C 36 AMG

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

C 36 AMG

Viesti Kirjoittaja LC »

Terve!
Olen tässä suunnitellut hankkivan MB C36 AMG:n. En tosin tiedä kuinka järkevä hankinta sellanen olis... :?: Onko kenelläkään kokoemusta ko. auton varaosien hinnoista? Vois kuvitella niiden olevan pilvissä... Toinen asia mikä askarruttaa on automaattilaatikko. Kuinka kestävä se on? Onko siinä ollu vikoja. Mitkä ovat tuon AMG:n tyyppiviat? Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

käyttäjä ZeZeR pystyy varmaankin kommentoimaan asiaa parenmin, mutta sen mitä olen sivusta seurannut (noin 1vuoden) niin eipä tuohon oo mitään vikaa/korjattavaa oukeen tullut. ja tämän hetken hinta taso alkaa olla jo suht asiakas ystävällinen :) noiden hinnat ei tuosta nyt enää romahda kovin alas, eli kovin korkealta tuossa ei enää voi pudota. osista kalleinmat lienee pakoputkisto, jarrusatulat vissiinkin olivat hinnakkaat. mutta paljon osaa on myös perus c-malleista ja c280 mallista.
automaattilootikkohan on nuossa ollut suht kestävä, yhtä vuosimallia lukuun ottamatta (oliko se 96 vai 97) ja eiköhän suomessa oo aika hyviä automaattiloota pajoja jos huollon tarvetta ilmenee.

kannattaa hommata, jos on suht hyvä kuntoinen (ruosteet) ja oikeassa hinnassa.
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Olen kuullut noista pakoputkien ja jarrusatuloiden hinnoista... Juu, hinnat ei kyllä päätä huimaa kun ottaa huomioon sen kuinka paljon auto on maksanu silloin kun tullut markkinoille! Pitänee siis laittaa AMG hakuseen...
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

LC kirjoitti:Olen kuullut noista pakoputkien ja jarrusatuloiden hinnoista... Juu, hinnat ei kyllä päätä huimaa kun ottaa huomioon sen kuinka paljon auto on maksanu silloin kun tullut markkinoille! Pitänee siis laittaa AMG hakuseen...
putkistohan oli usienman tonnin, mutta kyllähän sen varmasti pystyy tekemään/teettämään paljon edullisemmin jossain metallipajassa.

ja kyllähän tuossa saa paljon autoa pikku rahalla. :)
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Mjoo. No hankintaani en oo kyllä katunu alkuunsakkaa.
Eli mitään suurempaa ei oo tullu, eikä nyt oikeestaan mitää pientäkään.
Ja normi osat, mitä on pitäny itelle vaihtaa, nii iha samaa kamaa ku esim C 280:iin. Ja siitä laatikosta ei oo mitää pahaa sanottavaa.
Saa kysellä, jos jokin askarruttaa.
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Kiitoksia rohkaisuista. :D Toivottavasti alla on kohta sellanen AMG. Kyselen varmasti jos tulee jotain mieleen.
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

markusm kirjoitti:
LC kirjoitti:Olen kuullut noista pakoputkien ja jarrusatuloiden hinnoista... Juu, hinnat ei kyllä päätä huimaa kun ottaa huomioon sen kuinka paljon auto on maksanu silloin kun tullut markkinoille! Pitänee siis laittaa AMG hakuseen...
putkistohan oli usienman tonnin, mutta kyllähän sen varmasti pystyy tekemään/teettämään paljon edullisemmin jossain metallipajassa.
joo putki on kokonaan rosteria ja ainakin mulla uudenveroinen eli ei sitä jatkuvasti tarvi uusia, katit varmaan joskus mutta tuskin siihenkään kannattaa alkuperäisiä harkita... ja jos sitä muuten kolhasee niin joku kyläseppä korjaa tigillä :wink:
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Onneks tunnen muutaman kyläsepän. :wink: Miten paljon tuollainen kulkine vie menovettä? Ajelen enimmäkseen kaupungissa ja sillon tällön tulee ajettu maantieajoo...
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Mä voin sanoo omalta kohalta pyöreen 10!
Oikeestaan aika tasan.
Välillä tulee kyl kengittyä hyvinki kylällä, mutta sitte sillontällön matkaakin.
Nyt viimeaikoina on tullun aika matkapainottesta ajoa, mutta en oo kulutusta seurannut.
Vois sen täs tutkia.
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Kuulostaa lähes kohtuulliselta. 8)
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

mulla sekalaisessa ajossa 12-13 litraa.
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Tällä hetkellä Volvo V40, vie pikkasen yli 10l. Onko tohon AMG:hen kalliita lohkolämmpäri yms. osat?? Eikös se kone oo periaatteessa ihan tavallinen suora-kutonen??
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Juu ihan normi.
Ja lohkolämppäri ei mitään erikoisia maksanut.
En nyt muista tarkkaa hintaa.
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

ZeZeR^ kirjoitti:Juu ihan normi.
Ja lohkolämppäri ei mitään erikoisia maksanut.
En nyt muista tarkkaa hintaa.
pakosarjan alapuolelle asensin lämppärin omaani (sama lämppäri käy mm.w123 :lol: ), maksoikohan jotain 60€ ilman sisähaaraa...
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Jep jep. Eihän se sitten pahan hintanen oo. :D Tuo mersuhan alkaa kuulostaan kohta järki-valinnalta... 8)
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

LC kirjoitti:Jep jep. Eihän se sitten pahan hintanen oo. :D Tuo mersuhan alkaa kuulostaan kohta järki-valinnalta... 8)
Tiedä siitä järkevästä mutta oikeasti järkevissä autoissa ei ole mitään hauskaa :wink:
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Muumi kirjoitti:
LC kirjoitti:Jep jep. Eihän se sitten pahan hintanen oo. :D Tuo mersuhan alkaa kuulostaan kohta järki-valinnalta... 8)
Tiedä siitä järkevästä mutta oikeasti järkevissä autoissa ei ole mitään hauskaa :wink:
Nyt ollaan asian ytimes. :wink:
Taisin maksaa 60 euroa sisähaaroineen, mutta sen johdon vedin kabiiniin kyllä ite. meni siinä pari minuuttia, ku olireittiki selvä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Milloin C36 AMG:hen tuli viisipykäläinen sähkövaihteisto? 08/1996 alkaenko? Vai poistuiko C36 AMG valmistuksesta samalla kohdalla kun sähkölaatikko tuli valmistukseen?
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:Milloin C36 AMG:hen tuli viisipykäläinen sähkövaihteisto? 08/1996 alkaenko? Vai poistuiko C36 AMG valmistuksesta samalla kohdalla kun sähkölaatikko tuli valmistukseen?
Itse omaan kysymykseeni vastaten: 5-vaihteinen automaattilaatikko tuli mukaan 08/1996. C36-mallin valmistus jatkui puoliväliin 1997. Eli autoa löytyy sähkölaatikolla.

Olen ymmärtänyt alkupään sähkölaatikoissa olleen hiukan lastentautia, joten seuraaliuta lisäkysymyksä: Onko C36:n sähkölaatikko sama kuin C280:ssa? Vai onko C36-versio vahvempaa tekoa? Entä onko sen elektroniikka ja vaihto-ohjelma sama kuin C280:ssa? Eli onko siinä vastaavaa urheilulliseen autoon sopivaa hienoutta vaihdoissa, vaihteiden päällä pitämisissä ja lukituksissa kuin W203-korissa olevassa AMG Speedshift-laatikossa?
-T

Kuva
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

eerola kirjoitti:
eerola kirjoitti:Milloin C36 AMG:hen tuli viisipykäläinen sähkövaihteisto? 08/1996 alkaenko? Vai poistuiko C36 AMG valmistuksesta samalla kohdalla kun sähkölaatikko tuli valmistukseen?
Itse omaan kysymykseeni vastaten: 5-vaihteinen automaattilaatikko tuli mukaan 08/1996. C36-mallin valmistus jatkui puoliväliin 1997. Eli autoa löytyy sähkölaatikolla.

Olen ymmärtänyt alkupään sähkölaatikoissa olleen hiukan lastentautia, joten seuraaliuta lisäkysymyksä: Onko C36:n sähkölaatikko sama kuin C280:ssa? Vai onko C36-versio vahvempaa tekoa? Entä onko sen elektroniikka ja vaihto-ohjelma sama kuin C280:ssa? Eli onko siinä vastaavaa urheilulliseen autoon sopivaa hienoutta vaihdoissa, vaihteiden päällä pitämisissä ja lukituksissa kuin W203-korissa olevassa AMG Speedshift-laatikossa?
joo siinä sähkölaatikossahan oli sellanen vika ettei se kestänyt :lol:
ja olen lukenut että c36 mallissa on erilainen automaattiloota kuin c280 mallissa, olen ollut molenpien kyytis, ja kyllä 36 vaihtaa erilailla kuin 280, huomattavasti paremmin. :D todella hienosti.
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Vaihtamisen kans ei oo kertaakaan tullut mitään epäselvyyksiä, puhumattakaan huonosta siirrosta.
Hienosti vaihtaa, ei voi muuta sanoa.
Niin ne apukuskitkin aina kehuu. :)
-C36-
LC
Viestit: 8
Liittynyt: 13.11.2006 10:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja LC »

Melkein tuli jo ostettua C36, mut yritän malttaa odottaa kevääseen... :roll: Osaako kukaan sanoo minkä kokoset kaiuttimet tos C36:ssa on ja missä?! Olis aika tarpeellinen tieto, ku hankin noita ämyreitä valmiiks (odotteleen mersua). :D Kiitoksia taas tiedoista.
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Voisin todeta, että hytäs kajarit o vakiona!
8kpl ja hattuhyllyn kaiuttimet o vakiona jakosuodettu.
En yhtäkkiä muista minkä kokosia olivat kaikki, mutta voin tarkistella asian kuha joudan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”