Moottoripyörän kiinnittäminen peräkärrylle.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Moottoripyörän kiinnittäminen peräkärrylle.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muutama päivä sitten opin helpon ja ilmeisesti oikean tavan kiinnittää moottoripyörä peräkärrylle.
Kerrotaan nyt sitten tässä, itseäni nimittäin epäilytti tämä kiinnitystapa...

Pyörä työnnettiin kippikärryyn ja käännettiin lava "ajoasentoon".

Yksi lastaajista istui pyörän satulassa ja toinen laittoi ohjaustangon kohdalta sivukoukusta kuormaliinan, istuja kallisti pyörää liinan kiinnityskohtaan päin ja kaveri kietaisi liinan kahvan ympärille.
Siitä liina toiseen kahvaan ja kierros.

Sitten jousitusta painettiin alaspäin reilusti niin että pyörän asento suoristui ja kiristettiin liina toiselta puolelta vastaavaan kiinnityskoukkuun.

Kärryssä oli eturauta johon etuvanteen ympäri kiinnitys onnistui helposti toisella liinalla.

Siinäpä se, noilla kuulemma pysyy vaikka millaisessa menossa - me laitoimme vielä takaraudasta vastaavan liinakiinnityksen lisävarmistukseksi.

Alkuun hirvitti kun pyörä ei ole lainkaan seisontatuella, mutta pysyyhän se !

Kuten kuvasta näkyy jousitus on vedetty aika linttaan...

Kuva
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kyllä minäkin mietin, että pysyykö tuo tuolla. Tuo tarakan varmistus oli poliiseja varten. Pääsiäisen menoliikenne alkoi vilkastumaan, joten varmuus oli poikaa. Komia pyörä... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tiilerille kyllä passaisi paremmin tämä vanha BMW. Minä olisin joutunut tyytymään moposkootteriin...

Kuva

Komiat sävelet...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

Mopoja ja paria moottoripyörää olen minäkin kuljettanut tuolla samalla tavalla.

Pakko tunnustaa kun eka kertaa pistettiin pyörää noin kiinni, piti koko ajajn kytätä taustapeiliin pysyykö se pyörä pystyssä. :shock:

Paras tapa kuljettaa.

Pakkoko se tiileri oli tuo pyörä tuohon näytille laittaa, kiusaat vanhaa miestä... :pappa:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ootappa Jösse kun pääset joskus kokeilemaan tuota Suzukia... 8)

Sitten väännätte kättä EskoR:n kanssa kumpi tuon saa ostaa, Eskollakin on pikkuisen pyöräkuumetta. :twisted:
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

jösse kirjoitti:Mopoja ja paria moottoripyörää olen minäkin kuljettanut tuolla samalla tavalla.

Pakko tunnustaa kun eka kertaa pistettiin pyörää noin kiinni, piti koko ajajn kytätä taustapeiliin pysyykö se pyörä pystyssä. :shock:

Paras tapa kuljettaa.

Pakkoko se tiileri oli tuo pyörä tuohon näytille laittaa, kiusaat vanhaa miestä... :pappa:
Kiusaa vähän nuorempaakin. Komia on pyörä.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On tuo varmaan parempi kiinnitystapa kuin se mitä käytettiin kun serkun Raisu (kova peli 8) ) kuskattiin paikasta toiseen... Mopo kyljelleen peräkärryyn ja liinat kiinni "tosta" ja "vaikka tosta". Loppumatkasta liinat "vähän luisti" ja mopo oli yhdellä liinalla kiinni (siten ettei liikkunut taaksepäin) ja eturengas viisti maata. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No tuo jousitus painaminen aina itekkiin tehdään,mutta etupää laitetetaan nurkkaan siten että renkaan kylki vastaa laitaa ja kulutuspinta samoin...teipillä etujarrukahva pohjaan...iskaria painaa hieman....ennen köyttöä....jos on ohkaset sarvet niin voi vääntyä kyllä aika herkästi että sanoisin että t-paloihin kiinni niin kestää...pyörä sillee viistosti sinne kärrylle niin ei paino oo pelkästää toisella puolella...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

näin meillä: serkkupojan kanssa rakennettiin trukkilavoista sellainen keskipönkkä ja laitettiin mopot sitä vasten.

:!: BAD IDEA :!:

tankkiin tuli naarmuja ja liinoja sai kiristellä 100km välein.

onneksi täältä palstalta saa parempia ideoita.
Datsuni on mun ratsuni.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Nostetaanpa tätä aihetta ylöspäin. Pojalle tuli ostettua päristin ja sitä piti lähteä kokeilemaan. Ensin etsin Dealerin ohjeet ja niitä mukaillen mopo kyytiin. Hienosti toimi tuo kiinnitys tuossakin tapauksessa ;)
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Itse parhaimmaksi tavaksi huomannut sen, kun keulasta vetää kiinni kahdella liinalla. Eli esim molemmista yläkolmioista liinat eri suuntiin, jolloin pyörä pysyy pystyssä kokoajan, eikä pääse luistamaan, kuten saattaa tapahtua, jos sidotaan yhdellä liinalla keulasta. Tällä tavalla on myös helppo kiristää keulaa alas liinan räikällä sen jälkeen, kun on saatu molemmat liinat kiinni.

Perästä sitten halutulla tavalla. Enduron ja crossin olen sitonut vain liinalla takarenkaan yli ja se riittää.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

noiden kuskailuun on olemassa sellaset liinat missä on pyörän sarviin tulevat tupit jotka kiristetään ristiin, eli menee se toinen liina sen toisen tupin lenkistä silleen läpi. ei riko noita kahvoja eikä väännä mutkalle. pitää kyllä pikkasen painaa etupäätä kasaan jos laittaa peräkärriin kun aina ne liinat pikkasen venyy. takapään saa helposti normiliinalla kiinni. suorassa olen aina kuskannut isojakin pyöriä eikä ole vielä edes kallistelleet. tosin jätän aina oman sivujalan ales tai jos on A jalka niin sen varaan on hyvä laittaa. pahinta on kuskata isoa pyörää jos on matala auto..
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Etukolmioista, ei ohjaustangosta ei!!! , meinaan on se tanko aika hepposta putkea ja alkaa tuo kiinnitys elämään, vaikka pitäähän tuo takapään kiinnitys kuitenkin, mutta v#ttumaista ajella mahdollisesti vääntyneellä ohjaustangolla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”