xantian -99 1,8 jäykkä ohjaus

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

xantian -99 1,8 jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja jyrki »

kuka voisi neuvoa, mistä johtuu citikassa oleva oire.
Ohjaus on välillä normaali, mutta toisinaan on kuin ei ohjaustehostin toimisi lainkaan. Huomattu myös että kun auton laskee alas, niin takapään nousu on hankalaa elikkäs viimeks nousi vasta ku lähdin ajamaan odoteltuani ensin tupakin verran.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ootkos kahtonu et tehostajan säiliössä on tarpeeksi öljyä?
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
J.R.
Viestit: 28
Liittynyt: 22.3.2008 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.R. »

Onkos millon vaihdettu hydrauliöljyt? Xantiassahan ohjaustehostin on samassa systeemissä jousituksen ja jarrujen kanssa. Vanha ja likainen öljy saattaa aiheuttaa ongelmia. Naksuttaako hydraulipumppu kuinka tiheään? Jos päävaraajapallo on huonossa kunnossa, jousituksen nousu saattaa kestää (näin ainakin muistelen :roll: ).
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Taka-akselissa vipstaakit jumissa/ruosteessa niin perä ei nouse. Ohjauksen takkuiluun kannattaa ensiapuna uusia ne rasvat.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Vastauksia:
En oo öljyn tasoa tarkistellu, mutta ainakaan vuotoja ei oo.
Millon lie vaiheltu :shock: .
Meen nyt ulos ja tarkistan ölyn tason ja värin.
Ilmottelen tulokset.
stänks.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ilimota tulokset :shock: :? :D
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

no niin:
Väri: Öljy vaalean vihreää ja sormissa hyvän tuntuista, mielestäni ok
Määrä: Ihmeellinen mittatikun korvike :evil: . näytti mielestäni samaa
koko ajan riippumatta oliko ylhäällä vai alhaalla. korkista
kurkatessa ja pitihän sinne sormikin työntää :D havaitsin ettei
sormen pää kastunut.(noin 10 cm) hmmm???
lasku: loistava suoritus, ei moitteita.
nousu: normiasentoon nousi vaan keula , jonka jälkeen jatkoin ihan ylös
jolloin myös perä nousi.
Laskin taas alas ja sama toistui ja kierroksia antaen myös perä
sekunnin välein naksuen nousi. muuten naksui hissukseen.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

kyl se säiliö o vajaa,sillo naksuu ku sa ilimaa sekaa noustessa,käsittääkseni,sillo ku o lintas,ni paa säiliö melkee täytee(jätä paisuntavara)ja sit koitat saaha ilimat pihalle kääntelemällä rattia laijast laitaa kotvasen.
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Jippijaijee! Huomenna öljykauppaan! kerron sitten miten kävi.
En oo uskaltanu lisäillä tai yleensäkkään mitään tehä ku noista sitikoista oo ollu kokemuksia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

korkeuden säätimen vipu jumittaa takana,voihan olla että korkeuden säätimen venttiili vuotaa läpi ja päästää paineen läpi,mutta yleisin on se vipu mikä ei liiku oikein :idea:
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Itellä ollu kaks sitikkaa, ensimmäinen ja viimenen. Siinä oli semmonen suodatin siinä säiliön yhteydessä joka meni pikku hiljaa aina tukkoon ja sitten aiheutti kaikkia mahollisia oireita, mm. ohjauksen takertelua, jousituksen toimimattomuutta ym. Joskus saatto kesken ajonkin lähtee laskemaan perä tai keula. Loppujen lopuks puukotin Moralla sen suodattimen "avarammaksi" ja se toimi siihen asti kunnes pääsin Bx:stä eroon...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

touhottaja kirjoitti:korkeuden säätimen vipu jumittaa takana,voihan olla että korkeuden säätimen venttiili vuotaa läpi ja päästää paineen läpi,mutta yleisin on se vipu mikä ei liiku oikein :idea:
ja vaikuttaa ohjaustehostimeen,jos kerra seki pottuilee ja samalla pumpulla on toiminnassa?
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

ok. lisään öljyn ja katotaan sitten jälkitoiminpiteet.
loistava voorumi voi vaan taas todeta. :)
J.R.
Viestit: 28
Liittynyt: 22.3.2008 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.R. »

Naksuminen ei välttämättä tarkoita sitä, että hydeöljy on vähissä. Pumppu kyllä naksuu ja rutisee öljymäärän ollessa kohdallaankin (sitä enemmän, mitä vähemmän päävaraajapallossa on painetta jäljellä). Öljymäärä on silloin oikea, kun säiliön päällä oleva merkki on kahden viivan välissä. Auton tulee olla yläasennossa tätä mitattaessa. Öljy kannattaa ehdottomasti vaihtaa, varsinkaan jos ei ole tietoa milloin se on viimeksi vaihdettu. Kerran vuodessa kun tuon homman tekee, niin pysyy putket puhtaana.

Joku mainitsikin, että takakorkeudensäädin voi jumittaa. Sitä kannattaa säännöllisesti suihkutella CRC:llä tahi vastaavalla aineella. Jos takapää jää alas, reipas polkaisu vetokoukkuun saa perän nousemaan usein ylös :lol:
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Lisäsin 1,5 litraa öljyä säiliöön ja jäi paisuntavaraakin reippaasti, joten varmaan vajausta oli.
kiire oli töihin joten 1 km testiajo ei paljon kertonut, mutta kerron kun tuloksen kun oon kunnolla testannut.
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

ajelin pienen lenkin ja ohjaus ei enää niin jäykkä.
nousu ja lasku toimi, eikä naksu enää kun pikkusen .
kunhan mahdolliset ilmat poistuneet niin ohjaus varmaan paranee vieläkin.
pitää varmaan poiketa tuusulassa iso-jukan luona ja rasvailla vielä vivustokin. (vai mitä jukka?) .
kiitos kaikille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”