Kuinka kalvotan ikkunat?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Kuinka kalvotan ikkunat?

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Asentaja hankki jo aikoja sitten astraani varten kivaa kalvoa ( pronssin väristä :D ) laitettavaksi takalasiin ja takaikkunoihin. Pyysi minua tuomaan mukanani mattoveitsen ja sumutuspullon, joita kuulemma "asennuksessa" tarvitaan... :?

Sää oli kuitenkin tuolloin huono ,vihmoi räntää eikä sisätiloihin ollut pääsyä, emmekä saaneet kalvotettua :(

Joten mulla on nyt ne kalvot täällä odottamassa, että tekisin niille itse jotain. Jälleen kerran jäi asennusohjeet kysymättä, kun blondi taas luotti miehiseen apuun ja itse oli niin kiireinen, kun apua oli tarjolla. Miehinen apu on nyt työmatkalla...mutta onneksi on mese.foorumin ihqut miehet ja naiset...Ohjeita varmaan satelee taas sikäli mikäli ... 8)
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

onhan nuita tullut asennettua,leikkaa jostain paperista ikkkunaa vastaen
sopiva "sapluuna",niitähän ei tarvi tehä ku toiselta sivulta,kun se toisinpäin
käännettynä sopii toisen kylje ikkunaan,sama takalasille joka onkin pahempi juttu, jos se on niin sanottu kahteen suuntaan kaareva lasi,voi olla ettei onnistu asentaa yhtenä kappaleena.en tiedä onko kalvot kuinka
viime vuosien aikana parantunut...
leikkaa kalvosta mallin mukaiset palat,muista TOINEN eri päin sillä sapluunalla...
vettä ja vähä fairya sumupulloon,suihkauta lasiin,irrota kalvo suojuksesta,
ÄLÄ ANNA KOSKETTAA MIHINKÄÄN,ei kaipaa pölyä eikä karvoja,asenna
lasiin,siirtele oikeaan kohtaan ja pakkauksessa mukana olleella kumilastalla, (toivottavasti oli mukana),alat veteleen saippualiuosta pois
kalvon ja lasin välistä,keskeltä reunoille päin....
näin niitä joskus on asenneltu....takseihinkin...
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

En missään nimessä halua masentaa Revontuletarta tai muitakaan naisia, miehistä nyt puhumattakaan.

Mutta... Ihan aikuisten oikeasti, tuo ikkunoiden kalvotus on parasta jättää ammatti-ihmisen huoleksi. Se tuntuu ja varsinkin näyttää helpolta, sitä kuitenkaan olematta. Ja mikä kamalinta, ne teippasin-ihan-itse-kalvot-ensimmäistä-kertaa-elämässäni-kalvotukset ovat aivan järkyttävän näköisiä! Ainakin ulkopuolisen silmin. Harva ystävä tai toveri edes kehtaa itseensä tyytyväiselle tee-se-itse-teipparille asiasta mainitakaan, naureskelevat vain selän takana :(

Mie olen nähnyt niiiiiiiin monta p*rsiilleen mennyttä teippausyritystä etten itse edes moista urakkaa suunnittelisi aloittavani.

Liikkeessä se teippaus kyllä maksaa mansikoita, ellei jopa lakkoja. Mutta tulee ainakin hyvä, kerralla. Mikä hauskinta, yleensä sen suurimman summan maksaa se niiden itse-teipattujen kalvojen poisto. Ja se ei ole sille ammatti-ihmisellekään herkkuhommaa.

Toivottavasti joku osaa antaa ihan oikeita ohjeita teippaukseen, mie en ossoo. Johtunee siitä, että olen vain istunut vieressä monet monituiset kerrat kun ammattimies on tehnyt teippauksia. Ja hienoja sellaisia :wink:
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Voi kiitos. Enpä sit taida ryhtyä moiseen... :shock: en osaa niin en osaa ja en viitti harjotellakaan, jos on h##ton vaikeeta poistaa epäonnistunut viritelmä... :oops:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

valmetista olen tummentanut lasit itte, mutta kaarevat lasit on sen verran vaikeeta teherä, että ne kannattaa jättää melkein ammattilaisen hommaksi, velien 124, kaverien autot on kaikki tummentanut paikkakunnalla asuva alan ammattilainen, ja hinta on pyörinyt (230-270)€ välillä. sis takalasin ja kaikki sivulasit. ja todella hyvää jälkeä. ei paljon kannata itte siihen hintaan yrittää.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ihan ite olen kalvottanut autoni alusta asti ja sellaistahan se jälki olikin mutta kaikessa kehittyy :? voisin sanoa osaavani jo nuo hommat kaikkeen muuhun paitsi kovin kaarevat jätän suosiolla yrittämättä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

Ehdottomasti kantsii viedä ammattilaiselle kalvotukseen, maksaa melkosesti kyllä mutta sitten jälkikin on sen mukaista.

Itselaitetut kalvot joutuu kuitenkin samatien repimään helvettiin, kun ei niitä kestä katsella :lol:
"Huominen on aina tulevaisuutta."
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Lerssinen kirjoitti: voisin sanoa osaavani jo nuo hommat kaikkeen muuhun paitsi kovin kaarevat jätän suosiolla yrittämättä..
Useimmat kalvot kutistuvat Pituus-suunnassa Eli kaarevissa akkunoissa siirrä kuplat ja lämmität Varovasti kuumailmapuhaltimella.Parhaana harjoitus kohteena voi käyttää W124:sen takaikkunaa :wink:

:wink: Bilteman ja halvoissa ei ole tätä ominaisuutta!
big jopo
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. :idea: tai siis ilman kuplia ja ryppyjä.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

audimies kirjoitti:
:wink: Bilteman ja halvoissa ei ole tätä ominaisuutta!
...no arvaa ostiko "asentaja" ne biltemasta valtakirjalla? Ja syyhän ei ole asentajan vaan kaikesta hetkessä innostuvan blondin, jolla ei oo tietoo...asentaja halus olla avulias ja säästää blondin rahavaroja...KILTTI, kun on...ja blondi impulsiivinen... :oops:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Vesqju kirjoitti:Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. :idea: tai siis ilman kuplia ja ryppyjä.. :D
Pitää paikkaansa ja kestää ne meitin laittamat kalvot katseenkin 8)
Meillä kun ei ole ollut tapana liimailla ilmakuplia :shock:
* Club Meucow® *
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Vuke kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. :idea: tai siis ilman kuplia ja ryppyjä.. :D
Pitää paikkaansa ja kestää ne meitin laittamat kalvot katseenkin 8)
...ettei sitten itäisestä slummista tulis tolokun mies auttamaan hienostokaupunkiin blondia pulassa 8)
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nuin se Vuke ampu ittiään jalakaan...

Mie laitoin ihan ite ja ihimettelin miitissä, miksi kaikki meni nurkan taakse tirskumaan.
Pro HVM
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ammattilaisethan tekevät kelpoa jälkeä ja kalvotkin ovat vissiin usein laadukkaampia...niitä voi lämmittää ja muutenki muovata paremmin lasiin sopivaksi...eikä niistä tule ajan saatossa violetteja :x

On nuita muutava tuttava jotka ovat sen verran tummennelleet että asiallista jälkeä tekevät...todella asiallista. 8)

nimim..ite en oo koskaan tummentanut yhtikäs mitään :oops:
BMW E31 V12
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Hakkee mustaa tussupurkissa ja ruutaa sitä sisäpuolelta niin ai, että on ulkoapäin katottuna hyvännäköset lasit 8) :lol:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kalvojen laittamisessahan pätee vanha totuus että harjoitus tekee mestarin...
Itse joskus asentelin ensimmäisiä kaverin kanssa niin huonothan niistä tuli, toiset onnistu jo hieman paremmin ja kolmannet oli jo ihan hyvät. Nyttemmin ko olen vaimon opettanu laittokaveriksi kalvoille ja on laitettu muutamat kymmenet kalvot niin homma sujuu jo sivulaseissa sen verran hyvin että kelpaa jo ittele mitä nyt joskus tulee niissä pikkukolmioissa leikkausvirheitä ja takalaseista onnistuu suorat lasit hyvin mutta kaarevat hieman heikommin jos yrittää yhdestä palasta saada...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Juu, ei kannata alkaa itte turaamaan jossei ole treenannu, tai laita ensin naapurin autoon harjotukseksi.
Ei ole niin helppoa miltä näyttää ja kalvon laadussa ei kannata alkaa säästellä.
Itse olen harjoitellut ensin suoriin ruutuihin kuten vaikka veneen klaseihin.
Oppiihan sitä laittelemaan, malttia pitää vaan olla.

Yleensä ne on ihan hirveitä kun on itse laiteltu markan kalvoa, täynnä kuplia ja leikelty miten sattuu.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Ite olen kalvotellut omia ja kavereiden autoja ja ikinä ei oo tarvinnut repiä kalvoja pois. Joskus onnistunut nopeastikkin ja joskus on tarvinnut noitua jo ihan oikeesti, mutta aina on onnistunut. Nyt oon miettinyt, että pitäskö tummentaa noita W123:sen laseja. Ne kyllä jää varmaan kirkkaiksi.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

:D

Kiitti. Taidan sitten kuitenkin uskaltautua itse kalvottamaan ainakin ne sivuikkunat. Osaan kai leikellä ja jopa asentaa kuplattomiksi... on pitkä kokemus kirjojen päällystämisestä 8) . Ei onneksi asentaja hankkinut markan kalvoa... :) ... ehkä parin markan... :oops:

Mutta kuinkas...se takalasi sitten...ei sekään ole nyt niin kauhean kaareva. :?: ..mutta siinä on ne takalasin lämmittimen viirut :roll: . Tuo ´MIKSI jo pikamiitillä mainitsikin, että jotenkin pitäis ne "kaapelit" suojata koiran kynsiltä... Kalvothan tulee kaiketi ulkopinnalle??? :oops:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Sisäpuolelle kalvot.
Ite olen aina kalvottanut silleen, että Lasin ulkopinnalle suihkuttanut fairyvettä ja laittanut kalvon siihen leikattavaksi. Tässä otettava huomioon, että kalvossa on siis vielä se kirkasmuovi paikallaan ja että kalvo tulee sitten sisäpuolelle oikein päin. Siksi teen näin, koska kalvon saa leikattua helposti käypäseksi, niin ei tartte sitten auton sisällä ahtaassa leikellä kalvoa. Sitten kun on lasi puhdistettu kunnolla sisältä, niin laitetaan reilusti sitä fairyvettä lasiin ja kalvoon. Sitä on sitten helppo vielä liikutella siinä lasin pinnalla. Sopivan pehmeellä lastalla vaan lastomaan vesiä pois lasin ja kalvon välistä. Ja tässä ruetaan vaatimaan sitä malttia, se voi näyttää ettei onnistu millään ja kalvo vetäsee aina jostain reunasta ilmoja, mutta kyllä se rauhoittuu kun jaksaa näprätä.

Sopivan epäselkeesti kirjoitettu, mut jospa siitä jotain selvää saa.. :D

Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

ArPi kirjoitti:Sisäpuolelle kalvot.

Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
JUUH...onnex oon blondi ja uskallan ilmaista totaalisen tietämättömyyteni/ taitamattomuuteni asian kuin asian suhteen :roll:

Siis kalvothan tulis opel astraan...farkku-sellaiseen vm 97... :oops: taas hiipi epävarmuus puseroon...josko sit kuitenkin...ei liikene ton hintaluokan ajopeliin kyllä kolmeasataa mihinkään kalvottamiseen...ennemmin sit taas nykäisen salusiinit ikkunoihin 8) ... ja heitän kalvot mäkeen... johan ne meni omatkin jo vuosikymmeniä sitten :roll:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Kyllä sinä osaat..rohkeasti vaan kalvottamaan. :)
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

No tuollainen auto ei onneks ole sieltä hankalammista päästä tai edes läheltäkään sieltä kalvottaa. kyllä se onnistuu.. Ja ainakin takalasin ja takimmaisten sivulasien reunat taitaa olla mustat tuossa, niin kalvon reunan ei tartte välttämättä olla ihan justiinsa. Tulee muutamia milliä pelivaraa.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

...ja taas luottaa itseensä hän... :D

Joskus ois ihan kivaa elämässä, et vois olla ihan TASANEN... 8)

mut sydänkäyrästäkin sanotaan, et normaali sektorilla se hyppii semmosta lievää vuoristomäkeä.. ja jos alkaa tasasta näyttää...on elvytyksen paikka :shock:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

siinä on se etu että jos se ei tasoitu millään niin sulla on noin 8 tuntia aikaa ottaa se vielä helposti irti ja tehä uus, sen jälkeen alkaa olla lujemmassa :)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

[quote="


JUUH...onnex oon blondi ja uskallan ilmaista totaalisen tietämättömyyteni/ taitamattomuuteni asian kuin asian suhteen :roll:

[/quote]

He who asks is a fool about five minuts but he who does not ask remains a fool for ever. :wink:
BMW E31 V12
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Lainaan hieman tätä topikkia...

Onko S202:n takalasia mahdollista kalvottaa yhdellä palalla vai joutuuko tekeen suikaleista? Onko kenelläkään kuvia 35% kalvolla tummennetuista
farkun laseista?

-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

ahonen v kirjoitti:Lainaan hieman tätä topikkia...

Onko S202:n takalasia mahdollista kalvottaa yhdellä palalla vai joutuuko tekeen suikaleista?

-Ville
Voi kalvottaa yhdellä palalla , jos ostat oikeata merkkikalvoo.
Esim jkl:stä

Brand Factory Jyväskylä Oy
Pielesrinne 1
41310 LEPPÄVESI

Puh. 042 49 881
Fax 0424 988 713

Internet:www.brandfactory.fi


Tuossa hyvä hankinta paikka. :wink:
big jopo
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Gilan kalvoa meinasin käyttää. Täytyy vielä kattoa, että onko tuo lasi yhteen vai kahteen suuntaan kaareva.

Voi jee miten sekavat sivut :roll:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

ArPi kirjoitti:Sisäpuolelle kalvot.
Ite olen aina kalvottanut silleen, että Lasin ulkopinnalle suihkuttanut fairyvettä ja laittanut kalvon siihen leikattavaksi. Tässä otettava huomioon, että kalvossa on siis vielä se kirkasmuovi paikallaan ja että kalvo tulee sitten sisäpuolelle oikein päin. Siksi teen näin, koska kalvon saa leikattua helposti käypäseksi, niin ei tartte sitten auton sisällä ahtaassa leikellä kalvoa. Sitten kun on lasi puhdistettu kunnolla sisältä, niin laitetaan reilusti sitä fairyvettä lasiin ja kalvoon. Sitä on sitten helppo vielä liikutella siinä lasin pinnalla. Sopivan pehmeellä lastalla vaan lastomaan vesiä pois lasin ja kalvon välistä. Ja tässä ruetaan vaatimaan sitä malttia, se voi näyttää ettei onnistu millään ja kalvo vetäsee aina jostain reunasta ilmoja, mutta kyllä se rauhoittuu kun jaksaa näprätä.

Sopivan epäselkeesti kirjoitettu, mut jospa siitä jotain selvää saa.. :D

Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
Lainaanpas minäkin tätä topiksia...
Rohkeasti taidan "ihan ite" kokeilla tuon 124:n kalvotusta, kun on tuota ohjetta tuossa. Harjoittelemallahan tuonkin oppii, kait.

Vai löytyisikö foorumilta asiansa osaavaa kotikalvottajaa sopu hintaan? :D Ja niin, vielä Itäisestä Suomesta?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”