Kokemuksia Senatorista??

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Kokemuksia Senatorista??

Viesti Kirjoittaja stanger »

:evil: no niin, kansipahvi otti sitten ja kyrvähti mazdasta :arrow: k*set ja p*skat sekasin koneesta... eli mazda laitetaan remonttiin ja katsellaan sitten
toista autoa...ja tosiaan kun on talvi tulossa niin tuollainen kardaanipeli olisi ihan kiva 8)
Minkäs verran täällä tiedetään tuollasen opel :oops: senatorin päälle??
kone on se legendaarinen 3.0 cihhiläinen ruutalla ja kuminauhalaatikolla.
Kuinkahan kivasti se soppa kelepaa tollaselle kulkineelle? (viekohän samoja kuin w124 3.0b?)..varmaankin :roll:
Mitä sitä kannattas tarkistaa tollasesta katiskasta paikanpäällä? pellithän ne on ainaski omegan heikko kohta.. löytyykö muuta "tyyppivikaa"? tuo konehan pitäs olla aika varmaa tekoa..
kertokaahan mitä mieleen tulee, käyttökokemuksia yms juttuja..

:arrow: meenpä tästä roplaamaan mazdaa..
BMW E31 V12
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No oliko se a vai b senaattori?
A on harvinaisempi, rekordista jalostettu ja voisi sanoa että "herkähkö" lahoaan. Tekniikka on aika varmaa ja ajettavuus mersun tasoa.
B senu taas on a omegasta tehty ja hivenen parempi pelleiltään kuin^, mutta ruostuu tämäkin. Kone on juurikin sama malmikasa, jossa ei ihmeitä ole, samoin laatikot ihan kohtuu lujia. Tämäkin todella hyvä ajaa.
Bensaahan ne vie, sellaista 300e mersun luokkaa, 10l/100km taitaa olla keskikulutus lähelle.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kaveri osti kuukaus sitten Senatorin ajettu joku 360tkm, muuten se väittää että toimii hyvin paitsi automaatti olis vähän kiukutellut, mut taisi korjautua ihan öljy vaihdolla.

Parikertaa kyydissä ollut ja katellut sitä kulutusmittaria, nii siinä 7,5-9L se maantiellä asettuu. Mutta ihan letkeä peli, ja vetojakin tuntuis olevan aikas hyvin, ja varusteita mutta ei taida semmosta päivää olla että ne kaikki yhtä aikaa toimis.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

niin tosiaan b-senaattorista on nyt kyse. Tuossa otin selvää hieman tästä yksilöstä, tuntus olevan vain 156heppanen :shock: .Olen elänyt kyllä siinä luulossa että kolmenlitran 12tappisissa cihheissä ois 177hepoa... Lienekköhän tuo joku "eco" malli...matalapuristeisempi tms :nocando:
Osaako jarno sanoa mitä eroa noilla moteilla mahtas olla?
Kyseinen senu sattuu olemaan saksantuonti vehje, ja siinä ei ole lukkoperää lainkaan :supersad:
pitänee harkita vielä että mille sitä tuon kanssa rupeaa...
BMW E31 V12
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Njoo tuo 156hv(c30le) on saksalaisten suosima ekonomi-malli, jossa matalammat puristukset(8.6) ja oli muutakin eroa muistaakseni.
Tuo "täystehonen" on c30ne(177hv) jossa 9.4 ruttua.
Männät on erilaiset, ja kansipahvi muistaakseni ja olikohan kannessakin pienemmät venttiilit. ja tietty sitten boxikin on eri.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tapani Kansahan kaahasi senatorilla monet sakot..selitti vielä hyvät&pahat&rumat-tv shöyssä miten hänellä on niiiiiiin turvallinen ja tehokas auto... :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4386
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Daimler kirjoitti:Tapani Kansahan kaahasi senatorilla monet sakot..selitti vielä hyvät&pahat&rumat-tv shöyssä miten hänellä on niiiiiiin turvallinen ja tehokas auto... :shock:
Tuo olikin uutta tietoa,aikoinaan T Kansa oli otsikoissa Calibralla kaahailusta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
styke
sunni-meseläinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.10.2005 12:50
Paikkakunta: Wanda/Backas

Viesti Kirjoittaja styke »

Joo oli se tuolla senaattorillakin jopa jossai katso tai hymy lehdyskässä joskus...tuo tapsa, kansan tapsa!!!
mutta asiaan ooppelli on ooppellii...
eikö se oo ulkoisesti melkee sama kuin omega :takavalot ja maski on erilaiset...
Mutta kyllä sillä varmaan talven päästelöö oon kuitenni takatuuppari :lol: :lol:
Chevrolet Corsica -92
Plymouth Duster -73
Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mulla oli ennen tuota meesua Omega B 2.5l V6-24v 170hp.
Kulkeva ja kaunis(?) auto. Varusteitakin oli niin että piisas.
Mm. takalasin verho sähöllä,takana pe*segrillit, automaatti ja klima.
Vakaa ja hyvä ajaa. Bensaa meni sekalaisessa ajossa 10.5l/100km.
Talvella oli aika hauskaa liruttaa lukkoperällä.
Semmonen MV6 vois olla aika kiva kakkosauto.

EDIT: Ainiin, se alkoi purkaantua käsiin hieman ennen 300tkm
Pro HVM
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Eikö se ole sama ostaa se w124 300E jos kerta pitää iso pensa saaha niin ois sentään kerralla kunnollinen. Sitäpaitti tuo meillä ainakaan kuluta paljon mittään saman vie joku parilitranen vanha japsi kaasari.
kuujalka
Viestit: 569
Liittynyt: 30.9.2005 11:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kuujalka »

Äläpä tuota osta jos kerran eko koneella ja lukottomalla perällä,jos et sitten niin hirveän halvalla saa että voit vaihtaa ne kunnollisiin... muuten tuommoinen omega/senaattori on mahtava talvikiulu! Luisun ottaminen on helppoa ja mukavaa,ompi hyvä hallita,parempi kuin 124 mersu. Tekniikkaa on hankala hajoittaa, (turbolla liiankin helppo,ei ooppelin männät tykkää) laatikko hieman kranttu öljyistä, sähköpiuhat kovettuvat noissa--->saapi ropata mahdollisesti, kori tykkää ruosteesta..

niin ja kulutuksesta, talvi-kivaa ajolla ei 30 litran kulutus satasella mitenkään kummonen suoritus,kesällä nätillä ajolla taajamassa 11-12 litraa,maantiellä semmosta yheksää rajoitusten puitteissa ajeltaessa.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mites jos tarttee iso bensa olla niin menisi Nissan Cedric 3.0 v6:lla... Löytyy iso näyttävä auto, harvinainenkin. Varusteet riittänevät nippa nappa normaali tarpeeseen ja ajossa on mukava...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jep jep, kansan tapsahan se aikanaan todisti että kyllä ooppelillakin ylinopeutta pääsee 8)
Vähän kyllä tuntuu siltä että sais siinä senussa olla se lukko ja mielellään muutama ponikin lisää :roll: :arrow: toisaalta mielessä on käynyt ihan A omegakin vaikka 2.0och:llä..se ei ainakaan hirveitä kuluta.
300e mersua ei voi nyt pitää realistisena vaihtoehtona koska siihen kuitenkin joutuisi sijoittamaan enemmän rahaa, ja sitä nyt ei satu opiskelijalla olemaan. :(

perkules ku meinaavat vaan olla happamia nuo ooppelin korit.. :evil:
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

JaniH kirjoitti:Mites jos tarttee iso bensa olla niin menisi Nissan Cedric 3.0 v6:lla... Löytyy iso näyttävä auto, harvinainenkin. Varusteet riittänevät nippa nappa normaali tarpeeseen ja ajossa on mukava...
joo, näitä ei tosiaan vain ole isommin markkinoilla.. mikä lienee hintapolitiikka bensa cedrikeillä? eikös toi kone ole aika matalaviritteinen...muistelisin että 150hepan tienoilla?
BMW E31 V12
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”