Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

:shock: Tuli tässä tehtyä tälläinen havainto, jotta nämä järkihintaiset, jokaisen katukaaharin unelmat ovat kadonneet kuin maannieleminä. :shock: Tuli tässä pohdittua asiaa syvällisemmin ja huomasin jotta nykyään ei taida olla yhtään japanilaista, noin 40:nen tonnin hintaluokan, coupe-mallista sporttia markkinoilla. Vaikka luulisi että nyt näiden kauppa vasta kävisi. Mihin ovat hävinneet celicat, eclipset, 200sx:t sun muut härvelit. :roll:
Tietysti mitsubishillä ja subarulla on vielä myynnissä omat "rallimallinsa", joskaan eivät ole coupeja, eivätkä järin edullisiakaan. :roll:
Näin hyvinvoivassa taloudessa tuollaisille tuholaitteille löytyisi varmasti oma ostajakuntansa, samalla harmaaseen "corolla" katukuvaan saataisiin pientä vaihtelua. Ja tietysti niitä tilanteita tuonne tien päälle.. :D
BMW 318d -09
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 01.10.2018 6:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Hyundai coupe kai täyttää nuo kriteerit :roll:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Riisirakettikuskit on vanhentuneet. Ne ajaa nykyään turpovarmarivolvoilla.

:shock: :roll:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

On kallista valmistaa tuollaisia 'marginaaliautoja', siispä ne tehdään nykyään osista, joita tuontantolinjalla muutenkin pyörii. Sportikkain perheautokori ja siihen spoilerit, erikoisvanteet, ajotietokone ja takaluukkuun 16V-lätkä. Jaa... no toi taitaakin olla varmarivolvo :)
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Tai sit asutaan suomessa!
Kiertäessä ympäri maailmaa laukussa leipää ja viinaa vaan.......
Oho? meinas karata. On niitä muualla , mutta ei tuoda suomeen. :naughty:
big jopo
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Marde2 kirjoitti:On kallista valmistaa tuollaisia 'marginaaliautoja', siispä ne tehdään nykyään osista, joita tuontantolinjalla muutenkin pyörii. Sportikkain perheautokori ja siihen spoilerit, erikoisvanteet, ajotietokone ja takaluukkuun 16V-lätkä. Jaa... no toi taitaakin olla varmarivolvo :)
harvon on volovossa 16v-lätkää :wink:
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Volvolle riittää 8 venaa. Ei se määrä vaan se koko (laatu) 8)
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Re: Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"

Viesti Kirjoittaja Jone M »

J.T.S kirjoitti::shock: Tuli tässä tehtyä tälläinen havainto, jotta nämä järkihintaiset, jokaisen katukaaharin unelmat ovat kadonneet kuin maannieleminä. :shock: Tuli tässä pohdittua asiaa syvällisemmin ja huomasin jotta nykyään ei taida olla yhtään japanilaista, noin 40:nen tonnin hintaluokan, coupe-mallista sporttia markkinoilla. Vaikka luulisi että nyt näiden kauppa vasta kävisi. Mihin ovat hävinneet celicat, eclipset, 200sx:t sun muut härvelit. :roll:
Tietysti mitsubishillä ja subarulla on vielä myynnissä omat "rallimallinsa", joskaan eivät ole coupeja, eivätkä järin edullisiakaan. :roll:
Näin hyvinvoivassa taloudessa tuollaisille tuholaitteille löytyisi varmasti oma ostajakuntansa, samalla harmaaseen "corolla" katukuvaan saataisiin pientä vaihtelua. Ja tietysti niitä tilanteita tuonne tien päälle.. :D
Taisi olla aika monta muuttujaa automarkkinoilla vielä voimassa siihen aikaan kun noita japanin sen aikaisia "superautoja" suomeen tulvi.

Kaikki saa korjata mitä mututuntumalla nyt heitän.

Erikoismallit mitä japseista tulivat silloin kultaisella -80 luvulla olivat kuitenkin vielä tehtaiden kädenojennuksia hienosti alustetulla maihinnousulla eurooppaan. Suomihan kuitenkin oli yksi merkittävimmistä, ellei merkittävin rako päästä japanilaisille autotehtaille testaamaan tuotteidenda ominaisuuksia vaativien eurooppalaisten kuluttajien käyttöön. Japanilaisten autojen euroopan maihinnousuhan tapahtui 60-luvun alussa, minkä jälkeen se lähtiin korkealentoiseen kasvuun esimerkiksi Suomessa vasta -70 luvun alussa 100A Datsunin ja Toyota Corollan mukana.

Hyvin pian, kuka keneltäkin mitä kopioiden erilaisia tekniikan saavutuksia päästiin muutenkin maailmanpoliitikassa kylmän sodan vaiheisiin -80 luvulle. Japsit hävisivät ajo-ominaisuuksien ja turvallisuusteknisten asioiden ominaisuuksissa eurooppalaisille autonvalmistajille. Volvo ja Mercedes esimerkiksi kehittivät kokoajan omaa projektiaan turvallisen ja kestävän auton auton kehitystyössä. Japsit taas kasikytluvun luvun markkinointiosaston voimin halusivat hallita maailiman kiihtyväisimmän, maailman tehoikkaimman ja maailman nopeimman PERHE tai SEDAN tai PIKKUAUTON mallin titteliä.

Jossain vaiheessa, enämpi ralliautoilumaailmaa tietävät voipi valaista, tulivat mukaan myös ns luokitusautot. Näitä tehtiin ainostaan ja vain luokitukseen tarvittava määrä esim. jonain vuonnaa 5000 kpl, toisena 3000 kpl. Tämä määrä PITI myydä ympäri maailman normaaliin rekisteriin, että saa olkoon nyt vaikka A-ryhmäläisen luokituksen että TEHTAAN ralli talli voidaan perustaa kansaiväliseen MM-ryhmään.

Tämän vuoksi erilaisia tietyn rallistatuksen omaavia "sainz" mallin selikoita, sitä ennen lansioita, sen jälkeen pösöjä, myytiin. Ostajiksi monasti valikoitiin ihmisiä joilla oli rahaa, mutta ei käsitystä minkälainen auto heille myytiin.

Tämän jälkeen, kun ne oli hankittu mammalle kauppakasseiksi ja isännälle pitkien pyhien leikkikauiksi, ne joko myytiin ,tai anneettiin perheen "kultlusikkasuussa" syntyneiden pentujen eka-autoksi. Lopun me tiedämmekin. Osa myytiin vakuutusyhtiöiden kautta ralliharrastajille ja loput on raiskattu muuten vaan

Nykypäivän "WRC" autojen luokitushan on vaan muutamia satoja kpl (taas saavat korjata enämpi asioista tietävät) ja tämänpäivän maailmantaloushan tarjoaa (en puutu siihen enämpää) yhä useammalle perheen autourheilusta kiinnostuneelle nuorukaiselle mahdollisuuden harrastaa myöskin käyttöautonsa kanssa tätä pohjolan pikkukansojen ihannoimmaa ainoaa urheilulajia johon ei vielä dopingskandaalit ole rantautuneet.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaushan on se, että nykyään autonvalmistajilla ei ole mitään syytä dumpata alihinnalla esim.suomeen supertehokkaitta perhesportteja myyntiin. Kyllä ne takavuosien esim neliveto 323 mazdat, saintsiselicat, virilansiat, turbo coltit ja galantit on saatu sopevalla sopimuksella lauantai-iltana saunoessa. Tehdas, sanotaan vaikkapa Japaniasta antoi ohjeet, mikä täytyy olla neuvotteluiden lopputulos.

Mukana näissä riennoissa olivat: Japanilainen autotehtaan vientijohtaja, TJ Esim. Autoarosta, tarjosi viikon Lapissa Kuitusen Heikille, tai sen edeltäjälle, silloiselle valtiovarainministerille ja suurimmalle tulliviskaalille.

Näillä pitkänviikolopun neuvottelupäivillä saatiin aikaiseksi erilaiset autoveroprosentit, mitä vielä tänäpäivänä puidaan jopa oikeuslaitoksen eri tuomioistuimissa.

Tämä kaikki edellinen, mukaanlukien yllämainitut henkilöt tai niiden nimiin viittaminen on pelkästään tämän yksittäisen nimimerkin omaa spekulaatiota.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Oi sitä aikaa kun minullakin oli Nissan 300 ZX Turbo siinä oli sitä jotakin, V6 murinan lisäksikin 8)

Turboviive oli suuri, mutta kun 3500 kierrosta oli saavutettu, raketti ampaisi niin että penkistä oli turha yrittää nostaa niskojaan eteenpäin.

Raketti kuuhun ja spagetti suuhun, jotenka sinnekköhän ovatten kadonneet :lol:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Re: Mihin ovat kadonneet "riisiraketit"

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Jone M kirjoitti: Nykypäivän "WRC" autojen luokitushan on vaan muutamia satoja kpl .
Itseasiassa muutamia satoja tuhansia(no paljn kuitenkin), mutta niissä ralliautoissa taas sitten ei tarvitse olla juurikaan samoja osia myyntipelien kanssa, paitti ulkonäkö. esim. corolla, 206, focus.
Jopa mitsu teki wrc:n lancerista vaikka olisi voinut käyttää R:A evoa, koska wrc-säännöt oli väljemmät.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Leemu kirjoitti:Tojota on kuulemma lopettamassa kaikki "urheiluautot" esim. Celica ja Mr2 tuotanto on kai loppunut jo? Haluavat johonkin hamaan tulevaisuuteen mennessä olla maailman ympäristöystävällisin autovalmistaja ja sellaisen imagoon ei kai sovi mitkään sporttisemmat pelit
Niin, olisko se sillä tavalla, että tulevaisuudessa ei ole mitään coolia ja siistiä ajaa turhanpäiväisellä ympäristöä pilaavalla turhakkeella.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No käviskö Nissanin 350Z? :wink: Ei toki irtoo 40k€ hintaan... ei nähtävästi Mazdan RX8 aivan sekään, mutta on coupe myös.
Sitten on Mazda 3 MPS(260hp) Civic Type-RR(240hp)...ja muita tällaisia...
Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Nissan Silvia S15 mallia ei valitettavasti tuoda Suomeen :( liekkö sitten liian kallis tai tehokas ? ne päästöt, ne päästöt kenties :roll:

200SX S14 oli viimeinen jota tuotiin Suomeen, siis näistä hieman 350 zetaa huokeimmista autoista.
http://gregvcd.pixelcube.hu/images/512/ ... %20s15.jpg
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Riisirakettia en muista nähneeni, mutta rakettispagettia kylläkin :lol:

JTY kirjoitti:Volvolle riittää 8 venaa. Ei se määrä vaan se koko (laatu) 8)
TRÖÖT väärä vastaus oikea on 10 taikka 20 :wink:
Viimeksi muokannut Harju, 02.1.2007 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

EzKo kirjoitti:Nissan Silvia S15 mallia ei valitettavasti tuoda Suomeen :( liekkö sitten liian kallis tai tehokas ? ne päästöt, ne päästöt kenties :roll:
Tuoda? Siis tuotu, tarkoitat? :? Valmistushan loppui jo vuonna 2002.
Avatar
tanarimies
Viestit: 84
Liittynyt: 27.12.2006 1:01
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja tanarimies »

Eikös ne Civicit ole nyt kaikkien "amistuunaajien" riveissä tunnustettu kiitettävän tehokkaiksi ralliautoiksi? Tosin hinnasta en sitten tiedä... :roll:
Epätodennäköisyydellänsäkään :ttu:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Takavetosia japsiraketteja ei tunnu enää olevan. Kaik on etuvetosia nykyään, ainakin nämä suomeen tuotavat. :(
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ne mitä ei ole ajettu puuhun ovat poistuneet luonnollista kautta eli maatuneet kuten rässin sunnytin :D
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Harju kirjoitti:Riisirakettia en muista nähneeni, mutta rakettispagettia kylläkin :lol:

JTY kirjoitti:Volvolle riittää 8 venaa. Ei se määrä vaan se koko (laatu) 8)
TRÖÖT väärä vastaus oikea on 10 taikka 20 :wink:
Väärä vastaus, 10 tai 20 venan ei oo enää volvo (vetää väärästä päästä) :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”