Kerrotaan nyt sitten tässä, itseäni nimittäin epäilytti tämä kiinnitystapa...
Pyörä työnnettiin kippikärryyn ja käännettiin lava "ajoasentoon".
Yksi lastaajista istui pyörän satulassa ja toinen laittoi ohjaustangon kohdalta sivukoukusta kuormaliinan, istuja kallisti pyörää liinan kiinnityskohtaan päin ja kaveri kietaisi liinan kahvan ympärille.
Siitä liina toiseen kahvaan ja kierros.
Sitten jousitusta painettiin alaspäin reilusti niin että pyörän asento suoristui ja kiristettiin liina toiselta puolelta vastaavaan kiinnityskoukkuun.
Kärryssä oli eturauta johon etuvanteen ympäri kiinnitys onnistui helposti toisella liinalla.
Siinäpä se, noilla kuulemma pysyy vaikka millaisessa menossa - me laitoimme vielä takaraudasta vastaavan liinakiinnityksen lisävarmistukseksi.
Alkuun hirvitti kun pyörä ei ole lainkaan seisontatuella, mutta pysyyhän se !
Kuten kuvasta näkyy jousitus on vedetty aika linttaan...
