Mazda laadun kärjessä.
Mazda laadun kärjessä.
Saksalainen Autobild on koonnut laajan laaturaportin, mukana 24 automerkkiä.
Mazda on ykkönen, Toyota kakkonen.
Nämä kaksi automerkkiä ovat vallanneet vuoroin kärkisijat niinä viitenä vuonna kun raportti on julkistettu.
Tulokset on koostettu 7 tärkeästä asiasta.
- Autonkäyttäjien kokemukset
- Takaisinkutsujen määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelut
- Luotettavuus (katsastusraportti)
- Kokemukset Autobild- kestotestissä (100000km)
- Lukijapalaute
- Korjaamotestien tulokset
- Takuuehdot
Korealaisista Hyundai on jo neljäs, Chevrolet(Daewoo) kuudes.
Kia on vasta 19.
Paras saksalainen on Opel, kymmenentenä.
Valioluokasta Audi ja BMW tasapistein keskikaartissa sijalla 11.
Mercedes - Benz, jota on aiemmin pidetty saksalaisen laadun tunnusmerkkinä, on tipahtanut Skodan taakse sijalle 15.
Saksalaisilla valiomerkeillä on edessään vakava itsetutkiskelun paikka, laadussa on huikeasti parantamisen varaa.
Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten valmistajien tulisi olla eniten huolissaan; 20. Alfa - Romeo 21. Citroen 22. Fiat ja hännänhuippuna 23. Peugeot
Ylläoleva teksti on koostettu Hesarin uutisesta, eikä siinä erityisesti ole tarkoitus kehua tai moittia mitään automerkkiä
(paitsi pikkusen pösöjä kun villeki lukee tämän )
vaan herättää keskustelua vaikkapa siitä että pystyykö tämän päivän autoja enää pitämään liikenteessä vaikkapa 15 vuoden kuluttua ?
Mazda on ykkönen, Toyota kakkonen.
Nämä kaksi automerkkiä ovat vallanneet vuoroin kärkisijat niinä viitenä vuonna kun raportti on julkistettu.
Tulokset on koostettu 7 tärkeästä asiasta.
- Autonkäyttäjien kokemukset
- Takaisinkutsujen määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelut
- Luotettavuus (katsastusraportti)
- Kokemukset Autobild- kestotestissä (100000km)
- Lukijapalaute
- Korjaamotestien tulokset
- Takuuehdot
Korealaisista Hyundai on jo neljäs, Chevrolet(Daewoo) kuudes.
Kia on vasta 19.
Paras saksalainen on Opel, kymmenentenä.
Valioluokasta Audi ja BMW tasapistein keskikaartissa sijalla 11.
Mercedes - Benz, jota on aiemmin pidetty saksalaisen laadun tunnusmerkkinä, on tipahtanut Skodan taakse sijalle 15.
Saksalaisilla valiomerkeillä on edessään vakava itsetutkiskelun paikka, laadussa on huikeasti parantamisen varaa.
Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten valmistajien tulisi olla eniten huolissaan; 20. Alfa - Romeo 21. Citroen 22. Fiat ja hännänhuippuna 23. Peugeot
Ylläoleva teksti on koostettu Hesarin uutisesta, eikä siinä erityisesti ole tarkoitus kehua tai moittia mitään automerkkiä
(paitsi pikkusen pösöjä kun villeki lukee tämän )
vaan herättää keskustelua vaikkapa siitä että pystyykö tämän päivän autoja enää pitämään liikenteessä vaikkapa 15 vuoden kuluttua ?
wiimax.fi
Onko tämä testi jostain määrätyn ikäisistä (uusista?) autoista?
Vai automerkeistä yleensäkin?
Mielenkiintoisia tuloksia... Sen verran mitä minulla on kokemusta autoista (aina käytettynä ostettuja) en henkilökohtaisesti VOI allekirjoittaa tuota tulosta...
(olen omistanut mm. tojotoita-87 & -88, mitsuja -86 & -92, golf-74, passat-78, sitikka-89, volvo-90, honda civic -82, mersuja -82 & -93... muistinkohan kaikki...)
((eli uusista ei oo kokemusta))
Mutta enpä tuota tutkimusta voikaan (enkä haluakaan) kumota, koska kaikenlaisia autoja en ole omistanut... Ja toivottavasti en omistakaan...
Vai automerkeistä yleensäkin?
Mielenkiintoisia tuloksia... Sen verran mitä minulla on kokemusta autoista (aina käytettynä ostettuja) en henkilökohtaisesti VOI allekirjoittaa tuota tulosta...
(olen omistanut mm. tojotoita-87 & -88, mitsuja -86 & -92, golf-74, passat-78, sitikka-89, volvo-90, honda civic -82, mersuja -82 & -93... muistinkohan kaikki...)
((eli uusista ei oo kokemusta))
Mutta enpä tuota tutkimusta voikaan (enkä haluakaan) kumota, koska kaikenlaisia autoja en ole omistanut... Ja toivottavasti en omistakaan...
Pro-HVM
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
jo jos ei maksettu ni testin tekijät on hyvin juotettuHemingway kirjoitti:Testi ei ole maksettu ja Peugeot; On se huonoVille S. kirjoitti:Pakko olla maksettu testi... Pitäsköhän tuo pösö lykätä vaihtoo kuiteski ku se on niin saamarin huono auto. Ei siinä kyllä mitään vikaa oo ollu,mutta ei kai saksalainen autolehti voi olla väärässä??
Pösö o hyvä pehmeä kyyti...tosin sähkövikoja joissakin yksilöissä tuntuu olevan varmaan joku Lucas pösöllä tekemässä niitä sähköjä 607 on aika pr0..kaverilla on tommonen olikohan se 2.2bensa tai jottain kivasti rullaa
nim.merk. 405 GLixö-ä -95 eli ennen mersua
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Kyllä mazda on laadukas auto.Ostin muijalle vm90 626 mazdan konerikkoisena venttiili oli tipahtanu männän päälle ja särkeny koko koneen kilometrit silloin 274tkm ja oli hyvin pidetty auto.Nyt on kone kunnossa kaasaria lukuun ottamatta mutta kori meinaa nyt vähän hapantua.No yksilö vikoja voi olla monessa muussakin autossa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Vähän tuntuu, että Suomessa tehdyssä tutkimuksessa tulokset olisivat toisen suuntaiset. Vaikka aivan uusista autoista ei ole juurikaan kokemusta, viimeisin pakasta vedetty auto itsellä on ollut vm. 2000 ja Volvo. Rapiat 23 tkm asti sen kanssa jaksoi korjaamoilla kierrellä.
Mersujen kohdalla täytyy pitäytyä yli 10-vuotiaissa
Erilainen elektroniikka- ja automatiikkavouhkaaminen lienee pääsyy yleiseen luotettavuuden heikkenemiseen - helmitaulu kestää sateessa ja loskassa varmasti pidempään ja ongelmitta toisin kuin taskutietokone
Mersujen kohdalla täytyy pitäytyä yli 10-vuotiaissa
Erilainen elektroniikka- ja automatiikkavouhkaaminen lienee pääsyy yleiseen luotettavuuden heikkenemiseen - helmitaulu kestää sateessa ja loskassa varmasti pidempään ja ongelmitta toisin kuin taskutietokone
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ysikakkonen masta oli itselläni vajaan vuoden ja jonkun kymppitonnin verran. Eipä tarvinnut tehdä muuta kuin tankata ja vaihtaa öljyt pariin kertaan. Tankilla tosin sai käydä vähän väliä, kympillä ei päässyt kaupunkipyörityksessä mitenkään, eikä maantielläkään alle seitsemään päässyt. Kyseessä siis 2,2-litrainen 626.
Eihän tuollainen kilometrimäärä tietenkään mitään todista, mutta mersulla on takana nyt viitisen tuhatta ja jatkuvasti jotain saanut korjata, viimeksi tänään sai vierailla varaosatiskillä...
Eihän tuollainen kilometrimäärä tietenkään mitään todista, mutta mersulla on takana nyt viitisen tuhatta ja jatkuvasti jotain saanut korjata, viimeksi tänään sai vierailla varaosatiskillä...
No kun tässä kerran aletaan näitä vanhempiakin matukoita tutkiskelemaan niin...Minulla oli 2kpl 626:sia mazdoja,ensimmäinen oli 5 ovinen HB ja toinen 2-ovinen sport saloon.Molemmat -88 mallisia
Tuolla SS:llä tuli ajeltua 90tkm ja ihmettelen jos mazdaa kehutaan sen paremmaksi kestävyydeltään kuin muutakaan.Tuohon 90tkm mahtui kansi-ja laatikkoremontit,molemmat vetonivelet,iskarinyläpäät,jarrut ja jotain muuta pientä.Luotettava se kyllä oli,itse en jäänyt kertaakaan välille,isä autoa lainatessa jäi sitten heti välille ensimmäisellä kerralla
Hyvällehän se silloin aikanaan tuntui,eikä hyppäys mersuun niin ihmeellinen ollut,mutta nyt kun kokeilee toisinpäin niin....aika kipolta tuntuu.
Tuolla SS:llä tuli ajeltua 90tkm ja ihmettelen jos mazdaa kehutaan sen paremmaksi kestävyydeltään kuin muutakaan.Tuohon 90tkm mahtui kansi-ja laatikkoremontit,molemmat vetonivelet,iskarinyläpäät,jarrut ja jotain muuta pientä.Luotettava se kyllä oli,itse en jäänyt kertaakaan välille,isä autoa lainatessa jäi sitten heti välille ensimmäisellä kerralla
Hyvällehän se silloin aikanaan tuntui,eikä hyppäys mersuun niin ihmeellinen ollut,mutta nyt kun kokeilee toisinpäin niin....aika kipolta tuntuu.
http://www.mainio.net/print.asp?path=1; ... 0094;93937
Ja vielä kehdataan tehdä iso numero jos kymmenvuotiaassa väyrysessä on ruostekukkanen jossain tiivisteen alla?
Ja vielä kehdataan tehdä iso numero jos kymmenvuotiaassa väyrysessä on ruostekukkanen jossain tiivisteen alla?
Noh...miehet...ei noita tuloksia kannata ihan sinisilmäsenä tuijottaa.
Mazda on ollu muistaakseni aika hemmetin monen testin voittaja. Silti se on meluisa pahvilaatikko ja jopa 3 vuotta vanha alkaa ruostumaan. Testit ei kerro kaikkea. Siksi kannattaa itse katsella 5-10 vuotta vanhoja autoja, joista on jo tietoa, ja turhat tonnit on tipahtanut sen edestä, että auto ei haise (tai joidenkin mielestä tuoksu) enää uudelta. Laatuauto on 500-700tkm ajettuna ja 20v vanhanakin vielä menossa mukana ja se tuntuu edelleen Autolta, mitä ei voi sanoa monesta uudestakaan
En ole ihastunut tähteen vaan hienoon insinöörien saavutukseen ja tietty voimaan
Mazda on ollu muistaakseni aika hemmetin monen testin voittaja. Silti se on meluisa pahvilaatikko ja jopa 3 vuotta vanha alkaa ruostumaan. Testit ei kerro kaikkea. Siksi kannattaa itse katsella 5-10 vuotta vanhoja autoja, joista on jo tietoa, ja turhat tonnit on tipahtanut sen edestä, että auto ei haise (tai joidenkin mielestä tuoksu) enää uudelta. Laatuauto on 500-700tkm ajettuna ja 20v vanhanakin vielä menossa mukana ja se tuntuu edelleen Autolta, mitä ei voi sanoa monesta uudestakaan
En ole ihastunut tähteen vaan hienoon insinöörien saavutukseen ja tietty voimaan
Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 4d U65
Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Porrasperä
Ovet: 4
Vaihteet: M6
Henkilöluku: 5
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus: 2261
Neliveto
Paino (kg): 1430
Suorituskyky
Teho (kW): 191
Max vääntö (Nm):
Huippunopeus (km/h): 240
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.6
Aikalailla ovat autolehdet kehuneet tuotakin Mazdaa, perheauto joka kiihtyi 0-100km/h 5,9 sekunnissa erään suomalaisen autolehden testissä.
Tehoa ja vääntöä lienee huomattavasti enemmän kuin tehdas ilmoittaa...
Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Porrasperä
Ovet: 4
Vaihteet: M6
Henkilöluku: 5
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus: 2261
Neliveto
Paino (kg): 1430
Suorituskyky
Teho (kW): 191
Max vääntö (Nm):
Huippunopeus (km/h): 240
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.6
Aikalailla ovat autolehdet kehuneet tuotakin Mazdaa, perheauto joka kiihtyi 0-100km/h 5,9 sekunnissa erään suomalaisen autolehden testissä.
Tehoa ja vääntöä lienee huomattavasti enemmän kuin tehdas ilmoittaa...
wiimax.fi
Käykääpäs ajamassa tuo kuutonen! Suurin odotuksin suoritin koeajon minäkin (testien syytä), karvas oli pettymys. Oli melua ja muuta. Malli oli muistaakseni 1.8 bensa. Oikein perinteisen japsiauton tuntuinen, positiivisesti ja negatiivisesti!lufsen kirjoitti:Noh...miehet...ei noita tuloksia kannata ihan sinisilmäsenä tuijottaa.
Mazda on ollu muistaakseni aika hemmetin monen testin voittaja. Silti se on meluisa pahvilaatikko ja jopa 3 vuotta vanha alkaa ruostumaan. Testit ei kerro kaikkea. Siksi kannattaa itse katsella 5-10 vuotta vanhoja autoja, joista on jo tietoa, ja turhat tonnit on tipahtanut sen edestä, että auto ei haise (tai joidenkin mielestä tuoksu) enää uudelta. Laatuauto on 500-700tkm ajettuna ja 20v vanhanakin vielä menossa mukana ja se tuntuu edelleen Autolta, mitä ei voi sanoa monesta uudestakaan
En ole ihastunut tähteen vaan hienoon insinöörien saavutukseen ja tietty voimaan
Mitä on tullut kyydissä istuttua taikka ajettua noita jaappanin kärryjä, niin juuri Mazdoissa on sisämelu ollut ihan omaa luokkaansa, siis järkyttävyydessään. Esimerkkinä 80-90-lukujen vaihteen 626 ja 323. Melu ei välttämättä ole desibeleissä kovempi kuin muissa, mutta melun sävy on sellaista joka vastaa todella paljon kaaliin (kumisevaa). Velipojan entisessä -84 Sunnyssäkään sisämelu ei ollut niin karmivan tuntoista.
® Mesen Porkkana-klubi
Juu on tuossa masta6 diisselifarkussa ainakin mekkalaa sisällä. Kun kone jyrähtää käymään niin tulee mieleen joku transportteri auttamatta ja maantiellä alkaa rengasmölinät ja koriäänet tulvia kaaliin. Valehtelematta ikivanha 201:nenkin oli taatusti hiljaisempi.
Ja ulkomitoiltaanhan tuo näyttäisi ihan tilavalta mutta miten siitä on tehty niin pirun ahdas, tuntuu että on otsalohko katossa jatkuvasti.
Ei minun makuuni, mukavampia mitä japseja olen ajanut on ainakin accortti ja huyntai sonata....aika vähän tullutkin ajeltua jaappanilaisia täytynee kiertää kaikki kevään koeajot ihan vertailumielessä.
Ja ulkomitoiltaanhan tuo näyttäisi ihan tilavalta mutta miten siitä on tehty niin pirun ahdas, tuntuu että on otsalohko katossa jatkuvasti.
Ei minun makuuni, mukavampia mitä japseja olen ajanut on ainakin accortti ja huyntai sonata....aika vähän tullutkin ajeltua jaappanilaisia täytynee kiertää kaikki kevään koeajot ihan vertailumielessä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No mulla oli joskus ikivanha, vm-84......johan tuo olis tänäpäivänä 22 vuotias vanhus.®ÐÐ kirjoitti:vai että ikivanha pitäskö sittenki vaihtaa autoo tuon ainaisen korjaamisen sijasta 6mazdaan ei vissii toimita vaihtaaBoss kirjoitti:ikivanha 201:nenkin oli taatusti hiljaisempi.
Älä mastalaatikkoon ainakaan vaihda, kolleega käytti justiisa 100tkm huollossa masta 6:sen. Huolto maksoi 980€.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No juu mutta 100tkm kohdalla on jakopää yms yms. ei se muissakaan merkeissä juuri halvempi ole. Mutta mazda 6 on melko kallis käytettynäkin, verrattuna saman kokosiin muihin.Boss kirjoitti:.
Älä mastalaatikkoon ainakaan vaihda, kolleega käytti justiisa 100tkm huollossa masta 6:sen. Huolto maksoi 980€.
Tuolla kotona tarkastelin vanhempieni corollan kesärenkaita.. Auto on vm 04 ja ajettu 34tkm. Mitämitä: yksi rengas tasaisen sileä No niinpä tietenkin- turkkilaisethan sen tämän corollankin kontallaan kokoavat. Eipä oo näistäkään enää riesaa mersuilijoiden itsetunnolle.
Ps. auto on muuten huono ajaa, tais yksi syy nyt löytyä!
Ps. auto on muuten huono ajaa, tais yksi syy nyt löytyä!
Viimeksi muokannut romu, 05.4.2006 1:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.