmittää webastolla parikymmentä minuuttia ja uusinta yritys, ei käyntiin ja virta alkoi loppua.. Pakkasta ei ollut kuin reilu 20 astetta... Eihän siinä auttanut kuin hiippailla 123:n luo, hehkuttaa tällä kertaa niin kauan kuin valo palaa :roll: ja sahata ainakin 2 sekuntia ennenkuin ties kuinka paljon ajettu Om603 lähti tulille 8)

Kyllä se sitikkakin siitä sitten heräsi kun antoi 123:sta lisävirtaa ja lämmitti webastolla.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

lähteeköhän masta aamulla tulille...? :huh: :huh: :huh:
jännittää.. :eek:
BMW E31 V12
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään sai hieman jurruttaa, mutta lähti käymään ihan kivasti kuitenkin.
Mineraaliöljyt on aikas kiisseliä -15 pakkasella.
Nyt mittari näytti jo -18,6 astetta...
Huomenna roikkaan, kyllä lähtee. Perjantaina kun pitää duunista lähteä, mielenkiintoista voi tulla...
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Melkein sekunti piti startata kun töistä joutui lähtemään ilman lämmitystä. :?

Oli kyllä aika kuorma-automainen tunnelma kytkimessä ja vaihdekepissä kotimatkan ajan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Molemmat hörähti heti käymään. Tosin isukin 124:nen tallista :lol: Pakkasta -24C
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Aamulla no any problem. Laatikkokin toimii jo kevyemmin kuin viime talven pakkasilla, kun vaihdettiin syksyllä uudet ATF:t sisään. Vähän vain tuntui ekat vaihdot siltä, kuin kakkosen ja kolmosen synkroissa ois hiukan häikkää :eek:

Iltapäivällä töistä lähtiessä oli webasto ehtinyt touhuta täyden tunnin ja hiukan nyökähtäen pyöräytti, mutta kuitenkin laakista käyntiin. Tietysti. Saas nähdä, kestääkö toi 100 Ah akku enää tätä talvea loppuun :roll: reilut 1,5 vuotta nyt ollut tuo akku...

Noo, aamulla hörähtää taas webasto käyntiin klo 07:50. Jospa se vielä jaksaisi :D
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Nääh, Oulussa ei ole vielä etes kolomiakymmentä raatia pakkasta...

Tuli mieleen muutama muisto kun asuin vielä Lapissa.

Lukioaikoina mentiin VW Pololla vapaatunnilla kaffelle keskustaan. Auto täyteen porukkaa, kukaan ei saa hengittää ulos että tuulilasista näkee läpi... :lol: Hyvin tärskähti käyntiin -30 ja rapiat pakkasesta parin tunnin seisonnan jälkeen. Lähettiin sitte ajelemaan kunhan sai terva-astian hämmennyskepistä pykälän silmään... :shock: Hetken ajon jälkeen tuli vastaan ranskankilpinen sitikka joka hinasi myöskin ranskankilpistä 306 pösöä käyntiin... :lol: :lol: Talvitestaajat sai makua kunnon talvesta.

Keväällä -99 oli melkein viikon 50 pakkasta. Silti posti tuli joka aamu. Jakajalla oli 80-lukunen Daihatsu maasturi. Koko yö roikassa ja saattoipa olla että oli käynnissäkin jopa yön. Ongelmana oli se että nuissa pakkasissa renkaat pomppaa pois vanteilta kun kumi painuu seisoessa kasaan alapuolelta eikä sitten halua oieta heti. Eräskin aamu oli kaksi kumia irronnut Kustilta.

Valmettikin lähti käyntiin kun oli ollut yön roikassa. Hydrauliöljyt tosin oli jäässä ettei etukuormaaja ja siinä kiinni ollut AIV-leikkuri toiminut mitenkään. Piti nestekaasulla lämmitellä öljysäiliötä. Ongelmana tosin oli se että -50 -asteinen nestekaasu oli tosiaankin nestettä eikä halunnut palaa... :shock: Noh piti sitten pulloa lämmittää hetki pannuhuoneessa niin pääsi sulattelemaan Valmetin öljyjä. 8)

Sillon oli jo melekhein kylymä. :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

:shock: Olisin ehkä harkinnut muuttoa etelämmäs..
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

22 pakkasta tällähetkellä...
Ässä ollut käyttämättä kohta kolme päivää ja tuloksena....
Akku jäässä
Lukot jäässä
Nesteet jäässä
Varmaan öljytkin on jäässä jos minun tuuriin on luottaminen. Eikä tuossa jäteöljyvatkaimessa ole edes veiviä että sais veivata käyntiin niinku zilin :evil:

Jatkamme harjootuksia lämmittimien ja muiden avulla.... jos sitä nyt kesällä sais asennettua lohkolämppärin :ttu:
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:eek: jaa että nesteetkin jäässä...
toivottavasti ei oo pelkkää vettä,ettei vaan halkaise mitään.... :roll:
BMW E31 V12
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mersu ei halunnut käyntiin roikan nokasta. Joten toyotalla piti taas lähteä. No puoliltäpäivin tulin syömään. Pikainen katselmus mersuun. Kone on perusteellisestä lämmittämisestä huolimatta viileä. Ei oikein pyöritä kunnolla, eikä jaksa syttyä. Voihan Hankook sanon minä.

Mersusähkö loppui lopulta. Pistin sitten toyotasähköä tilalle ja käynnistyihän se lopulta. Ilmeiesesti toyotasähköä oli vielä jäljellä, sillä loppupäivän käynnistelyt sujuivat hyvin.


Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella. Lohkolämmittimen käyttö alle 12h kerrallaan on ihan turhaa. Yksi vastus kuutoskoneen kyljessä ei juuri lämmitä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10746
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aamulla kun ajelin kotiin niin lämmöt oli 80c. Ilman pahvia. Kiitos pakkaselle, toinen boschi pimeni, ei kestänyt H3 "tärinää".

No eipä tässä näillä vapailla liikoja muutenkaan viitti ajella. Pakkanen pitää vällyjen välissä.

Kotona digimittarissa napottaa tasan -30.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Perttu K kirjoitti:Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella.
Siis mtäh :shock:
Hankook -akku Mersussa :huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Hankook onkin vapaasti suomennettuna humpuuki... Se kuvastaa ainakin laatua :shock:
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Laitoin samaa jo aamulla tonne kelitopksiin mutta siirretäänpä tänne parempaa talteen vaikka onkin muita merkkejä -osastolla.

Tuo kahdenkybän alittaminen alkaa olla se raja kun auto alkaa häröillä. Tämän aamun kokemuksia: käynistyksen jälkeen vinkui niinkuin kidutettu elukka (alijännite?) mutta uudelleenkäynistys stoppasi sen. Toinen xenon ei syttynyt kuin ahkeran naksuttamisen kautta, laatikko luistaa ensimmäiset 5 kilsaa, ohjaus on jäykkä, mittaristo on "hidas" ja pahinta kaikista; autossa oli jostain syystä kylmä. Jos on 18 astetta niin tälläisiä ei vielä ilmene. Sama -20 on huomioitu rajaksi ennemminkin.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tänään laskin Joensuun talousalueen tienposkeen jääneet autot 7.00-17.00 välillä,saldo seuraavanlainen;

vw golf mk3
toyota corolla (joku uudempi)
peugeot 307 (hinausauton lavalla)
ford transit (tosi vanha;mallia Sivonen..)

Oma työpeugeot lähti hyvin käyntiin;pyörät tosin ei meinanneet kääntyä..eikä kabiinissa hiottanut. :roll:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

-42 astetta oli alin lukema aamulla töihin mennessä Hyrynsalmen eteläpuolella viitostien varressa, sen maailmankuulun suopotkupallostationin kohdilla. Onneksi huomenna on jo vapaapäivä, muuten pitäisi alkaa harkita keulan tukkimista jos pakkanen tästä vielä kirii uusille kymmenlukemille.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Alkaa jänskättää, milloin akku tekee lopulliset tenät. Taas ehti melkein tunnin olla työmaan pihalla webasto päällä, vaikka oli tarkoitus vain puoli tuntia olla piällä. Kun ei ehdi pois työpöydän äärestä aina silloin kun pitäisi :? Astuin autoon :arrow: puhallin hiukan heikkeni, koska kattovalo syttyi. Huolestuttava merkki, lähteeköhän enää käyntiin. Hehkutusta kaksi kertaa hehkuvalon palamisen verran ja jaksoi pyöräyttää starttia vain vaivoin. Mutta vielä lähti :D
Onkohan huomenna sitten se päivä, kun mersun akku ei jaksa enää pyöräyttää :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Hankook mersussa ei ole minun tekosia, vaikka sen seurauksista joudunkin kärsimään.

Nyt iski mersuun uuden huolestuttavan vaivan. Mittarin näyttäessä 27.5 astetta pakkasta, alkoi kytkin luistamaan. Polkimen hitaasta ylösnousemisesta en huolestunut, mutta että nyt kytkin sitten yhtäkkiä alkoi luistamaan. Jos moottorina olisi 200D asiaa ei ehkä vielä huomaisi. Pistin auton talliin lämpimään. Jospa vika olisi vain pakkasta väärässä paikassa.

Nyt huolestuttaa onko kytkin loppu. Meneekö kytkin mersussa laakista, vai pikkuhiljaa. Elätän toiveita, että vika olisi vain pakkasta hydrauliikkapuolella.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Perttu K kirjoitti:
Nyt huolestuttaa onko kytkin loppu. Meneekö kytkin mersussa laakista, vai pikkuhiljaa. Elätän toiveita, että vika olisi vain pakkasta hydrauliikkapuolella.
Olikos niitä nesteitä vaihdettu sekä työsylinteriä ilmattu? Samaa vaivaa oli omassa W124:ssä jotka loppuivat em. toimenpiteitten jälkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”