Kesä tulee - millaista vannetta alle?
Pienenä vinkkinä, että reilumman kokoinen laikka auttaa kummasti tai sitten lisää kierroksia...
Alumiinin kiillotus vaatii muistaakseni reilun 40 m/s kehänopeuden...
Ei aivan vaadittua nopeutta saanut omillakaan laitteilla, kun loppu porakoneesta hönky...
Toinen vinkki, vastaavaan urakkaan ei kannata ryhtyä
Piti kaivaa tämmöinen vanha topikki esiin,kun huuhtelin tuossa ehkä mahdollisesti 190:n tulevia kesävanteita.
Viimeiset 7 kesää tullut hakattua päätä seinään 17" vanteilla,josko sitä nyt malttaisi ajella noilla 16" renkailla.
Siis ongelmana kun ei mahdu eteen kuin 215/40-17 kumi,joka on turhan matala jokapäiväiseen käyttöön.Vanteita ja renkaita kuluu,kun joutuu huonoillakin teillä ajelemaan.
Nyt tulee eteen 205/50-16 kumi,taakse 205/55-16 ?
Vanteet on AMG merkkiset,7,5x16" ja et 42.Luulis olevan ihan kelvollinen ajaa noin "maltillisella" rengastuksella.
Laitetaan kuva vielä tuohon:
Viimeiset 7 kesää tullut hakattua päätä seinään 17" vanteilla,josko sitä nyt malttaisi ajella noilla 16" renkailla.
Siis ongelmana kun ei mahdu eteen kuin 215/40-17 kumi,joka on turhan matala jokapäiväiseen käyttöön.Vanteita ja renkaita kuluu,kun joutuu huonoillakin teillä ajelemaan.
Nyt tulee eteen 205/50-16 kumi,taakse 205/55-16 ?
Vanteet on AMG merkkiset,7,5x16" ja et 42.Luulis olevan ihan kelvollinen ajaa noin "maltillisella" rengastuksella.
Laitetaan kuva vielä tuohon:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastataan nyt yleisesti tänne noiden 15-reikäisten kiillotuksesta, johon kului jokunen ilta velipojan kanssa. Tehollista työaikaa ei varmaan kovinkaan paljoa
Ensinnäkin piti tietysti saada maali pinnasta pois. Varsinainen pintaväri lähti varsin helposti Rakennuskemian maalinpoistoaineella. Pari levityskertaa ja painepesurilla maalit pois.
Pohjamaali olikin sitten tiukemmassa ja maalinpoistoaine oli aika tehoton siihen, joten monesta kohtaa se tuli poistettua hiomalla.
Tasainen osuus vanteesta on sorvauksen jäljiltä melko urainen, joten hiomakone esiin ja koneella 240 ja 320 papereilla sileeksi. Itse reikiähän vanteista ei tullut kiilloteltua, turhan työläs valupinta jne.
Tämän jälkeen tehtiin käsinhionta alkaen 400 paperista aina 1200 asti poistaen aina edellisen paperin naarmut...
ja eikun rättilaikka esiin. 200mm kangaslaikka porakoneeseen ja Menzerna P14F kiillotusvahan kanssa hommiin...
Tässä ei kauaa nokka tohissut.
Ja eikun vanteet alle
Ensinnäkin piti tietysti saada maali pinnasta pois. Varsinainen pintaväri lähti varsin helposti Rakennuskemian maalinpoistoaineella. Pari levityskertaa ja painepesurilla maalit pois.
Pohjamaali olikin sitten tiukemmassa ja maalinpoistoaine oli aika tehoton siihen, joten monesta kohtaa se tuli poistettua hiomalla.
Tasainen osuus vanteesta on sorvauksen jäljiltä melko urainen, joten hiomakone esiin ja koneella 240 ja 320 papereilla sileeksi. Itse reikiähän vanteista ei tullut kiilloteltua, turhan työläs valupinta jne.
Tämän jälkeen tehtiin käsinhionta alkaen 400 paperista aina 1200 asti poistaen aina edellisen paperin naarmut...
ja eikun rättilaikka esiin. 200mm kangaslaikka porakoneeseen ja Menzerna P14F kiillotusvahan kanssa hommiin...
Tässä ei kauaa nokka tohissut.
Ja eikun vanteet alle
Tekevää sattuu.
Vanhaan topiksiin lisää tekstiä....
Omaani tulee alle 3os. 17" AMG:t mikäli en niitä ennen kesää myy . 2v. uutta sarjaa etsinyt ja nyt semmoinen löytyy. Tällä hetkellä kelpaisi kyllä yksiosaiset "perus" vanteetkin... mustana. Ihan vain 17" Limited/EVO2 tai Brabuksen monoblock 3:t.
Viimeksi muokannut Aki, 03.3.2008 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tenavaan tulee kesäksi alle 215/45 17" Tyfoon Successorit TSW:n aluilla.
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/kuvia/MB/IMG_5154.JPG
Mannelavettiin taas pistetään originaalibarokeilla Michelinin pallot
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/kuvia/MB/IMG_5163.JPG
oli muuten kova homma putsata nuo barokit. rystyset verillä suorastaan
e: eiköhän nuo pääse ens kuun alusta laittamaan alle jos kelit jatkuu tälläsinä
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/kuvia/MB/IMG_5154.JPG
Mannelavettiin taas pistetään originaalibarokeilla Michelinin pallot
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/kuvia/MB/IMG_5163.JPG
oli muuten kova homma putsata nuo barokit. rystyset verillä suorastaan
e: eiköhän nuo pääse ens kuun alusta laittamaan alle jos kelit jatkuu tälläsinä
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Lakka himmentää kiiltoa Joten moni itseni mukaanlukien jättää pelkälle alumiinille... =talvivanteiksi kelpaamattomat ja kesälläkin saa kiillotustahnoilla hioa ja vahailla viikonvälein.. Jos haluaa että kiilto pysyy.J.T.S kirjoitti:Lakataanko nuo kiillotetut vanteet yleensä jollain, vai jätetään ihan paljaalle alumiinille?