Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mie ja Pasi vissiin tullaan tuolla minun autolla. Jätän sen vähän sivuun, johonkin maastoverkon alle piiloon. :lol:

Ketäs muita 199 omistajia tuonne on tulossa. :D Vaan se on toinen juttu, toisessa topicissa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hui :shock: Nyt pitää rauhoittua. Kävin tuossa pihalla ja ohimennen auto sai pintaansa ensin Autoglymin paint renovatorin ja sen päälle sitten sonaxin jonkun nestemäisen helposti työstettävän irtoaa hiki se helpommallakin vahan. Eihän tuo uusi ole, eikä sellaiseksi muutu, mutta vahauksen jälkeen näyttää vähän siistimmältä.

Kiillotukseen käytin hyväksi havaittuja utareliinoja :wink:

Seuraavaksi ootellaan lämpimiä ilmoja ja siirrytään sisätilojen siivoukseen. Katto, penkit, lattia yms. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Siirsin tänne projekteihin tämän. Vaikka autoa nyt ei rakenneta, eikä tuunata niin paremmin sopii tälle alueelle. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä tuon kanssa tekee :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään kävin öljynvaihdossa. Bp5000 ja suodatin + työt noin 77€. Vaihto suoritettiin yläkautta "imurilla".

Paikkana www.jarmat.fi
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4360
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pappi kirjoitti: Bp5000 ja suodatin + työt noin 77€.
Huh :x ,onneksi on vielä tuo sponsori,niin vastaava toimenpide laihduttaa lompakkoa n.6 €.
On kyllä rengastyöt ja öljynvaihdot kallistuneet alan liikkeissä melkosesti euron myötä :shock: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:
Pappi kirjoitti: Bp5000 ja suodatin + työt noin 77€.
Huh :x ,onneksi on vielä tuo sponsori,niin vastaava toimenpide laihduttaa lompakkoa n.6 €.
Jos tuossa Papin mainitsemassa summassa on liemet, suodatin ja työt, niin normihinnaltahan se kuulostaa (pari pönttöä öljyä: 60 € ja suodatin kympin). Eihän se kyllä ilmaista ole mutta ei tuossa kovin hyville palkoille vielä pääse.

Tuommoinen sponsori olisi kyllä ihan kiva. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4360
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Roisto kirjoitti: (pari pönttöä öljyä: 60 €

t.
Risto
Yleensä firmoissa,jotka työkseen öljyjä vaihtavat,"pöntön" koko on 200 litraa,jolloin sisäänostohinta / litra on vähän halvempi kuin neljän litran kanistereissa :wink: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onhan tuo totta että on halvempi litrahinnaltaan ostaa 200litraa kuin 4 litraa,mutta siihenhän yleensä kaupankäynti on perustunut että joku saa katetta myymästään tuotteestaan :shock: niin ainakin täällä meillä päin. ainiin ja me ostellaan 1000L pönttöjä,eikä tuollaasia pieniä 200L kanistereita. :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:Yleensä firmoissa,jotka työkseen öljyjä vaihtavat,"pöntön" koko on 200 litraa,jolloin sisäänostohinta / litra on vähän halvempi kuin neljän litran kanistereissa :wink: .
Näinhän se on. Ajattelin tuossa vain suhteessa siihen, että jos ostaa itse liemet ja suodattimen tarvikeputkasta, niin vaihtotyön saapi melko ripeästi, että tuntipalkan saisi kohdalleen. :D Jos itsekin saisi öljyt ja tarvikkeet "tukkuhintaan", niin jo vain kelpaisi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nyt mitattiin matka-ajon kulutuksia. Helsingistä tullessa mitattiin matka-ajon kulutukseksi 7,56ltr / 100km. Mennessä kulutus oli 8,16ltr / 100km.
Eihän tuo nyt mikään talousihme ole, mutta ottaen huomioon lastin ja kuskit niin ei tuota voi huonona pitää. Tulomatkan tuloksesta vastasi tarkalla kaasujalallaan L.Samarialainen :) (kuulemma vakkarilla ajeli melko paljon).

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Aika samanmoiset kulutukset sulla ku mulla. Matka-ajossa menee koko aika alle 8L, jos taajamissa enemmän ajoo nii himpun yli 8L menee...
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuohon kulutukseen ei sitten juurikaan kestä ohitella. Vaikkakin tarvetta olisi muutaman kerran ollut. :x Pienin kulutus mitattiin matkalla, joka tehtiin 5 tiellä. Moottoritieajoa ei tuohon kulutuspätkään tullut yhtään. Moottoritie osuudet olivat tuossa menomatkan kulutuksessa.

:?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Aika vähän ittekkin ohittelen, mutta välillä on pakko. Motarilla en oo enää pitkään aikaan ajellu 120 km/h, pitää ajatella kulutusta koko aika :opel: siinä himpun yli sataa oon ajellu.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Löytyhän se tämäkin kun arkistoa kaivelin... Luontevasti jatketaan tähän pienelllä koosteella ja muutamalla kuvalla missä on menty ja mihin on jouduttu :lol:

Huomenna lisää... 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Bittitaivaaseen on toistaiseksi siirtynyt pitkä pätkä eri autoihin liittynyttä tarinaa... Tässä kooste viimeaikaisiin tapahtumiin...

Mersun möin pois poikkee ja tuli tuommonen tilalle.
Volvo V70 2,5TDI, automaatti -1997. Ajelin talven yli ja möin pois. Tähän autoon tehtiin vajaan 1500e jakopäähuolto, sisältäen öljyvuotojen poistamisen ja alustan kunnostuksen. Mittarissa noin 320tkm.
Kuva
Kuva
Oikein mukava auto, mutta tuo automaattilaatikko vei "lastutetusta" koneesta parhaan terän... :roll:

Kuopiosta jäi kynsiin sitten VW Golf 1,9tdi -2001, ajettu 230tkm.
Autoon en ehtinyt muuta tehdä kuin ostaa vähän varusteita. Kävi heti pieneksi kun Ville poika syntyi perheeseemme.
Kuva
Tästä autosta jäi muuten ok kuva, muuta oli vähän hidas lämpenemään. Kaikkein taloudellisin auto kuitenkin, mitä minulla on ollut.
Nettiauton kautta saapui seuraava?

Volvo V40 1,9D. Auto joka oli niin p*skanen kuin olla voi. Pitkällisen pesun jälkeen autoon saattoi mennä sisälle ilman haalareita. Tämä olisi muuten ollut ok, mutta peräkontin muotoilu ei suosinut lastenrattaiden kuljetusta...
Kuva
Kuva

Tiloihin tympääntyneenä kävin muutamaan mondeota koeajamassa ja pihaan saapui.
Ford Mondeo TDdi 115hp, -2001, Ghia. Varusteita oli vaikka muille jakaa. Tilat omaa luokkaansa ja kaikkinensa ihan passeli ajoauto. Ainoat ongelmat liittyivät heikkoon lämmityslaitteeseen ja korin korroosio herkkyyteen. Vaikka autossa oli lisälämmitin niin kovilla pakkasilla tuota ei voinut kehua lämpimäksi. Kulutus oli mielestäni vähän yläkanttiin, noin 8ltr/100km (sekalaisessa ajossa). Mittarissa myydessä noin 430tkm.
Kuva

Kakkosautoina pihassa on olleet seuraavat autot:
Nissan Sunny 1,6i. Ruosteisesta romusta tehtiin kaverin kanssa käyttöauto, joka tänäänkin palvelee moitteetta uudella omistajalla.
Kuva
Auto ei ollut mikään kiertopalkinto, mittarissa vain 185tkm. Sisältä täysin ehjä auto.

Mersukin kävi, 3pvä. 200D -1990. Tämä meni voorumilla eteenpäin.
Kuva
Mittarissa muistaakseni pitkästi päälle 600tkm.

Näiden jälkeen... Pihaamme ilmestyi säästöporsas, joka tuli aivan nurkan takaa.
Skoda Felicia combi, 1,9D 2+3hlö veronkierto paku. Myyntilmoituksen mukaan ruosteinen yms. Vaan ei haitannut ostopäätöstä. Takana nyt 10tkm yhteistä matkaa ja varaosiin mennyt joku 150e. Takaiskarit ja jouset kävin romuttamolta. Lämmityslaitteen moottorin ostin motonetistä.
Tällä tulee nyt ajettua omat työmatka-ajot.
Kuva
Kuva

Niin... vielä on tuo mondeon jälkeen tullut esittelemättä.
Ei ihan mieluisin, mutta ottaen huomioon vaimoni ajot, jotka pääsääntöisesti ovat kylälle töihin ja pojan kuskaaminen niin hyväksyttäneen bensiinikäyttöinen henkilöauto. Matka-ajossa tämä sedan on hiljainen ja varusteista löytyy :
Suomi-auto.
Bilian myymä.
312tkm
Manuaalivaihteisto
Automaatti-ilmastointi
Penkkien lämmitykset eessä ja takana
Irroitettava koukku
2 renkaat. Kesäset 17" ja talveksi 15"
Puolikkaat tekonahat ja ohjaamossa siellä täällä muovipärettä, joka näyttää joltain puulta.
Koneena 2,5 170hp pensa, eli 20v moottorilla.
Kuva
Kuva
Bensaa menee, mutta menköön. Laskin, että semmoset 10tkm jos on vuodessa ajoa niin tuolla kestää meidän ajoja ajaa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että työmatkat ajan Skodalla.

Että tämmöstä Papin autojupinoissa. Kaikista autoista olisi ollut myös sisäkuvat, mutta galleriasofta herjasi tiedostokokoja yms, joten lisäillään kuvia jossain vaiheessa.

Mondeon tilalle oli lähellä tulla Chrysler Voyager 2,5TD, mutta katsottu ja koeajettu auto oli sen verran huonossa kunnossa, että pesin siitä käteni.
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Millon oot Mondeon myyny ja tän Volvon ostanu ku ei oo ollut siitä juttua?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Volvo on ollut kohta 2 viikkoa pihassa. En tuonne väliaikaiselle voorumille tehnyt tästä mitään juttua. 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

S70 update:
Pykinyt kattolista vaihdettu priimaan romuttamolta löytyneeseen listaan.
Peräkontissa on asennusta odottamassa seuraavat osat:
Oven rajoitin... paukkui, ei pauku enää.
Vahvistetut kuormajouset v70 mallista.
Kuljettajan oven sisäkahva kun nykyisestä on palautusjousi kuoleentunut tai mennyt poikki?

Purkaamolla käydessä tuumasi kaveri, että mitä hänellä on näitä Volvoja pistetty lihoiksi niin värinsä puolesta tuo meillä oleva on harvinainen. No, katsotaan nyt kuinka kauan tuolla ajetaan. Omaan käteen tuo tuntuu kyllä jämäkältä kamppeelta ja kun malttaa ajaa rauhallisesti niin bensan kulutuskin on maltillista. Ajotietokoneen mukaan 7800km matkalla on poltettu bensaa 9.5ltr / 100km ja keskinopeus on ollut tasan 50km/h.

Laskin, että meidän kylän hinnoilla tuon tankkaaminen tyhjästä täyteen maksaa semmoset 100e, joten tilipäivän läheisyyteen on syytä sijoittaa vierailu kylmäasemalla. :lol:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Onnittelut vollesta 8)
Mites ne ylämyllyn kiekot? Jäi tarinat tässä kesken..
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ootappa joo... :arrow: soitan päivälllä :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pyhäpäivän kunniaksi ajelin Volvolla töihin.
Nyt tuolla on ajettu meillä ollessa noin 800km. Tällä matkalla ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus on laskenut melkein litralla.

Kunhan käyn tankkaamassa seuraavan kerran niin näkee vähän kulutusta. Eihän tuo nyt kuuteen litraan mene, mutta melkein :lol:

Lämmityslaitteissa on eroja. Fordissa ei voinut käyttää automaatti-ilmastointia näillä keleillä. Volvon lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea. Lasit on pysyneet sulana ja lämpöä riittää.

Vaimo kävi eilen anoppilassa. Kuulemma tykkää ajaa eikä loskakeli haitannut matkantekoa. Ei hänenkään tarvinnut lämmityslaitetta säätää.

Aika näyttää miten tuossa pelaa kovilla pakkasilla lämmitys. Muissa Volvoissa olen laittanut puhalluksen lasille ja jalkoihin, lämpötilan olen pitänyt +22c asteessa ja puhalluksen on saanut automatiikka hoitaa.

Pitiköhän tuolla nyt talvi kokkeilla... :?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Onkos tämä S70 vuosimallia 1997-98?

Sisustuksesta jotenkin olen näkevinäni, että S/V70 mallisarjan alkupäätä, etenkin tuo puuratti. Jos takaluukussa liioitellaan, että 2.5 litran kone olisi pellin alla, niin sekin kuuluu noihin ensimmäisiin vuosiin?

Kyselen, koska omat havaintoni vahvistavat tehtaan ilmoituksen lähes 1.5 litraa putoavista kulutuslukemista viimeiseksi jääneeseen vuosimalliin 2000, joka sai jo ennakkoon silloin uuden pattikylkisen S60/V70/S80 mallisarjan uudet versiot 140 ja 170 hv vaparikoneista.

Tuon ikäinen kannattaa mielestäni ostaakin manuaalina, koska vanha automaatti ei ole mikään talousihme.

Omalla V70:llani ajoin ensimmäisen vuoden ympärivuotiseksi keskikulutukseksi 7.9 tankkikirjan mukaan. Auto oli silloin 8-vuotias ja 175 tkm ajettu. Tuo on vasiten ajettu rajoitusten mukaan, mutta silti perheen ainoalla vetokoukullisella ja ainoalla suksilaatikon ja kanootin kuljetuslavetilla.

Kasin alitus pitkän ajan keskiarvona on silti vähän teoriaa, koska moottorin softaversion päivitys sellaiseen joka pitää koneen vakaasti käynnissä kaikissa lämpötiloissa myös tyhjäkäynnin tuntumassa näyttää tarjoavan kakkua lisää alakierroksille. Toisen vuoden keskiarvo menee selvästi yli kasin, lähelle EU-normikulutusta 8.6.

Suuntavakavuus ja ohjaustuntuma ovat mielestäni parasta Volvossa pitkiin aikoihin, mutta valitettavasti tämä suorakylkinen 90-lukuinen sarja on minun makuuni niin nokkapainoinen, että mieli on alkanut kääntyä siihen suuntaan että seuraavaan autoon tekisi mieli valita takaveto tai takapainoinen neliveto. Saa nähdä...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pappi kirjoitti: Kunhan käyn tankkaamassa seuraavan kerran niin näkee vähän kulutusta. Eihän tuo nyt kuuteen litraan mene, mutta melkein :lol:

Volvon lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea. Lasit on pysyneet sulana ja lämpöä riittää.
Mittarisatasen tienoolla menee maantieajossa se raja, jonka yli ei 68 litran tankillisella enää ajeta tuhatta kilometriä. Omassani tosin 140 hv kuristettu versio, jonka pitäisi olla juuri sen pari desiä taloudellisempi kuin minkä farmarikori hukkaa.

Lämmityslaite ei ainakaan omassani ole aivan Volvon mittainen. Hyvin toimiva se on eikä tarvi jatkuvaa räpläämistä. 740 GLE:hen ja facelift S80 verrattuna silti ainakin V70 koriin mahtuisi ihan kovimmilla pakkasilla vähän enemmänkin lämmitystehoa. Lisäksi se täysautomaatilla ajettaessa tuleva hirmu tohotus moottorin lämmettyä kabiinia pikalämmitettäessä on vähän "halvan" kuuloinen hirmumyrsky.

Vaimon S80:n lämmityslaite on aina 22-asteessa, eikä aiheuta tohinaa eikä puhallusta vaan mukavan lämpimän ilman ääniefektejä. S80:ssa on oikeasti Volvon mittainen lämmityslaite, minkä tietää siitä, että 25 asteen pakkasella istuu takapenkillä pidemmällä matkalla mieluummin sukkasillaan kuin kuumat talvisaappaat jalassa.

Mutta S70 on pienempi sisätila ja lämmityslaite sama, joten kokemus voi hyvin olla erilainenkin?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vuosimalli on 1997, eli moottorin kokoa liioitellaan ja sisusta on vähän tuommonen kasiviiskympin oloinen.

Lämmityslaitteen tehoa vertailen 850 TDI (sedan) ja V70 TDI:n vastaaviin. Tuleva talvi tietenkin kertoo sitten sen, miten tuossa tarkenee.

Olet oikeassa tuosta halvan kuuloisesta pöhinästä, onneksi sitä ei kauan tartte kuunnella.

Sedan on äänimaailmaltaan huomattavasti hiljaisempi kuin vastaava farkku.

Pitkästä aikaa tekee mieli parantaan soitinta. Autossa on 8 kaiutinta ja hattuhyllyllä on myös kajarit. Tuo auton mukana tullut oma soitin on aika tumma ääneltään. No, tänään tuli postilaatikkoon tarvikelaatikko ja muunnos-sarja, jolla Volvon liittimet vaihtuu ISO liittimiksi ja soittimen vaihto on max 10min homma. Pitiköhän tuo joulupukille kirjoittaa, että tuoppa mulla Alpine 9880R :?

:)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eivät tosiaankaan jää nastarenkaat farmarimallissa huomaamatta, siitä pitää huolen avoin takatila. Ei paljon auttanut, vaikka hädissäni vaihdoin Nokian 2 tilalle uudet Nokian 7.

Jos vakiona olevaa 2*DIN soitinta on vaihtamassa normaalin DIN-kokoiseen, saa siniseltä tiskiltä muutamalla eurolla pikkutavaralokeron jolla voi elegantisti maisemoida soittimen alapuolelle kojetauluun jäävän tyhjän reijän. Itse vaihdoin vakiosoittimen tilalle Blaupunkt Hamburgin, koska vaatimuksenani oli USB:n lisäksi myös BT-HF. Molemmat toimivat mukavasti, mutta eihän Blaukkarin vahvistin tietenkään samanhintaisille japanilaisille pärjää.

Alkuperäinen soitin taitaa olla sitä mallia, joka tulee ulos omilla integroiduilla ulosvetokoukuillaan ilman lisätyökaluja.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 24.10.2010 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10622
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tavarakotelo ja kaapeli on hankittu.
Nykyinen soitin lähtee näppärästi pois kun siinä on nuo mainitsemasi irroituskoukut valmiina. 8)

Joulupukille kokeilin jo kirjoittaa, mutta kuulemma budjetista uupuu noin 180e, jonka tuollainen mainitsemani Alpine 9880R soitin maksaa. :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ootee:
Kertokaas minulle kun alle satasella saa soittimen jossa kaikenmoiset liittimet ja ominaisuudet niin mitä tuplahinnalla saa lisäks ? :D
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

dealer kirjoitti:Ootee:
Kertokaas minulle kun alle satasella saa soittimen jossa kaikenmoiset liittimet ja ominaisuudet niin mitä tuplahinnalla saa lisäks ? :D
Luotettavamman soittimen, jossa äänenlaatu on huomattavasti parempi, kuin esim. vastaavissa LG:n soittimissa. :? Myös soittimen integroidussa vahvistimessa riittää jerkkua jokseenkin reilummin, mutta järestäänhän nuo kailottimet haluavat "oikean" vahvistimen tuottamaan potkua. Ja mun ei tarvinnut maksaa edes tuplahintaa, vain alle puolet lisää (139€) niin sain Alpinen LG:n tilalle. Enkä kadu.

Nimittäin kaksi LG:n soitinta oli, molemmat levis noin 9kk oston jälkeen tietämättömästä syystä. Eivät vaan käynnistyneet ollenkaan. Kolmannella kerralla rahat takaisin takuusta (Joka muuten toimi Citymarketissa hienosti), kun ei jaksanut enää pelleillä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinäpä tuli nopeasti selkeä vastaus, kiitosta.

Tosin onhan noita alle satasen soittimia monta merkkiä mutta LG olikin sinulla vain esimerkki josta omakohtaista kokemusta.

Eikös sitten kannata laittaa vielä satanen pari lisää ja ostaa kerralla kunnollinen soitin jos ja kun äänenlaatu ym. seikat paranevat hinnan myötä noin olennaisesti ?
Niin minä ainakin tekisin jos aiheesta innostuisin, soitintahan ei tarvitse eikä kannata auton mukaan jättää kun vaihtaa ajopeliä.

Vai onko niin että soitinten laatu paranee vuodessa parissa niin paljon että vanha on lähinnä ongelmajätettä :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Lisähinnalla saa sitten lähinnä lisäominaisuuksia. Bluetuuttia, iiipottia, DSP:tä,parempaa näyttöä yms. niin paljon kuin vain kokee tarvitsevansa, ja rahapussissa riittää vääntö. Kyllähän tuollaisen laadukkaan perussoittimen jälkeen kannattaa katse siirtää niihin kaiuttimiin, niitten laatuhan äänenlaadun sitten lopulta ratkaisee. Siis jos ei tarvitse noita liaäominaisuuksia mistä maksaa helposti toisen puolen soittimen hinnassa.

Tuollanen Bluetooth on yllättävänkin kätevä. Sillä kun voi soitella biisit suoraan puhelimen muistikortilta ilman mitään turhien johtojen kytkemistä tai puhelimeen koskemista. Ja jos vaan puhelinverkossa riittää vääntö sen kautta voi kuunnella vaikkapa nettiradioita tai spotifyä. Sellanen edge nopeus riittää melko hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”