Superturpo (Volkkari)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Superturpo (Volkkari)
Tuli tänään hallitukselle tuo Tekniikka & Talous -lehti. Pitihän munkin tietenkin bongata sieltä sarjakuvat ja autosivut. Autosivuilla sitten esitteltiin täälläkin jo kertaalleen mainittua Volkkarikonsernin superia, Bugatti Veyronia.
Näytti annettujen speksien perusteella melko superilta kyllä. Turpojakin oli vaan neljä kappaletta ja pannuna oli 8 litrainen W16 (Mikähän tämä merkintä W on?) Tää superi kulkee vähän lujempaa kuin poliisiauto, joten karkuunpääsymahdollisuuksia on. (Huippunopeus 407 km/h) Pitää vaan kattoo kun lähtee maijaa karkuun, ettei sudittele kauheasti asvaltilla. 1001 hummaa pilaa 4000 euroa maksavan rengassarjan kuulemma aika helposti.
Minkähän takia sinne se yksi lisähumma on pitänyt laittaa, tasaluku olisi kuulostanut paljon mukavemmalta.
En muuten tiedä, mitä vakuutussedät tuumaisivat, kun Veironilla vetäisi lyhtypylvästä päin karkumatkalla. Hintaa kun on uutena suomessa noin 1,6 miljoonaa euroa ja mersuilijan veroparatiisissakin (saksassa) vaan
1 000 000 erkkiä. Ostaiskohan sitä miljoonalla sata kakkosnelosta vai yhden veironin?
Aiheesta lisää esim. http://www.iltalehti.fi/osastot/autot/2 ... 5_au.shtml
Näytti annettujen speksien perusteella melko superilta kyllä. Turpojakin oli vaan neljä kappaletta ja pannuna oli 8 litrainen W16 (Mikähän tämä merkintä W on?) Tää superi kulkee vähän lujempaa kuin poliisiauto, joten karkuunpääsymahdollisuuksia on. (Huippunopeus 407 km/h) Pitää vaan kattoo kun lähtee maijaa karkuun, ettei sudittele kauheasti asvaltilla. 1001 hummaa pilaa 4000 euroa maksavan rengassarjan kuulemma aika helposti.
Minkähän takia sinne se yksi lisähumma on pitänyt laittaa, tasaluku olisi kuulostanut paljon mukavemmalta.
En muuten tiedä, mitä vakuutussedät tuumaisivat, kun Veironilla vetäisi lyhtypylvästä päin karkumatkalla. Hintaa kun on uutena suomessa noin 1,6 miljoonaa euroa ja mersuilijan veroparatiisissakin (saksassa) vaan
1 000 000 erkkiä. Ostaiskohan sitä miljoonalla sata kakkosnelosta vai yhden veironin?
Aiheesta lisää esim. http://www.iltalehti.fi/osastot/autot/2 ... 5_au.shtml
Nehän on jo kaikki myyty... Eikä ostajat ihan taida miettiä satakakslankkua siskoineen vaihtoehtona
VAG konsernissa W moottori on "jatkojalostettu" versio V sylinterikulmeisesta moottorista, koneessa on siis ikäänkuin "isossa kulmassa" kaksi "pienikulmaista" V-lohkoa, ennemminhän VAG käytti tapaa ilmaista moinen VR. Eli V sylinterilohko, joka kuitenkin on vain yhdellä kannella, koska sylinterikulma on lähempänä rivimoottoria kuin "oikeaa" V konetta, muistaakseni 15 astetta oli lohkon kulma...
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=top+gear
Eivät muuten suostuneet vakuuttaan tuota Veyronia, joten tuskin Suomessakaan...
VAG konsernissa W moottori on "jatkojalostettu" versio V sylinterikulmeisesta moottorista, koneessa on siis ikäänkuin "isossa kulmassa" kaksi "pienikulmaista" V-lohkoa, ennemminhän VAG käytti tapaa ilmaista moinen VR. Eli V sylinterilohko, joka kuitenkin on vain yhdellä kannella, koska sylinterikulma on lähempänä rivimoottoria kuin "oikeaa" V konetta, muistaakseni 15 astetta oli lohkon kulma...
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=top+gear
Eivät muuten suostuneet vakuuttaan tuota Veyronia, joten tuskin Suomessakaan...
Tuosta hinnoittelusta... Top Gearissa kerrottiin, että jokaisen Veyronin valmistaminen maksaa viisi miljoonaa. Volkkari ottaa siis takkiin joka ikisellä yksilöllä ja paljon. Mutta ei tainnut olla voiton tavoittelu tässä mielessä suoranaisesti, vaan osoitus siitä, että 1 000 -heppainen katuauto on mahdollista tehdä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Malliesimerkki siitä miten superautoa EI pidä suunnitella.
http://www.roadandtrack.com/article.asp ... le_id=3075
http://www.roadandtrack.com/article.asp ... le_id=3075
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Torstainahan sen pitäisi tulla? Meillekin se tulee myöhässä aina silloin tällöin. Taitaa postipoika olla kiinnostunut tekniikan ja talouden uutisista, kun se lueskelee sun T&T:tä matkallamarkusm kirjoitti:mitä vittua, missäs mun tekniikka&talous viipyy, perkeleen postipekka, syökö se saatana mun leheret.
Tässäpä vekotin joka kyykyttää VAG konsernin tuotteen... lukaiskaapa juttu.
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... dition.htm
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... dition.htm
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi