xantian -99 1,8 jäykkä ohjaus
xantian -99 1,8 jäykkä ohjaus
kuka voisi neuvoa, mistä johtuu citikassa oleva oire.
Ohjaus on välillä normaali, mutta toisinaan on kuin ei ohjaustehostin toimisi lainkaan. Huomattu myös että kun auton laskee alas, niin takapään nousu on hankalaa elikkäs viimeks nousi vasta ku lähdin ajamaan odoteltuani ensin tupakin verran.
Ohjaus on välillä normaali, mutta toisinaan on kuin ei ohjaustehostin toimisi lainkaan. Huomattu myös että kun auton laskee alas, niin takapään nousu on hankalaa elikkäs viimeks nousi vasta ku lähdin ajamaan odoteltuani ensin tupakin verran.
Onkos millon vaihdettu hydrauliöljyt? Xantiassahan ohjaustehostin on samassa systeemissä jousituksen ja jarrujen kanssa. Vanha ja likainen öljy saattaa aiheuttaa ongelmia. Naksuttaako hydraulipumppu kuinka tiheään? Jos päävaraajapallo on huonossa kunnossa, jousituksen nousu saattaa kestää (näin ainakin muistelen ).
no niin:
Väri: Öljy vaalean vihreää ja sormissa hyvän tuntuista, mielestäni ok
Määrä: Ihmeellinen mittatikun korvike . näytti mielestäni samaa
koko ajan riippumatta oliko ylhäällä vai alhaalla. korkista
kurkatessa ja pitihän sinne sormikin työntää havaitsin ettei
sormen pää kastunut.(noin 10 cm) hmmm???
lasku: loistava suoritus, ei moitteita.
nousu: normiasentoon nousi vaan keula , jonka jälkeen jatkoin ihan ylös
jolloin myös perä nousi.
Laskin taas alas ja sama toistui ja kierroksia antaen myös perä
sekunnin välein naksuen nousi. muuten naksui hissukseen.
Väri: Öljy vaalean vihreää ja sormissa hyvän tuntuista, mielestäni ok
Määrä: Ihmeellinen mittatikun korvike . näytti mielestäni samaa
koko ajan riippumatta oliko ylhäällä vai alhaalla. korkista
kurkatessa ja pitihän sinne sormikin työntää havaitsin ettei
sormen pää kastunut.(noin 10 cm) hmmm???
lasku: loistava suoritus, ei moitteita.
nousu: normiasentoon nousi vaan keula , jonka jälkeen jatkoin ihan ylös
jolloin myös perä nousi.
Laskin taas alas ja sama toistui ja kierroksia antaen myös perä
sekunnin välein naksuen nousi. muuten naksui hissukseen.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Itellä ollu kaks sitikkaa, ensimmäinen ja viimenen. Siinä oli semmonen suodatin siinä säiliön yhteydessä joka meni pikku hiljaa aina tukkoon ja sitten aiheutti kaikkia mahollisia oireita, mm. ohjauksen takertelua, jousituksen toimimattomuutta ym. Joskus saatto kesken ajonkin lähtee laskemaan perä tai keula. Loppujen lopuks puukotin Moralla sen suodattimen "avarammaksi" ja se toimi siihen asti kunnes pääsin Bx:stä eroon...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
ja vaikuttaa ohjaustehostimeen,jos kerra seki pottuilee ja samalla pumpulla on toiminnassa?touhottaja kirjoitti:korkeuden säätimen vipu jumittaa takana,voihan olla että korkeuden säätimen venttiili vuotaa läpi ja päästää paineen läpi,mutta yleisin on se vipu mikä ei liiku oikein
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Naksuminen ei välttämättä tarkoita sitä, että hydeöljy on vähissä. Pumppu kyllä naksuu ja rutisee öljymäärän ollessa kohdallaankin (sitä enemmän, mitä vähemmän päävaraajapallossa on painetta jäljellä). Öljymäärä on silloin oikea, kun säiliön päällä oleva merkki on kahden viivan välissä. Auton tulee olla yläasennossa tätä mitattaessa. Öljy kannattaa ehdottomasti vaihtaa, varsinkaan jos ei ole tietoa milloin se on viimeksi vaihdettu. Kerran vuodessa kun tuon homman tekee, niin pysyy putket puhtaana.
Joku mainitsikin, että takakorkeudensäädin voi jumittaa. Sitä kannattaa säännöllisesti suihkutella CRC:llä tahi vastaavalla aineella. Jos takapää jää alas, reipas polkaisu vetokoukkuun saa perän nousemaan usein ylös
Joku mainitsikin, että takakorkeudensäädin voi jumittaa. Sitä kannattaa säännöllisesti suihkutella CRC:llä tahi vastaavalla aineella. Jos takapää jää alas, reipas polkaisu vetokoukkuun saa perän nousemaan usein ylös