Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"
Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"
Tuli tässä tehtyä tälläinen havainto, jotta nämä järkihintaiset, jokaisen katukaaharin unelmat ovat kadonneet kuin maannieleminä. Tuli tässä pohdittua asiaa syvällisemmin ja huomasin jotta nykyään ei taida olla yhtään japanilaista, noin 40:nen tonnin hintaluokan, coupe-mallista sporttia markkinoilla. Vaikka luulisi että nyt näiden kauppa vasta kävisi. Mihin ovat hävinneet celicat, eclipset, 200sx:t sun muut härvelit.
Tietysti mitsubishillä ja subarulla on vielä myynnissä omat "rallimallinsa", joskaan eivät ole coupeja, eivätkä järin edullisiakaan.
Näin hyvinvoivassa taloudessa tuollaisille tuholaitteille löytyisi varmasti oma ostajakuntansa, samalla harmaaseen "corolla" katukuvaan saataisiin pientä vaihtelua. Ja tietysti niitä tilanteita tuonne tien päälle..
Tietysti mitsubishillä ja subarulla on vielä myynnissä omat "rallimallinsa", joskaan eivät ole coupeja, eivätkä järin edullisiakaan.
Näin hyvinvoivassa taloudessa tuollaisille tuholaitteille löytyisi varmasti oma ostajakuntansa, samalla harmaaseen "corolla" katukuvaan saataisiin pientä vaihtelua. Ja tietysti niitä tilanteita tuonne tien päälle..
BMW 318d -09
Hyundai coupe kai täyttää nuo kriteerit
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
On kallista valmistaa tuollaisia 'marginaaliautoja', siispä ne tehdään nykyään osista, joita tuontantolinjalla muutenkin pyörii. Sportikkain perheautokori ja siihen spoilerit, erikoisvanteet, ajotietokone ja takaluukkuun 16V-lätkä. Jaa... no toi taitaakin olla varmarivolvo
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
harvon on volovossa 16v-lätkääMarde2 kirjoitti:On kallista valmistaa tuollaisia 'marginaaliautoja', siispä ne tehdään nykyään osista, joita tuontantolinjalla muutenkin pyörii. Sportikkain perheautokori ja siihen spoilerit, erikoisvanteet, ajotietokone ja takaluukkuun 16V-lätkä. Jaa... no toi taitaakin olla varmarivolvo
Re: Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"
Taisi olla aika monta muuttujaa automarkkinoilla vielä voimassa siihen aikaan kun noita japanin sen aikaisia "superautoja" suomeen tulvi.J.T.S kirjoitti: Tuli tässä tehtyä tälläinen havainto, jotta nämä järkihintaiset, jokaisen katukaaharin unelmat ovat kadonneet kuin maannieleminä. Tuli tässä pohdittua asiaa syvällisemmin ja huomasin jotta nykyään ei taida olla yhtään japanilaista, noin 40:nen tonnin hintaluokan, coupe-mallista sporttia markkinoilla. Vaikka luulisi että nyt näiden kauppa vasta kävisi. Mihin ovat hävinneet celicat, eclipset, 200sx:t sun muut härvelit.
Tietysti mitsubishillä ja subarulla on vielä myynnissä omat "rallimallinsa", joskaan eivät ole coupeja, eivätkä järin edullisiakaan.
Näin hyvinvoivassa taloudessa tuollaisille tuholaitteille löytyisi varmasti oma ostajakuntansa, samalla harmaaseen "corolla" katukuvaan saataisiin pientä vaihtelua. Ja tietysti niitä tilanteita tuonne tien päälle..
Kaikki saa korjata mitä mututuntumalla nyt heitän.
Erikoismallit mitä japseista tulivat silloin kultaisella -80 luvulla olivat kuitenkin vielä tehtaiden kädenojennuksia hienosti alustetulla maihinnousulla eurooppaan. Suomihan kuitenkin oli yksi merkittävimmistä, ellei merkittävin rako päästä japanilaisille autotehtaille testaamaan tuotteidenda ominaisuuksia vaativien eurooppalaisten kuluttajien käyttöön. Japanilaisten autojen euroopan maihinnousuhan tapahtui 60-luvun alussa, minkä jälkeen se lähtiin korkealentoiseen kasvuun esimerkiksi Suomessa vasta -70 luvun alussa 100A Datsunin ja Toyota Corollan mukana.
Hyvin pian, kuka keneltäkin mitä kopioiden erilaisia tekniikan saavutuksia päästiin muutenkin maailmanpoliitikassa kylmän sodan vaiheisiin -80 luvulle. Japsit hävisivät ajo-ominaisuuksien ja turvallisuusteknisten asioiden ominaisuuksissa eurooppalaisille autonvalmistajille. Volvo ja Mercedes esimerkiksi kehittivät kokoajan omaa projektiaan turvallisen ja kestävän auton auton kehitystyössä. Japsit taas kasikytluvun luvun markkinointiosaston voimin halusivat hallita maailiman kiihtyväisimmän, maailman tehoikkaimman ja maailman nopeimman PERHE tai SEDAN tai PIKKUAUTON mallin titteliä.
Jossain vaiheessa, enämpi ralliautoilumaailmaa tietävät voipi valaista, tulivat mukaan myös ns luokitusautot. Näitä tehtiin ainostaan ja vain luokitukseen tarvittava määrä esim. jonain vuonnaa 5000 kpl, toisena 3000 kpl. Tämä määrä PITI myydä ympäri maailman normaaliin rekisteriin, että saa olkoon nyt vaikka A-ryhmäläisen luokituksen että TEHTAAN ralli talli voidaan perustaa kansaiväliseen MM-ryhmään.
Tämän vuoksi erilaisia tietyn rallistatuksen omaavia "sainz" mallin selikoita, sitä ennen lansioita, sen jälkeen pösöjä, myytiin. Ostajiksi monasti valikoitiin ihmisiä joilla oli rahaa, mutta ei käsitystä minkälainen auto heille myytiin.
Tämän jälkeen, kun ne oli hankittu mammalle kauppakasseiksi ja isännälle pitkien pyhien leikkikauiksi, ne joko myytiin ,tai anneettiin perheen "kultlusikkasuussa" syntyneiden pentujen eka-autoksi. Lopun me tiedämmekin. Osa myytiin vakuutusyhtiöiden kautta ralliharrastajille ja loput on raiskattu muuten vaan
Nykypäivän "WRC" autojen luokitushan on vaan muutamia satoja kpl (taas saavat korjata enämpi asioista tietävät) ja tämänpäivän maailmantaloushan tarjoaa (en puutu siihen enämpää) yhä useammalle perheen autourheilusta kiinnostuneelle nuorukaiselle mahdollisuuden harrastaa myöskin käyttöautonsa kanssa tätä pohjolan pikkukansojen ihannoimmaa ainoaa urheilulajia johon ei vielä dopingskandaalit ole rantautuneet.
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaushan on se, että nykyään autonvalmistajilla ei ole mitään syytä dumpata alihinnalla esim.suomeen supertehokkaitta perhesportteja myyntiin. Kyllä ne takavuosien esim neliveto 323 mazdat, saintsiselicat, virilansiat, turbo coltit ja galantit on saatu sopevalla sopimuksella lauantai-iltana saunoessa. Tehdas, sanotaan vaikkapa Japaniasta antoi ohjeet, mikä täytyy olla neuvotteluiden lopputulos.
Mukana näissä riennoissa olivat: Japanilainen autotehtaan vientijohtaja, TJ Esim. Autoarosta, tarjosi viikon Lapissa Kuitusen Heikille, tai sen edeltäjälle, silloiselle valtiovarainministerille ja suurimmalle tulliviskaalille.
Näillä pitkänviikolopun neuvottelupäivillä saatiin aikaiseksi erilaiset autoveroprosentit, mitä vielä tänäpäivänä puidaan jopa oikeuslaitoksen eri tuomioistuimissa.
Tämä kaikki edellinen, mukaanlukien yllämainitut henkilöt tai niiden nimiin viittaminen on pelkästään tämän yksittäisen nimimerkin omaa spekulaatiota.
Oi sitä aikaa kun minullakin oli Nissan 300 ZX Turbo siinä oli sitä jotakin, V6 murinan lisäksikin
Turboviive oli suuri, mutta kun 3500 kierrosta oli saavutettu, raketti ampaisi niin että penkistä oli turha yrittää nostaa niskojaan eteenpäin.
Raketti kuuhun ja spagetti suuhun, jotenka sinnekköhän ovatten kadonneet
Turboviive oli suuri, mutta kun 3500 kierrosta oli saavutettu, raketti ampaisi niin että penkistä oli turha yrittää nostaa niskojaan eteenpäin.
Raketti kuuhun ja spagetti suuhun, jotenka sinnekköhän ovatten kadonneet
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"
Itseasiassa muutamia satoja tuhansia(no paljn kuitenkin), mutta niissä ralliautoissa taas sitten ei tarvitse olla juurikaan samoja osia myyntipelien kanssa, paitti ulkonäkö. esim. corolla, 206, focus.Jone M kirjoitti: Nykypäivän "WRC" autojen luokitushan on vaan muutamia satoja kpl .
Jopa mitsu teki wrc:n lancerista vaikka olisi voinut käyttää R:A evoa, koska wrc-säännöt oli väljemmät.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Niin, olisko se sillä tavalla, että tulevaisuudessa ei ole mitään coolia ja siistiä ajaa turhanpäiväisellä ympäristöä pilaavalla turhakkeella.Leemu kirjoitti:Tojota on kuulemma lopettamassa kaikki "urheiluautot" esim. Celica ja Mr2 tuotanto on kai loppunut jo? Haluavat johonkin hamaan tulevaisuuteen mennessä olla maailman ympäristöystävällisin autovalmistaja ja sellaisen imagoon ei kai sovi mitkään sporttisemmat pelit
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Nissan Silvia S15 mallia ei valitettavasti tuoda Suomeen liekkö sitten liian kallis tai tehokas ? ne päästöt, ne päästöt kenties
200SX S14 oli viimeinen jota tuotiin Suomeen, siis näistä hieman 350 zetaa huokeimmista autoista.
http://gregvcd.pixelcube.hu/images/512/ ... %20s15.jpg
200SX S14 oli viimeinen jota tuotiin Suomeen, siis näistä hieman 350 zetaa huokeimmista autoista.
http://gregvcd.pixelcube.hu/images/512/ ... %20s15.jpg
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Riisirakettia en muista nähneeni, mutta rakettispagettia kylläkin
TRÖÖT väärä vastaus oikea on 10 taikka 20JTY kirjoitti:Volvolle riittää 8 venaa. Ei se määrä vaan se koko (laatu)
Viimeksi muokannut Harju, 02.1.2007 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tanarimies
- Viestit: 84
- Liittynyt: 27.12.2006 1:01
- Paikkakunta: Itä-Suomi