Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Hui Nyt pitää rauhoittua. Kävin tuossa pihalla ja ohimennen auto sai pintaansa ensin Autoglymin paint renovatorin ja sen päälle sitten sonaxin jonkun nestemäisen helposti työstettävän irtoaa hiki se helpommallakin vahan. Eihän tuo uusi ole, eikä sellaiseksi muutu, mutta vahauksen jälkeen näyttää vähän siistimmältä.
Kiillotukseen käytin hyväksi havaittuja utareliinoja
Seuraavaksi ootellaan lämpimiä ilmoja ja siirrytään sisätilojen siivoukseen. Katto, penkit, lattia yms.
Kiillotukseen käytin hyväksi havaittuja utareliinoja
Seuraavaksi ootellaan lämpimiä ilmoja ja siirrytään sisätilojen siivoukseen. Katto, penkit, lattia yms.
Tänään kävin öljynvaihdossa. Bp5000 ja suodatin + työt noin 77€. Vaihto suoritettiin yläkautta "imurilla".
Paikkana www.jarmat.fi
Paikkana www.jarmat.fi
Jos tuossa Papin mainitsemassa summassa on liemet, suodatin ja työt, niin normihinnaltahan se kuulostaa (pari pönttöä öljyä: 60 € ja suodatin kympin). Eihän se kyllä ilmaista ole mutta ei tuossa kovin hyville palkoille vielä pääse.kilander kirjoitti:Huh ,onneksi on vielä tuo sponsori,niin vastaava toimenpide laihduttaa lompakkoa n.6 €.Pappi kirjoitti: Bp5000 ja suodatin + työt noin 77€.
Tuommoinen sponsori olisi kyllä ihan kiva.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näinhän se on. Ajattelin tuossa vain suhteessa siihen, että jos ostaa itse liemet ja suodattimen tarvikeputkasta, niin vaihtotyön saapi melko ripeästi, että tuntipalkan saisi kohdalleen. Jos itsekin saisi öljyt ja tarvikkeet "tukkuhintaan", niin jo vain kelpaisi.kilander kirjoitti:Yleensä firmoissa,jotka työkseen öljyjä vaihtavat,"pöntön" koko on 200 litraa,jolloin sisäänostohinta / litra on vähän halvempi kuin neljän litran kanistereissa .
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Nyt mitattiin matka-ajon kulutuksia. Helsingistä tullessa mitattiin matka-ajon kulutukseksi 7,56ltr / 100km. Mennessä kulutus oli 8,16ltr / 100km.
Eihän tuo nyt mikään talousihme ole, mutta ottaen huomioon lastin ja kuskit niin ei tuota voi huonona pitää. Tulomatkan tuloksesta vastasi tarkalla kaasujalallaan L.Samarialainen (kuulemma vakkarilla ajeli melko paljon).
Eihän tuo nyt mikään talousihme ole, mutta ottaen huomioon lastin ja kuskit niin ei tuota voi huonona pitää. Tulomatkan tuloksesta vastasi tarkalla kaasujalallaan L.Samarialainen (kuulemma vakkarilla ajeli melko paljon).
Bittitaivaaseen on toistaiseksi siirtynyt pitkä pätkä eri autoihin liittynyttä tarinaa... Tässä kooste viimeaikaisiin tapahtumiin...
Mersun möin pois poikkee ja tuli tuommonen tilalle.
Volvo V70 2,5TDI, automaatti -1997. Ajelin talven yli ja möin pois. Tähän autoon tehtiin vajaan 1500e jakopäähuolto, sisältäen öljyvuotojen poistamisen ja alustan kunnostuksen. Mittarissa noin 320tkm.
Oikein mukava auto, mutta tuo automaattilaatikko vei "lastutetusta" koneesta parhaan terän...
Kuopiosta jäi kynsiin sitten VW Golf 1,9tdi -2001, ajettu 230tkm.
Autoon en ehtinyt muuta tehdä kuin ostaa vähän varusteita. Kävi heti pieneksi kun Ville poika syntyi perheeseemme.
Tästä autosta jäi muuten ok kuva, muuta oli vähän hidas lämpenemään. Kaikkein taloudellisin auto kuitenkin, mitä minulla on ollut.
Nettiauton kautta saapui seuraava?
Volvo V40 1,9D. Auto joka oli niin p*skanen kuin olla voi. Pitkällisen pesun jälkeen autoon saattoi mennä sisälle ilman haalareita. Tämä olisi muuten ollut ok, mutta peräkontin muotoilu ei suosinut lastenrattaiden kuljetusta...
Tiloihin tympääntyneenä kävin muutamaan mondeota koeajamassa ja pihaan saapui.
Ford Mondeo TDdi 115hp, -2001, Ghia. Varusteita oli vaikka muille jakaa. Tilat omaa luokkaansa ja kaikkinensa ihan passeli ajoauto. Ainoat ongelmat liittyivät heikkoon lämmityslaitteeseen ja korin korroosio herkkyyteen. Vaikka autossa oli lisälämmitin niin kovilla pakkasilla tuota ei voinut kehua lämpimäksi. Kulutus oli mielestäni vähän yläkanttiin, noin 8ltr/100km (sekalaisessa ajossa). Mittarissa myydessä noin 430tkm.
Kakkosautoina pihassa on olleet seuraavat autot:
Nissan Sunny 1,6i. Ruosteisesta romusta tehtiin kaverin kanssa käyttöauto, joka tänäänkin palvelee moitteetta uudella omistajalla.
Auto ei ollut mikään kiertopalkinto, mittarissa vain 185tkm. Sisältä täysin ehjä auto.
Mersukin kävi, 3pvä. 200D -1990. Tämä meni voorumilla eteenpäin.
Mittarissa muistaakseni pitkästi päälle 600tkm.
Näiden jälkeen... Pihaamme ilmestyi säästöporsas, joka tuli aivan nurkan takaa.
Skoda Felicia combi, 1,9D 2+3hlö veronkierto paku. Myyntilmoituksen mukaan ruosteinen yms. Vaan ei haitannut ostopäätöstä. Takana nyt 10tkm yhteistä matkaa ja varaosiin mennyt joku 150e. Takaiskarit ja jouset kävin romuttamolta. Lämmityslaitteen moottorin ostin motonetistä.
Tällä tulee nyt ajettua omat työmatka-ajot.
Niin... vielä on tuo mondeon jälkeen tullut esittelemättä.
Ei ihan mieluisin, mutta ottaen huomioon vaimoni ajot, jotka pääsääntöisesti ovat kylälle töihin ja pojan kuskaaminen niin hyväksyttäneen bensiinikäyttöinen henkilöauto. Matka-ajossa tämä sedan on hiljainen ja varusteista löytyy :
Suomi-auto.
Bilian myymä.
312tkm
Manuaalivaihteisto
Automaatti-ilmastointi
Penkkien lämmitykset eessä ja takana
Irroitettava koukku
2 renkaat. Kesäset 17" ja talveksi 15"
Puolikkaat tekonahat ja ohjaamossa siellä täällä muovipärettä, joka näyttää joltain puulta.
Koneena 2,5 170hp pensa, eli 20v moottorilla.
Bensaa menee, mutta menköön. Laskin, että semmoset 10tkm jos on vuodessa ajoa niin tuolla kestää meidän ajoja ajaa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että työmatkat ajan Skodalla.
Että tämmöstä Papin autojupinoissa. Kaikista autoista olisi ollut myös sisäkuvat, mutta galleriasofta herjasi tiedostokokoja yms, joten lisäillään kuvia jossain vaiheessa.
Mondeon tilalle oli lähellä tulla Chrysler Voyager 2,5TD, mutta katsottu ja koeajettu auto oli sen verran huonossa kunnossa, että pesin siitä käteni.
Mersun möin pois poikkee ja tuli tuommonen tilalle.
Volvo V70 2,5TDI, automaatti -1997. Ajelin talven yli ja möin pois. Tähän autoon tehtiin vajaan 1500e jakopäähuolto, sisältäen öljyvuotojen poistamisen ja alustan kunnostuksen. Mittarissa noin 320tkm.
Oikein mukava auto, mutta tuo automaattilaatikko vei "lastutetusta" koneesta parhaan terän...
Kuopiosta jäi kynsiin sitten VW Golf 1,9tdi -2001, ajettu 230tkm.
Autoon en ehtinyt muuta tehdä kuin ostaa vähän varusteita. Kävi heti pieneksi kun Ville poika syntyi perheeseemme.
Tästä autosta jäi muuten ok kuva, muuta oli vähän hidas lämpenemään. Kaikkein taloudellisin auto kuitenkin, mitä minulla on ollut.
Nettiauton kautta saapui seuraava?
Volvo V40 1,9D. Auto joka oli niin p*skanen kuin olla voi. Pitkällisen pesun jälkeen autoon saattoi mennä sisälle ilman haalareita. Tämä olisi muuten ollut ok, mutta peräkontin muotoilu ei suosinut lastenrattaiden kuljetusta...
Tiloihin tympääntyneenä kävin muutamaan mondeota koeajamassa ja pihaan saapui.
Ford Mondeo TDdi 115hp, -2001, Ghia. Varusteita oli vaikka muille jakaa. Tilat omaa luokkaansa ja kaikkinensa ihan passeli ajoauto. Ainoat ongelmat liittyivät heikkoon lämmityslaitteeseen ja korin korroosio herkkyyteen. Vaikka autossa oli lisälämmitin niin kovilla pakkasilla tuota ei voinut kehua lämpimäksi. Kulutus oli mielestäni vähän yläkanttiin, noin 8ltr/100km (sekalaisessa ajossa). Mittarissa myydessä noin 430tkm.
Kakkosautoina pihassa on olleet seuraavat autot:
Nissan Sunny 1,6i. Ruosteisesta romusta tehtiin kaverin kanssa käyttöauto, joka tänäänkin palvelee moitteetta uudella omistajalla.
Auto ei ollut mikään kiertopalkinto, mittarissa vain 185tkm. Sisältä täysin ehjä auto.
Mersukin kävi, 3pvä. 200D -1990. Tämä meni voorumilla eteenpäin.
Mittarissa muistaakseni pitkästi päälle 600tkm.
Näiden jälkeen... Pihaamme ilmestyi säästöporsas, joka tuli aivan nurkan takaa.
Skoda Felicia combi, 1,9D 2+3hlö veronkierto paku. Myyntilmoituksen mukaan ruosteinen yms. Vaan ei haitannut ostopäätöstä. Takana nyt 10tkm yhteistä matkaa ja varaosiin mennyt joku 150e. Takaiskarit ja jouset kävin romuttamolta. Lämmityslaitteen moottorin ostin motonetistä.
Tällä tulee nyt ajettua omat työmatka-ajot.
Niin... vielä on tuo mondeon jälkeen tullut esittelemättä.
Ei ihan mieluisin, mutta ottaen huomioon vaimoni ajot, jotka pääsääntöisesti ovat kylälle töihin ja pojan kuskaaminen niin hyväksyttäneen bensiinikäyttöinen henkilöauto. Matka-ajossa tämä sedan on hiljainen ja varusteista löytyy :
Suomi-auto.
Bilian myymä.
312tkm
Manuaalivaihteisto
Automaatti-ilmastointi
Penkkien lämmitykset eessä ja takana
Irroitettava koukku
2 renkaat. Kesäset 17" ja talveksi 15"
Puolikkaat tekonahat ja ohjaamossa siellä täällä muovipärettä, joka näyttää joltain puulta.
Koneena 2,5 170hp pensa, eli 20v moottorilla.
Bensaa menee, mutta menköön. Laskin, että semmoset 10tkm jos on vuodessa ajoa niin tuolla kestää meidän ajoja ajaa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että työmatkat ajan Skodalla.
Että tämmöstä Papin autojupinoissa. Kaikista autoista olisi ollut myös sisäkuvat, mutta galleriasofta herjasi tiedostokokoja yms, joten lisäillään kuvia jossain vaiheessa.
Mondeon tilalle oli lähellä tulla Chrysler Voyager 2,5TD, mutta katsottu ja koeajettu auto oli sen verran huonossa kunnossa, että pesin siitä käteni.
S70 update:
Pykinyt kattolista vaihdettu priimaan romuttamolta löytyneeseen listaan.
Peräkontissa on asennusta odottamassa seuraavat osat:
Oven rajoitin... paukkui, ei pauku enää.
Vahvistetut kuormajouset v70 mallista.
Kuljettajan oven sisäkahva kun nykyisestä on palautusjousi kuoleentunut tai mennyt poikki?
Purkaamolla käydessä tuumasi kaveri, että mitä hänellä on näitä Volvoja pistetty lihoiksi niin värinsä puolesta tuo meillä oleva on harvinainen. No, katsotaan nyt kuinka kauan tuolla ajetaan. Omaan käteen tuo tuntuu kyllä jämäkältä kamppeelta ja kun malttaa ajaa rauhallisesti niin bensan kulutuskin on maltillista. Ajotietokoneen mukaan 7800km matkalla on poltettu bensaa 9.5ltr / 100km ja keskinopeus on ollut tasan 50km/h.
Laskin, että meidän kylän hinnoilla tuon tankkaaminen tyhjästä täyteen maksaa semmoset 100e, joten tilipäivän läheisyyteen on syytä sijoittaa vierailu kylmäasemalla.
Pykinyt kattolista vaihdettu priimaan romuttamolta löytyneeseen listaan.
Peräkontissa on asennusta odottamassa seuraavat osat:
Oven rajoitin... paukkui, ei pauku enää.
Vahvistetut kuormajouset v70 mallista.
Kuljettajan oven sisäkahva kun nykyisestä on palautusjousi kuoleentunut tai mennyt poikki?
Purkaamolla käydessä tuumasi kaveri, että mitä hänellä on näitä Volvoja pistetty lihoiksi niin värinsä puolesta tuo meillä oleva on harvinainen. No, katsotaan nyt kuinka kauan tuolla ajetaan. Omaan käteen tuo tuntuu kyllä jämäkältä kamppeelta ja kun malttaa ajaa rauhallisesti niin bensan kulutuskin on maltillista. Ajotietokoneen mukaan 7800km matkalla on poltettu bensaa 9.5ltr / 100km ja keskinopeus on ollut tasan 50km/h.
Laskin, että meidän kylän hinnoilla tuon tankkaaminen tyhjästä täyteen maksaa semmoset 100e, joten tilipäivän läheisyyteen on syytä sijoittaa vierailu kylmäasemalla.
Pyhäpäivän kunniaksi ajelin Volvolla töihin.
Nyt tuolla on ajettu meillä ollessa noin 800km. Tällä matkalla ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus on laskenut melkein litralla.
Kunhan käyn tankkaamassa seuraavan kerran niin näkee vähän kulutusta. Eihän tuo nyt kuuteen litraan mene, mutta melkein
Lämmityslaitteissa on eroja. Fordissa ei voinut käyttää automaatti-ilmastointia näillä keleillä. Volvon lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea. Lasit on pysyneet sulana ja lämpöä riittää.
Vaimo kävi eilen anoppilassa. Kuulemma tykkää ajaa eikä loskakeli haitannut matkantekoa. Ei hänenkään tarvinnut lämmityslaitetta säätää.
Aika näyttää miten tuossa pelaa kovilla pakkasilla lämmitys. Muissa Volvoissa olen laittanut puhalluksen lasille ja jalkoihin, lämpötilan olen pitänyt +22c asteessa ja puhalluksen on saanut automatiikka hoitaa.
Pitiköhän tuolla nyt talvi kokkeilla...
Nyt tuolla on ajettu meillä ollessa noin 800km. Tällä matkalla ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus on laskenut melkein litralla.
Kunhan käyn tankkaamassa seuraavan kerran niin näkee vähän kulutusta. Eihän tuo nyt kuuteen litraan mene, mutta melkein
Lämmityslaitteissa on eroja. Fordissa ei voinut käyttää automaatti-ilmastointia näillä keleillä. Volvon lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea. Lasit on pysyneet sulana ja lämpöä riittää.
Vaimo kävi eilen anoppilassa. Kuulemma tykkää ajaa eikä loskakeli haitannut matkantekoa. Ei hänenkään tarvinnut lämmityslaitetta säätää.
Aika näyttää miten tuossa pelaa kovilla pakkasilla lämmitys. Muissa Volvoissa olen laittanut puhalluksen lasille ja jalkoihin, lämpötilan olen pitänyt +22c asteessa ja puhalluksen on saanut automatiikka hoitaa.
Pitiköhän tuolla nyt talvi kokkeilla...
Onkos tämä S70 vuosimallia 1997-98?
Sisustuksesta jotenkin olen näkevinäni, että S/V70 mallisarjan alkupäätä, etenkin tuo puuratti. Jos takaluukussa liioitellaan, että 2.5 litran kone olisi pellin alla, niin sekin kuuluu noihin ensimmäisiin vuosiin?
Kyselen, koska omat havaintoni vahvistavat tehtaan ilmoituksen lähes 1.5 litraa putoavista kulutuslukemista viimeiseksi jääneeseen vuosimalliin 2000, joka sai jo ennakkoon silloin uuden pattikylkisen S60/V70/S80 mallisarjan uudet versiot 140 ja 170 hv vaparikoneista.
Tuon ikäinen kannattaa mielestäni ostaakin manuaalina, koska vanha automaatti ei ole mikään talousihme.
Omalla V70:llani ajoin ensimmäisen vuoden ympärivuotiseksi keskikulutukseksi 7.9 tankkikirjan mukaan. Auto oli silloin 8-vuotias ja 175 tkm ajettu. Tuo on vasiten ajettu rajoitusten mukaan, mutta silti perheen ainoalla vetokoukullisella ja ainoalla suksilaatikon ja kanootin kuljetuslavetilla.
Kasin alitus pitkän ajan keskiarvona on silti vähän teoriaa, koska moottorin softaversion päivitys sellaiseen joka pitää koneen vakaasti käynnissä kaikissa lämpötiloissa myös tyhjäkäynnin tuntumassa näyttää tarjoavan kakkua lisää alakierroksille. Toisen vuoden keskiarvo menee selvästi yli kasin, lähelle EU-normikulutusta 8.6.
Suuntavakavuus ja ohjaustuntuma ovat mielestäni parasta Volvossa pitkiin aikoihin, mutta valitettavasti tämä suorakylkinen 90-lukuinen sarja on minun makuuni niin nokkapainoinen, että mieli on alkanut kääntyä siihen suuntaan että seuraavaan autoon tekisi mieli valita takaveto tai takapainoinen neliveto. Saa nähdä...
Sisustuksesta jotenkin olen näkevinäni, että S/V70 mallisarjan alkupäätä, etenkin tuo puuratti. Jos takaluukussa liioitellaan, että 2.5 litran kone olisi pellin alla, niin sekin kuuluu noihin ensimmäisiin vuosiin?
Kyselen, koska omat havaintoni vahvistavat tehtaan ilmoituksen lähes 1.5 litraa putoavista kulutuslukemista viimeiseksi jääneeseen vuosimalliin 2000, joka sai jo ennakkoon silloin uuden pattikylkisen S60/V70/S80 mallisarjan uudet versiot 140 ja 170 hv vaparikoneista.
Tuon ikäinen kannattaa mielestäni ostaakin manuaalina, koska vanha automaatti ei ole mikään talousihme.
Omalla V70:llani ajoin ensimmäisen vuoden ympärivuotiseksi keskikulutukseksi 7.9 tankkikirjan mukaan. Auto oli silloin 8-vuotias ja 175 tkm ajettu. Tuo on vasiten ajettu rajoitusten mukaan, mutta silti perheen ainoalla vetokoukullisella ja ainoalla suksilaatikon ja kanootin kuljetuslavetilla.
Kasin alitus pitkän ajan keskiarvona on silti vähän teoriaa, koska moottorin softaversion päivitys sellaiseen joka pitää koneen vakaasti käynnissä kaikissa lämpötiloissa myös tyhjäkäynnin tuntumassa näyttää tarjoavan kakkua lisää alakierroksille. Toisen vuoden keskiarvo menee selvästi yli kasin, lähelle EU-normikulutusta 8.6.
Suuntavakavuus ja ohjaustuntuma ovat mielestäni parasta Volvossa pitkiin aikoihin, mutta valitettavasti tämä suorakylkinen 90-lukuinen sarja on minun makuuni niin nokkapainoinen, että mieli on alkanut kääntyä siihen suuntaan että seuraavaan autoon tekisi mieli valita takaveto tai takapainoinen neliveto. Saa nähdä...
Mittarisatasen tienoolla menee maantieajossa se raja, jonka yli ei 68 litran tankillisella enää ajeta tuhatta kilometriä. Omassani tosin 140 hv kuristettu versio, jonka pitäisi olla juuri sen pari desiä taloudellisempi kuin minkä farmarikori hukkaa.Pappi kirjoitti: Kunhan käyn tankkaamassa seuraavan kerran niin näkee vähän kulutusta. Eihän tuo nyt kuuteen litraan mene, mutta melkein
Volvon lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea. Lasit on pysyneet sulana ja lämpöä riittää.
Lämmityslaite ei ainakaan omassani ole aivan Volvon mittainen. Hyvin toimiva se on eikä tarvi jatkuvaa räpläämistä. 740 GLE:hen ja facelift S80 verrattuna silti ainakin V70 koriin mahtuisi ihan kovimmilla pakkasilla vähän enemmänkin lämmitystehoa. Lisäksi se täysautomaatilla ajettaessa tuleva hirmu tohotus moottorin lämmettyä kabiinia pikalämmitettäessä on vähän "halvan" kuuloinen hirmumyrsky.
Vaimon S80:n lämmityslaite on aina 22-asteessa, eikä aiheuta tohinaa eikä puhallusta vaan mukavan lämpimän ilman ääniefektejä. S80:ssa on oikeasti Volvon mittainen lämmityslaite, minkä tietää siitä, että 25 asteen pakkasella istuu takapenkillä pidemmällä matkalla mieluummin sukkasillaan kuin kuumat talvisaappaat jalassa.
Mutta S70 on pienempi sisätila ja lämmityslaite sama, joten kokemus voi hyvin olla erilainenkin?
Vuosimalli on 1997, eli moottorin kokoa liioitellaan ja sisusta on vähän tuommonen kasiviiskympin oloinen.
Lämmityslaitteen tehoa vertailen 850 TDI (sedan) ja V70 TDI:n vastaaviin. Tuleva talvi tietenkin kertoo sitten sen, miten tuossa tarkenee.
Olet oikeassa tuosta halvan kuuloisesta pöhinästä, onneksi sitä ei kauan tartte kuunnella.
Sedan on äänimaailmaltaan huomattavasti hiljaisempi kuin vastaava farkku.
Pitkästä aikaa tekee mieli parantaan soitinta. Autossa on 8 kaiutinta ja hattuhyllyllä on myös kajarit. Tuo auton mukana tullut oma soitin on aika tumma ääneltään. No, tänään tuli postilaatikkoon tarvikelaatikko ja muunnos-sarja, jolla Volvon liittimet vaihtuu ISO liittimiksi ja soittimen vaihto on max 10min homma. Pitiköhän tuo joulupukille kirjoittaa, että tuoppa mulla Alpine 9880R
Lämmityslaitteen tehoa vertailen 850 TDI (sedan) ja V70 TDI:n vastaaviin. Tuleva talvi tietenkin kertoo sitten sen, miten tuossa tarkenee.
Olet oikeassa tuosta halvan kuuloisesta pöhinästä, onneksi sitä ei kauan tartte kuunnella.
Sedan on äänimaailmaltaan huomattavasti hiljaisempi kuin vastaava farkku.
Pitkästä aikaa tekee mieli parantaan soitinta. Autossa on 8 kaiutinta ja hattuhyllyllä on myös kajarit. Tuo auton mukana tullut oma soitin on aika tumma ääneltään. No, tänään tuli postilaatikkoon tarvikelaatikko ja muunnos-sarja, jolla Volvon liittimet vaihtuu ISO liittimiksi ja soittimen vaihto on max 10min homma. Pitiköhän tuo joulupukille kirjoittaa, että tuoppa mulla Alpine 9880R
Eivät tosiaankaan jää nastarenkaat farmarimallissa huomaamatta, siitä pitää huolen avoin takatila. Ei paljon auttanut, vaikka hädissäni vaihdoin Nokian 2 tilalle uudet Nokian 7.
Jos vakiona olevaa 2*DIN soitinta on vaihtamassa normaalin DIN-kokoiseen, saa siniseltä tiskiltä muutamalla eurolla pikkutavaralokeron jolla voi elegantisti maisemoida soittimen alapuolelle kojetauluun jäävän tyhjän reijän. Itse vaihdoin vakiosoittimen tilalle Blaupunkt Hamburgin, koska vaatimuksenani oli USB:n lisäksi myös BT-HF. Molemmat toimivat mukavasti, mutta eihän Blaukkarin vahvistin tietenkään samanhintaisille japanilaisille pärjää.
Alkuperäinen soitin taitaa olla sitä mallia, joka tulee ulos omilla integroiduilla ulosvetokoukuillaan ilman lisätyökaluja.
Jos vakiona olevaa 2*DIN soitinta on vaihtamassa normaalin DIN-kokoiseen, saa siniseltä tiskiltä muutamalla eurolla pikkutavaralokeron jolla voi elegantisti maisemoida soittimen alapuolelle kojetauluun jäävän tyhjän reijän. Itse vaihdoin vakiosoittimen tilalle Blaupunkt Hamburgin, koska vaatimuksenani oli USB:n lisäksi myös BT-HF. Molemmat toimivat mukavasti, mutta eihän Blaukkarin vahvistin tietenkään samanhintaisille japanilaisille pärjää.
Alkuperäinen soitin taitaa olla sitä mallia, joka tulee ulos omilla integroiduilla ulosvetokoukuillaan ilman lisätyökaluja.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 24.10.2010 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Luotettavamman soittimen, jossa äänenlaatu on huomattavasti parempi, kuin esim. vastaavissa LG:n soittimissa. Myös soittimen integroidussa vahvistimessa riittää jerkkua jokseenkin reilummin, mutta järestäänhän nuo kailottimet haluavat "oikean" vahvistimen tuottamaan potkua. Ja mun ei tarvinnut maksaa edes tuplahintaa, vain alle puolet lisää (139€) niin sain Alpinen LG:n tilalle. Enkä kadu.dealer kirjoitti:Ootee:
Kertokaas minulle kun alle satasella saa soittimen jossa kaikenmoiset liittimet ja ominaisuudet niin mitä tuplahinnalla saa lisäks ?
Nimittäin kaksi LG:n soitinta oli, molemmat levis noin 9kk oston jälkeen tietämättömästä syystä. Eivät vaan käynnistyneet ollenkaan. Kolmannella kerralla rahat takaisin takuusta (Joka muuten toimi Citymarketissa hienosti), kun ei jaksanut enää pelleillä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Siinäpä tuli nopeasti selkeä vastaus, kiitosta.
Tosin onhan noita alle satasen soittimia monta merkkiä mutta LG olikin sinulla vain esimerkki josta omakohtaista kokemusta.
Eikös sitten kannata laittaa vielä satanen pari lisää ja ostaa kerralla kunnollinen soitin jos ja kun äänenlaatu ym. seikat paranevat hinnan myötä noin olennaisesti ?
Niin minä ainakin tekisin jos aiheesta innostuisin, soitintahan ei tarvitse eikä kannata auton mukaan jättää kun vaihtaa ajopeliä.
Vai onko niin että soitinten laatu paranee vuodessa parissa niin paljon että vanha on lähinnä ongelmajätettä
Tosin onhan noita alle satasen soittimia monta merkkiä mutta LG olikin sinulla vain esimerkki josta omakohtaista kokemusta.
Eikös sitten kannata laittaa vielä satanen pari lisää ja ostaa kerralla kunnollinen soitin jos ja kun äänenlaatu ym. seikat paranevat hinnan myötä noin olennaisesti ?
Niin minä ainakin tekisin jos aiheesta innostuisin, soitintahan ei tarvitse eikä kannata auton mukaan jättää kun vaihtaa ajopeliä.
Vai onko niin että soitinten laatu paranee vuodessa parissa niin paljon että vanha on lähinnä ongelmajätettä
Lisähinnalla saa sitten lähinnä lisäominaisuuksia. Bluetuuttia, iiipottia, DSP:tä,parempaa näyttöä yms. niin paljon kuin vain kokee tarvitsevansa, ja rahapussissa riittää vääntö. Kyllähän tuollaisen laadukkaan perussoittimen jälkeen kannattaa katse siirtää niihin kaiuttimiin, niitten laatuhan äänenlaadun sitten lopulta ratkaisee. Siis jos ei tarvitse noita liaäominaisuuksia mistä maksaa helposti toisen puolen soittimen hinnassa.
Tuollanen Bluetooth on yllättävänkin kätevä. Sillä kun voi soitella biisit suoraan puhelimen muistikortilta ilman mitään turhien johtojen kytkemistä tai puhelimeen koskemista. Ja jos vaan puhelinverkossa riittää vääntö sen kautta voi kuunnella vaikkapa nettiradioita tai spotifyä. Sellanen edge nopeus riittää melko hyvin.
Tuollanen Bluetooth on yllättävänkin kätevä. Sillä kun voi soitella biisit suoraan puhelimen muistikortilta ilman mitään turhien johtojen kytkemistä tai puhelimeen koskemista. Ja jos vaan puhelinverkossa riittää vääntö sen kautta voi kuunnella vaikkapa nettiradioita tai spotifyä. Sellanen edge nopeus riittää melko hyvin.