Superturpo (Volkkari)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Superturpo (Volkkari)

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuli tänään hallitukselle tuo Tekniikka & Talous -lehti. Pitihän munkin tietenkin bongata sieltä sarjakuvat ja autosivut. Autosivuilla sitten esitteltiin täälläkin jo kertaalleen mainittua Volkkarikonsernin superia, Bugatti Veyronia.

Näytti annettujen speksien perusteella melko superilta kyllä. Turpojakin oli vaan neljä kappaletta ja pannuna oli 8 litrainen W16 (Mikähän tämä merkintä W on?) Tää superi kulkee vähän lujempaa kuin poliisiauto, joten karkuunpääsymahdollisuuksia on. (Huippunopeus 407 km/h) Pitää vaan kattoo kun lähtee maijaa karkuun, ettei sudittele kauheasti asvaltilla. 1001 hummaa pilaa 4000 euroa maksavan rengassarjan kuulemma aika helposti.

Minkähän takia sinne se yksi lisähumma on pitänyt laittaa, tasaluku olisi kuulostanut paljon mukavemmalta.

En muuten tiedä, mitä vakuutussedät tuumaisivat, kun Veironilla vetäisi lyhtypylvästä päin karkumatkalla. Hintaa kun on uutena suomessa noin 1,6 miljoonaa euroa ja mersuilijan veroparatiisissakin (saksassa) vaan
1 000 000 erkkiä. Ostaiskohan sitä miljoonalla sata kakkosnelosta vai yhden veironin?

Aiheesta lisää esim. http://www.iltalehti.fi/osastot/autot/2 ... 5_au.shtml
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1020
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Nehän on jo kaikki myyty... Eikä ostajat ihan taida miettiä satakakslankkua siskoineen vaihtoehtona :D

VAG konsernissa W moottori on "jatkojalostettu" versio V sylinterikulmeisesta moottorista, koneessa on siis ikäänkuin "isossa kulmassa" kaksi "pienikulmaista" V-lohkoa, ennemminhän VAG käytti tapaa ilmaista moinen VR. Eli V sylinterilohko, joka kuitenkin on vain yhdellä kannella, koska sylinterikulma on lähempänä rivimoottoria kuin "oikeaa" V konetta, muistaakseni 15 astetta oli lohkon kulma...

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=top+gear

Eivät muuten suostuneet vakuuttaan tuota Veyronia, joten tuskin Suomessakaan...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuosta hinnoittelusta... Top Gearissa kerrottiin, että jokaisen Veyronin valmistaminen maksaa viisi miljoonaa. Volkkari ottaa siis takkiin joka ikisellä yksilöllä ja paljon. Mutta ei tainnut olla voiton tavoittelu tässä mielessä suoranaisesti, vaan osoitus siitä, että 1 000 -heppainen katuauto on mahdollista tehdä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Malliesimerkki siitä miten superautoa EI pidä suunnitella.

http://www.roadandtrack.com/article.asp ... le_id=3075
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

mitä vittua, missäs mun tekniikka&talous viipyy, perkeleen postipekka, syökö se saatana mun leheret. :evil:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

markusm kirjoitti:mitä vittua, missäs mun tekniikka&talous viipyy, perkeleen postipekka, syökö se saatana mun leheret. :evil:
Torstainahan sen pitäisi tulla? Meillekin se tulee myöhässä aina silloin tällöin. Taitaa postipoika olla kiinnostunut tekniikan ja talouden uutisista, kun se lueskelee sun T&T:tä matkalla :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

1001 heppaa siinä on sen takia kun volkkaripomo lupasi tehdä YLI 1000-heppasen auton. :wink:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Mulla muuten olis muutama Bugatti Veyronin sivulasi jemmassa, tietenkin ensiasennuslaatua, tosin kakkoslaatua. Että jos tarvetta on; about tonnilla noita valmistajalle kaupataan, nämä voisin vaihtaa pulloon laatuviskiä per lasi.

Ps. Hengissä edelleen... :beerhug:

103187 lukematonta viestiä :hang:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Näinkin voi sitte käydä.

Klink.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

PM kirjoitti:
Ps. Hengissä edelleen... :beerhug:

103187 lukematonta viestiä :hang:
:shock:

No johan! :D Auoppas konetta vähän useammin. :idea: :wink:
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

PM kirjoitti:Ps. Hengissä edelleen... :beerhug:
103187 lukematonta viestiä :hang:
Oho. :shock: Kokeile ensi kerralla lyhyempivaikutteista pilleriä. Tai vaikka useampaa pientä kuin yhtä isoa. :D
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tässäpä vekotin joka kyykyttää VAG konsernin tuotteen... 8) lukaiskaapa juttu.
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... dition.htm
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”