Kokemuksia Senatorista??
Kokemuksia Senatorista??
no niin, kansipahvi otti sitten ja kyrvähti mazdasta k*set ja p*skat sekasin koneesta... eli mazda laitetaan remonttiin ja katsellaan sitten
toista autoa...ja tosiaan kun on talvi tulossa niin tuollainen kardaanipeli olisi ihan kiva
Minkäs verran täällä tiedetään tuollasen opel senatorin päälle??
kone on se legendaarinen 3.0 cihhiläinen ruutalla ja kuminauhalaatikolla.
Kuinkahan kivasti se soppa kelepaa tollaselle kulkineelle? (viekohän samoja kuin w124 3.0b?)..varmaankin
Mitä sitä kannattas tarkistaa tollasesta katiskasta paikanpäällä? pellithän ne on ainaski omegan heikko kohta.. löytyykö muuta "tyyppivikaa"? tuo konehan pitäs olla aika varmaa tekoa..
kertokaahan mitä mieleen tulee, käyttökokemuksia yms juttuja..
meenpä tästä roplaamaan mazdaa..
toista autoa...ja tosiaan kun on talvi tulossa niin tuollainen kardaanipeli olisi ihan kiva
Minkäs verran täällä tiedetään tuollasen opel senatorin päälle??
kone on se legendaarinen 3.0 cihhiläinen ruutalla ja kuminauhalaatikolla.
Kuinkahan kivasti se soppa kelepaa tollaselle kulkineelle? (viekohän samoja kuin w124 3.0b?)..varmaankin
Mitä sitä kannattas tarkistaa tollasesta katiskasta paikanpäällä? pellithän ne on ainaski omegan heikko kohta.. löytyykö muuta "tyyppivikaa"? tuo konehan pitäs olla aika varmaa tekoa..
kertokaahan mitä mieleen tulee, käyttökokemuksia yms juttuja..
meenpä tästä roplaamaan mazdaa..
BMW E31 V12
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No oliko se a vai b senaattori?
A on harvinaisempi, rekordista jalostettu ja voisi sanoa että "herkähkö" lahoaan. Tekniikka on aika varmaa ja ajettavuus mersun tasoa.
B senu taas on a omegasta tehty ja hivenen parempi pelleiltään kuin^, mutta ruostuu tämäkin. Kone on juurikin sama malmikasa, jossa ei ihmeitä ole, samoin laatikot ihan kohtuu lujia. Tämäkin todella hyvä ajaa.
Bensaahan ne vie, sellaista 300e mersun luokkaa, 10l/100km taitaa olla keskikulutus lähelle.
A on harvinaisempi, rekordista jalostettu ja voisi sanoa että "herkähkö" lahoaan. Tekniikka on aika varmaa ja ajettavuus mersun tasoa.
B senu taas on a omegasta tehty ja hivenen parempi pelleiltään kuin^, mutta ruostuu tämäkin. Kone on juurikin sama malmikasa, jossa ei ihmeitä ole, samoin laatikot ihan kohtuu lujia. Tämäkin todella hyvä ajaa.
Bensaahan ne vie, sellaista 300e mersun luokkaa, 10l/100km taitaa olla keskikulutus lähelle.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Kaveri osti kuukaus sitten Senatorin ajettu joku 360tkm, muuten se väittää että toimii hyvin paitsi automaatti olis vähän kiukutellut, mut taisi korjautua ihan öljy vaihdolla.
Parikertaa kyydissä ollut ja katellut sitä kulutusmittaria, nii siinä 7,5-9L se maantiellä asettuu. Mutta ihan letkeä peli, ja vetojakin tuntuis olevan aikas hyvin, ja varusteita mutta ei taida semmosta päivää olla että ne kaikki yhtä aikaa toimis.
Parikertaa kyydissä ollut ja katellut sitä kulutusmittaria, nii siinä 7,5-9L se maantiellä asettuu. Mutta ihan letkeä peli, ja vetojakin tuntuis olevan aikas hyvin, ja varusteita mutta ei taida semmosta päivää olla että ne kaikki yhtä aikaa toimis.
niin tosiaan b-senaattorista on nyt kyse. Tuossa otin selvää hieman tästä yksilöstä, tuntus olevan vain 156heppanen .Olen elänyt kyllä siinä luulossa että kolmenlitran 12tappisissa cihheissä ois 177hepoa... Lienekköhän tuo joku "eco" malli...matalapuristeisempi tms
Osaako jarno sanoa mitä eroa noilla moteilla mahtas olla?
Kyseinen senu sattuu olemaan saksantuonti vehje, ja siinä ei ole lukkoperää lainkaan
pitänee harkita vielä että mille sitä tuon kanssa rupeaa...
Osaako jarno sanoa mitä eroa noilla moteilla mahtas olla?
Kyseinen senu sattuu olemaan saksantuonti vehje, ja siinä ei ole lukkoperää lainkaan
pitänee harkita vielä että mille sitä tuon kanssa rupeaa...
BMW E31 V12
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Njoo tuo 156hv(c30le) on saksalaisten suosima ekonomi-malli, jossa matalammat puristukset(8.6) ja oli muutakin eroa muistaakseni.
Tuo "täystehonen" on c30ne(177hv) jossa 9.4 ruttua.
Männät on erilaiset, ja kansipahvi muistaakseni ja olikohan kannessakin pienemmät venttiilit. ja tietty sitten boxikin on eri.
Tuo "täystehonen" on c30ne(177hv) jossa 9.4 ruttua.
Männät on erilaiset, ja kansipahvi muistaakseni ja olikohan kannessakin pienemmät venttiilit. ja tietty sitten boxikin on eri.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Tuo olikin uutta tietoa,aikoinaan T Kansa oli otsikoissa Calibralla kaahailusta.Daimler kirjoitti:Tapani Kansahan kaahasi senatorilla monet sakot..selitti vielä hyvät&pahat&rumat-tv shöyssä miten hänellä on niiiiiiin turvallinen ja tehokas auto...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mulla oli ennen tuota meesua Omega B 2.5l V6-24v 170hp.
Kulkeva ja kaunis(?) auto. Varusteitakin oli niin että piisas.
Mm. takalasin verho sähöllä,takana pe*segrillit, automaatti ja klima.
Vakaa ja hyvä ajaa. Bensaa meni sekalaisessa ajossa 10.5l/100km.
Talvella oli aika hauskaa liruttaa lukkoperällä.
Semmonen MV6 vois olla aika kiva kakkosauto.
EDIT: Ainiin, se alkoi purkaantua käsiin hieman ennen 300tkm
Kulkeva ja kaunis(?) auto. Varusteitakin oli niin että piisas.
Mm. takalasin verho sähöllä,takana pe*segrillit, automaatti ja klima.
Vakaa ja hyvä ajaa. Bensaa meni sekalaisessa ajossa 10.5l/100km.
Talvella oli aika hauskaa liruttaa lukkoperällä.
Semmonen MV6 vois olla aika kiva kakkosauto.
EDIT: Ainiin, se alkoi purkaantua käsiin hieman ennen 300tkm
Pro HVM
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Äläpä tuota osta jos kerran eko koneella ja lukottomalla perällä,jos et sitten niin hirveän halvalla saa että voit vaihtaa ne kunnollisiin... muuten tuommoinen omega/senaattori on mahtava talvikiulu! Luisun ottaminen on helppoa ja mukavaa,ompi hyvä hallita,parempi kuin 124 mersu. Tekniikkaa on hankala hajoittaa, (turbolla liiankin helppo,ei ooppelin männät tykkää) laatikko hieman kranttu öljyistä, sähköpiuhat kovettuvat noissa--->saapi ropata mahdollisesti, kori tykkää ruosteesta..
niin ja kulutuksesta, talvi-kivaa ajolla ei 30 litran kulutus satasella mitenkään kummonen suoritus,kesällä nätillä ajolla taajamassa 11-12 litraa,maantiellä semmosta yheksää rajoitusten puitteissa ajeltaessa.
niin ja kulutuksesta, talvi-kivaa ajolla ei 30 litran kulutus satasella mitenkään kummonen suoritus,kesällä nätillä ajolla taajamassa 11-12 litraa,maantiellä semmosta yheksää rajoitusten puitteissa ajeltaessa.
jep jep, kansan tapsahan se aikanaan todisti että kyllä ooppelillakin ylinopeutta pääsee
Vähän kyllä tuntuu siltä että sais siinä senussa olla se lukko ja mielellään muutama ponikin lisää toisaalta mielessä on käynyt ihan A omegakin vaikka 2.0och:llä..se ei ainakaan hirveitä kuluta.
300e mersua ei voi nyt pitää realistisena vaihtoehtona koska siihen kuitenkin joutuisi sijoittamaan enemmän rahaa, ja sitä nyt ei satu opiskelijalla olemaan.
perkules ku meinaavat vaan olla happamia nuo ooppelin korit..
Vähän kyllä tuntuu siltä että sais siinä senussa olla se lukko ja mielellään muutama ponikin lisää toisaalta mielessä on käynyt ihan A omegakin vaikka 2.0och:llä..se ei ainakaan hirveitä kuluta.
300e mersua ei voi nyt pitää realistisena vaihtoehtona koska siihen kuitenkin joutuisi sijoittamaan enemmän rahaa, ja sitä nyt ei satu opiskelijalla olemaan.
perkules ku meinaavat vaan olla happamia nuo ooppelin korit..
BMW E31 V12
joo, näitä ei tosiaan vain ole isommin markkinoilla.. mikä lienee hintapolitiikka bensa cedrikeillä? eikös toi kone ole aika matalaviritteinen...muistelisin että 150hepan tienoilla?JaniH kirjoitti:Mites jos tarttee iso bensa olla niin menisi Nissan Cedric 3.0 v6:lla... Löytyy iso näyttävä auto, harvinainenkin. Varusteet riittänevät nippa nappa normaali tarpeeseen ja ajossa on mukava...
BMW E31 V12