Kuinka kalvotan ikkunat?
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
Kuinka kalvotan ikkunat?
Asentaja hankki jo aikoja sitten astraani varten kivaa kalvoa ( pronssin väristä ) laitettavaksi takalasiin ja takaikkunoihin. Pyysi minua tuomaan mukanani mattoveitsen ja sumutuspullon, joita kuulemma "asennuksessa" tarvitaan...
Sää oli kuitenkin tuolloin huono ,vihmoi räntää eikä sisätiloihin ollut pääsyä, emmekä saaneet kalvotettua
Joten mulla on nyt ne kalvot täällä odottamassa, että tekisin niille itse jotain. Jälleen kerran jäi asennusohjeet kysymättä, kun blondi taas luotti miehiseen apuun ja itse oli niin kiireinen, kun apua oli tarjolla. Miehinen apu on nyt työmatkalla...mutta onneksi on mese.foorumin ihqut miehet ja naiset...Ohjeita varmaan satelee taas sikäli mikäli ...
Sää oli kuitenkin tuolloin huono ,vihmoi räntää eikä sisätiloihin ollut pääsyä, emmekä saaneet kalvotettua
Joten mulla on nyt ne kalvot täällä odottamassa, että tekisin niille itse jotain. Jälleen kerran jäi asennusohjeet kysymättä, kun blondi taas luotti miehiseen apuun ja itse oli niin kiireinen, kun apua oli tarjolla. Miehinen apu on nyt työmatkalla...mutta onneksi on mese.foorumin ihqut miehet ja naiset...Ohjeita varmaan satelee taas sikäli mikäli ...
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
onhan nuita tullut asennettua,leikkaa jostain paperista ikkkunaa vastaen
sopiva "sapluuna",niitähän ei tarvi tehä ku toiselta sivulta,kun se toisinpäin
käännettynä sopii toisen kylje ikkunaan,sama takalasille joka onkin pahempi juttu, jos se on niin sanottu kahteen suuntaan kaareva lasi,voi olla ettei onnistu asentaa yhtenä kappaleena.en tiedä onko kalvot kuinka
viime vuosien aikana parantunut...
leikkaa kalvosta mallin mukaiset palat,muista TOINEN eri päin sillä sapluunalla...
vettä ja vähä fairya sumupulloon,suihkauta lasiin,irrota kalvo suojuksesta,
ÄLÄ ANNA KOSKETTAA MIHINKÄÄN,ei kaipaa pölyä eikä karvoja,asenna
lasiin,siirtele oikeaan kohtaan ja pakkauksessa mukana olleella kumilastalla, (toivottavasti oli mukana),alat veteleen saippualiuosta pois
kalvon ja lasin välistä,keskeltä reunoille päin....
näin niitä joskus on asenneltu....takseihinkin...
sopiva "sapluuna",niitähän ei tarvi tehä ku toiselta sivulta,kun se toisinpäin
käännettynä sopii toisen kylje ikkunaan,sama takalasille joka onkin pahempi juttu, jos se on niin sanottu kahteen suuntaan kaareva lasi,voi olla ettei onnistu asentaa yhtenä kappaleena.en tiedä onko kalvot kuinka
viime vuosien aikana parantunut...
leikkaa kalvosta mallin mukaiset palat,muista TOINEN eri päin sillä sapluunalla...
vettä ja vähä fairya sumupulloon,suihkauta lasiin,irrota kalvo suojuksesta,
ÄLÄ ANNA KOSKETTAA MIHINKÄÄN,ei kaipaa pölyä eikä karvoja,asenna
lasiin,siirtele oikeaan kohtaan ja pakkauksessa mukana olleella kumilastalla, (toivottavasti oli mukana),alat veteleen saippualiuosta pois
kalvon ja lasin välistä,keskeltä reunoille päin....
näin niitä joskus on asenneltu....takseihinkin...
En missään nimessä halua masentaa Revontuletarta tai muitakaan naisia, miehistä nyt puhumattakaan.
Mutta... Ihan aikuisten oikeasti, tuo ikkunoiden kalvotus on parasta jättää ammatti-ihmisen huoleksi. Se tuntuu ja varsinkin näyttää helpolta, sitä kuitenkaan olematta. Ja mikä kamalinta, ne teippasin-ihan-itse-kalvot-ensimmäistä-kertaa-elämässäni-kalvotukset ovat aivan järkyttävän näköisiä! Ainakin ulkopuolisen silmin. Harva ystävä tai toveri edes kehtaa itseensä tyytyväiselle tee-se-itse-teipparille asiasta mainitakaan, naureskelevat vain selän takana
Mie olen nähnyt niiiiiiiin monta p*rsiilleen mennyttä teippausyritystä etten itse edes moista urakkaa suunnittelisi aloittavani.
Liikkeessä se teippaus kyllä maksaa mansikoita, ellei jopa lakkoja. Mutta tulee ainakin hyvä, kerralla. Mikä hauskinta, yleensä sen suurimman summan maksaa se niiden itse-teipattujen kalvojen poisto. Ja se ei ole sille ammatti-ihmisellekään herkkuhommaa.
Toivottavasti joku osaa antaa ihan oikeita ohjeita teippaukseen, mie en ossoo. Johtunee siitä, että olen vain istunut vieressä monet monituiset kerrat kun ammattimies on tehnyt teippauksia. Ja hienoja sellaisia
Mutta... Ihan aikuisten oikeasti, tuo ikkunoiden kalvotus on parasta jättää ammatti-ihmisen huoleksi. Se tuntuu ja varsinkin näyttää helpolta, sitä kuitenkaan olematta. Ja mikä kamalinta, ne teippasin-ihan-itse-kalvot-ensimmäistä-kertaa-elämässäni-kalvotukset ovat aivan järkyttävän näköisiä! Ainakin ulkopuolisen silmin. Harva ystävä tai toveri edes kehtaa itseensä tyytyväiselle tee-se-itse-teipparille asiasta mainitakaan, naureskelevat vain selän takana
Mie olen nähnyt niiiiiiiin monta p*rsiilleen mennyttä teippausyritystä etten itse edes moista urakkaa suunnittelisi aloittavani.
Liikkeessä se teippaus kyllä maksaa mansikoita, ellei jopa lakkoja. Mutta tulee ainakin hyvä, kerralla. Mikä hauskinta, yleensä sen suurimman summan maksaa se niiden itse-teipattujen kalvojen poisto. Ja se ei ole sille ammatti-ihmisellekään herkkuhommaa.
Toivottavasti joku osaa antaa ihan oikeita ohjeita teippaukseen, mie en ossoo. Johtunee siitä, että olen vain istunut vieressä monet monituiset kerrat kun ammattimies on tehnyt teippauksia. Ja hienoja sellaisia
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
valmetista olen tummentanut lasit itte, mutta kaarevat lasit on sen verran vaikeeta teherä, että ne kannattaa jättää melkein ammattilaisen hommaksi, velien 124, kaverien autot on kaikki tummentanut paikkakunnalla asuva alan ammattilainen, ja hinta on pyörinyt (230-270)€ välillä. sis takalasin ja kaikki sivulasit. ja todella hyvää jälkeä. ei paljon kannata itte siihen hintaan yrittää.
Ihan ite olen kalvottanut autoni alusta asti ja sellaistahan se jälki olikin mutta kaikessa kehittyy voisin sanoa osaavani jo nuo hommat kaikkeen muuhun paitsi kovin kaarevat jätän suosiolla yrittämättä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Useimmat kalvot kutistuvat Pituus-suunnassa Eli kaarevissa akkunoissa siirrä kuplat ja lämmität Varovasti kuumailmapuhaltimella.Parhaana harjoitus kohteena voi käyttää W124:sen takaikkunaaLerssinen kirjoitti: voisin sanoa osaavani jo nuo hommat kaikkeen muuhun paitsi kovin kaarevat jätän suosiolla yrittämättä..
Bilteman ja halvoissa ei ole tätä ominaisuutta!
big jopo
Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. tai siis ilman kuplia ja ryppyjä..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. tai siis ilman kuplia ja ryppyjä..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
...no arvaa ostiko "asentaja" ne biltemasta valtakirjalla? Ja syyhän ei ole asentajan vaan kaikesta hetkessä innostuvan blondin, jolla ei oo tietoo...asentaja halus olla avulias ja säästää blondin rahavaroja...KILTTI, kun on...ja blondi impulsiivinen...audimies kirjoitti:
Bilteman ja halvoissa ei ole tätä ominaisuutta!
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Pitää paikkaansa ja kestää ne meitin laittamat kalvot katseenkinVesqju kirjoitti:Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. tai siis ilman kuplia ja ryppyjä..
Meillä kun ei ole ollut tapana liimailla ilmakuplia
* Club Meucow® *
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
...ettei sitten itäisestä slummista tulis tolokun mies auttamaan hienostokaupunkiin blondia pulassaVuke kirjoitti:Pitää paikkaansa ja kestää ne meitin laittamat kalvot katseenkinVesqju kirjoitti:Kyllä ne kaarevatkin ikkunat saa hyvin kalvotettua jos muistaa, että maltti on valttia.. Vuken kanssa on tullu parikolmekymmentä autoa kalvotettua..
Mutta jos ei ole ennen laittanu, niin parempi unohtaa koko homma, varsinkin jos edes jonkunlaista jälkeä haluaa.. tai siis ilman kuplia ja ryppyjä..
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
ammattilaisethan tekevät kelpoa jälkeä ja kalvotkin ovat vissiin usein laadukkaampia...niitä voi lämmittää ja muutenki muovata paremmin lasiin sopivaksi...eikä niistä tule ajan saatossa violetteja
On nuita muutava tuttava jotka ovat sen verran tummennelleet että asiallista jälkeä tekevät...todella asiallista.
nimim..ite en oo koskaan tummentanut yhtikäs mitään
On nuita muutava tuttava jotka ovat sen verran tummennelleet että asiallista jälkeä tekevät...todella asiallista.
nimim..ite en oo koskaan tummentanut yhtikäs mitään
BMW E31 V12
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Kalvojen laittamisessahan pätee vanha totuus että harjoitus tekee mestarin...
Itse joskus asentelin ensimmäisiä kaverin kanssa niin huonothan niistä tuli, toiset onnistu jo hieman paremmin ja kolmannet oli jo ihan hyvät. Nyttemmin ko olen vaimon opettanu laittokaveriksi kalvoille ja on laitettu muutamat kymmenet kalvot niin homma sujuu jo sivulaseissa sen verran hyvin että kelpaa jo ittele mitä nyt joskus tulee niissä pikkukolmioissa leikkausvirheitä ja takalaseista onnistuu suorat lasit hyvin mutta kaarevat hieman heikommin jos yrittää yhdestä palasta saada...
Itse joskus asentelin ensimmäisiä kaverin kanssa niin huonothan niistä tuli, toiset onnistu jo hieman paremmin ja kolmannet oli jo ihan hyvät. Nyttemmin ko olen vaimon opettanu laittokaveriksi kalvoille ja on laitettu muutamat kymmenet kalvot niin homma sujuu jo sivulaseissa sen verran hyvin että kelpaa jo ittele mitä nyt joskus tulee niissä pikkukolmioissa leikkausvirheitä ja takalaseista onnistuu suorat lasit hyvin mutta kaarevat hieman heikommin jos yrittää yhdestä palasta saada...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Juu, ei kannata alkaa itte turaamaan jossei ole treenannu, tai laita ensin naapurin autoon harjotukseksi.
Ei ole niin helppoa miltä näyttää ja kalvon laadussa ei kannata alkaa säästellä.
Itse olen harjoitellut ensin suoriin ruutuihin kuten vaikka veneen klaseihin.
Oppiihan sitä laittelemaan, malttia pitää vaan olla.
Yleensä ne on ihan hirveitä kun on itse laiteltu markan kalvoa, täynnä kuplia ja leikelty miten sattuu.
Ei ole niin helppoa miltä näyttää ja kalvon laadussa ei kannata alkaa säästellä.
Itse olen harjoitellut ensin suoriin ruutuihin kuten vaikka veneen klaseihin.
Oppiihan sitä laittelemaan, malttia pitää vaan olla.
Yleensä ne on ihan hirveitä kun on itse laiteltu markan kalvoa, täynnä kuplia ja leikelty miten sattuu.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ite olen kalvotellut omia ja kavereiden autoja ja ikinä ei oo tarvinnut repiä kalvoja pois. Joskus onnistunut nopeastikkin ja joskus on tarvinnut noitua jo ihan oikeesti, mutta aina on onnistunut. Nyt oon miettinyt, että pitäskö tummentaa noita W123:sen laseja. Ne kyllä jää varmaan kirkkaiksi.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
Kiitti. Taidan sitten kuitenkin uskaltautua itse kalvottamaan ainakin ne sivuikkunat. Osaan kai leikellä ja jopa asentaa kuplattomiksi... on pitkä kokemus kirjojen päällystämisestä . Ei onneksi asentaja hankkinut markan kalvoa... ... ehkä parin markan...
Mutta kuinkas...se takalasi sitten...ei sekään ole nyt niin kauhean kaareva. ..mutta siinä on ne takalasin lämmittimen viirut . Tuo ´MIKSI jo pikamiitillä mainitsikin, että jotenkin pitäis ne "kaapelit" suojata koiran kynsiltä... Kalvothan tulee kaiketi ulkopinnalle???
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Sisäpuolelle kalvot.
Ite olen aina kalvottanut silleen, että Lasin ulkopinnalle suihkuttanut fairyvettä ja laittanut kalvon siihen leikattavaksi. Tässä otettava huomioon, että kalvossa on siis vielä se kirkasmuovi paikallaan ja että kalvo tulee sitten sisäpuolelle oikein päin. Siksi teen näin, koska kalvon saa leikattua helposti käypäseksi, niin ei tartte sitten auton sisällä ahtaassa leikellä kalvoa. Sitten kun on lasi puhdistettu kunnolla sisältä, niin laitetaan reilusti sitä fairyvettä lasiin ja kalvoon. Sitä on sitten helppo vielä liikutella siinä lasin pinnalla. Sopivan pehmeellä lastalla vaan lastomaan vesiä pois lasin ja kalvon välistä. Ja tässä ruetaan vaatimaan sitä malttia, se voi näyttää ettei onnistu millään ja kalvo vetäsee aina jostain reunasta ilmoja, mutta kyllä se rauhoittuu kun jaksaa näprätä.
Sopivan epäselkeesti kirjoitettu, mut jospa siitä jotain selvää saa..
Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
Ite olen aina kalvottanut silleen, että Lasin ulkopinnalle suihkuttanut fairyvettä ja laittanut kalvon siihen leikattavaksi. Tässä otettava huomioon, että kalvossa on siis vielä se kirkasmuovi paikallaan ja että kalvo tulee sitten sisäpuolelle oikein päin. Siksi teen näin, koska kalvon saa leikattua helposti käypäseksi, niin ei tartte sitten auton sisällä ahtaassa leikellä kalvoa. Sitten kun on lasi puhdistettu kunnolla sisältä, niin laitetaan reilusti sitä fairyvettä lasiin ja kalvoon. Sitä on sitten helppo vielä liikutella siinä lasin pinnalla. Sopivan pehmeellä lastalla vaan lastomaan vesiä pois lasin ja kalvon välistä. Ja tässä ruetaan vaatimaan sitä malttia, se voi näyttää ettei onnistu millään ja kalvo vetäsee aina jostain reunasta ilmoja, mutta kyllä se rauhoittuu kun jaksaa näprätä.
Sopivan epäselkeesti kirjoitettu, mut jospa siitä jotain selvää saa..
Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
JUUH...onnex oon blondi ja uskallan ilmaista totaalisen tietämättömyyteni/ taitamattomuuteni asian kuin asian suhteenArPi kirjoitti:Sisäpuolelle kalvot.
Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
Siis kalvothan tulis opel astraan...farkku-sellaiseen vm 97... taas hiipi epävarmuus puseroon...josko sit kuitenkin...ei liikene ton hintaluokan ajopeliin kyllä kolmeasataa mihinkään kalvottamiseen...ennemmin sit taas nykäisen salusiinit ikkunoihin ... ja heitän kalvot mäkeen... johan ne meni omatkin jo vuosikymmeniä sitten
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
No tuollainen auto ei onneks ole sieltä hankalammista päästä tai edes läheltäkään sieltä kalvottaa. kyllä se onnistuu.. Ja ainakin takalasin ja takimmaisten sivulasien reunat taitaa olla mustat tuossa, niin kalvon reunan ei tartte välttämättä olla ihan justiinsa. Tulee muutamia milliä pelivaraa.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
siinä on se etu että jos se ei tasoitu millään niin sulla on noin 8 tuntia aikaa ottaa se vielä helposti irti ja tehä uus, sen jälkeen alkaa olla lujemmassa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Lainaan hieman tätä topikkia...
Onko S202:n takalasia mahdollista kalvottaa yhdellä palalla vai joutuuko tekeen suikaleista? Onko kenelläkään kuvia 35% kalvolla tummennetuista
farkun laseista?
-Ville
Onko S202:n takalasia mahdollista kalvottaa yhdellä palalla vai joutuuko tekeen suikaleista? Onko kenelläkään kuvia 35% kalvolla tummennetuista
farkun laseista?
-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Voi kalvottaa yhdellä palalla , jos ostat oikeata merkkikalvoo.ahonen v kirjoitti:Lainaan hieman tätä topikkia...
Onko S202:n takalasia mahdollista kalvottaa yhdellä palalla vai joutuuko tekeen suikaleista?
-Ville
Esim jkl:stä
Brand Factory Jyväskylä Oy
Pielesrinne 1
41310 LEPPÄVESI
Puh. 042 49 881
Fax 0424 988 713
Internet:www.brandfactory.fi
Tuossa hyvä hankinta paikka.
big jopo
Gilan kalvoa meinasin käyttää. Täytyy vielä kattoa, että onko tuo lasi yhteen vai kahteen suuntaan kaareva.
Voi jee miten sekavat sivut
Voi jee miten sekavat sivut
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Lainaanpas minäkin tätä topiksia...ArPi kirjoitti:Sisäpuolelle kalvot.
Ite olen aina kalvottanut silleen, että Lasin ulkopinnalle suihkuttanut fairyvettä ja laittanut kalvon siihen leikattavaksi. Tässä otettava huomioon, että kalvossa on siis vielä se kirkasmuovi paikallaan ja että kalvo tulee sitten sisäpuolelle oikein päin. Siksi teen näin, koska kalvon saa leikattua helposti käypäseksi, niin ei tartte sitten auton sisällä ahtaassa leikellä kalvoa. Sitten kun on lasi puhdistettu kunnolla sisältä, niin laitetaan reilusti sitä fairyvettä lasiin ja kalvoon. Sitä on sitten helppo vielä liikutella siinä lasin pinnalla. Sopivan pehmeellä lastalla vaan lastomaan vesiä pois lasin ja kalvon välistä. Ja tässä ruetaan vaatimaan sitä malttia, se voi näyttää ettei onnistu millään ja kalvo vetäsee aina jostain reunasta ilmoja, mutta kyllä se rauhoittuu kun jaksaa näprätä.
Sopivan epäselkeesti kirjoitettu, mut jospa siitä jotain selvää saa..
Edit: Mihinkä autoon kalvot on tulossa?
Rohkeasti taidan "ihan ite" kokeilla tuon 124:n kalvotusta, kun on tuota ohjetta tuossa. Harjoittelemallahan tuonkin oppii, kait.
Vai löytyisikö foorumilta asiansa osaavaa kotikalvottajaa sopu hintaan? Ja niin, vielä Itäisestä Suomesta?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************