Harkinnassa TOYOTA HJ61 -89...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Harkinnassa TOYOTA HJ61 -89...

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

No niin, mitäs tuollaasesta lantikasta kannattaa kattoa ennen ostoa? Hyviä/huonoja kokemuksia kehiin, kaikki tervetullutta.
Viimeksi muokannut Mänskä, 20.12.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
210 -03
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

pitää olla turbo!! vapari on tussu ja vie polttoainetta.etu navat ei sais vuotaa,napalukot pitää toimia,akseli lukot voipi olla jumissa,mätiä suurin osa,polttoaine putkisto voipi olla mätä,etuveto nivelet ei saia raksua mutta uudetkaan ei oo kalliit sitten yleensä kaikki mitä katotaan kun ostetaan käytettyä autoa :!: :idea:

ps ei se vaparikaan huono ole mutta turbo ei juuri välitä kulutuksellisesti isostakaan peräkärrystä :wink:
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Joo turbo on tuo yksilö mikä on nyt harkinnassa, maalattu vasta, uudet renkaat/vanteet 33x12,5x15 , huolto-autoksi rekisteröity. 100% perälukot, ajettu 380tkm. Ihan hyvältä omaan silmään näyttää/tuntuu, mutta kun ei noista paljoa kokemusta ole...
210 -03
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Muutamissa näkemissäni turboissa öljynpainemittari on näyttänyt huolestuttavan matalia lukemia. Myös kierroksilla.
BJ-40 leipoi työkaverilla jumiin, pitkäaikaisen huonon paineen takia.
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

romu kirjoitti:Muutamissa näkemissäni turboissa öljynpainemittari on näyttänyt huolestuttavan matalia lukemia. Myös kierroksilla.


Mitä tuon paineen pitäisi olla tuossa HJ61:ssä, onko tietoa?
210 -03
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Mänskä kirjoitti:
romu kirjoitti:Muutamissa näkemissäni turboissa öljynpainemittari on näyttänyt huolestuttavan matalia lukemia. Myös kierroksilla.


Mitä tuon paineen pitäisi olla tuossa HJ61:ssä, onko tietoa?
Asia on askarruttanut minua, vastausta en tiedä.
Näissä missä paine oli varmasti alhainen, sai survoa kaasua tolkuttomasti että neula nousi pohjasta.

Varmaan myös tiedät että tämä jäykkäakselinen auto on maantieajossa täysi sahapukki. :evil:
Viimeksi muokannut romu, 18.12.2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Kun on vastikään maalattu kannattaa katella ovien ja takaluukkujen alareunat huolella ettei ole kitistä kötöstelty samoin takalokarien kaaret ,tuppaavat noissa helposti ruostumaan :cry: Jokunen vuosi sitten itellä oli tuommonen ja kaikenkaikkiaan todella mukava peli ja turbossa voimaakin niin jotta isoakin asuntovaunua nyhtää perässä vaikka ylösalasin :twisted:
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

tosi vähän ajettu yksilö!!(hmm ???) mulla kans näyttää öljyn paine mittari tosi vähän mutta kun ns korjaamo mallin liitin sivulle jo löyty paineita... ei muista ohje arvoja. se pitää paikkansa että jäykät akselit ja lehtijouset tekee autosta tarkan ajettavan :lol: siihen kun lisätään vielä jotku offi kumit niin renkaat ottaa maahan joka sadas metri :wink: :wink:
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Tuon ajo-ominaisuudet kyllä tiedetään, eikä sillä toki olisi tarkoituskaan mitään pitkää matkaa ajaa, sitä varten on mersu :shock:
210 -03
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Nyt on koe-ajoa takana yhren mettästys reissun verran, ja oikeen maantie-ajoakin Lapua-Seinäjoki-Lapua, eikä tuo kuume ainakaan vähentyny :kuume:

Öljyn paineet nousee normaali ajossa ekalle viivalle (jos laskee "pohja" viivankin niin toiselle) ja antamalla paikallaan vähän kierroksia saa viisarin nousemaan asteikon puoleen väliin, onkohan ok?

Etunavat vähän naputtaa kun neliveto päällä kääntyilee, onkohan tuo pahimmillaan kuinka arvokas remontti, osaako joku heittää arviota?

Kuvakin olis, mutta en osaa sitä tänne laittaa, pitää opetella :oops:
210 -03
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kannattais varmaan kysellä jostain Toyota -miesten foorumilta niistä paineista.
Muistelen että vähemmän näytti niissä minun testaamissani. :roll:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lantikka?

Eikö tässä ollu toyopetistä kyse eikä Land Roverista?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JALLERI kirjoitti:tosi vähän ajettu yksilö!!(hmm ???) mulla kans näyttää öljyn paine mittari tosi vähän mutta kun ns korjaamo mallin liitin sivulle jo löyty paineita... ei muista ohje arvoja. se pitää paikkansa että jäykät akselit ja lehtijouset tekee autosta tarkan ajettavan :lol: siihen kun lisätään vielä jotku offi kumit niin renkaat ottaa maahan joka sadas metri :wink: :wink:
Jep. Urheiluautomaisen kivikova jousitus yhdistettynä suunnilleen yhtä tarkkaan ohjattavuuteen kuin valtamerilaivassa. Hullua kyllä, turbottomassa HJ60:ssa on muistini mukaan paljon pehmeämmät jouset :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Aku P kirjoitti:Lantikka?

Eikö tässä ollu toyopetistä kyse eikä Land Roverista?
Samaan haluaisin myös itse tarrautua. Eli lantikka on aina ollut Land Rover ja tulee myös aina olemaan. Cruiseri on sitten vaikkapa ruiseri tai hoojii tai lantaruisku :roll:
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Ei sitte mitää muuta kommentoitavaa keksiny :roll: Pyydän nöyrimmin anteeksi suurta vääryyttä, kutsuttakoon tässä ketjussa vastedes HJ:ksi :wink:

Jos joku tuon otsikon luettuaan luulee että puhutaan land roverista, niin sellaaselta henkilöltä en kokemuksia tästä autosta halua kuulla :lol:
210 -03
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mänskä kirjoitti:
Jos joku tuon otsikon luettuaan luulee että puhutaan land roverista, niin sellaaselta henkilöltä en kokemuksia tästä autosta halua kuulla :lol:
Tokko. Mutta nykyisiltä Rover-miehiltä tai entisiltä kuten itse olen, voi tulla kitkerää katsetta :wink:

Eipä nuo muuten oikein ole vertailukelpoisia autoja muutenkaan, se minkä toinen kokoonpanolaadussa häviää, tulee muissa ominaisuuksissa takaisin.
Jokainen saa itse miettiä, kumpi vie kumman lajin. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Aku P kirjoitti: Eipä nuo muuten oikein ole vertailukelpoisia autoja muutenkaan, se minkä toinen kokoonpanolaadussa häviää, tulee muissa ominaisuuksissa takaisin.
Jokainen saa itse miettiä, kumpi vie kumman lajin. 8)
Tuos oot kyllä aiva oikias, ei oo verrattavis keskenään.
210 -03
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tojosta vois muuten löytyä tuoltakin aika paljon asiaa:
slck.net

Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan :x
Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Aku P kirjoitti: Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
Siinä vaan on sellanen ero että kun land roveriin(uudempaan) isketään 10: kertaa vaikka raidetangon niveltä niin HJ mies kyselee sen ensimmäisen hintaa.
Nuissa vanhemmissa, ekat discot, defenderit jne. sentäs jotain tolkkua vielä käytetty.
Viimeksi muokannut Jarno.V, 20.12.2007 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanalla "Lantikka" on niin paha sivumaku Freelanderin surkean koneen ansiosta että enpä soisi sanaa sotkettavan Toyotaan. :evil:

Mulla oli vähän aikaa TurboDiesel Patrol, se on kuulemma parempi tien päällä kuin vastaavat Toyotat - maastossa kai toisinpäin ?
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

dealer kirjoitti:Sanalla "Lantikka" on niin paha sivumaku Freelanderin surkean koneen ansiosta että enpä soisi sanaa sotkettavan Toyotaan. :evil:
Elä ny tiileri yleistä, ei se ole kuin yksi konetyyppi freelanderissa.
Esim. TD4 ihan pätevä vehje.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinjoo, kyseessä siis 1,8 bensa. :roll:
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Ihan vaan foorumia slck.net / petrisimolin.com selailleena muistelen ettei napojen naksutus ole paha juttu vaan normaalia kulumaa ja suht halpa jos itse korjaa. Land Cruiser lienee nimenomaan maastossa kuningas kestävyydessä, jos mökkitieajoa/ maantietä niin joku muukin merkki voisi tulla kyseeseen. Ja tosiaan ennen hdj80 olleet mallit hj60/61 on varmaan tällä hetkellä niitä eniten autoa suht pienellä rahalla malleja.

Kannatan myös ideaa pitää joku muu ykkösautona, varsinkin kun huoltoautoksi rekisteröity maastopeli kyseessä.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Aku P kirjoitti: Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
En tiijä onko satua vai totta, muutta aikanaan kaveri ihmetteli BJ40:n Toyota liikkeen tolkuttomia osahintoja, niin hänelle selitettiin että maahantuoja tekisi aina noihin "kauan hyllyssä" maanneisiin osiin indeksikorotuksia :arrow: Nykyisin vanhat osat tolkuttomissa hinnoissa :shock:
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

"hyvä" tarvike nivel maksaa noin 120e eli ei pitäs olla mahdoton kallis projekti jos se ratina on niin paha se pitää vaientaa :wink:
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Aku P kirjoitti:
Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan
Niin,mikä ihme niissä pitää hinnat suorastaan korkeina? :?:
komu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.11.2007 19:09
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja komu »

Ostin -97 Autoliikkeestä 500tkm ajetun -81 HJ 60:sen 20tmk:lla ja myin sen samalla hinnalla broidille 2vuotta ja 110tkm myöhemmin. Nyt niistä pyydetään 4-5000Euroa :shock: :shock:
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Paljonko on tuo kova pyynti?
210 -03
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Daimler kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan
Niin,mikä ihme niissä pitää hinnat suorastaan korkeina? :?:
Uusia maastokelpoisia autoja ei oikein enää tehdä, sellaista tarvitseva joutuu ostamaan väkisin vanhemman, jolloin siitä voidaan ottaa hintaa. Uudempia "maastureita" ei kehtaa metsässä ryskyttää jos ei ole tuohesta tehty, hevoskopin vetoon nekin käyvät, mutta monella ei ole sitten enää varaa siihen hevoseen. Toisaalta toimivaa Hoijakkaa ei kannata ihan ilman antaa koska märännöstäkin saa osina aika kivat rahat.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”