Provotopikki

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Alkaa väykkykuume nostaa päätään kun tätä suitsutusta lukee... :shock:

Pitäiskös sitä alkaa tuollaisesta haaveilemaan, kun ei luonne kestä ostaa Ässääkään pihalle räntäsateeseen seisomaan? :roll:

Onko muuten W210 korista autoa ylipäätään saanut uutena ilman vakkaria, ajotietsikkaa, ilmastointia, sähkölaseja ym turhakkeita? Vai onko käytävä uudeksi autoksi hakemassa vanha Nairobin taksi? :evil: Noi alkupään Väyrysetkin alkavat jo olla toistakymmenvuotiaita koslia, joten mieluummin rahoillaan ostaisi vähemmän riesaa toimimattomien/temppuilevien heebeleiden muodossa itselleen. :twisted:

Lisää löylyä provokiukaalle, myönnetään... :lol: Mutta tämä soikeä pää ei kestä enää yhtään metkua huonosti toimivien puolijohdelelujen taholta. :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Mihaline kirjoitti: tuossa on kuitenkin autotallin tietojen kans ristiriitaa kun uudemmassa 96kw dieselissä on vääntöä rajattu alemmas. -01 mallissa on jotain 310 tai 320nm vääntöä parin tonnin korvilla ja uudemmassa olikohan vajaa 40nm vähemmän eikä tippilaatikot tunnu kestävän sitäkään?:
Automaatin konetyyppi on eri ja siinä on se joku 280nm vääntöä, manuaalissa sitten se 320nm
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja kyllä, tuo kyseinen tdt jolla suorituskykymittauksia persdynolla olen tehnyt omaa kuopiossa säädetyn pumpun ja edelleen kyllä, hän tahtoo viettää 0-100km/h välillä aikaa 14 ja risat sekunteina.
Vialliseen TDT:hen pitää verrata viallista passattia myös suorituskyvyn osalta...
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

dealer kirjoitti:
Ja kyllä, tuo kyseinen tdt jolla suorituskykymittauksia persdynolla olen tehnyt omaa kuopiossa säädetyn pumpun ja edelleen kyllä, hän tahtoo viettää 0-100km/h välillä aikaa 14 ja risat sekunteina.
Vialliseen TDT:hen pitää verrata viallista passattia myös suorituskyvyn osalta...
En mie tiiä onks siinä mitään vikaa? Jarrua vasten paineita nostamalla voi saada tuosta ajasta jonkin verran pois mutta ei oo tullu koitettua kuin paljon... Savut oli viime katsastuksessa 0.21 ja huohottaa sillai normaalisti joten siltäkin osin pitäis olla kunnossa... :nocando:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Savut oli viime katsastuksessa 0.21
Ohhoh, Mersulla on ruuan puute.
Arvo saisi olla siellä 2,5 paikkeilla, vaikkei se kaikkea kerrokaan niin tuo 0,21 on pahasti alhainen.

0-100 km/h ajasta tipahtaa 3-4 sekuntia pois kun käyttää pumppua Pasin ruuvattavana, perstuntumalla ero on valtaisa.
En ihmettele enää kertomaasi siitä että TDT on Passatille pujottelukeppinä.

Mitä luokkaa TDT:n keskikulutus on ollut ?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

JuMu S kirjoitti:...Onko muuten W210 korista autoa ylipäätään saanut uutena ilman vakkaria, ajotietsikkaa, ilmastointia, sähkölaseja ym turhakkeita?...
Ajotieturia ei taija faceliftaamattomissa vakiona olla, vakijonoppeuven säädinkään ei oo taina kuuluva manuaali-laatikollisiin vakiona. :roll:
Mutta tuskin nuista haittaa on, vaikka ne autossa olisivatkin. Nehän ovat korkeintaan rikki. :idea: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

dealer kirjoitti:
Savut oli viime katsastuksessa 0.21
Ohhoh, Mersulla on ruuan puute.
Arvo saisi olla siellä 2,5 paikkeilla, vaikkei se kaikkea kerrokaan niin tuo 0,21 on pahasti alhainen.

0-100 km/h ajasta tipahtaa 3-4 sekuntia pois kun käyttää pumppua Pasin ruuvattavana, perstuntumalla ero on valtaisa.
En ihmettele enää kertomaasi siitä että TDT on Passatille pujottelukeppinä.

Mitä luokkaa TDT:n keskikulutus on ollut ?
Siinä ehken yheksää tai mieluummin pikkusen yli seka-ajossa, käyttäjältä ei saa täsmällistä tietoa kun on lievästi hällä väliä kunhan toimii ja kulettaa asenne... :lol:

Kaikilla pytyillä se soittaa kyllä mutta ahtojen keräämiseen menee oma aikansa... Kuopiossa aikanaan käytiin pumppu läpi mutta ei sillä ollu kun kosmeettinen ja lompakkoa tyhjentävä vaikutus...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, pumpun laitto ei ole onnistunut - tuskin tuossa muuta ongelmaa on.
Kulutus todennäköisesti putoaa puolisen litraa kun säädättää pumpun ja auto alkaa vastata kaasuun ihan eri malliin.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Mihaline kirjoitti:...Kuopiossa aikanaan käytiin pumppu läpi mutta ei sillä ollu kun kosmeettinen ja lompakkoa tyhjentävä vaikutus...
Jos Naumasella käytitte, niin enpä ihmettele yhtään. Minulla muuten "vakio" kampe, vain Ppd:n säätämä pumppu niin 10 sek. pintaan mennään 0-100 kmh :cry:

nimim. 7mm tapit tilattu...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ohhoh, täytyy olla matoja 300tdt:ssä jos 14 sekan aikoja tulee. :!:
Menee jo tasaväkiseksi minun vapari 250td:n kanssa. Sillä mennään noin 15 ja risat, sataseen. Automaattihan se. Ja tukkonenki, ja vaikka mitä. :D
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

dealer kirjoitti:Juu, pumpun laitto ei ole onnistunut - tuskin tuossa muuta ongelmaa on.
Kulutus todennäköisesti putoaa puolisen litraa kun säädättää pumpun ja auto alkaa vastata kaasuun ihan eri malliin.
Yhen tutun 200deen pumppua oli ruuvannut joku joka oli joskus onnistunut :lol:
-Ei tyhjäkäyntiä kylmänä
-Kiihtyvyys :lol: n.3km 0-100km/h
-Hevoskärryä piti vetää kakkosella

PPDeen jälkeen
-Käy sievästi tyhjäkäyntiä
-Kiihtyvyys, no ei ehi ennää poltella sataseen mennessä :shock:
-Jopa nelosta voi käyttää heppakärryn vejossa :shock:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

L.Samarialainen kirjoitti:Jos Naumasella käytitte, niin enpä ihmettele yhtään.
Naumasellahan sitä pistäydyttiin... Ilimeisesti en ole ainut kuka on käyny koittamassa onnea ja tyhjennyttämässä lompakkoa :shock: :lol:

Miullon hatara muistikuva jotta 6 sataa ei riittäny tuolla reissulla, nii on kallista roplaaminen täälläpäin... :evil:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Mihaline kirjoitti:Naumasellahan sitä pistäydyttiin... Ilimeisesti en ole ainut kuka on käyny koittamassa onnea ja tyhjennyttämässä lompakkoa :shock: :lol:

Miullon hatara muistikuva jotta 6 sataa ei riittäny tuolla reissulla, nii on kallista roplaaminen täälläpäin... :evil:
Ei ole omaa kokemusta, vain "Esson baarin" puheita, mutta nekin enemmän negatiivisia kuin positiivisia :? Meilläkin meni kuutisen sataa Ppd:llä käyntiin :arrow: 350€ säätöön ja 200 uuteen vetoakseliin :lol: (nyt se jaksaa jo naurattaa)
Avatar
Cinderela
Amatsooni
Viestit: 1665
Liittynyt: 31.3.2006 16:51
Paikkakunta: Tynkä, Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Cinderela »

Minä nopeana tyttö lukasin että Pornotopicki :shock:
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Paha lukihärö :wink:
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Mitä lie mielessä liikkunu samaan aikaan :roll: :lol:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Cinderela kirjoitti:Minä nopeana tyttö lukasin että Pornotopicki :shock:
Kyllähän väyryily melkoista por#¤%lua on. Tai per#%¤lua. Ei sitä kuitenkaan aina päivänvalossa kehtaa tehdä. :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

L.Samarialainen kirjoitti:
Mihaline kirjoitti:Naumasellahan sitä pistäydyttiin... Ilimeisesti en ole ainut kuka on käyny koittamassa onnea ja tyhjennyttämässä lompakkoa :shock: :lol:

Miullon hatara muistikuva jotta 6 sataa ei riittäny tuolla reissulla, nii on kallista roplaaminen täälläpäin... :evil:
Ei ole omaa kokemusta, vain "Esson baarin" puheita, mutta nekin enemmän negatiivisia kuin positiivisia :? Meilläkin meni kuutisen sataa Ppd:llä käyntiin :arrow: 350€ säätöön ja 200 uuteen vetoakseliin :lol: (nyt se jaksaa jo naurattaa)
Mulla ei ole Naumasesta kun hyviä kokemuksia. Jos jotain huonoa pitää mainita niin kallis paikka se on, mutta hommat sattuu kyllä kerrasta ja nopeaan.

Monta pumppua oon Naumasella käyttänyt, ennen käytin työn puolestakin. vakio pumppuja laittamaan on tosi hyvä.

Isoilla elementillä varustetut pumput on eriasia ja ne ei oikein taida Naumasta kiinnostaa (joskus ohimennen kysyin).

Jooh. Yhteen projektiini tulee 7mm. elementeillä pumppu, kunhan saan projektin paremmin alkuun tässä kerron aiheesta lisää.
Sitä pumppu en meinannut teettää Naumasella (enkä myöskään Mynällä.. ei taida hirveesti vaihtoehtoja jäädä :wink: )
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Naumasesta ei pahaa sanottavaa, ei ole ihan pieni määrä Luukaksia mikä Kuopiosta on palannut ehyinä korjaamolle asennettavaksi.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

L.Samarialainen kirjoitti:


nimim. 7mm tapit tilattu...
Ai jaha :shock: siitä se sitten alkaa... :asd: :asd: :happy:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Harju kirjoitti:
dealer kirjoitti:Juu, pumpun laitto ei ole onnistunut - tuskin tuossa muuta ongelmaa on.
Kulutus todennäköisesti putoaa puolisen litraa kun säädättää pumpun ja auto alkaa vastata kaasuun ihan eri malliin.
Yhen tutun 200deen pumppua oli ruuvannut joku joka oli joskus onnistunut :lol:
-Ei tyhjäkäyntiä kylmänä
-Kiihtyvyys :lol: n.3km 0-100km/h
-Hevoskärryä piti vetää kakkosella

PPDeen jälkeen
-Käy sievästi tyhjäkäyntiä
-Kiihtyvyys, no ei ehi ennää poltella sataseen mennessä :shock:
-Jopa nelosta voi käyttää heppakärryn vejossa :shock:
Pitääkö tässä nyt sitten perskeles mennä omankin TD:n kanssa tonne Mynädieseliin vielä, mitähä? Kierroksilla kiihtyy mojovasti, mutta laiskasti vaihtaen...no, kuin 300D aina. :?

Tosin ekan matka-ajotankillisen kulutus oli 6,75 l satkulle, mitä ei nyt voi pitää pahana. :D
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Aku P kirjoitti:
Pitääkö tässä nyt sitten perskeles mennä omankin TD:n kanssa tonne Mynädieseliin vielä, mitähä? Kierroksilla kiihtyy mojovasti, mutta laiskasti vaihtaen...no, kuin 300D aina. :?
Mun 250d on jonnin verran liukkahampi liikkehissään kuin sun 300d :wink:, joten pitää sun mennä mynälle 8)
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Minäpä koeajoin tänään semmosen E290 tdt:n. Mittarissa reilut 180tkm ja suomiauto. Mikä saakelin suomi-auto, kaikkihan ne on saksasta tullu. Hopea päältä ja sininen sisältä(pahin ostohimo katosi jo tähän). Hyvä oli ajaa, tosi vakaa ja miellyttävän tuntuinen kaikin puolin. Ei vaan nykyisessä elämäntilanteessa ole varaa moiseen autoon, sääli sinänsä. Väykky on joidenkin höpötyksistä huolimatta todella hieno auto.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Noniin, saimpa mieki nyt vihdoin ja viimein ajaa väykkyä ihan itse tuossa alkuviikosta. Empä löytäny muuta vikaa koko vehkeestä ko net että valoilla ei tehny ees sitä hevon v*tt*a mitä 124:n valoilla (sori hevosmiehet/naiset ja väykkyhemmot). Toinen vika oli se että kakkosta ei meinannu saada silmään milhään, tosin ko yksilössä oli jotaki hämminkiä siirtäjässä...
Muuten kulki kyllä ihan kivasti...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ville S. kirjoitti:Minäpä koeajoin tänään semmosen E290 tdt:n. Mittarissa reilut 180tkm ja suomiauto. Mikä saakelin suomi-auto, kaikkihan ne on saksasta tullu. Hopea päältä ja sininen sisältä(pahin ostohimo katosi jo tähän). Hyvä oli ajaa, tosi vakaa ja miellyttävän tuntuinen kaikin puolin. Ei vaan nykyisessä elämäntilanteessa ole varaa moiseen autoon, sääli sinänsä. Väykky on joidenkin höpötyksistä huolimatta todella hieno auto.
Mitä V"tun vikaa on tumman sinisessä sisustassa kun kaikki sitä morkkaa :shout: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minäkään en aivan ymmärrä että miksi sininen sisusta olisi kauhistus. Minusta se on erittäin hyvä kompromissi Suomen vaihteleviin olosuhteisiin. Musta sisusta kuumenee kesällä hirvittävästi ja on muutenkin synkkä ja vaaleassa näkyy taas kaikki tahrat joten uutuuden viehätys siitä menee aika nopeasti.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

jari_w123 kirjoitti: Mitä V"tun vikaa on tummansinisessä sisustassa kun kaikki sitä morkkaa :shout: .
Ei mitään, se on vaan yksinkertaisesti ruma :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

heikki5 kirjoitti: Ei mitään, se on vaan yksinkertaisesti ruma :D
Niin, eipä siinä muuta vikaa :lol:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Nahkasisustat on kivan näkösiä. 8)
BMW E31 V12
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

stanger kirjoitti:Nahkasisustat on kivan näkösiä. 8)
:!: :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”